Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Rode Duivels


Don Gielius

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Zit in die generatie van de U17 niet zoveel in hoor.

Die match was de tweede helft zelfs niet om aan te zien. Coach was te bang om nog naar voren te trekken terwijl ze de eerste helft véél beter waren bij momenten. Keeper van België houdt hen een paar keer goed recht. Verder hopeloos met die lange bal naar de spits op een eiland.

Tegen Mali liggen ze er toch wel uit als ze iet of wat efficiënt kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit in die generatie van de U17 niet zoveel in hoor.

Kan je dat zeggen van een ploeg die de halve finale van het WK haalt? Hebben hun voorgangers nooit gepresteerd...

Het is niet omdat je in de halve finale staat dat je prestaties ook goed zijn e.

Griekenland won ook het EK zonder grote kwaliteiten te hebben of mooie matchen te spelen. Inter won ook de finale onder Mourinho met de bus.

In het voetbal is het niet zo dat de beste voetballende ploeg altijd wint. Zo goed speelden de U17 tot nu toe nog niet ook al staan ze in de halve finale.

Tegen Mali hadden ze al ferm op hun doos kunnen krijgen als die mannen efficiënter waren.

Daarom is deze prestatie niet minder mooi, want het is knap dat ze daar staan maar je moet ook realistisch blijven en kijken naar de feiten.

Voor een Europese ploeg is het zo al moeilijk om op een WK te geraken omdat er maar een paar zich kunnen kwalificeren, kan je niet vergelijken met een WK van de grote jongens. Daarom zie je België weinig op zo'n WK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even maar een klein voorbeeld aan te halen. In 2008 was iedereen ook vol lof over onze voetbalploeg op de Olymische zomerspelen. Dit was toen de kern:

Logan Bailly, Sepp de Roover, Vincent Kompany, Thomas Vermaelen, Sébastien Pocognoli, Marouane Fellaini, Tom de Mul, Faris Haroun, Kevin Mirallas, Jan Vertonghen, Maarten Martens, Yves Makabu-Makalambay, Laurent Ciman, Landry Mulemo, Jeroen Simaeys, Anthony Vanden Borre, Stijn de Smet, Moussa Dembélé, Vadis Odjidja-Ofoe.

Ik heb voor alle zekerheid de spelers die echt doorgebroken zijn, in het vet aangeduid, die dat het daarna nog vrij goed gedaan hebben, zijn onderlijnd. Toch 4 man van de 19 dat doorgebroken is :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n jeugdtornooien geven soms een vertekend beeld. Teams zoals Nigeria en Mali scoren altijd wel goed (Afrikaanse landen) omdat ze fysiek gewoon sterker zijn op die leeftijd.

En omdat ze het niet zo nauw nemen met de leeftijdregeltjes :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n jeugdtornooien geven soms een vertekend beeld. Teams zoals Nigeria en Mali scoren altijd wel goed (Afrikaanse landen) omdat ze fysiek gewoon sterker zijn op die leeftijd.

En omdat ze het niet zo nauw nemen met de leeftijdregeltjes :lol:

verjaren allemaal op 1 januari. Het jaar is naargelang het hun uitkomt :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even maar een klein voorbeeld aan te halen. In 2008 was iedereen ook vol lof over onze voetbalploeg op de Olymische zomerspelen. Dit was toen de kern:

Logan Bailly, Sepp de Roover, Vincent Kompany, Thomas Vermaelen, Sébastien Pocognoli, Marouane Fellaini, Tom de Mul, Faris Haroun, Kevin Mirallas, Jan Vertonghen, Maarten Martens, Yves Makabu-Makalambay, Laurent Ciman, Landry Mulemo, Jeroen Simaeys, Anthony Vanden Borre, Stijn de Smet, Moussa Dembélé, Vadis Odjidja-Ofoe.

