Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Rode Duivels


Don Gielius

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Hoe onbenullig deze match ook is in vergelijking, toch ff mijn analyse van de match.

 

De opstelling voor de match was vrij logisch, met uitzondering van de rechtsback. Daar moet je altijd voor Alderweireld kiezen of desnoods Meunier. Ondertussen zat Vermaelen op de bank zelfs. Ofwel kies je voor de beste verdedigers: Vertonghen-Lombaerts-Vermaelen-Alderweireld , ofwel kies je voor het duo dat samen speelt bij Tottenham en vul je aan: Lombaerts-Vertonghen-Alderweireld-Meunier. Tegen Italië iemand als Cavanda droppen is geen cadeau, die jongen deed zijn best, maar kwam toch te kort. Daarom niet technisch, maar het spelletje in zijn totaliteit heeft die toch niet goed begrepen. Die goal was nog het minste van de fouten die ik heb opgemerkt bij hem. Hij herpakte zich enigzins wel, viel op dat hij aanvallend zijn streng trekt, terwijl Marcske verkondigde voor de match dat hij voor zijn defensieve kwaliteiten erop stond. Quid scouting denk je dan :).  Enfin, bottom line is dat Wilmots voor 90% de juiste basis heeft gekozen en dat hij iemand probeerde in een oefenmatch is op zich niks mis mee natuurlijk. Alleen was het niet echt een oefenmatch, anders zouden er veel meer spelers gewisseld zijn geweest :). Soit, an sich een goede opstelling, zeker als je die vergeleek met die van Italië, waar toch veel namen ontbraken.

 

De eerste helft dan, vond ik de Belgen ongelooflijk zwak. Italië was altijd gevaarlijk met hun twee spitsen die elkaar heel goed aanvoelden. Het centrale duo had het lastig man op man en we hadden desondanks het numerieke overwicht op het middenveld, toch geen controle. Italië speelde zijn sterke kanten uit: hoge pressing, verstandig uitgevoerd door ervaren spelers, het laten lopen van de bal, flankwissels, crosspasses, opkomende backs, balbezit,... enfin Conte had zijn pionnetjes goed gezet en er zit een idee achter wat de Italianen deden. De eerste goal vond ik vooral een hele mooie actie van de Italianen, waar er veel ingrediënten van het moderne voetbal inzitten, die snelle uitbraak, die crosspass, het opkomen,... Ik heb de goal een aantal keer gezien en de laatste fout gebeurt door Cavanda, de fouten ervoor, waar we geen middenveld hebben, geen flankspelers hebben die meeverdedigen, waar Vertonghen kinderlijk Italië een afgemeten voorzet laat geven,... Naar mijn gevoel is en blijft dit een collectieve fout. Mignolet houdt ons met een mirakelsave rechtop, waarbij dan pas eigenlijk de fout van Cavanda gebeurt. Die eerste bal zit er 9/10 keer erin en wiens fout was het dan? Ik wil dus zeker niet alle schuld op de rechtsback steken, al is het wel markant dat hij gedurende de gehele aanval, niet één keer achterom kijkt om er een opkomende man is in zijn rug. Meunier zou dat ook niet doen for the record. Toby wel denk ik. Om maar te zeggen, er is een verschil tussen een back en een verdediger. Italië goed, Belgen toch vrij zwak ook. Ik heb één kans voor ons en dat is op een corner waar Jantje prachtig kopt, Van Persie style :D. Onverdiend op dat moment, maar daar ga ik niet over klagen. De rest van de helft vond ik vrij beklijvend, je zag dat er een sterk collectief op het veld stond, tegenover individuele kwaliteit. Dat eerst had toch overwicht, zonder veel kansen. Dus we moeten dat overwicht ook niet overdrijven. 1-1 aan de rust.

 

