Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

EK 2020


Dogfacedgremlin

Aanbevolen berichten

35 minuten geleden, Brechtovic zei:

 

Amai, echt?

Waarom speelden die Fransen gisteren nog een oefenmatch begot? :p

 

Omdat die er pas dinsdag aan beginnen vermoed ik :D 

 

18 minuten geleden, Pica zei:

Wat denken we van de belgen? 

Ik las daarnet dat je zelfs als derde kan doorgaan, what the hell zeg :D 

 

4 van de 6 derdes gaan nog door, dus ge moet het al serieus verkloten om er niet meer bij te zijn in de tweede ronde :D 

 

In de groepsronde mogen we in principe weinig of geen problemen kennen. Het zijn wel ambetante tegenstanders, maar toch niet van het niveau van onze rode duivels. 
Voor het verdere verloop zal het afhangen van blessures en schorsingen vrees ik. Achteraan mag er weinig mislopen en ook Lukaku kunnen we niet missen denk ik. Hopelijk kan De Bruyne het ritme oppikken tegen de volgende ronde.

 

Voor Hazard en Witsel vrees ik dat er hoogstens een bijrol weggelegd is... Gelukkig kunnen dat grotendeels opvangen met een Carasco en Tielemans in de vorm van hun leven.

 

Wat mij betreft kunnen we best ver komen en is zelfs een Europese titel absoluut mogelijk; maar tegelijk kunnen we vanaf de kwartfinale op een tegenstander botsen die simpelweg beter blijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste reactie
58 minuten geleden, Pica zei:

Wat denken we van de belgen? 

Ik las daarnet dat je zelfs als derde kan doorgaan, what the hell zeg :D 

 

Als alles normaal verloopt, dan komen we in de halve finale tegen Frankrijk uit en lijkt me dat het logische eindpunt.

Maar in hoeverre verloopt voetbal dit jaar normaal? 

 

Ik verwacht eigenlijk dat Italië ver zal komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Brechtovic zei:

 

Als alles normaal verloopt, dan komen we in de halve finale tegen Frankrijk uit en lijkt me dat het logische eindpunt.

Maar in hoeverre verloopt voetbal dit jaar normaal? 

 

Ik verwacht eigenlijk dat Italië ver zal komen. 

 

Portugal & Engeland toch ook geen slechte ploeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

België heeft de oudste ploeg op dit EK. Dat wilt ook wel wat zeggen op vlak van automatismen en ervaring.

Zoals gezegd gaat Lukaku van levensbelang zijn maar onderschat ook een rol van Courtois niet. Voeg daar nog een hopelijk fitte De Bruyne aan toe met een Carrasco en Tielemans in de vorm van hun leven..... Tielemans eruit zetten zou gewoon een schande zijn als je ziet hoe die speelt.

 

Verder hoop ik dat hij kiest voor Castagne want die toont wel wat meer dan Meunier voor de moment. Pijnpunt gaat de verdediging zijn. Ik mag er niet aan denken als Jan of Toby moeten uitvallen, dan zit je in de problemen tegen toplanden. Ik geloof nog altijd in eindwinst van deze ploeg of zeker een finale....

 

Frankrijk is goed maar op het WK van 18 waren ze eigenlijk ook maar gevaarlijk op een stilstaande fase. We hebben daar kansen genoeg gehad om een goal te maken, dat zie ik dit jaar anders met een completere ploeg. Het zit hem in zo'n fases altijd in details die goed moeten vallen. Als je naar de geschiedenis kijkt van België, missen we soms dat tikkeltje geluk. Zelfs tegen Wales hebben we genoeg kansen gehad, maar die bal wou gewoon niet vallen. 

 

Buiten Frankrijk verwacht ik ook veel van Portugal en ook Italië.

 

Het is inderdaad wel zwaar kut dat een derde beste bvb Duitsland kan zijn en je daar al tegenkomt, maar soit... ooit kom je ze toch tegen.

Alles geven en vele weten dat het de laatste kans kan zijn om nog een prijs te pakken.

 

Ik wil verdorie aan mijn kinderen kunnen vertellen dat ik zoiets heb meegemaakt zoals het WK van 18. Die matchen tegen Brazilie, Japan en helaas ook tegen die van Wales zijn matchen die mij altijd gaan bijblijven! Volle gas!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die eerste helft was echt niet goed maar dan was ook echt heel de ploeg niet goed. Lukaku stond op een eiland, ruimte tussen aanval en middenveld was te groot. Damn lang geleden dat België zo slecht was in een helft. Geleden van Japan op het WK of tegen Wales op het EK.