Ik heb voor alle zekerheid de spelers die echt doorgebroken zijn, in het vet aangeduid, die dat het daarna nog vrij goed gedaan hebben, zijn onderlijnd. Toch 4 man van de 19 dat doorgebroken is :P

goh best streng voor deze lijst, niet? Pocognoli en dembele spelen beiden in de PL, oké pocognoli beetje pech met een trainer die heel defensief speelt dus geen offensieve linksachter wil opstellen, daarnaast vanden Borre hmjah vooral karakter dat het bij hem heeft afgemaakt en Martens en De Mul zijn niet verder gekomen door blessures...

Nu, uiteindelijk vin ik dat Dembele het dus ook wel gemaakt heeft, en verder door een slecht karakter of vele blessures niet, maar blessures kan je natuurlijk nooit voorzien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh best streng voor deze lijst, niet? Pocognoli en dembele spelen beiden in de PL, oké pocognoli beetje pech met een trainer die heel defensief speelt dus geen offensieve linksachter wil opstellen, daarnaast vanden Borre hmjah vooral karakter dat het bij hem heeft afgemaakt en Martens en De Mul zijn niet verder gekomen door blessures...

Nu, uiteindelijk vin ik dat Dembele het dus ook wel gemaakt heeft, en verder door een slecht karakter of vele blessures niet, maar blessures kan je natuurlijk nooit voorzien...

Tuurlijk ben ik streng geweest. Ik wil maar zeggen, het is niet omdat een bepaalde (jeugd-)ploeg het goed gedaan heeft op één of ander tornooi, dat het stuk voor stuk allemaal toptalenten zijn dat doorbreken. Zoals je zelf zegt, er zijn altijd factoren die ervoor zorgen dat een speler het maakt, of niet maakt. Dat kan mentaltieit, blessures, kansen,... zijn.

Leuk dat die -17 jarigen de halve finale halen. Als er al eentje of twee spelers bijzitten dat de stap naar de nationale A ploeg kan zetten, mogen we begot al enorm content zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even maar een klein voorbeeld aan te halen. In 2008 was iedereen ook vol lof over onze voetbalploeg op de Olymische zomerspelen. Dit was toen de kern:

Logan Bailly, Sepp de Roover, Vincent Kompany, Thomas Vermaelen, Sébastien Pocognoli, Marouane Fellaini, Tom de Mul, Faris Haroun, Kevin Mirallas, Jan Vertonghen, Maarten Martens, Yves Makabu-Makalambay, Laurent Ciman, Landry Mulemo, Jeroen Simaeys, Anthony Vanden Borre, Stijn de Smet, Moussa Dembélé, Vadis Odjidja-Ofoe.

Ik heb voor alle zekerheid de spelers die echt doorgebroken zijn, in het vet aangeduid, die dat het daarna nog vrij goed gedaan hebben, zijn onderlijnd. Toch 4 man van de 19 dat doorgebroken is :P

De OS zijn imo geen jeugdtornooi en dus valt de vergelijking niet te maken.

Zo is het een selectie U23; het merendeel van deze groep was al een gevestigd profvoetballer, enkelen hadden zelfs al een basisplaats in een van de betere compitities.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De OS zijn imo geen jeugdtornooi en dus valt de vergelijking niet te maken.

Zo is het een selectie U23; het merendeel van deze groep was al een gevestigd profvoetballer, enkelen hadden zelfs al een basisplaats in een van de betere compitities.

Wat je wel kan vergelijken, is dat beide ploegen (OS in 2008, en nu de -17 jarigen) iets of wat gehyped worden in de media, waardoor er velen denken dat de toekomst van het Belgische voetbal verzekerd is. 4 (met 2 subs) van de 19 spelers van de OS staan nu in de A ploeg van de Duivels.

Leuk voor die gastjes op het WK, volkomen mee eens, maar zet er alsjeblieft je hoop niet op. Zoals hier al voldoende aangehaald is, er zijn veel factoren die mee beslissen of een speler al dan niet doorbreekt.

Nogal logisch dat ze niet allemaal bij Barcelona of Real gaan uitkomen, maar bij welk land is dat wel zo?

