Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Expeditie Robinson


Superjef

Expeditie Robinson  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Samensmeltingspoll

    • "Brechtovic"
    • "EchtEenVoetballer"
    • "hjs666"
    • "M0n3y"
    • "Pica"
      0
    • "Rosse"

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll gesloten op 02/01/19 om 21:00

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Table for two... oh no, seven!

 

Tot zo ver de eerste eilandraad. Toch gaan we niet te lang blijven treuren en gaan we vanavond gezellig rond de tafel zitten om de sfeer er terug in te krijgen. Tafelschikkingen maken zijn altijd moeilijk - wie wilt naast wie zitten,  of wie wilt net niet naast wie zitten? Tactische elementen zouden ook de kop kunnen komen opsteken. To do voor jullie dus: vul onderstaande tafelindeling in door je naam in een vrij vakje te plaatsen. Tis van rap te zijn trouwens, want wie eerst komt, eerst maalt... Twijfel er overigens niet aan dat er weer een addertje onder het gras zit: één van de stoelen wankelt en bevat een onaangename verrassing...

 

1: 

2: 

3: 

4: 

5: 

6: 

7: 

 

Tot later voor meer info!

 

@Iker @stvvrules @Pica @ivago

@hjs666 @Stef @Dogfacedgremlin

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Superjef zei:
Spoiler

 

D

a

t

 

i

s

 

o

m

 

h

e

t

 

e

x

t

r

a

 

s

p

a

n

n

e

n

d

 

t

e

 

m

a

k

e

n

!

 

 

 

 

 

Ik dacht eerst dat het aan mijn kleinere pc scherm lag, maar toen ik herlaadde op mijn grote scherm bleef hetzelfde :o 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tafel wordt gedekt

 

De reserveringen voor het diner kwamen snel binnen. Helaas had ik jullie al gewaarschuwd dat er één wankele stoel bij zat met een bijbehorende onaangename verrassing. Bij het zitten gaan werd meteen duidelijk wat die verrassing was. De stoel viel namelijk om en aan de onderkant van de stoel hing...

 

Spoiler

Een zwarte tegenstem voor de volgende eilandraad! :ohh:

 

Maar over welke stoel ging het nu en hadden jullie het kunnen weten? 

 

Spoiler

De aandachtige lezers hadden kunnen opmerken dat in mijn aankondiging elke zin met eenzelfde letter begon...

 

Spoiler

Dit was namelijk de letter...

 

Spoiler

T

 

Spoiler

En als je naar de zitplaatsen kijkt, zag je dat er ook maar 1 zitplaats met die letter begint, namelijk...

 

Spoiler

Stoel twee :wait:

 

Dat betekent dus dat Iker met de bedenkelijke eer en de zwarte tegenstem gaat lopen...

 

 

 

 

 

In de loop van de dag wordt de volgende opdracht bekend gemaakt!

 

@Iker @stvvrules @Pica @ivago

@hjs666 @Stef @Dogfacedgremlin

Link naar reactie
Delen op andere sites

4a2c0ab9050848eb1e419410281f13e2.png

 

Slaan of Zalven

 

 

Jullie zitten allemaal gezellig aan tafel, maar uiteraard was het 'diner' maar een dekmantel. Jullie gaan namelijk een gezellig kaartspelletje spelen met als inzet opnieuw immuniteit, munten en een stuk van de puzzel. Vanaf nu mag er achter de schermen niet meer worden overlegd! Dit spel heet Slaan of Zalven, en jullie zullen straks ook begrijpen waarom dat zo heet! In dit spel ligt jouw lot in de handen van je tegenstanders, maar tegelijk heb jij weer het lot van hen deels in handen!

 

 

Spelopzet

 

Je krijgt zes kaarten met daarop een puntenaantal. Dit kunnen zowel plus- als-minpunten zijn. Als je die zes kaarten bij elkaar optelt, kom je op 0 uit (+2000 en -2000). Dit is bij iedereen hetzelfde, maar wat niet voor iedereen gelijk is, is hoe die punten zijn verdeeld. Je kunt bijvoorbeeld 4 kaarten met 500 punten hebben en twee kaarten met -1000 punten, of een kaart met 2000 punten en vijf met -400 punten. Het zou allemaal kunnen.

 

Belangrijk: Die punten houd je niet zelf, maar die geef je allemaal weg! Elke beurt plaats je namelijk een van je kaarten in het topic en zeg je voor wie dat puntenaantal bestemd is. Bij diegene worden dan de punten die op jouw kaartje staan opgeteld of afgetrokken. Met andere woorden: de punten die op jouw kaarten staan, zijn voor jou dus niets waard, maar voor de anderen wel!

 

Heb je een kaartje neergelegd, dan is de volgende aan de beurt om er een neer te leggen en een naam te noemen. De volgorde van de beurten is zoals jullie aan tafel zitten en blijft altijd gelijk. Als je klaar bent, zou het mooi zijn als je de volgende kunt taggen! Aan het einde van elke ronde is er wel telkens een pauze, zodat ik zeker de tijd heb om de tussenstand te posten samen met de stand van zaken. Eventueel doe ik dat ook in de loop van een ronde, maar jullie hoeven daarvoor niet op me te wachten dan. Aan het einde van de ronde dus wel!

