Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Films & Series


Don Gielius

Aanbevolen berichten

Afgelopen weken ook wat gekeken weer:

 

Films:

 

Suicide Squad (2016) Goed concept, maar slecht verhaal en slechte villains. Duidelijk dat ze maar een paar uur hadden voor het script. Margot Robbie was het enige lichtpunt in de film.

Doctor Strange (2016) Beetje te supernatural verhaal voor mij, maar wel aardige film en CGI.

Wołyń (2016) Poolse film over de gruweldaden van de Oekrainers (en een deel Polen als represailles) ten tijde van de Tweede Wereldoorlog, toen Oekrainse onafhankelijkheidsstrijders samen met de Nazis vochten en in totaal rond de 100.000 Poolse boeren, voornamelijk vrouwen en kinderen, op gruwelijke wijze afgeslacht hebben. Sterke film, maar zeer shockered toch.

 

Series:

 

Marco Polo (seizoen 1 + 2) Ik zei een paar maanden terug nog dat ik het niet erg vond dat de serie geannuleerd was na 2 seizoenen, dan moest ik niet teveel kijken. Na het effectief kijken van de serie, daar toch veel spijt van gekregen. Van die uitspraak dan, want ik vind het echt een geweldige serie. Al was het verhaal wel ver gezocht met momenten, en soms te simplistisch.

Frontier (seizoen 1) Korte serie, 6 afleveringen maar voor het eerste seizoen. An sich niets speciaals, maar wel een interessante setting dus zal ik blijven volgen wanneer het terugkomt in het najaar.

Fauda (seizoen 1) Israelische serie op Netflix, gaat over een Israelitische Counter Terrorist Unit. Echte topserie, elke aflevering gewoon aan het scherm gekluisterd.

 

Verder ook nog de lopende series van Better Call Saul (seizoen 3) en Prison Break (seizoen 5) aan het volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 976
  • Created
  • Laatste reactie

Suicide squad was nog grappig :)

 

Frontier vond ik best goed en zoals je zegt geweldige setting.

 

Marco Polo staat ergens in het midden van mijn to watch list :D

 

Heb trouwens genoten van de tweede GotG, goeie film

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

films:

Snatch (beter dan Fight Club imo,amusante film)

Argo (beter werk van Affleck)

Pirates Of The Carribean:Dead Men Tell No Tales (haalt hetzelfde niveau als de andere films uit de franchise)

King Arthur:Legend Of The Sword (met David Beckham)

Moonlight (moeilijk in te schatten,goede film,maar toch beetje op honger blijven zitten)

No Escape (ook goed)

Lawless

In The Valley Of Elah (wil ik ook wel aanraden)

 

series:

Fauda (zoals sommigen hier al aanhalen,topper en aanrader,spijtig genoeg (voorlopig?) maar 1 seizoen)

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, hjs666 said:

series:

Fauda (zoals sommigen hier al aanhalen,topper en aanrader,spijtig genoeg (voorlopig?) maar 1 seizoen)

 

 

 

 

 

Hernieuwd voor 2e seizoen, maar is nog niet uitgezonden geweest tot dusver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Piussi zei:

 

En is dat een goed teken in uw geval? Ik vond de vorige films best goe :P

 

Ik zou ze 6.5 of 7 op tien geven .

De actiescenes zij wel over the top zoals vaak in blockbusters,maar deze franchise is wat amusanter dan sommige andere waaraan ik me meer erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Great Wall (2016) Amerikaanse/Chinese productie die veel geld gekost heeft, en eigenlijk een beetje flopte. Jammer, want ik vond hem niet slecht. Geen fantastisch verhaal, maar gewoon een leuke actiefilm.

Gold (2016) Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Vond het een sterke film, goeie acteerprestaties van MM. Sterke twist op het einde (al is het geen twist als je het echte verhaal op voorhand kent).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Assassin's Creed (2016) Film naar de gelijknamige computergame, en hopelijk is het spel beter want de film was maar vrij zwak helaas.

Outsourced (2006) Leuke komedie zeker voor zij die werken/gewerkt hebben in call center omgeving. Amerikaanse call center ploegbaas wordt naar Indie gestuurd om een nieuw team daar aan te sturen, uiteraard een hoop overdreven culturele clashes die daarbij komen kijken en uiteindelijk heb je een leuke komedie. Enkele negatieve reacties op de film kloppen wel, dat het vrij "het Westelijke gedachtegoed is superieur" uitstraalt, maar goed.

Forever Pure (2016) Zeer interessante documentaire over het Israelitische Beitar Jeruzalem en vooral haar harde kern "La Familia" nadat er wereldnieus gehaald werd in 2013 met hun reacties op de zeer beladen transfers van twee Tsjetjeense Moslims naar een club die nog nooit een Arabier in de rangen had lopen, en daar trots op was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Rhand zei:

Forever Pure (2016) Zeer interessante documentaire over het Israelitische Beitar Jeruzalem en vooral haar harde kern "La Familia" nadat er wereldnieus gehaald werd in 2013 met hun reacties op de zeer beladen transfers van twee Tsjetjeense Moslims naar een club die nog nooit een Arabier in de rangen had lopen, en daar trots op was.

 

Ook gezien. Choquerend voor mij, was niet echt op de hoogte van de situatie. Maar heel goede documentaire.

Link naar reactie
Delen op andere sites

L.A. Confidential (1997) Zeer sterke film en acteerprestaties van Russell Crowe. Aanrader.

Children of Men (2006) Had de film vroeger al eens gezien, vond de film nu toch iets minder speciaal. Goeie film nog altijd, dat wel.