Dat heb ik niet gezegd, maar als ze dan toch zoveel talent hebben zoals de media en enkelen hier op het forum on willen doen geloven, zouden ze in principe toch mogen uitkomen in een competitie dat sterker is dan de Belgische eerste klasse. Of alleszins hier kunnen meedraaien bij de (sub)toppers als ze wat ouder zijn, anders haal je ook geen halve finale op het WK -17, ongeacht er nu 'goed' of 'slecht' gespeeld wordt. Dat wil ik nog wel eens zien als die mannen allemaal rond de 20 zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogal logisch dat ze niet allemaal bij Barcelona of Real gaan uitkomen, maar bij welk land is dat wel zo?

Spanje?

Die blijven dan ook in hun moederland he :D Nogal logisch dat die liever eigen jeugdspelers opleren dan vanuit een ander land...

Het is ook niet zo dat deze volledige ploeg in de A-kern moet geraken. Als er geleidelijk aan enkelen dat kunnen is er een continue doorstroming...

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh best streng voor deze lijst, niet? Pocognoli en dembele spelen beiden in de PL, oké pocognoli beetje pech met een trainer die heel defensief speelt dus geen offensieve linksachter wil opstellen, daarnaast vanden Borre hmjah vooral karakter dat het bij hem heeft afgemaakt en Martens en De Mul zijn niet verder gekomen door blessures...

Nu, uiteindelijk vin ik dat Dembele het dus ook wel gemaakt heeft, en verder door een slecht karakter of vele blessures niet, maar blessures kan je natuurlijk nooit voorzien...

Tuurlijk ben ik streng geweest. Ik wil maar zeggen, het is niet omdat een bepaalde (jeugd-)ploeg het goed gedaan heeft op één of ander tornooi, dat het stuk voor stuk allemaal toptalenten zijn dat doorbreken. Zoals je zelf zegt, er zijn altijd factoren die ervoor zorgen dat een speler het maakt, of niet maakt. Dat kan mentaltieit, blessures, kansen,... zijn.

Leuk dat die -17 jarigen de halve finale halen. Als er al eentje of twee spelers bijzitten dat de stap naar de nationale A ploeg kan zetten, mogen we begot al enorm content zijn.

Nee, daar geef ik je absoluut gelijk in. je mag dan ook niet vergeten dat er maar uit een 2-tal jaren gekozen is bij die U17 spelers, daar er bij de nationale ploeg van laat ons zeggen 18 tot 35 gekozen kan worden... het is dus als je het zo bekijkt ook logisch dat er maar enkelen zullen doorbreken van die selectie...

minstens de helft gaat afvallen, en allicht het niet maken op het hoogste niveau... daarom net dat ze ook moeten genieten van wat ze nu aan het presteren zijn!

Vergelijk het een beetje met de Amerikaanse sportcultuur. als je ziet hoeveel mensen er komen zien naar het College gebeuren, dat dat nu basketball, football of weetik veel wat is.... die jongens moeten ook genieten van eens voor een vol stadion te kunnen spelen want weinigen halen het hoogste niveau...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even maar een klein voorbeeld aan te halen. In 2008 was iedereen ook vol lof over onze voetbalploeg op de Olymische zomerspelen. Dit was toen de kern:

Logan Bailly, Sepp de Roover, Vincent Kompany, Thomas Vermaelen, Sébastien Pocognoli, Marouane Fellaini, Tom de Mul, Faris Haroun, Kevin Mirallas, Jan Vertonghen, Maarten Martens, Yves Makabu-Makalambay, Laurent Ciman, Landry Mulemo, Jeroen Simaeys, Anthony Vanden Borre, Stijn de Smet, Moussa Dembélé, Vadis Odjidja-Ofoe.

Ik heb voor alle zekerheid de spelers die echt doorgebroken zijn, in het vet aangeduid, die dat het daarna nog vrij goed gedaan hebben, zijn onderlijnd. Toch 4 man van de 19 dat doorgebroken is :P

Toch hebben ze bijna allemaal minstens 1 cap voor de A ploeg van de Rode Duivels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...