Nuja die eerste goal gaat Denayer zelfs twee keer in de fout. Zijn slechte pas en dan nog is verkeerd positie kiezen. Als we zo spelen tegen een ploeg met meer kwaliteit zoals een Italië dan ga je er gewoon uit. Defensie zie er niet echt meer secuur uit bij lange ballen, ze hebben wel hun ervaring maar een Mbappe loopt ze der allemaal af momenteel. 

 

Dan zie je wel het belang om je drie bijkomende sterren te posteren die ook zorgen voor ademruimte bij de rest. Een Tielemans kan wat meer in zijn spel komen en Witsel is toch nog altijd belangrijk. Hazard kan hopelijk nog wat groeien want die kan toch wel met een flits iets forceren. 

Misschien toch Mertens er eens uitzetten want die maakt echt niets klaar. 

 

Positieve momenten zijn natuurlijk de klasseflitsen van Lukaku en De Bruyne. Die 2 goals zijn gewoon heerlijk.

Vanaf de kwartfinale begint het pas (tenzij je de beste 3de uit Groep F gaat loten, komaan Hongarije :D ) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het eerste kwartier gemist, maar what the hell :D 

 

Iedereen heeft het over die eerste helft, maar laatste kwartier was ook vrij rampzalig en dat voor zo'n ervaren ploeg.

 

Linkerflank is wel problematisch, je hebt daar echt iemand nodig die tactisch verstandiger is of je moet naar een meer defensieve 3-5-2 gaan, met alle nadelen daarvan.

 

Niet vergeten dat de meeste ploegen geen 3 sterren hebben om te zetten é, wat een luxe dat je een topspits, een topkeeper, één van de beste nummer 10's van de wereld en dan nog een (bijna herboren) Hazard hebt. Als ge de rest niet kan in de pas laten lopen dat ze niet zelf maar vooral de voor de rest moeten werken, dan zit ge met een probleem. Y

 

FC zit het weeral in zijn kopke en heb dat gevoel van T Hazard ook eigenlijk. Mertens mag dan slecht zijn, die gaat er wel voor, vooral dat ontbrak eerste helft. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Pica zei:

Heb het eerste kwartier gemist, maar what the hell :D 

 

Iedereen heeft het over die eerste helft, maar laatste kwartier was ook vrij rampzalig en dat voor zo'n ervaren ploeg.

 

Linkerflank is wel problematisch, je hebt daar echt iemand nodig die tactisch verstandiger is of je moet naar een meer defensieve 3-5-2 gaan, met alle nadelen daarvan.

 

Niet vergeten dat de meeste ploegen geen 3 sterren hebben om te zetten é, wat een luxe dat je een topspits, een topkeeper, één van de beste nummer 10's van de wereld en dan nog een (bijna herboren) Hazard hebt. Als ge de rest niet kan in de pas laten lopen dat ze niet zelf maar vooral de voor de rest moeten werken, dan zit ge met een probleem. Y

 

FC zit het weeral in zijn kopke en heb dat gevoel van T Hazard ook eigenlijk. Mertens mag dan slecht zijn, die gaat er wel voor, vooral dat ontbrak eerste helft. 

 

 

 

True, laatste kwartier geef je het bijna nog weg. Schmeichel scoort daar nog bekan :D 

 

Maja wie ga je daar zetten? Chadli? 

Nu gisteren lag het niet alleen aan die linkerflank. 

 

We hebben onze klasbakken nodig. Dendoncker doet zijn best maar het gaat te snel bij momenten.

Goed, gene paniek. De Denen waren wel heel gretig en speelden gewoon goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denemarken stond ook gewoon veel beter..
Als er een Belg de bal kreeg was er meteen druk; terwijl als er een Deen aan de bal kwam stond de dichtsbijzijnde Belg daar gewoon meters vanaf.

 

Ik had de indruk dat we het iets te makkelijk opnamen eerste helft, maar blijkbaar was de top 3 van meeste gelopen afstand wel 3 Belgen (Dendoncker, Meunier en nog iemand).. Dan mankeert er toch niks aan de inzet, maar loop je gewoon heel erg slecht en teveel.

 

We hebben absoluut onze pijnpunten en beperkingen; maar hoeveel landen kunnen zeggen dat hun keeper, spelverdeler en spits bij de beste 3 van Europa hoort?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

Denemarken stond ook gewoon veel beter..
Als er een Belg de bal kreeg was er meteen druk; terwijl als er een Deen aan de bal kwam stond de dichtsbijzijnde Belg daar gewoon meters vanaf.

 

Ik had de indruk dat we het iets te makkelijk opnamen eerste helft, maar blijkbaar was de top 3 van meeste gelopen afstand wel 3 Belgen (Dendoncker, Meunier en nog iemand).. Dan mankeert er toch niks aan de inzet, maar loop je gewoon heel erg slecht en teveel.

