Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

[FM20] The journey is the important part !


stvvrules

Aanbevolen berichten

  • Reacties 248
  • Created
  • Laatste reactie

Winkel Sport moet op zoek naar nieuwe manager. Bous verlengt contract niet.

 

Er komt een einde in de samenwerking tussen Bous en Winkel Sport. Na 4 mooie seizoenen heeft de manager besloten om de deur achter zich toe te trekken en op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. De 35 jarige tekende op 17 december 2020 een contract bij Winkel Sport en moest ervoor zorgen dat de ploeg in 1ste amateur kon blijven. Hij slaagde erin door de ploeg naar een 11de plaats te loodsen, toch waren er op dat moment wat twijfels bij de manager. Het bestuur had verwacht dat hij hun naar de linkerkolom ging loodsen en lang leek het erop alsof het contract niet verlengd werd. Uiteindelijk kwam er toch witte rook en kon het Winkel sprookje beginnen.

 

In het seizoen 2021/2022 begon Winkel Sport te groeien en eindigde het uitendelijk als nummer 2 aan de reguliere competitie. In de playoffs verrasten ze vriend en vijand door topfavoriet Roeselare te overstijgen en de promotie in de wacht te slepen. Roeselare zou de slag nooit meer te boven komen en zakt ondertussen weg in het Belgische voetbal. Vorig seizoen zorgden de West Vlamingen opnieuw voor een huzarenstukje door beide periodes te winnen in de B pro league, KV Oostende miste op een haar na de finale en kans op promotieticket. Ook zij kregen dit seizoen een opdoffer te verwerken met een degradatie naar 1ste amateur.

 

Het debuut in de Pro League werd een moeizame start, na 15 wedstrijden stokte de puntenteller op 15 punten. De ploeg haakte vanaf toen in elkaar en pakte met een resem overwinningen verrassend het 6de playoff 1 ticket ten koste van Standard en Charleroi. Daarin wisten ze te stijgen naar plek 5 en uiteindelijk Europees voetbal in de wacht te slepen.

 

44c8e915cd9ec09eba3215b18705aa46.png

 

Manager Bous besloot met een kort perscommunique te reageren op het vertrek: "Eerst en vooral wil ik starten met het bestuur, de spelers en de supporters te bedanken voor de mooie tijd hier. In korte tijd zijn we uitgegroeid van 3de naar 1ste klasse en hebben we Europees voetbal in de wacht geslepen. Ik zal de tijd hier altijd onthouden en wie weet nog ooit terugkeren. De beslissing om te stoppen was een groot dilemma, enerzijds wou ik graag het werk verder zetten en wie weet nog verdere stappen zetten met dit elftal. Aan de andere zijde kon ik me niet blind staren op het feit dat deze ploeg al serieus boven zijn stand aan het leven was op dit moment. Om uit te groeien tot een stabiele eersteklasser moet er financieel heel veel verbeteren en daarvoor zijn betere faciliteiten nodig. Ik heb overleg gepleegd met de nieuwe eigenaren over het hoe en wat de plannen zijn en het enige wat me van mij vroeg was om spelers te kopen die we met winst konden verkopen zodat we dat konden verder investeren. Een goed plan, maar een plan dat tientallen jaren kan duren. Tijd die ik op dit moment niet wou en kan investeren, ik wil mijn carriere uitbouwen en ga dus op zoek naar een uitdaging in een ander land. De vrijgekomen vacatures bij Anderlecht en OH Leuven genieten mijn interesse dus niet.

 

3a8fbf2112aa7b1011f09214fbf0381e.png

 

8de57f1f5847cab0dddfb299c6f36ff6.png

 

.

.

.

.

 

2 weken later

 

c7d1461a0a5b5471f12f52e425d1e890.png

 

.

.

.

.