De tweede helft startte bijna zoals de eerste: met een goal van de Italianen. Weer Mignolet met een pracht van een save. Wat stond die kerel goed te keepen, duivel van de match, zoals ook door iedereen zo gestemd op sporza. Ik zag een aantal verschillen in de tweede helft langs beide kanten. Voor de belgen: we herwonnen het middenveld, flankwissels vooraan, uitzakken van Hazard, infiltraties van Witsel, pressing( at last!!!) ... Eindelijk beweging en drang naar voren. Spil van dit alles: De Bruyne, die kerel is zot goed geworden, echt waar. Die snapt het spelletje beter dan wie ook, kan het met uitzondering van Hazard ook nog eens beter uitvoeren dan wie ook op het veld. Moet immens frustrerend zijn om de slimste te zijn in de ploeg, als je ons soms ziet staan/lopen :D. Enfin, de Italianen hadden dan weer een aantal zaken veranderd die niet goed uitdraaiden: geen dubbele mandekking op Hazard noch De Bruyne, minder pressing, meer lange ballen,... ze sloegen het middenveld over omdat ze de tijd niet meer kregen om de bal rond te tikken. ALS het een plan was van Wilmots om de Italianen af te matten in de eerste helft, dan heeft het gewerkt, maar ik geloof niet echt dat Marckse zo'n plannen smeed :P. De tweede goal van de belgen is voor mij een lucky goal, omdat de Italianen wel heel knullig uitverdedigen. Alleen kan je het niet lucky noemen omdat het afgedwongen werd door onze pressing. Dus ja :). Derde goal was dan weer de pure individuele klasse die naar boven komt. Carasco was niet altijd even gelukkig in zijn acties, maar toont toch dat hij iets bijbrengt aan de selectie. Met Hazard achtige bewegingen is hij een gesel voor de verdediging. De Italianen kwamen er eigenlijk in de tweede helft niet veel meer aan te pas, wat voor mij de verdienste was van de Belgen.

 

Nog een extra noot: spelhervattingen. Wat een heerser is die KDB toch? 3/4 spelhervattingen die hij trapt leveren gevaar op. Fenomenaal gewoon. Ik ben echt blij dat we hier nu wel op trainen en wel goals uit scoren. Een belangrijk wapen tegen ploegen die de boel gesloten houden! Zo zie je maar dat Wilmots als trainer toch ook nog steeds evolueert, iets waar ik oprecht opgelucht en blij om ben.

 

Nog wat extra discussie voer: 23 namen voor het EK. Mijn certitudes:

 

GK: Courtois, Mignolet, X

Verdediging: Alderweireld, Kompany, Vermaelen, Vertonghen, Lombaerts, X , X

Middenveld: Witsel, Naingolan, De Bruyne, X, X,

Aanval: Hazard, Mertens, Lukaku, Michy, Benteke, X, X

X

 

Moeten er nog bij:

minstens 1 keeper: ik ga de discussie niet opnieuw voeren, voor mij is dat niet Gillet. Zoveel is zeker.

minstens 2 verdedigers. Voorlopige voorkeur voor Meunier en Denayer. Ik zou daar liefst een echte linksback zetten, maar zowel Lukaku als De Bock zijn niet goed genoeg.

minstens 2 middenvelder. Voorlopige voorkeur voor Fellaini en Dembele. Beide brengen iets anders bij dat de rest niet heeft. Weliswaar geen basismateriaal.

minstens 2 flankspelers. Carasco en Mirallas zou je denken, maar die laatste speelt niet. Chadli ben ik geen fan van. Ik hoop op een doorbraak van Januzaj, Lestienne of Origi.

X is de speler die Wilmots er kan bijhalen waar hij wil. We hebben geen nood aan nog een 6 of nog een centrale verdediger of spits. Ik vermoed dat Wilmots hier zal kiezen voor een polyvalente speler à la Chadli of Januzaj. Niets verkeerd mee.

 

Wat opvalt is dat de spitsen al vastliggen en de CV's ook, maar doordat alle CV's bijna op de flanken gezet worden, komt Denayer toch nog in aanmerking. Crazy world we live in :D.23 namen is niet veel, dus voor mij is polyvalentie wel een argument in de selectie. Spelers moeten al serieus uitblinken om in aanmerking te komen voor een selectie. Daarom dus geen Depoitre, Kums, Defour, De Bock, Lukaku, ... Amper polyvalent en brengen weinig bij in vergelijking met de namen die al iets bewezen hebben in mijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het niet volledig eens met je analyse. Was Italië echt zo goed? Ik denk het niet. Neem Florenzi weg en Italië viel op hun gat!

Ik ben, in tegenstelling tot velen, blij dat Cavanda zijn kans kreeg. Dat hij te zwak uitviel hebben we inderdaad allemaal gezien. Een slechte match of gewoon te zwak? Geen idee, maar wat mij betreft mag hij inderdaad even aan de kant blijven (al weten we natuurlijk niet hoe hij het op training doet en....)

 

De Italianen waren gevaarlijk via de 2 flanken, waarom?

Cavanda was zoals gezegd te zwak. Hij viel door de mand en de Italianen profiteerde hier uitstekend van.

De andere flank hebben ze Florenzi, als hij zijn turbo aanzette was Vertonghen gezien. Hij is niet snel genoeg om een sneltrein als Florenzi te volgen, wat natuurlijk geen schande is. Door het feit dat Italië met 2 spitsen speelde kon Lombaerts ook weinig rugdekking geven aan Vertonghen, maar toch vond ik dat hij dit op sommige momenten beter had kunnen doen. 

