Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

De Football Manager bar


Fokuzz'

Aanbevolen berichten

Just now, Brechtovic zei:

Mooie resultaten!

Welke tactiek gebruik je?

 

Mijn osl tactiek zonder spitsen. Is een aangepaste versie van een gedownloade tactiek, maar is wel vrij zwaar aangepast geweest :D

 

Zoals zovelen wil ik balbezit hebben en ik combineer dat met snel op doel laten schieten ook vanop afstand. Wel een grote speler nodig vooraan. Ik denk dat de tactiek ook zou werken met 3 spitsen, maar nog niet geprobeerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Pica zei:

 

Mijn osl tactiek zonder spitsen. Is een aangepaste versie van een gedownloade tactiek, maar is wel vrij zwaar aangepast geweest :D

 

 

Door alleen deze tactiek gebruiken zijt ge gewoon al terug gedaald in mijn achting! 

 

Zonder 'spits' spelen is voetbal voor vrouwen! Schaam u allemaal! Of de tactiek werkt of niet boeit mij niet! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Iker zei:

 

Door alleen deze tactiek gebruiken zijt ge gewoon al terug gedaald in mijn achting! 

 

Zonder 'spits' spelen is voetbal voor vrouwen! Schaam u allemaal! Of de tactiek werkt of niet boeit mij niet! 

 

Ik wist niet dat ik nog lager kon zakken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Iker zei:

 

Je was terug gestegen maar nu weer gedaald! 

 

Mijn hart is aan het bloeden als iemand zonder spitsen speelt.

 

Er is een Nederlander  die al jaren een blog heeft over strikerless. Is erkend door SI als één van de belangrijkste FM bloggers.

 

Je kan strikerless ook aanvallend spelen. Trouwens, wat is strikerless? Mijn AM's staan als schaduwspits en ik zet daar ook echte spitsen (heb daar bvb Bacca succesvol gebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Iker zei:

 

Je was terug gestegen maar nu weer gedaald! 

 

Mijn hart is aan het bloeden als iemand zonder spitsen speelt.

Wat  @smetje zegt, strikerless wil niet zeggen dat je effectief zonder spitsen speelt, maar dat die gwn een wat teruggetrokken basispositie innemen. Door hen offensieve persoonlijke instellingen mee te geven compenseer je dat. Waar je zoals smetje (en ikzelf ook btw) met twee SS speelt, kan je net zo goed twee HS (of F9) in de spitspositie plaatsen, maar dat die aan de hand van hun instellingen vrij identiek gaan ageren op het veld. Alleen is het voor een defensie, en zeker met de AI van CPU-teams, moeilijker te anticiperen op die twee SS dan op bvb twee HS

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, smetje zei:

 

Er is een Nederlander  die al jaren een blog heeft over strikerless. Is erkend door SI als één van de belangrijkste FM bloggers.

 

Je kan strikerless ook aanvallend spelen. Trouwens, wat is strikerless? Mijn AM's staan als schaduwspits en ik zet daar ook echte spitsen (heb daar bvb Bacca succesvol gebruikt)

 

Ook al schreef Guardiola die blog, dat boeit mij geen reet.

 

Wat is Strikerless? Het woord zegt het toch zelf: Zonder spitsen spelen. Als ge dan Zlatan op een AMC positie (ook al is dat als SS of HS) zet en zo'n tactiek kan werken, dan is FM tactisch waardeloos op dat gebied. Als er 3 AMC's  staan en ge zet daar 3 spitsen dan speelt ge spitsloos met uw 3 spitsen op de AMC. Dan houdt toch geen steek dat zoiets werkt? Stel dat ge daar 3 pure AMC's zet , allemaal goed en wel maar zoiets kan nooit werken in realiteit.  

 

16 minuten geleden, ivago zei:

Wat  @smetje zegt, strikerless wil niet zeggen dat je effectief zonder spitsen speelt, maar dat die gwn een wat teruggetrokken basispositie innemen. Door hen offensieve persoonlijke instellingen mee te geven compenseer je dat. Waar je zoals smetje (en ikzelf ook btw) met twee SS speelt, kan je net zo goed twee HS (of F9) in de spitspositie plaatsen, maar dat die aan de hand van hun instellingen vrij identiek gaan ageren op het veld. Alleen is het voor een defensie, en zeker met de AI van CPU-teams, moeilijker te anticiperen op die twee SS dan op bvb twee HS

 

Zie hierboven. Of een tactiek werkt of niet dat laat mij nog niet toe om zo'n tactiek te gebruiken. Ik ga liever uit van realisme dan tactieken die het goed doen in FM.