 

6 weken later

 

Jeroen Bous is de nieuwe manager van het Slowaakse AS Trencin

 

Lang heeft het niet geduurd tot een nieuwe ploeg over de vloer kwam voor mij. Ik was op zoek naar gerichte uitdagingen en probeerde het bij Angers (Puel in de plaats) en enkele 2de klassers in andere landen, maar stootte vaak op een njet. Uiteindelijk kwam door een interne transfer waarbij de manager van Trencin een stap hogerop zette, deze ploeg vrij.  Een uitdaging die ik onmiddellijk zag zitten, allereerst omdat mijn ontslag in Slowakije toch nog altijd een smet op mijn palmares was en ik voelde dat mijn werk in dit land nog niet klaar was. Ten tweede omdat Trencin een ex-landskampioen is met hele mooie accomodaties en een naam binnen Europa. Een ploeg die er om bekend staat om jonge talenten te vinden en te ontwikkelen, een ploeg op mijn lijf geschreven.  Trencin is de laatste jaren een liftploeg geworden tussen eerste en tweede klasse en is pas terug gepromoveerd naar de hoogste divisie. De huidige manager zag het werk niet zitten en leefde in onmin met het bestuur omdat hij heel wat spelers 30+ had binnengehaald. Toch was zijn start niet slecht waardoor de manager niet onmiddellijk ontslagen kon worden, hij koos echter eieren voor zijn geld.

 

c1293e71a86d32e1b3d88d5704698d7e.png

 

Met 5 op 12 is Trencin goed gestart in de competitie en kunnen we dus bouwen op een elftal dat in staat moet zijn om resultaten te halen.

 

336f22c4022aa1f08632f9c5b9b43de8.png

 

 

De ploeg was niet slecht op papier,maar op leeftijd was het geen ploeg die je van Trencin kon verwachten, heel veel oudere spelers waar nog weinig tot geen groeimarge meer op zat. Daarom besloot ik onmiddellijk schoon schip te maken en een deel oude en overbodige spelers op de transferlijst te zetten en te verkopen. Het bracht alvast een aardige duit in het zakje.

 

c4cb4678ebab17bb3d5f9ab9da76cbba.png

 

Inkomend werd er geinvesteerd in vrije en huurspelers, maar waren we niet te beroerd om wat geld op tafel te leggen voor beschikbare spelers. De 17 jarige Stamenkovic kreeg 5 sterren toekomst en dus besloten we de gok te wagen om er 350 000 voor neer te leggen. Hopelijk pakt de gok uit.

 

7ed335a65fcb4e9d51b91d76c08b0de6.png

 

Uiteindelijk hebben we op dit moment de volgende kern ter beschikking.

Ben grotendeels tevreden met de kern tot nu toe maar hoop naar volgend seizoen toe afscheid te nemen van enkele spelers die ik nu nog niet weg kan krijgen (zo zijn Lieftink, Galic, Buyl en Kok pas aangetrokken door de vorige manager. Spelers die niet echt passen in mijn leeftijdscategorie)

 

5c82316fa8ae4ced62cda56b81615d2b.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De start bij Trencin is zeer wisselvallig te noemen, tactisch krijg ik de ploeg nog niet onmiddellijk perfect op de rails. Ik probeer met aanpassingen ervoor te zorgen dat het team verbeterd, maar het werkt nog niet perfect. Enkele mankementen vallen wel al op, zo is de doelman te weinig mee voetballend en gebruiken onze centrale verdedigers te veel de lange bal. Dat proberen we uit het systeem te krijgen. Voorts merk ik ook dat de flankspelers iets te min zijn voor het systeem dat ik wil spelen, daar dient naar volgend seizoen alvast verbetering te komen. 

 

12 op 27 is het resultaat in de competitie, een goeie start met een knappe 6 op 6, maar daarna volgde een ontluisterende 0 op 9. Na een nieuwe 6 op 6, werd er daarna opnieuw verloren van Bratislava en Michalovce. In de beker zijn we makkelijk door na zeges tegen 2 amateurploegen.

 

7eac18512e2fd096647ba945769a2879.png

 

 

In de stand staan we momenteel op een 7de plaats, 5 punten boven de degradatie en 2 punten achter de kampioenengroep. Na 22 speeldagen verdeeld de competitie zich. Zo spelen de nummers 7 tem 12 opnieuw 2 maal tegen elkaar voor de degradatie en spelen de eerste 6 voor de titel en de europese tickets. De punten worden niet gehalveerd en blijven doorlopen, de nummer 7 kan uiteraard niet meer voorbij de nummer 6. Hopelijk schoppen we het nog tot die eerste 6.

 

335d77c47ec0ce7d8e15f3d14b9bccb5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks de spijtige uitschakeling in de beker, was ons rapport voor de winterstop nog een heel mooi rapport. We wisten 4 maal te winnen en 1 maal gelijk te spelen en namen een optie op de top 6.  Pohronie werd opnieuw het kind van de rekening, zij kregen een 6 0 nederlaag aangesmeerd.  Na de winterstop werden de laatste 4 matchen netjes verdeeld in 2 winstmatchen en 2 nederlagen.

