Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

A trip down memory lane - Valencia [FM9]


Dogfacedgremlin

Aanbevolen berichten

  • Reacties 168
  • Created
  • Laatste reactie
36 minuten geleden, hjs666 zei:

Loopt goed met Valencia.

Ge had beter Bayern ook al geëlimineerd :P

 

Bij België zware groep idd,veel succes !!!

Mogelijk omdat je niet als groepswinnaar werd geloot.

 

Ik heb geprobeerd hoor; ik speelde zowat met mijn sterkste opstelling, maar het is niet gelukt..

 

Ik heb zwaar gevloekt toen ik de groepswinst moest laten aan Denemarken.
Ik dacht ik barrage zou moeten spelen.. Nog een geluk dat ik bij de beste tweedes was.

Nuja als ik een rol van betekenis wil spelen zal ik toch beter voor de dag moeten komen op het wk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banner-2.jpg

 

Seizoen 2021-2022: Jan - Juni: La Liga

 

In januari presteren we voortreffelijk, met een uitschieter in onze eerste wedstrijd van 2022: Atlético Madrid wordt bij ons thuis op een forfait-nederlaag getrakteerd.

Ook tegen Deportivo laten we de netten 5x knallen.

 

Ook februari loop vrij vlot, enkel bij Real Madrid loopt het fout en wint de thuisploeg verdiend met 2-0.

 

Begin maart sputtert de motor plots met 2x een scoreloos gelijkspel. Met de nederlaag in februari erbij gerekend, laten we dus 7 punten liggen.

Real komt een wedstrijd minder gespeeld virtueel aan de leiding.

Sevilla en Getafe worden gelukkig wel vlot opzij gezet.

 

In april winnen we eerst de derby tegen Levante, maar tegen Real Zaragoza blijven we onbegrijpelijk steken op een gelijkspel.

Gelukkig worden daarna FC Barcelona, Celta Vigo en Athletic heel vlot opzij gezet.

Real heeft jammer genoeg niks laten liggen en staat nu ook effectief aan de leiding, met nog steeds 1 wedstrijd minder gespeeld.

 

In Atlético moeten we dus gaan winnen, maar het is de thuisploeg die al snel op voorsprong komt.. Onze centrale verdedigers blunderen er op los en na de 2-0 worden kan Atlético volop gaan counteren en dat doen ze met verve.. Een pijnlijke 5-1 is ons deel en Real kan de titel quasi ruiken.

We tellen nu 5 punten achterstand, met maar 2 wedstrijden meer te gaan..

Door onze nederlaag tegen Malaga wordt het ook officieel: Real Madrid is de nieuwe kampioen van Spanje.

 

 

La-Liga-wedstrijden.jpg

 

 

Uiteraard is er een enorme teleurstelling dat we onze titel niet kunnen verlengen..

Maar tegelijk ook deze vaststelling: 
In 2019 haalden we ook 90 punten, maar werden we met 15 punten voorsprong kampioen.

Vorig seizoen werden we zelfs met 'maar' 83 punten.

 

We kunnen dus stellen dat we gewoon een heel goed seizoen gespeeld hebben, alleen was er dit keer een team dat nog beter was.

 

Volgend seizoen zal er overigens geen derby meer zijn in Valencia, want stadsgenoot Levante degradeert uit La Liga.

 

 

La-Liga-eindstand.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banner-2.jpg

 

Seizoen 2021-2022: Jan - Juni: Copa del Rey / CL / Rode Duivels

 

 

Copa del Rey

 

We begonnen het nieuwe jaar met een heel pijnlijke 5-0 nederlaag uit bij Eibar.

Thuis konden we nog met 2-0 winnen, maar het bekerverhaal eindigt dit seizoen wel heel vroeg..

 

 

Copa-wedstrijden.jpg

 

 

De beker verhuist die seizoen alweer naar Madrid, al is het wel naar Atlético.

Ze wonnen de finale van Barcelona.

 

 

Copa-boomstruct.jpg

 

 

Champions League

 

Het tweeluik tegen RB Leipzig verliep opvallend goed.

Nadat we in Duitsland met 1-3 gingen winnen, wonnen we ook thuis met 3-0. 

Vlot naar de kwartfinale dus.

 

 

In de kwartfinale treffen Manchester United.

 

De Engelsen komen eerst op bezoek. 