 

Dan spreek je over het volgende

 

 

 

alië speelde zijn sterke kanten uit: hoge pressing, verstandig uitgevoerd door ervaren spelers, het laten lopen van de bal, flankwissels, crosspasses

 

Ik vraag me af welke die ervaren spelers zijn? Ik bedoel, het zijn natuurlijk geen watjes, maar... buiten Marchisio en de 2 centrumverdedigers zat er weinig ervaring bij dit Italiaanse elftal... (Buffon niet meegerekend, maar je kan moeilijk zeggen dat hij hoge pressing speelt :) )

Ik denk dat we met onze Duivels voor deze ervaring toch niet echt moeten onderdoen... 

 

Waarom liep het de tweede helft beter? daar heb je wel een punt, meer pressing, zorgen dat die passes naar de vleugels niet zo vlot gegeven werden en Florenzi viel gewoon helemaal weg.  (Ik heb ff nagezien hij werd pas in de 80' vervangen dus dat was het niet :D )

Toch, de tweede helft was absoluut beter dan de eerste we speelde beter en ik denk dat we deze vriendenmatch gebruikt hebben waarvoor ze dient, dingen uittesten. Dit, zonder dat we eigenlijk merkte dat het een vriendematch was, want beide teams wilden er het beste van maken en we werden niet geirriteerd door constante wissels.

 

Wat te probeerseltjes betreft:

Mignolet, misschien niet geheel een probeersel, want door de blessure van Courtois moet hij starten natuurlijk, maar zonder Courtois zijn blessure kwam hij amper aan de bak. Toch heeft hij ten volle bevestigd natuurlijk en heeft laten zien dat hij een van de beste lijnkeepers is van het moment! 

Cavanda: verdienstelijk. Ik wilde hem al lang zien spelen omdat hij een echte back is. Natuurlijk heb je de hete adem van Meunier in je nek, maar hij zal ongetwijfeld wel minuten mogen maken tegen Spanje. Meunier weet je wat je er aan hebt, hij heeft al wat matchen mogen spelen, maar is natuurlijk ook vaak geblesseerd. Ik ben tevreden dat Cavanda zijn kans kreeg zoals ik zei, maar hij viel inderdaad te licht uit.

carrasco heeft wat mij betreft duidelijk laten zien dat hij een optie is. Natuurlijk is de concurrentie zwaar op de flanken, maar momenteel mag hij er zeker bij zijn, ook omdat Mirallas natuurlijk geen wedstrijden mag spelen bij Everton. Hij deed het goed, maakte acties, gaf een assist en was gewoon een bevestiging van het vele goede dat hij bij Monaco en Atletico Madrid heeft laten zien.

Batshuayi viel goed in. Wat mij betreft hoort hij gewoon bij deze groep en moet hij altijd mee omdat hij veel meer scorend vermogen heeft dan de rest. Hij brengt iets bij. Steeds gevaarlijk in de aanval, kan een kopduel winnen, is snel en doelgericht en kan prachtig wegdraaien of met een sleep ruimte maken voor zichzelf. Daarnaast trapt hij even makkelijk met links als met rechts op doel (zie zijn doelpunt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het niet volledig eens met je analyse. Was Italië echt zo goed? Ik denk het niet. Neem Florenzi weg en Italië viel op hun gat!

Ik ben, in tegenstelling tot velen, blij dat Cavanda zijn kans kreeg. Dat hij te zwak uitviel hebben we inderdaad allemaal gezien. Een slechte match of gewoon te zwak? Geen idee, maar wat mij betreft mag hij inderdaad even aan de kant blijven (al weten we natuurlijk niet hoe hij het op training doet en....)

 

De Italianen waren gevaarlijk via de 2 flanken, waarom?

Cavanda was zoals gezegd te zwak. Hij viel door de mand en de Italianen profiteerde hier uitstekend van.

De andere flank hebben ze Florenzi, als hij zijn turbo aanzette was Vertonghen gezien. Hij is niet snel genoeg om een sneltrein als Florenzi te volgen, wat natuurlijk geen schande is. Door het feit dat Italië met 2 spitsen speelde kon Lombaerts ook weinig rugdekking geven aan Vertonghen, maar toch vond ik dat hij dit op sommige momenten beter had kunnen doen. 

