Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Rode Duivels


Don Gielius

Aanbevolen berichten

wat mij betreft is het ook allemaal een beetje belachelijk om je eigen spelers uit te fluiten gewoon omdat ze bij een ander team spelen in competitieverband.... Net zoals ik het fluiten bij volksliederen van de tegenstander haat of dat je ineens anti buffalo gaat zingen.... 

 

maar achja hebben we toch nix aan te zeggen, ik zet de klank wel gewoon af dan ben ik van die achterlijke supporters vanaf EN de achterlijke commentaar, das 2 vliegen in 1 klap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1.2k
  • Created
  • Laatste reactie
12 minuten geleden, Superjef zei:

 

Tja, ik vind dat gewoon belachelijk. Als je voor de nationale ploeg supportert (en aangezien ze in het stadion zitten, ga ik daar toch van uit, in tegenstelling tot mensen die occasioneel een match meepikken op tv) moet je over clubkleuren heen kunnen kijken. Zeker wat betreft dingen die al van jaren geleden zijn...

 

Dat is ook belachelijk.

Zo zijn ook de bijnamen als joden, boeren en whatever belachelijk.

Zo zijn ook de vorige fluitconcerten voor 'eigen' spelers belachelijk.

 

Moest iedereen in een stadion jouw ratio hebben, is het voor geen 5% gevuld. Het zijn nu eenmaal niet de meest rationele mensen die je in zo'n betonnen complexen gaat terugvinden vrees ik :D . Mij inclusief trouwens. Al ga ik geen 65 euro betalen om naar de rode duivels te gaan zien. Als ik dat toch zou doen, zou ik ook wel anti buffalo zingen. Ik blijf dat grappig vinden. En belachelijk. Die dingen gaan wel vaker samen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

 

Toch bizar dat die allemaal net naar voetbal gaan kijken :rolleyes:

 

Basketbal is alleszins geen haar beter. Motorsporten zijn anders, maar beter weet ik ook niet eigenlijk :D . Golf is beter. Zwemmen ook, maar daar heb je ook geen menigtes. Tennis is grappig (publiek moet stil zijn, lol).

 

Ik associeer idioten niet noodzakelijk met sport eigenlijk, zolang je maar genoeg volk kan samenbrengen, ga je altijd een hele hoop dommekloten hebben die napraten wat ze in HLN gelezen hebben (sport en andere zaken) en daar dan verdere domme dingen aan toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Pica zei:

 

Basketbal is alleszins geen haar beter. Motorsporten zijn anders, maar beter weet ik ook niet eigenlijk :D . Golf is beter. Zwemmen ook, maar daar heb je ook geen menigtes. Tennis is grappig (publiek moet stil zijn, lol).

 

Ik associeer idioten niet noodzakelijk met sport eigenlijk, zolang je maar genoeg volk kan samenbrengen, ga je altijd een hele hoop dommekloten hebben die napraten wat ze in HLN gelezen hebben (sport en andere zaken) en daar dan verdere domme dingen aan toevoegen.

 

Toch vind ik het opvallend dat er zowel op als naast het voetbal blijkbaar zoveel meer gedoogd wordt dan in sommige andere sporten (hockey, rugby..)
en dan bedoel ik niet alleen in het profvoetbal; maar bij quasi elke voetbalmatch waar je gaat kijken (tot de jeugd toe) zijn er altijd wel aan paar randdebielen die even hun opgekropte frustraties moeten gaan uiten op de spelers, scheidsrechter of supporters van de tegenstander ^^

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

 

Toch vind ik het opvallend dat er zowel op als naast het voetbal blijkbaar zoveel meer gedoogd wordt dan in sommige andere sporten (hockey, rugby..)
en dan bedoel ik niet alleen in het profvoetbal; maar bij quasi elke voetbalmatch waar je gaat kijken (tot de jeugd toe) zijn er altijd wel aan paar randdebielen die even hun opgekropte frustraties moeten gaan uiten op de spelers, scheidsrechter of supporters van de tegenstander ^^

 

 

Moet keer naar een werkvergadering gaan, niet den indruk dat het daar soms zoveel beter is :D . Maar het valt natuurlijk op. Er is de grote massa natuurlijk ook é. 1 dommekloot gaat nog niet teveel doen. 10.000 dommekloten voelen zich onoverwinnelijk. 300 Marokkanen ook, maar dat is voor in een ander topic :rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, het is niet meer dan een uitlaatklep om frustraties uit het eigen leven te ventileren en te reflecteren.