We kennen een heel lastige eerste helft, waarin de Red Devils verdiend op voorsprong komen.

Na de pauze herstellen we het evenwicht, zowel op het veld als op het scorebord.

1-1 thuis is allesbehalve comfortabel, maar de halve finale is ook niet onmogelijk.

 

In het Theatre of Dreams komen we beter voor de dag dan in eigen huis.

Halverwege de eerste helft komen we op voorsprong; maar de VAR had buitenspel gezien en het doelpunt wordt afgekeurd..

Daarna slaagt geen van beide teams er nog in om te scoren en dus mag Man Utd op basis van uitdoelpunten naar de halve finale.

 

CL-wedstrijden.jpg

 

Man Utd gaat in de halve finale ten onder tegen aartsrivaal Liverpool.

In de andere halve finale gaat ook Man City eruit. Het is Real Madrid dat naar de finale gaat.

 

 

Liverpool wint met 1-0 van de Spanjaarden en mag zo voor het derde jaar op rij de beker met de grote oren in de lucht steken.
Het is vrij duidelijk wie er momenteel het sterkste team van Europa is..

 

 

CL-einde.jpg

 

 

Rode Duivels

 

Voor de Rode Duivels staat er een nieuwe Nations League op het programma.

Hierin komen we alweer Engeland tegen. Oostenrijk is de andere tegenstander.

 

BE-Loting-Nations-League.jpg

 

 

In Oostenrijk zijn we overduidelijk de sterkste, maar we blijven steken op een teleurstellend gelijkspel.

 

Thuis tegen Engeland krijgen we dan weer een lesje in efficiëntie.
Nouja, als je Harry Kane 2x uit het oog verliest, dan weet je dat het prijs is natuurlijk..

 

We beginnen met een zeer teleurstellende 1/6 en mogen ons eerder richten op het behoud in de hoogste divisie, dan op kwalificatie voor de halve finale..

 

 

BE-Loting-Nations-League-wedstrijden.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuur om er zo uit te gaan tegen Man UTD.

Straf dat Liverpool al 3 jaar op rij CL wint.

Eibar beetje zwart beest voor u denk ik,toch al vaak punten tegen verloren in de competitie ook.

België moet altijd winnen van Oostenrijk,no excuses.

Vraag me af of ge veel transfers gaat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, hjs666 zei:

Zuur om er zo uit te gaan tegen Man UTD.

Straf dat Liverpool al 3 jaar op rij CL wint.

Eibar beetje zwart beest voor u denk ik,toch al vaak punten tegen verloren in de competitie ook.

België moet altijd winnen van Oostenrijk,no excuses.

Vraag me af of ge veel transfers gaat doen.

 

Eibar heeft mij inderdaad al regelmatig punten weten te ontfutselen.

 

Met de Belgen loopt het totaal niet tot nu toe; nog een geluk dat de Nations League geen doel was, of ik lag al lang buiten.

Nu komt het WK eraan, als ik daar niet presteer zal ik mijn valiezen mogen pakken vrees ik..

 

Qua transfers zal er niet zoveel gebeuren normaal, ik ben ervan overtuigd dat er meer te halen is met mijn huidige selectie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banner-2.jpg

 

Seizoen 2022-2023: Zomertransfers

 

Uitgaand

 

Tijdens de zomer zien we enkele vast waarden vertrekken.

 

De duurste uitgaande transfer is José Gaya. Onze linksachter is al enkele jaren het doel van enkele clubs. 
Het is uiteindelijk Man. Utd. die hem weet binnen te halen voor minstens 61 miljoen. De enige reden waarom we hem laten vertrekken, is omdat we op de linksachter met veel kwaliteit zitten. Toni Lato was al enkele seizoenen een meer dan waardige back-up én jeugdproduct Centelles ontwikkelde zich de voorbije seizoen zeer goed op uitleenbasis. Met hun beide zullen zij het vertrek van Gaya opvangen. We trekken dus geen vervanger aan.

 

Met meer dan 200 wedstrijden op de teller was ook Santi Mina een gevestigde waarde bij Valencia. Maar we zitten met heel veel kwaliteit voorin, dus mocht hij vertrekken. Crystal Palace betaalde 30,5 miljoen voor de spits. Met Belotti, Kouamé en Ruiz hebben we nog meer dan voldoende kwaliteit in de spits rondlopen. Dus ook hier trekken we geen vervanger aan.