 

Stoel 1: Pica
Stoel 2: Iker
Stoel 3: Dogfacedgremlin
Stoel 4: ivago
Stoel 5: hjs666
Stoel 6: stvvrules
Stoel 7: Stef

 

 

De winnaar

 

Als na acht rondes alle kaarten gespeeld zijn, mag degene met de meeste (plus)punten zich de winnaar noemen! Hij wint dan immuniteit, een stukje kaart en 5 munten. De nummer twee krijgt 3 munten en de nummer drie 1 munt.

 

 

Jokers

 

In de laatste zin hierboven zag je ‘acht’ rondes staan. Dat klopt, want je krijgt naast je 6 puntenkaarten namelijk nog twee extra kaarten: de zogenoemde jokers! Ook deze kaarten moet je aan iemand weggeven! Er zijn 7 verschillende soorten jokers en van elke soort zijn er twee in omloop. Elke joker heeft een bepaalde functie die zowel in deze aankondiging als op de kaartjes zelf uitgelegd worden. Alle jokers kunnen dus in iemands voor- of nadeel spelen, afhankelijk van of hij plus- of minpunten krijgt! Jammer genoeg heb je dat zelf ook niet in de hand, want het hangt er gewoon van af of je tegenstanders je willen slaan of zalven...


Let op:

Je laatste kaart mag geen joker zijn, anders volgt een diskwalificatie: sowieso de laatste plaats en een zwarte tegenstem voor de volgende eilandraad!

 

Spoiler
  • De oude dame: Omdat de speler die je aanwijst te druk bezig is om een oude dame te helpen, krijgt hij slechts 20% van de punten bij de eerstvolgende keer dat hij punten ontvangt.
  • Dubbele portie: Bij het inzetten van deze kaart krijgt de speler die je aanwijst, de eerstvolgende keer dat hij punten krijgt, hetzelfde puntenaantal nog eens extra op zijn conto!
  • De wc-pot: Degene die jij aanwijst krijgt, de eerst volgende keer dat hij punten van iemand krijgt, in alle gevallen toch 0 punten! Deze punten verdwijnen via de riolering.
  • Brilmans: Oeps, die had z’n bril niet op! Bij de speler die je aanwijst, wordt de volgende keer dat hij punten ontvangt de waarde omgekeerd: plus wordt min, min wordt plus!
  • Halve prijs: Tot jij wéér aan de beurt bent (over 7 beurten dus) krijgt de speler aan wie je dit kaartje geeft, 50% van de punten, als hij die ten minste krijgt!
  • Het virus: De speler die je aanwijst, krijgt elke ronde als hij aan de beurt is geweest 10% minder van de punten. Eerst 100%, na zijn beurt 90%, na de 2de beurt 80%, enz…
  • De dief: Wanneer degene die je kiest de eerstvolgende keer punten krijgt, steelt deze dief de punten en brengt hij ze naar jou!
Link naar reactie
Delen op andere sites

In een notendop

 

Je hebt zes kaarten met een puntenaantal daarop. Bij elkaar is dat bij iedereen 0 (+2000 en -2000).
- Iedereen heeft 2 verschillende jokers, maar die moet je voor je laatste kaart al hebben weggeven (je laatste kaart moet dus een puntenkaart zijn).
- De punten en jokers op de kaart moet je aan iemand weggeven en dat doe je door de kaart en de naam van diegene in het topic te posten.
- Degene met de meeste (plus)punten wint.
- De volgorde van beurten blijft altijd gelijk. Als je klaar bent graag de volgende taggen.

- Aan het einde van elke ronde wachten jullie op een update van mezelf.

 

De kaartjes worden vanavond uitgedeeld. Als er vragen zijn, shoot!

 

@Iker @stvvrules @Pica @ivago

@hjs666 @Stef @Dogfacedgremlin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Game on!

 

Alle kaartjes zijn uitgedeeld. Normaal heeft iedereen 6 puntenkaarten met in totaal -2000 en +2000.

Daarbij heb je ook twee verschillende jokerkaarten gekregen.

Geen vragen meer?

Start!

 

@Iker @stvvrules @Pica @ivago

@hjs666 @Stef @Dogfacedgremlin

 

PS: Vooraleer je een kaart post, kan je altijd nog in het topic of in je koker een vraag stellen wanneer je ergens over twijfelt. Eens de kaart gepost is, plakt de tafel en kan deze niet meer terug genomen worden!

 

@Pica is als eerst aan zet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg toen ik mijn deelname bevestigde werd mij beloofd dat de opdrachten makkelijk te volgen waren.

Ik peins dat je hiervoor gestudeerd moet hebben of zo,ik heb helaas geen universitair diploma zurre !!!!!! :P

Al die hersenbrekers,ik gebruik al zo weinig capaciteit daarvan :( .

 

Niet dat ik het niet begrijp maar het is toch zo makkelijk niet te snappen,begrijp je ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...