 

5b66a574d4f2a22c01b3f659d7b5d32d.png

 

Met 36 punten beginnen we als nummer 5 aan de kampioenengroep. We gaan kijken waar het schip gaat stranden, maar nemen deze groep mee als een bonus om te leren, europees voetbal is een mogelijkheid,maar zal moeilijk worden.

 

4babc8bb38c42ff659dda29144ad007a.png

 

Transfers

 

Tijdens de winterstop werd de verjongingskuur verder gezet in het team. Zo kwamen met Morina en Pedersen 2 jonge flanken over. Beide spelers waren einde contract en werden gekocht met de koop nu functie. Ook de centrale middenvelder M'Barga werd zo binnengehaald. De engelsen Williams en Burrell werden gehuurd, Williams komt volgend seizoen ook op vaste transfer aangezien hij einde contract is in tottenham.

 

6d0ba90e90ea99514f03565456b92205.png

 

Uitgaand werd de kern ook wat verder opgeschoond. Stephen Buyl en Ivenzo Comvalius moesten nog niet onmiddellijk weg, maar ze waren niet content met de concurrentiestrijd die Morina en Pedersen zouden bieden, ik koos eieren voor mijn geld en verkocht ze nu al. De overige spelers waren allemaal overbodige jeugdspelers die nauwelijks of niet spelen.  Het bod op salata was moeilijk te weigeren, daar we al reeds 2 jongere spelers hadden met meer potentieel dan hem, besloot ik hun de kans te geven en Salata te laten gaan. Met 30% doorverkoop valt er in de toekomst ook nog iets te rapen

 

2b1dff6af41531cffe26dcd5b406e2bd.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kampioensgroep

 

Ondanks het feit dat we vaak het betere van het spel hadden, moesten we veel te vaak een nederlaag slikken. Naar mijn weten konden we zeker op zijn minst 7 punten meer gepakt hebben, maar efficientie is ook een onderdeel van het voetbal.  Vooral de terugmatch tegen Bratislava (dat daardoor kampioen speelde op ons veld), was een pijnlijke nederlaag

 

d7f68cdaffa1a76e82439a188e1d1d62.png

7 0 in uitgelezen kansen en toch 0 1 de boot in gaan.

 

7486f05d183608dbe6668ac58b90c97b.png

 

We sluiten het seizoen zo af op een mooie 5de plaats. Volgend seizoen gaan we proberen om beter te doen. Tweedeklasser Mikulas werd de verrassende bekerwinnaar, ze klopten in de finale Streda, maar ... Mikulas degradeert naar de 3de klasse en dus zal een 3de klasser volgend seizoen Slowakije moeten verdedigen in Europa,een zeer spijtige zaak.

 

2b8b5b377b5906aab05f7bf2a131ec62.png

 

Toch was onze strijd voor europees voetbal niet voorbij. In de matchen van de laatste kans krijgen de nummers 4 tem 7 nog een halve finale en finale om het laatste europese ticket te grijpen. Wij mochten een thuismatch spelen tegen Senica terwijl Michalvoce (7de) op bezoek moest in Nitra.

 

Ergens veronderstel ik wel dat er een fout is, aangezien nummer 3 Dun. Streda geen Europees heeft moesten zij volgens mij in plaats van Michalovce meedoen voor het laatste ticket.

 

Wij lieten het alvast niet aan ons hart komen en klopten Senica in de halve finale met het kleinste verschil. In kansen was het verschil wel veel groter. Berkan Taz (de sterspeler) stelde alweer teleur met opnieuw een gemiste penalty. In de andere match won Michalovce verrassend met 0 1 bij Nitra. De finale wordt op het veld van Michalovce gespeeld, waarom dit het geval is snap ik opnieuw niet.