 

Dan spreek je over het volgende

 

Italië speelde zijn sterke kanten uit: hoge pressing, verstandig uitgevoerd door ervaren spelers, het laten lopen van de bal, flankwissels, crosspasses

 

Ik vraag me af welke die ervaren spelers zijn? Ik bedoel, het zijn natuurlijk geen watjes, maar... buiten Marchisio en de 2 centrumverdedigers zat er weinig ervaring bij dit Italiaanse elftal... (Buffon niet meegerekend, maar je kan moeilijk zeggen dat hij hoge pressing speelt :) )

Ik denk dat we met onze Duivels voor deze ervaring toch niet echt moeten onderdoen... 

 

Over ervaring kan je inderdaad discussiëren, het onderliggende punt is dat ze op de juiste momenten en gedoseerd hoge pressing gezet hebben, waardoor wij er voetballend niet uitkwamen.

 

Ik ben het trouwens niet eens dat alle gevaar van de flanken kwam, de gevaarlijkste zaken waren die passes die ze doorlieten of die kleine tikjes tussen Eder en Pellé. Dan waren we telkens gezien. Tweede helft ging dat beter, vooral omdat Italië gewoon minder de bal had.

Het was inderdaad een zeer aangename oefenmatch, die niet werd kapot gemaakt door alle wissels. Daarom ook dat er niet te veel geprobeerd werd en Wilmots mag gerust eens Cavanda opstellen, maar echt verstandig vind ik dat nog steeds niet. Jongen heeft nog nergens niks bewezen, maar hij speelt in het buitenland, dus zal het wel een goeien zijn :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we tegen Spanje een beter beeld gaan krijgen hoe de spelersgroep in elkaar steekt.

Die match moet je aanpakken als een EK-duel, een eerste grote test.

 

Spanje heeft ook graag de bal net als de Belgen, dus ben is benieuwd hoe we daarmee omgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten 2 acties (die heerlijk waren) vond ik carrasco niets speciaal doen. En lukaku zeker mee naar het ek?

 

Daarvoor staan ze toch op het veld (hij en Hazard)? Die acties die het spel openbreken?

 

Lukaku sowieso naar het EK. Een targetman (Benteke), een echte diepe spits (Lukaku), een koele killer (Michy). Drie spitsen is voor mij wel het maximum

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het was inderdaad een zeer aangename oefenmatch, die niet werd kapot gemaakt door alle wissels. Daarom ook dat er niet te veel geprobeerd werd en Wilmots mag gerust eens Cavanda opstellen, maar echt verstandig vind ik dat nog steeds niet. Jongen heeft nog nergens niks bewezen, maar hij speelt in het buitenland, dus zal het wel een goeien zijn :D.

 

Goh wat is iets bewijzen he... Hij heeft bij Lazio het zeker niet slecht gedaan destijds en ik denk echt wel dat hij iets in zijn marge heeft.

Ik denk ook dat hij effectief nog iets kan bewijzen. Zijn eerste helft was ronduit slecht, zijn tweede was iets beter, maar heeft hij ok defensief niet veel moeten doen natuurlijk.

Ik zou hem (nog) niet afschrijven, je zit nu eenmaal niet dik in de rechtsachters, zeker omdat Meunier vaak geblesseerd is. Ik denk dat je hem hier of daar nog wel eens een kans mag geven in een vriendenmatch, maar dat is mijn persoonlijke mening... Hij is toch best een nuttige speler die zowel links al rechtsachter uit de voeten kan, dus waarom niet? Maar zoals ik vorige keer zei, zijn match was triest, maar we weten niet wat hij in training doet. Was hij zenuwachtig? onder de indruk? ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh wat is iets bewijzen he... Hij heeft bij Lazio het zeker niet slecht gedaan destijds en ik denk echt wel dat hij iets in zijn marge heeft.

Ik denk ook dat hij effectief nog iets kan bewijzen. Zijn eerste helft was ronduit slecht, zijn tweede was iets beter, maar heeft hij ok defensief niet veel moeten doen natuurlijk.

Ik zou hem (nog) niet afschrijven, je zit nu eenmaal niet dik in de rechtsachters, zeker omdat Meunier vaak geblesseerd is. Ik denk dat je hem hier of daar nog wel eens een kans mag geven in een vriendenmatch, maar dat is mijn persoonlijke mening... Hij is toch best een nuttige speler die zowel links al rechtsachter uit de voeten kan, dus waarom niet? Maar zoals ik vorige keer zei, zijn match was triest, maar we weten niet wat hij in training doet. Was hij zenuwachtig? onder de indruk? ....

 

Cavanda staat normaal als derde in rij voor de RB.

Toby - Meunier - Cavanda.

 

Op het EK (en iedereen is fit) zal Cavanda wel thuisblijven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...