De Romeinen hadden het al door: geef het plebs brood en spelen en ze zijn braaf.

We zijn ruim 2000 jaar later dan wel technologisch geëvolueerd, qua mindset zijn we nog altijd even achterlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Pica zei:

 

Basketbal is alleszins geen haar beter. Motorsporten zijn anders, maar beter weet ik ook niet eigenlijk :D . Golf is beter. Zwemmen ook, maar daar heb je ook geen menigtes. Tennis is grappig (publiek moet stil zijn, lol).

 

In motorsporten is er ook wel gefluit en boegeroep hoor,dat geel leger fluit bij regelmaat Marquez en Lorenzo uit.

Zelf ondervonden in Misano ;) .

In de F1 wordt Hamilton ook geregeld uitgefloten,waarom... mij ook een raadsel.

Meest voor de hand liggende optie is volgens mij jaloezie.

Al ben je geen fan van degene die wint,daarom hoef je hem niet uit te fluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, hjs666 zei:

Al ben je geen fan van degene die wint,daarom hoef je hem niet uit te fluiten.

 

Ben ik het volledig mee eens.. Maar het omgekeerde zit er van jongs af aan al ingebakken vrees ik.
Afgelopen vrijdag zijn we met onze club naar de wedstrijd België-Mexico gaan kijken. En wat hoor ik de 9-jarigen uit mijn ploeg doen? Tegen Mexico supporteren..
Probeer ik hen toch maar wijs te maken dat ze beter vóór België konden supporteren ipv tegen de tegenstander.. Het was echter hopeloos :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

 

Ben ik het volledig mee eens.. Maar het omgekeerde zit er van jongs af aan al ingebakken vrees ik.
Afgelopen vrijdag zijn we met onze club naar de wedstrijd België-Mexico gaan kijken. En wat hoor ik de 9-jarigen uit mijn ploeg doen? Tegen Mexico supporteren..
Probeer ik hen toch maar wijs te maken dat ze beter vóór België konden supporteren ipv tegen de tegenstander.. Het was echter hopeloos :lol:

 

ANTI MEXICOOOOOOO! :D:happy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

 

Ben ik het volledig mee eens.. Maar het omgekeerde zit er van jongs af aan al ingebakken vrees ik.
Afgelopen vrijdag zijn we met onze club naar de wedstrijd België-Mexico gaan kijken. En wat hoor ik de 9-jarigen uit mijn ploeg doen? Tegen Mexico supporteren..
Probeer ik hen toch maar wijs te maken dat ze beter vóór België konden supporteren ipv tegen de tegenstander.. Het was echter hopeloos :lol:

 

so true !

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, grieksken zei:

wat mij betreft is het ook allemaal een beetje belachelijk om je eigen spelers uit te fluiten gewoon omdat ze bij een ander team spelen in competitieverband.... Net zoals ik het fluiten bij volksliederen van de tegenstander haat of dat je ineens anti buffalo gaat zingen.... 

 

maar achja hebben we toch nix aan te zeggen, ik zet de klank wel gewoon af dan ben ik van die achterlijke supporters vanaf EN de achterlijke commentaar, das 2 vliegen in 1 klap

 

Zeker als die speler ondertussen in het buitenland speelt :hmmz:

 

Bij volksliederen en zo zou je nog kunnen verklaren dat ze de tegenstanders willen imponeren. Maar je eigen team...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Superjef zei:

 

Zeker als die speler ondertussen in het buitenland speelt :hmmz:

 

Bij volksliederen en zo zou je nog kunnen verklaren dat ze de tegenstanders willen imponeren. Maar je eigen team...