 

Mouctar Diakhaby was enkele seizoenen lang een onbetwiste titularis. Door het aantrekken van Akanji en Vanheusden vorig seizoen was hij slechts nog een back-up. Vorig jaar vonden we geen oplossing; dit seizoen konden we slijten aan Shakhtar Donetsk. Shakthar betaalt minsten 12 miljoen.

 

Tot slot trekt Daniel Wass naar Zuid-Korea. Jeonbuk Hyundai Motors betaalt 5 miljoen voor de Deense international.

Daniel Wass was een van onze meest polyvalente spelers. Hij speelde meestal als rechtsachter, maar ook op het middenveld kon hij een belangrijke bijdrage leveren. Daarnaast was zijn goeie vrije trap een extra wapen. Hij werd echter een jaartje ouder én zijn contract liep eind dit seizoen af; dus mocht hij beschikken. Met Mathieu Morey haalden we enkele seizoenen geleden al een vervanger voor Wass. Hij krijgt nu zijn kans als back-up voor Maffeo.

 

Daarnaast lenen we opnieuw een hele hoop jonge spelers uit in de hoop dat ze zich blijven ontwikkelen zodat we ze op een dag kunnen opnemen in onze selectie. Of op zijn minst kunnen doorverkopen voor een mooie cent.

 

 

 

Inkomend

 

Ondanks een minder seizoen, hadden we niet echt grote plannen tijdens dit mercato.

De aankopen zijn dan ook vooral jonge talenten en hier en daar een opportuniteit die we niet konden laten liggen.

 

De eerste opportuniteit was Eric Garcia. Het contract van de Spaanse jeugdinternational liep af bij Man. City en wij konden hem dus gratis binnenhalen. Hij zal de plek innemen van Diakhaby als back-up centraal achteraan.

 

Spoiler

Garcia.jpg

 

 

Cyprien Carlier was nog zo'n opportuniteit. Deze talentvolle Belgische winger wil zijn contract niet verlengen bij KRC Genk.

Hij komt gratis over en mag zich voorlopig verder ontwikkelen bij Valencia B.

 

 

Spoiler

Carlier.jpg

 

 

We beslisten om het contract van onze reserve-doelman Raul Fernandez niet te verlengen en moesten dus op zoek naar een nieuwe back-up voor Alban Lafont. We hebben 2 Zuid-Amerikaanse toptalenten in onze rangen; maar deze jongens moeten spelen om zich te blijven ontwikkelen. Zij zijn dus geen optie als reserve-doelman. Joel Robles bleek voor 1,1 miljoen beschikbaar te zijn bij Inter. 

 

Spoiler

Robles.jpg

 

 

Isaac Pereira is een bijzonder talentvolle Portugese winger. Voor amper 3 miljoen konden we hem wegplukken bij Boavista.
Hij zal voorlopig nog uitkomen voor Valencia B, maar zal in de beker misschien al zijn kans krijgen om zijn talent aan het grote publiek te laten zien.

 

 

Spoiler

Pereira.jpg

 

 

Kristoffer Ajer is nog zo'n opportuniteit. We houden de Noor al enkele seizoenen in de gaten; dus wanneer PSG hem te koop zet voor amper 9 miljoen twijfelen we niet en slaan we toe. Door het aantrekken van Ajer zitten we plots met 3 verdedigende middenvelders, daarom wordt Tousart uitgeleend aan Lazio.

 

 

Spoiler

Ajer.jpg

 

 

Raoul Bangert halen we op bij Mainz voor 4,6 miljoen. Deze amper 17-jarige Duitser wordt aangekocht om op termijn onze kapitein Dani Parejo te gaan vervangen. Net als Parejo beschikt Bangert over een fluwelen techniek, een goeie pass en het nodige inzicht. Met ook nog eens een goeie hoekschop en vrije trap in de voeten mag hij binnenkort aanschuiven om Parejo te vervangen, samen met Fran Beltran.


Enig minpuntje aan deze transfer is dat we beloofden om hem meteen weer uit te lenen, maar omdat hij nog geen 18 jaar is konden we hem niet uitlenen aan een buitenlands team. Daarom beslisten we om hem bij Valencia B te stallen; maar daar was de speler niet mee opgezet.. We zitten nu dus al met een ontevreden speler; die ook nog eens last bleek te hebben van heimwee.