Ik respecteer ieder zijn keuze uiteraard maar mij gaat ge nooit zoiets zien gebruiken. Het is maar mijn FM-passie zeker dat ik al speel van 1998.

 

Ik heb deze tactiek ook even bekijken en zitten zoeken waarom dat die tactiek het zo goed doet en dan wordt het alleen nog maar erger dan beter en dat bevestigd nogmaals het falen van de engine. Uw 3 'spitsen' leunen dicht tegen hun 2 MC's aan waardoor er een ruimte komt achter u middenveld met een gat waar Kim Kardashian en JLo  jaloers op zouden zijn. En nog blijft die tactiek stabiel overeind, dat is belachelijk. Die tactiek werkt alleen maar omdat die engine lange ballen toelaat die over de verdediging vallen en zelfs de beste verdedigers er staan te kijken zoals Deschacht :D. Nu soit, ik gewoon even een standpunt maken omdat ineens iedereen deze tactiek gaat gebruiken en 'zelf dingen gaat aanpassen'.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Iker ben het er wel mee eens dat er nu opvallend veel strikerless zijn gaan spelen, en daar is die tff voor verantwoordelijk zij gerust. Ik ben in den tijd OSL beginnen spelen met een strikerless 4-2-4-0 en iedereen reageerde verbaasd.

In ieder geval is er in elke FM-versie wel iets dat altijd goed werkt. Een paar versies geleden was dat een 4231 met HVS en het merendeel speelde plots in zo'n opstelling. Zo hebben we ook nog een 433 met 3 echte spitsen gehad. Vorige versie waren het de VVR/VVL-tactieken en dit keer de strikerless dus blijkbaar.

Uw analyse van de tactiek klopt echter maar half. De lange ballen komen doordat het een counter-tactiek is, niet omdat het strikerless is. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ivago zei:

@Iker ben het er wel mee eens dat er nu opvallend veel strikerless zijn gaan spelen, en daar is die tff voor verantwoordelijk zij gerust. Ik ben in den tijd OSL beginnen spelen met een strikerless 4-2-4-0 en iedereen reageerde verbaasd.

In ieder geval is er in elke FM-versie wel iets dat altijd goed werkt. Een paar versies geleden was dat een 4231 met HVS en het merendeel speelde plots in zo'n opstelling. Zo hebben we ook nog een 433 met 3 echte spitsen gehad. Vorige versie waren het de VVR/VVL-tactieken en dit keer de strikerless dus blijkbaar.

Uw analyse van de tactiek klopt echter maar half. De lange ballen komen doordat het een counter-tactiek is, niet omdat het strikerless is. 

 

 

 

Maar wie komt er met het spontane gedacht van: Ik ga is met 3 AM's spelen en geen spitsen gebruiken, geen flanken... 99% van dit forum zou daar nooit opkomen.

Het klopt dat jij vorig jaar ook al geprobeerd hebt om strikerless te spelen dat is slecht afgelopen. Je kan ook niet ontkennen dat je nu verder gegaan bent op die ene tactiek natuurlijk. Is ook niks mis mee e, iedereen speelt het spel , hoe hij het wil, daarover discussieer ik niet. Maar ik vind het altijd grappig als mensen zeggen: Ik heb die tactiek gedownload maar ik heb vanalles aangepast naar mijn goesting. Dan kunt ge evengoed zelf ene maken als ge toch dingen aanpast.  Het klopt ook dat er altijd wel iets heel goed werkt, maar toch heb ik met verscheidene tactieken in dezelfde FM's prestaties geleverd. Nuja, mij ging het gewoon over het feit dat ik gevoelsmatig niet zo kan spelen als ik er zelf niet achter sta, ik ga altijd het gevoel hebbe, ik sta hier zonder een echte spits.