 

Misschien wel, maar er mag toch een basis van respect zijn in het voetbal? Zowel op als naast het veld.
Ik ben de eerste om toe te geven dat je een tegenstander moet imponeren als publiek, maar doe dit niet tijdens een volkslied.
Buffon zijn reactie was geweldig, die hard begon te applaudisseren. Natuurlijk kwam hij die duizende fans niet te boven, maar respect voor en na de match is altijd op zijn plaats wat mij betreft. Tijdens de match... Sjah dan kan je wat mij betreft dan weer wat meer doen dan wat momenteel toegestaan is... maar wie zijn wij natuurlijk  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, grieksken zei:

 

Misschien wel, maar er mag toch een basis van respect zijn in het voetbal? Zowel op als naast het veld.
Ik ben de eerste om toe te geven dat je een tegenstander moet imponeren als publiek, maar doe dit niet tijdens een volkslied.
Buffon zijn reactie was geweldig, die hard begon te applaudisseren. Natuurlijk kwam hij die duizende fans niet te boven, maar respect voor en na de match is altijd op zijn plaats wat mij betreft. Tijdens de match... Sjah dan kan je wat mij betreft dan weer wat meer doen dan wat momenteel toegestaan is... maar wie zijn wij natuurlijk  

 

Daarom dat ik ook zei "zou" :smirk:

 

Maar inderdaad, bij de Rode Duivels zijn ze enkele jaren geleden begonnen met applaudisseren tijdens het volkslied van de tegenstander. Erg mooi gebaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

RECONSTRUCTIE: ‘Dankzij’ duistere deals & Brusselse Baronnen kan Brussel fluiten naar EK 2020
Brussel is haar kandidatuur voor Euro 2020 niet kwijt omdat Vlaanderen dwarslag voor het Eurostadion of omdat de federale regering haar verantwoordelijkheid niet nam. Wij beten ons twee jaar geleden in het dossier vast en durven vandaag rustig te stellen: Brussel is haar kandidatuur kwijt omdat het Brussel is. Een bastion van de oude politieke cultuur, waar deals heimelijk gesloten worden en politici denken te heersen als baronnen. Dit is een verhaal van vastgoed en politiek. Altijd een gevaarlijke combinatie in dit land.

Stel, u wilt een huis bouwen. Wat is het eerste dat u doet? Bouwgrond zoeken! U bekijkt de prijzen en bestudeert de locaties. Waar heeft u de beste verbinding naar het werk? Waar kan u het hoogst en breedst bouwen? En waar vallen de buren het best mee? Het zijn allemaal factoren die u zorgvuldig afweegt vooraleer u zo’n belangrijke beslissing neemt. Niet de stad Brussel. Die beslist, zomaar, in mei 2013, dat Parking C in Grimbergen de beste locatie is om een nieuw stadion neer te poten. Op de voetbalbond krabben ze zich in de haren wanneer ze dat in een meeting te horen krijgen. “Men heeft dat zonder het minste overleg beslist”, zal een bondsmedewerker ons later toevertrouwen. De KBVB was eind 2012 nochtans begonnen met het bestuderen van liefst acht locaties. Na verschillende vergaderingen met politici hielden zij drie opties over: het oude treinstation Schaarbeek Vorming, de voormalige site van het NAVO-hoofdkwartier in Evere en Parking C in Grimbergen. Elk met zijn voor- en nadelen. Bij de KBVB ging men ervan uit dat er overleg zou komen rond de locaties en ook de organisatoren van de atletiekmeeting Memorial Van Damme verwachtten een telefoontje. Niks bleek minder waar. Plots was er voor het Brussels stadsbestuur nog slechts één optie: Parking C. Niet toevallig de plek naast het nog te bouwen NEO-project. Een vastgoedproject van de stad Brussel op de Heizelvlakte dat dankzij het Eurostadion zou kunnen profiteren van een aantal cruciale, Vlaamse investeringen (zoals de verbreding van de Ring) en een ondergrondse parking. De locatiekeuze in 2013 is een koehandel. Eentje die zuur opbreekt, want buurtbewoners en de gemeente Grimbergen roeren zich. Om hen te paaien, organiseert de stad Brussel begin 2015 een ‘jury’ die mag beslissen over de keuze van de bouwheer voor het nieuwe Eurostadion. Er worden verschillende vergaderingen georganiseerd - met rijkelijk buffet - waar onder anderen burgemeester Yvan Mayeur (PS) en schepen van Sport Alain Courtois (MR) het hoge woord voeren. Al snel wordt duidelijk dat het om een schijnvertoning gaat. Er wordt niet geantwoord op de prangende vragen van de buurtbewoners over mobiliteit en de ‘jury’ krijgt niks meer dan een adviserende rol. Bovendien laat Mayeur op één van de bijeenkomsten een duidelijke voorkeur blijken voor het concept van Ghelamco. “Dat is toch het mooiste?”, vertelt hij zijn publiek. Op dat moment - we schrijven februari 2015 - loopt de openbare aanbesteding echter nog en zijn er twee andere kandidaten die het stadion willen bouwen. De burgemeester lijkt zijn beslissing echter al genomen te hebben. Dat schrijnende gebrek aan dialoog en de arrogante houding van het stadsbestuur zal zoveel kwaad bloed zetten bij de buurtbewoners, dat ze meer dan ooit overtuigd raken van hun strijd.