 

 

Spoiler

Bangert.jpg

 

 

 

Tot slot haalden we op het einde van het mercato nog Steve Savkovic binnen. 
Deze jonge Serviër werd ons op de slotdag van het mercato getipt door onze scouts. Voor amper 1 miljoen was hij beschikbaar bij Partizan Belgrado.

Hij komt voorlopig uit voor Valencia Mestalla.

 

 

Spoiler

Savkovic.jpg

 

 

We maakten bijna 100 miljoen winst tijdens deze transferperiode.
Enige vraagteken is of niet teveel kwaliteit hebben ingeleverd..

 

 

Overzicht.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banner-2.jpg

 

Seizoen 2022-2023: aug - dec : La Liga

 

 

Door het WK in november, is het een vrij korte eerste seizoenshelft.

Op speeldag 2 was het wel even schrikken toen we thuis de boot in gingen tegen Rayo Vallecano; maar achteraf blijkt dit toch wel de revelatie van dit seizoen te zijn.

In Zaragazo lieten we daarna ook nog onnodig punten liggen.

 

In Bernabeu bleek dan weer dat regerend kampioen Real nog iets te sterk is.

Tegen Barcelona (dat een rampseizoen doormaakt) en Atlético konden we wel winnen.

 

 

La-Liga-wedstrijden.jpg

 

 

We zijn best tevreden over de eerste helft van het seizoen, maar Real Madrid doet nog beter dan ons een staat aan de leiding.

Real Valladolid en Rayo Vallecano zijn de verrassende nummers 3 en 4 momenteel.

 

Voor Atlético en zeker Barcelona is het tot nu toe een heel zwak seizoen.

 

 

La-liga-stand-3112.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banner-2.jpg

 

Seizoen 2022-2023: aug - dec : Copa, CL + België

 

Copa del Rey

 

Het bekerformat is wat gewijzigd voor dit seizoen (door dat WK in november vermoed ik)

Normaal stromen we in in de vijfde ronde en wordt alles gespeeld met een heen- en terugwedstrijd.

 

Dit keer komen we er al in bij de vierde ronde en wordt alles afgewerkt in 1 wedstrijd.

Tegen Eivissa eigenlijk niet zo'n goeie prestatie. Gelukkig voor ons vindt Vanheusden 2 keer de weg naar doel.


In de vijfde ronde krijgen we met Las Palmas een tegenstander uit de hoogste klasse (waar ze wel afgetekend laatste staan...)

Op oudejaarsavond maken mijn spelers er al een feestje van. Guedes, Belotti en Trincao leggen er elk 2 in het mandje.

 

 

Copa-wedstrijden.jpg

 

In de kwartfinale krijgen we met Athletic alvast een moeilijkere tegenstander.

Er staat ook een Classico op het programma.

 

Copa-loting-kwart.jpg

 

 

Champions League

 

Over de loting in de CL mogen we niet klagen.

We treffen wel de winnaar van de voorbije 3 edities: Liverpool.

Maar Kiev en Basel zouden ons niet in de problemen mogen brengen.

CL-loting-groepsfase.jpg

 

 

Onze campagne verliep zeer vlot. Vooral Belotti bleek op het kampioenenbal wel heel goed bij schot.

Enkel op Anfield moesten we ons gewonnen geven.

 

CL-wedstrijden.jpg

 

Door het WK in november, staat de laatste groepswedstrijd pas in januari gepland.

Niet dat het nog veel uitmaakt, want de kwalificatie is al binnen en met een puntje thuis tegen Basel zijn we zeker van groepswinst.

 

CL-stand-3112.jpg

 

 

 

België

 

Bij de nationale ploeg staat uiteraard alles in het teken van het WK.
Maar we moesten ook nog de Nations League afwerken.

 

In Wembley komen we er nooit aan te pas en dus mag Engeland zich opmaken voor de halve finale.

Thuis tegen Oostenrijk spelen we om niet te degraderen. We verslaan de Oostenrijkers en blijven zo dus in de hoogste divisie.

 

BE-eindstand-groep-Nations-League.jpg

 

Er is ook geloot voor de kwalificatie voor het EK 2024.

België zou zich eigenlijk zonder veel problemen moeten kunnen plaatsen.