 

b991de27781828631e7202b2547bd2f0.png

 

Finale

 

De finale kon niet slechter beginnen want na nauwelijks 3 minuten moesten we al achtervolgen, we kwamen totaal niet in ons spel en ik moest hard zijn tijdens de rust. We hadden nood aan leiders om op te staan. Morina bezorgde ons na het uur de gelijkmaker. Onze aanvallen waren echter niet super goed, want we konden de doelman niet vaak bedreigen. Verleningen waren het gevolg, daarin was er opnieuw een gelijkaardige wedstrijd te zien. Tot wij kort voor het einde van de 1ste verlenging op voorsprong kwamen vanaf de 16 meter stip. Nadien moest Michalovce nog met zijn 10 verder en was de buit binnen. Wij mogen naar de Euro Cup 2

 

609bc6da4ca39f38d2d5c8f77064e304.png

 

Ondertussen bij Winkel

 

8db2da773a8678d9bf4ec32e37649f11.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties

 

De transfers

 

Waar moeten we beginnen met de uitgaande transfers, bijna alles en iedereen ging de deur uit. Veel overbodige spelers, die niet aan spelen toekwamen of niet meer goed genoeg waren. Marin Galic, Paul Kok, Elmo Lieftink, Jasmin Celikovic waren invallers / basisspelers die niet meer goed waren. Peter Lukac ( de dure), was een jong talent (4 sterren), maar hij zat te ver in rang. Jozef Luptak was een centrale verdediger die door de terugkeer van Valpoort minder aan spelen ging toekomen, maar wel nog talentvol was. Ik besloot hem te verkopen, maar werd later koud gepakt door het bestuur dat het bod van Werder op Valpoort aannam. Hopelijk breekt hij daar door, want er zit nog 1.5 miljoen dat we krijgen als hij 10 wedstrijden speelt in Bremen. Het bod van valladolid van 1 miljoen + 1.5 miljoen op afbetaling met 50% doorverkoop, was zoveel beter maar daar koos hij niet voor. Voorts werden er dus ook heel veel B ploeg spelers de deur uit gedaan.

 

b0c36e10b6e517f1e2fbe7f6043fa0b0.png

 

Inkomend werd er heel veel bijgehaald. Sebastian Williams werd na zijn uitleenbeurt gratis binnengehaald daar hij einde contract was. David Duris is een Slowaak die gekocht werd om Valpoort te vervangen. Peter Lukac is een groot slowaaks talent dat hopelijk kan doorbreken. Radosavljevic is de nieuwe rechtsback.

 

f283416ec09ff3857ac29cc4bffad7ec.png

 

De kern

 

De verjongingskuur in de kern heeft zich goed doorgezet en met een ploeg van 18 tot 21 jarigen (met enkele uitschieters) gaan we proberen om opnieuw europees voetbal te halen.

 

f75e32ebe990b865c524f6b5793fa262.png

 

Europa

 

We begonnen ons Europese avontuur tegen de Finse nummer 2 HJK. We hadden heel weinig moeite met de finnen en stuurden hun met een overtuigende 8 0 op 2 wedstrijden snel terug uit Europa.

 

00463fa22b0aa91a9516caed7699bee1.png23fc90888662e38ff79f7b57eb05ba56.png

 

In de 3de ronde moesten we tegen het Wit-Russische Torpedo Zhodino. Opnieuw een haalbare kaart en opnieuw hadden we niet al te veel moeite om de kwalificatie veilig te stellen. We begonnen met een  1 3 op vreemde bodem en konden het thuis afmaken.

 

d6006cac46b6c2a9072cdd60e6a59724.png abb0bb7d8c2ba279234899b55c59bcf8.png

 

Voor de terugmatch mochten we naar België trekken waar met KV Kortrijk een stugge tegenstander hadden geloot. De belgen waren de favoriet en begonnen ontzettend efficient aan de heenwedstrijd. De eerste 3 schoten op doel gingen er onmiddellijk in en toen het na 39 minuten al 4 0 werd, deed ik de boeken al toe.  Ik probeerde bij te sturen en we knokten ons terug in de wedstrijd tot 4 3. Uiteindelijk scoorden we nog elk 1 keer en werd het 5 4 in een ware cupmatch waarin wij meer scoorden dan we verdienden.

 

5c38d3f83e76ca90e1fd85d251cb9e0d.png

 

Dan verwacht je dat je het thuis gaat afmaken, maar sta je na 4 minuten alweer met de rug tegen de muur met een achterstand. We waren de betere ploeg en kwamen op het half uur verdiend langszij. In de tweede helft drukten we Kortrijk terug, maar als je dan op een ontzettend domme manier een penaltyfout maakt op een plaats waar de tegenstander niet eens dreigend is, dan is dat heel zuur. Na de 1 2 konden we helaas niet meer in de match komen. Geen europese groepsfase helaas.

 

cc54fca17731bcd94604ef29d30d0580.png

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...