In het dossier van het Eurostadion duiken deals op die vragen oproepen over de manier waarop de Brusselse machtshebbers koste wat het kost hun EK-kandidatuur boven water hebben proberen te houden. Zo onthult deze krant in januari 2016 dat Brussels minister van Begroting Guy Vanhengel (Open Vld) in de herfst van 2015 een opmerkelijke brief heeft gestuurd naar de stad Brussel. In dat schrijven bevestigt Vanhengel dat het gewest alle veiligheidskosten van het nog te bouwen Eurostadion voor zijn rekening zal nemen. Match of concert? Het gewest betaalt de rekening van de politie. Prijskaartje: 1,1 miljoen euro per jaar. Opmerkelijke eis in de brief: “De kosten mogen niet verhaald worden op de organisatoren van events.” Lees: RSC anderlecht mag op geen enkele wijze de factuur doorgeschoven krijgen. De brief is uitgerekend verstuurd in de periode dat anderlecht zich uit de onderhandelingen met Ghelamco had getrokken en het Eurostadion dus op de helling kwam te staan. Gevonden vreten voor de Brusselse oppositie die zich - niet ten onrechte - afvraagt waarom een belastingdeal van die omvang gesloten wordt met een eenvoudige brief en zonder medeweten van het parlement. En nog geen maand later duikt opnieuw een heimelijke deal op. Het Franstalige magazine ‘Médor’ onthult dat bouwgroep Moveo - één van de kandidaten voor de bouw van het Eurostadion - in de lente van 2015 een klacht heeft ingediend tegen de stad Brussel omdat die in de procedure voor de aanbesteding fouten heeft gemaakt. Brussel heeft de concurrenten van Ghelamco nooit voldoende tijd gegeven om in beroep te gaan tegen de keuze van het stadsbestuur. Een overtreding van de wet die door een rechter veroordeeld wordt. Brussel zit plots met een claim van 10 miljoen euro boven het hoofd én het dreigt de hele procedure van de gunning van het stadion over te moeten doen. Dat zou de stad het EK 2020 kosten. Eind oktober 2015 gebeurt er echter iets opmerkelijks. De klagende bouwgroep laat alle schadeclaims vallen en ondertekent een akkoord met burgemeester Mayeur waarin het zweert om geen nieuwe rechtszaak te starten. In ruil voor wat? “Voor niks”, verdedigt schepen Alain Courtois zijn burgemeester. “Soms doen bouwgroepen dat.” Door dat menslievende gebaar van de bouwgroep is het Eurostadion - én het EK 2020 gered. Toeval of niet: de leden van de bouwgroep die de rechtszaak tegen Brussel lieten vallen, winnen niet veel later de aanbesteding van de gevangenis in Haren.