Heat (1995) Een van de beste actiefilms uit de jaren '90, jammer van het einde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sharknado (2013) Zonder twijfel de slechtste film die ik OOOOOOIT gezien heb. Compleet verrot verhaal, slechte CGI, slecht camerawerk en zeer, zeer zwakke acteerprestaties. En daar zijn 5 films van, ongezien :')

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rhand zei:

Sharknado (2013) Zonder twijfel de slechtste film die ik OOOOOOIT gezien heb. Compleet verrot verhaal, slechte CGI, slecht camerawerk en zeer, zeer zwakke acteerprestaties. En daar zijn 5 films van, ongezien :')

Classic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afgelopen dagen nog wat films gezien:

 

- Fast and Furious 8: vroeger grote fan maar al enkele films niet echt meer, deze was zoals verwacht in hetzelfde genre als de vorige maar ik vond deze wel beter als de vorige(n). Zeker een goede actiefilm, maar overtreft nog steeds niet de eerste twee films.

 

- Room: Zeer sterke dramafilm! Gaat over een ontvoerde vrouw die zijn zoon groot heeft gebracht in een tuinhuis terwijl haar ontvoerder nog elke avond langskomt. Echt een knappe film, ook het acteertalent van die kleine was sterk!

 

- All Eyez On Me: Op deze film wachtte ik al lang en loste al mijn verwachtingen in, als rap-liefhebber is dit toch voor mij de film van het jaar zoals dat Straight Outta Compton in 2015 was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Body of Lies (2008) Leo en Russell Crowe in een toch wederom zeer sterke actieprent. Kan me niet herinneren de laatste 10 jaar ook maar een slechte film van Leo gezien te hebben. Een CIA-agent met gewetenswroeging, zouden die ook echt bestaan?

Unforgiven (1992) Voor velen wordt deze film beschouwd als de laatste grote Western, ben zelf niet zo ervaren met het genre maar gebaseerd op deze film, zullen er toch nog een hoop volgen. Geen film vol actie, vrij traag met momenten maar gewoon een sterk verhaal en ditto uitvoering.

 

Ook met The 100 begonnen, na hier enkele positieve dingen over gelezen te hebben. Voorlopig enkel de eerste aflevering gezien, interessant concept dat wel, maar vind het precies toch iets teveel een MTV Teenie TV-show. Knappe grietjes, mag gezegd worden, maar toch iets teveel gaten in het verhaal. Hopelijk verbetert dat wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 21/6/2017 at 22:09, Rhand zei:

Body of Lies (2008) Leo en Russell Crowe in een toch wederom zeer sterke actieprent. Kan me niet herinneren de laatste 10 jaar ook maar een slechte film van Leo gezien te hebben. Een CIA-agent met gewetenswroeging, zouden die ook echt bestaan?

 

Vond deze toch tegenvallen,maar Leo heeft idd leuke films.

Blood Diamond vind ik wel toppertje bvb.

Inception vind ik toch ook minder.

Andere leuke films vind ik Django Uchained en Shutter Island.

The Great Gatsby en The Wolf of Wallstreet zijn zeker ook niet slecht.

The Revenant nog niet gezien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

update:

films:

Black Death (met een paar GOT-acteurs;degelijk)

Lone Survivor (sterk verhaal,beetje jammer van van de visual effects die beter konden,toch aanrader)

The Mummy  (tja,typische blockbusterniveau,niet slecht maar totaal geen topper)

White Men Can't Jump (rewatch,blijft leuke film)

The Dark Knight Rises

 

 

series:

Zoo (season 2,leuk verhaal,maar matige acteerwerk en visual effects)

A Series Of Unfortunate Evants (not my cup of tea)

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 21/06/2017 at 10:09 PM, Rhand said:

Ook met The 100 begonnen, na hier enkele positieve dingen over gelezen te hebben. Voorlopig enkel de eerste aflevering gezien, interessant concept dat wel, maar vind het precies toch iets teveel een MTV Teenie TV-show. Knappe grietjes, mag gezegd worden, maar toch iets teveel gaten in het verhaal. Hopelijk verbetert dat wat.

 

Uiteindelijk op 10 dagen tijd de eerste 3 seizoenen uit gezien. De eerste aflevering, de pilot, gaf eigenlijk een vertekend beeld want de rest van de serie is een stuk beter.

Toch de eerste twee seizoenen en de eerste helft van seizoen 3. De laatste helft van seizoen 3 was vrij achterlijk, met een verhaal vol gaten en een concept dat me helemaal niet aansprak.

Ben een beetje bang voor seizoen 4, hopelijk is dat terug een beetje op niveau.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
On 1-7-2017 at 16:47, Rhand zei:

 

Uiteindelijk op 10 dagen tijd de eerste 3 seizoenen uit gezien. De eerste aflevering, de pilot, gaf eigenlijk een vertekend beeld want de rest van de serie is een stuk beter.

Toch de eerste twee seizoenen en de eerste helft van seizoen 3. De laatste helft van seizoen 3 was vrij achterlijk, met een verhaal vol gaten en een concept dat me helemaal niet aansprak.

Ben een beetje bang voor seizoen 4, hopelijk is dat terug een beetje op niveau.

Ik vond de pilot wel goed en veelbelovend, maar voor de rest helemaal met u eens. Het verhaal verwatert compleet ergens halverwege seizoen 3, de inspiratie was op blijkbaar. Volgen s mij wordt dat vierde seizoen een flop, of er gaat iets uit de hoed moeten getoverd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, AlohaFromHell said:

Is breaking bad wat de moeite zoek iets nieuws voor wanneer ik klaar ben met bones.

 

Eerste seizoen begint wat traagjes, maar vanaf seizoen 2 is het vertrokken als een sneltrein en wil je niet meer uitstappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...