 

Ik heb ook niet gezegd dat de strikerless tactiek de lange bal hanteert :P dat is gewoon de engine die faalt op lange ballen :D Welke tactiek dan ook.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk altijd dubbel: speel je op realisme of speel je op het resultaat. Sowieso faalt FM op heel wat vlakken qua realisme. Met een ploeg als Brussels binnen enkele jaren kampioen spelen is daar een zeer mooi voorbeeld van. Aan de andere kant, als FM 100% realisme zou gaan nastreven, wie zou er dan nog beginnen aan een carrière met bijvoorbeeld datzelfde Brussels? Dan kan je 30 jaar spelen en hopen om een subtopper te worden ofzo :happy:

 

Zelf probeer ik daar een middenweg in te vinden. Qua opstellingen volg ik Iker. Ik kan het niet over mijn hart krijgen om bijvoorbeeld een Benzema en Suarez niet in de spits te gaan zetten. Nog minder hou ik van gedownloade tactieken, ook al zou ik ze aanpassen. Waarschijnlijk daarom dat ik beter offline dan online ben. Bij een online game start je telkens opnieuw met een tactiek zonder vorm, moraal, blessures, schorsingen, teamtalk maar vooral: ervaring met de tactiek. Offline maak ik een vrij realistische tactiek en opstelling en gaandeweg raken de spelers ook daar op ingespeeld. Win ik dan dikwijls met 7-0? Nee, maar dat vind ik net realistisch. Ik heb nog zo van die dingen gezien: "download deze tactiek en je wint bijna elke match of je krijgt amper goalen tegen". Leuk voor hen, maar boeit me niet. Dat ik online daardoor (onder andere *kuch*) suck, so be it. Iker kan online trouwens wel nog goede resultaten halen, dus het is zelfs mogelijk :happy:

 

Sowieso doet ieder natuurlijk waar hij zich zelf het beste bij voelt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moment waarop je in minuut 78 de winning goal scoort tegen 10 man van Barcelona met WS Brussels, bestaande uit spelers als Raman, Coopman en Birger Verstraete (zijn mijn 3 toppers ongeveer :P ), kom je helemaal gek.

 

Als je dan wel paar dagen later op penalty verliest van Charleroi die enkel scoort uit afstandsschoten en jij 7 uitgelezen kansen krijgt, maar niet genoeg afmaakt, kom je ook gek :D

 

This game :happy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dit is wel cool,

 

Ik ben benaderd door Club om hun nieuwe coach te worden, maar ze staan 14de en doen voor niks meer mee. Dus ik vraag of ik opt einde vant seizoen mag komen en tis geen probleem :happy: .

 

Standard heb ik afgewezen, kunnen me niks meer bieden dan de Club van mijn hart!

 

Dus als nobody gestart bij WS Brussels, me opgewerkt naar eerste, direct de dubbel gehaald, in de CL de volgende ronde gehaald en zo geraak je dus bij Club. Allé bon, ik ga beginnen solliciteren in Brussel zeker :happy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Pica zei:

Ok dit is wel cool,

 

Ik ben benaderd door Club om hun nieuwe coach te worden, maar ze staan 14de en doen voor niks meer mee. Dus ik vraag of ik opt einde vant seizoen mag komen en tis geen probleem :happy: .

 

Standard heb ik afgewezen, kunnen me niks meer bieden dan de Club van mijn hart!

 

Dus als nobody gestart bij WS Brussels, me opgewerkt naar eerste, direct de dubbel gehaald, in de CL de volgende ronde gehaald en zo geraak je dus bij Club. Allé bon, ik ga beginnen solliciteren in Brussel zeker :happy:

In wat voor jaar zit je? In mijn save, zit ondertussen in 2029 zitten ze toch telkens in de top 6. Meestal in top 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, W8er zei:

In wat voor jaar zit je? In mijn save, zit ondertussen in 2029 zitten ze toch telkens in de top 6. Meestal in top 3.

 

Is nu mijn vierde seizoen, dus 2020 :)

 

Club heeft nog maar 1 jaar PO1 gespeeld, alleen nog de 'brol' jeugd die er overschiet en van de kern schiet er ook niet veel kwaliteit meer over precies :D . Ga mijn werk hebben.