Het Eurostadion zou de gemeenschap niks kosten. Dat moet zowat de knulligste communicatieblunder in het hele stadiondossier geweest zijn. Tussen 2013 en 2015 beweerden voortrekkers van de EK-kandidatuur Vanhengel en Courtois dat er geen sprake zou zijn van staatssteun voor het project, maar beetje bij beetje prikten de Brusselse oppositiepartijen N-VA en Groen die ballon kapot. Eerst kwam naar buiten dat het stadsbestuur jaarlijks 4,1 miljoen euro aan Ghelamco zou betalen. “We krijgen daar véél voor in ruil”, zei Courtois. Een verbloeming van de feiten, zo blijkt. Brussel krijgt duizend zitjes voor die 4,1 miljoen en nog eens duizend aan 25% van de prijs. Voor de luxeloge moet nog apart bijbetaald worden en de reclameborden voor het ‘merk’ Brussel moeten afgedekt worden tijdens Europese en internationale matchen. Voor die deal betaalt Brussel in 30 jaar tijd 123 miljoen euro. Ook de ondergrondse parking krijgt een fikse injectie met belastingeld: 80 miljoen euro. Eind november 2016 onthult deze krant bovendien dat de volledige bouwgrond van Parking C voor één symbolische euro aan Ghelamco is gegeven. Ook het enorme kantoren- en hotelcomplex dat naast het stadion zal verschijnen, profiteert van die gratis bouwgrond. Een deal die iedere bouwfirma in België doet duizelen. Door die gulle geste loopt de Brusselse schatkist miljoenen euro aan potentiële inkomsten mis. Voorts is er nog de deal waarbij het gewest de veiligheidskosten op zich neemt voor 1,1 miljoen per jaar en stort Brussel 1 miljoen euro in de kas van de KBVB voor de promotie van de Brusselse kandidatuur voor Euro 2020. Dat geld wordt onder meer gespendeerd aan een reis naar het WK in Brazilië. Vijf personen - onder wie Brusselse politici - doen samen 154.000 euro op in hotels en restaurants. Ze gaan ook samen naar de Champions League-finale in Wales. Iedere keer dat er in de media een nieuw cijfer over het gebruik van belastinggeld naar buiten komt, brokkelt het draagvlak voor het Eurostadion verder af.

“Onvoorstelbaar: we gaan in dit land een EK missen door een onbestaande buurtweg.” Alain Courtois is in vorm wanneer hij begin dit jaar in een Franstalig tv-programma van leer trekt tegen de buurtbewoners rond Parking C die een buurtweg aangrijpen om hun juridische strijd te voeren. De Brusselse schepen speelt zijn verbolgenheid, want hij weet donders goed dat het voltallige stadsbestuur járen geleden al was verwittigd. De advocaten die Brussel bijstonden in de aanbestedingsprocecudure wezen op het bestaan van de buurtweg. Het stadsbestuur haalde echter de schouders op. Een buurtweg? ‘Peu importe.’ Bronnen bij de verschillende bouwgroepen bevestigden ons de voorbije jaren bovendien dat ook zij ernstige vragen hadden bij de buurtweg en dat ze bang waren voor de juridische risico’s. Ook het feit dat de Vlaamse bouwvoorschriften op Parking C gelimiteerd zijn tot maximum 50.000 vierkante meter recreatie en 20.000 vierkante meter kantoren wordt in 2015 al als ‘een potentieel probleem’ bestempeld. Eén bouwgroep waarschuwt het stadsbestuur: “Jullie zullen bij Vlaanderen een aanpassing van het gewestelijk ruimteplan moeten vragen.” Maar dat zou betekenen dat het EK 2020 sowieso onhaalbaar wordt, dus negeren de Brusselse politici de opmerkingen. Ze hopen dat Vlaanderen wel overstag zal gaan omdat het EK een zaak van ‘nationaal belang’ is. Een misvatting. Eén van de vele in een dossier dat - dixit onze premier - het werk is van amateurs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Vanmiddag was er de loting voor de Nations League. Zoals de laatste jaren wel meer; hebben onze Duivels een van de makkelijkere lotingen behaald.

 

League A:

Knipsel.jpg

 

Voor mensen die de volledige loting van de andere reeksen ook willen weten: http://www.uefa.com/uefanationsleague/season=2019/draws/index.html#/

Vooral League D levert prachtige affiches op :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...