 

We hebben absoluut onze pijnpunten en beperkingen; maar hoeveel landen kunnen zeggen dat hun keeper, spelverdeler en spits bij de beste 3 van Europa hoort?

 

Dat is het é, Engeland moet het doen met Pickford om maar te zeggen :D 

 

Denen waren tactisch sterker, wonnen duels en hadden veel tweede ballen. De Belgen liepen wel, maar naar waar soms ook :P 

 

Moet wel zeggen als ge Boyata en Denayer ziet verdedigen, dan zou je bijna Mechele missen (en das nochtans ook geen hoogvlieger é) :rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je het draait of keert, een tornooi draait altijd om details.

Scoren de Denen gisteren 3 keer in de eerste helft dan was het zo, maar ze doen het niet.

België komt een paar keer voor de goal en het is kassa, dat moet je hebben.... de kansen afmaken die je krijgt.

 

We hebben inderdaad in elke linie wel een topper staan. Misschien de defensie niet maar zoveel wereldtoppers zijn er nu ook niet op dit EK.

Dan kom je uit bij een Ruben Dias of een Varane misschien nog. Blijven spelen als een ploeg en ervoor gaan.

Als je een Italië ziet, die hebben geen wereldelftal maar ze strijden wel voor elke bal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Iker zei:

Hoe je het draait of keert, een tornooi draait altijd om details.

Scoren de Denen gisteren 3 keer in de eerste helft dan was het zo, maar ze doen het niet.

België komt een paar keer voor de goal en het is kassa, dat moet je hebben.... de kansen afmaken die je krijgt.

 

We hebben inderdaad in elke linie wel een topper staan. Misschien de defensie niet maar zoveel wereldtoppers zijn er nu ook niet op dit EK.

Dan kom je uit bij een Ruben Dias of een Varane misschien nog. Blijven spelen als een ploeg en ervoor gaan.

Als je een Italië ziet, die hebben geen wereldelftal maar ze strijden wel voor elke bal.

 

Immobile/Insigne/Donnarumma/Chiellini/Florenzi dat zijn toch geen sukkelaars :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Pica zei:

 

Immobile/Insigne/Donnarumma/Chiellini/Florenzi dat zijn toch geen sukkelaars :D 

 

Sukkelaars heb ik niet gezegd maar zijn dat echte wereldspelers? Voor mij niet...

Chiellini is er al 36-37. 

Immobile scoort wel maar zit bij ocharme Lazio.

Insigne is nu niet echt een speler die bij de top 10 van beste spelers hoort op zijn positie , zelfde als Florenzi. Voor een wereldspeler te zijn moet je toch bij de beste 10 zijn. Ale dat is persoonlijk e, het zijn er goeie maar niet de creme de la creme. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Iker zei:

Ik vind dat Duitsland mij aangenaam verrast heeft. Niet verwacht dat zij dat soort voetbal konden brengen momenteel tegen sterkere landen.

 

 

Ik vond die tegen Frankrijk ook best wel goed, maar ja de Fransen zijn een speciale ploeg om tegen te spelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Pica zei:

 

Ik vond die tegen Frankrijk ook best wel goed, maar ja de Fransen zijn een speciale ploeg om tegen te spelen...

 

Als België het niet wordt, mag van mag iedereen winnen buiten Frankrijk en de hollanders ook niet :D. Gortige dikke nekke ploeg.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

Italië is momenteel het enige topland dat nog geen wedstrijd een mindere prestatie heeft afgeleverd.

 

Maar is dat dan hun verdienste of gewoon de zwakte van hun groep? Ben wel is benieuwd als we misschien tegen hen uitkomen in de kwartfinale. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Iker zei:

 

Maar is dat dan hun verdienste of gewoon de zwakte van hun groep? Ben wel is benieuwd als we misschien tegen hen uitkomen in de kwartfinale. 

 

De Turken waren wel heel zwak, maar Zwitserland heeft een degelijke ploeg en Wales wordt opzij gezet met een B-elftal. En je moet ze wel nog altijd winnen he.
Portugal is niet voorbij Hongarije geraakt, België niet voorbij Denemarken, Engeland niet voorbij Schotland...
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

 

De Turken waren wel heel zwak, maar Zwitserland heeft een degelijke ploeg en Wales wordt opzij gezet met een B-elftal. En je moet ze wel nog altijd winnen he.
Portugal is niet voorbij Hongarije geraakt, België niet voorbij Denemarken, Engeland niet voorbij Schotland...
 

 

Portugal en België toch gewonnen :D ?

 

Of is het Frankrijk waar je naar verwijst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...