 

Crazy part is gewoon, dat ik plots 10 keer zoveel budget ga hebben en slechts hetzelfde moet presteren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Pica zei:

 

Is nu mijn vierde seizoen, dus 2020 :)

 

Club heeft nog maar 1 jaar PO1 gespeeld, alleen nog de 'brol' jeugd die er overschiet en van de kern schiet er ook niet veel kwaliteit meer over precies :D . Ga mijn werk hebben.

 

Crazy part is gewoon, dat ik plots 10 keer zoveel budget ga hebben en slechts hetzelfde moet presteren :D

 

In mijn save met Roeselare strijd ik elk seizoen met Genk en Club voor de titel.

Die investeren trouwens losjes +20 miljoen elke transferperiode :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Brechtovic zei:

 

In mijn save met Roeselare strijd ik elk seizoen met Genk en Club voor de titel.

Die investeren trouwens losjes +20 miljoen elke transferperiode :P

 

Genk doet het ook abnormaal goed in mijn save. Eupen ook eigenlijk :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens eens een overzicht van de managers in het seizoen 26/27:

  • Club Brugge: Mazzu
  • Seraing: Jean Wauters
  • Mechelen: De Boeck
  • Lokeren: Vanderbiest
  • Moeskroen: Danilo
  • Genk: Kevin Van Dessel
  • STVV: Emilio Ferrera
  • Standard: Stijnen
  • Westerlo: Laureyssen
  • Zulte: Dury
  • Gent: Schepens
  • Anderlecht: Présaux
  • Beerschot: Yves De Winter
  • Cercle: Pocognoli
  • Charleroi: Brouard

Nog enkele leuke: Preud'homme (Benfica), Maes (België), Weiler (Hertha Berlijn), Low (AC Milan), Schmidt (Juve), Ancelotti (Man City), Neuville (Leverkussen), Villas-Boas (PSG), Emery (Barca), Allegri (Arsenal), Sampaoli (Liverpool), Lampard (Southampton), Viera (Crystal Palace), Koeman (Leicester), Kewell (Norwich), Kolo Touré (Swansea), Joey Barton (Ipswich), Boeckx (Hartlepool), Vardy (Gateshead), Klopp (Bilbao), De Boer (Inter), Pirlo (Lazio), Roberto Martinez (Roma), Cocu (Genoa), Schweinsteiger (Stuttgart), Blanc (Dortmund).

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Brechtovic zei:

Trouwens eens een overzicht van de managers in het seizoen 26/27:

  • Club Brugge: Mazzu
  • Seraing: Jean Wauters
  • Mechelen: De Boeck
  • Lokeren: Vanderbiest
  • Moeskroen: Danilo
  • Genk: Kevin Van Dessel
  • STVV: Emilio Ferrera
  • Standard: Stijnen
  • Westerlo: Laureyssen
  • Zulte: Dury
  • Gent: Schepens
  • Anderlecht: Présaux
  • Beerschot: Yves De Winter
  • Cercle: Pocognoli
  • Charleroi: Brouard

Nog enkele leuke: Preud'homme (Benfica), Maes (België), Weiler (Hertha Berlijn), Low (AC Milan), Schmidt (Juve), Ancelotti (Man City), Neuville (Leverkussen), Villas-Boas (PSG), Emery (Barca), Allegri (Arsenal), Sampaoli (Liverpool), Lampard (Southampton), Viera (Crystal Palace), Koeman (Leicester), Kewell (Norwich), Kolo Touré (Swansea), Joey Barton (Ipswich), Boeckx (Hartlepool), Vardy (Gateshead), Klopp (Bilbao), De Boer (Inter), Pirlo (Lazio), Roberto Martinez (Roma), Cocu (Genoa), Schweinsteiger (Stuttgart), Blanc (Dortmund).

 

Machtig overzicht :D

 

In mijn spel werd Clement, Van der Heyden en uiteindelijk Belhocine trainer bij Club

Weiler zat in mijn ander spel bij België :happy:

Schepens bij Gent is ook een klassieker precies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Pica zei:

 

Machtig overzicht :D

 

In mijn spel werd Clement, Van der Heyden en uiteindelijk Belhocine trainer bij Club

Weiler zat in mijn ander spel bij België :happy:

Schepens bij Gent is ook een klassieker precies.

 

Weiler heeft hier ook bij België gezeten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...