Enkel Servië en Tsjechië zouden op papier wat lastig kunnen zijn; maar België overduidelijk de favoriet in deze groep.

 

 

BE-loting-EK-qual.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Brechtovic zei:

Met Valencia gaat alles wel heel goed.

Enkel dat verduivelde Real Madrid blijft een doorn in het oog.

 

Goed dat je niet degradeerde met België. Dat zou een blamage zijn geweest.

 

Ik krijg de trein maar niet op de rails met België. 

En dat met een WK op komst. ::)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

rodeduivels-banner.jpg

 

 

In november trok ik als bondscoach met de Rode Duivels naar Qatar in een poging om beter te doen dan de derde plek die we in Rusland behaalden.


Selectie

 

Bij het maken van de selectie zaten we alvast met 2 tegenvallers.

Michy Batshuayi is geblesseerd en kan niet mee afreizen naar Qatar. Michy is geen basisspeler, maar is als eerste back-up voor Lukaku toch een belangrijke schakel.

Maar erger nog dan het missen van Batshuayi, is het ontbreken van Kevin De Bruyne. KDB heeft een zware blessure opgelopen en is maanden onbeschikbaar. Hierdoor missen we een van de absolute sterkhouders van het team.

 

Wie haalde dan wel de selectie?

 

Doelmannen: Thibault Courtois, Simon Mignolet, Mile Svilar

 

Verdedigers: Thomas Meunier, Alexis Saelemakers, Toby Alderweireld, Jason Denayer, Zinho Vanheusden, Christian Kabasele, Jordan Lukaku, Boli Bolingoli.

 

Middenvelders: Youri Tielemans, Nicolas Raskin, Leander Dendoncker, Axel Witsel, Hans Vanaken, Birger Verstraete.

 

Aanvallers: Romelu Lukaku, Divock Origi, Nany Dimata, Eden Hazard, Thorgan Hazard, Adnan Januzaj.

 

 

78a4cf80ab2fe6cca80716b5d357d8dd-1.jpg

 

 

Groepsfase

 

Wedstrijd 1: België - Zweden

 

Eden Hazard brengt de Rode Duivels tot 2x toe op voorsprong, maar de Zweden brengen de bordjes telkens terug in evenwicht.

Onverwacht puntenverlies, maar dat hoeft geen ramp te betekenen... In de groepsfase kunnen we ons een misstap permiteren.

 

 

W1-Belgi-Zweden.jpg

 

 

Wedstrijd 2: Ivoorkust - België

 

Ivoorkust komt verrassend op voorsprong net na het halfuur.
Net voor de pauze kopt ZInho Vanheusden de gelijkmaker tegen de touwen. 
De Belgen domineren, maar vergeten het af te maken en zo blijft het steken op 2/6 na 2 wedstrijden.
Dreigt er voor België een horror-scenario met een uitschakeling in de eerste ronde?

 

W2-Ivoorkust-Belgi.jpg

 

Wedstrijd 3:  België - Uruguay

 

Uruguay is met 6/6 al geplaatst. Ook België heeft alles nog in eigen hand; afhankelijk van de andere wedstrijd kan zelfs een gelijkspel voldoende zijn voor de volgende ronde.

België gaat vanaf het eerste fluitsignaal op zoek naar doelpunten en na 8 minuten prikt Romelu Lukaku de 1-0 tegen de netten.

De Rode Duivels zijn overduidelijk sterker, maar het duurt tot minuut 78 voor Adnan Januzaj de voorsprong kan verdubbelen.

In het slot van de wedstrijd maakt Courtois het nog even spannend, door Luis Suarez een doelpunt cadeau te doen. Maar de 3 punten zijn binnen, net zoals de kwalificatie voor de volgende ronde.

 

 

W3-Belgi-Uruguay.jpg

 

Uruguay gaat als groepswinnaar naar de tweede ronde, België mag mee als tweede.

 

WK-eindstand-groep-B.jpg

 

Elk WK zijn er wel enkele verrassingen en dat is ook hier niet anders.

Voor Duitsland en Portugal eindigt het WK al in de groepsfase.

 

WK-verrassingen.jpg

 

 

Tweede ronde

 

In de tweede ronde worden we uitgeloot tegen Colombia.
Een loting waarover we zeker niet mogen klagen. Met Argentinië en Brazilië-Spanje staan er al twee absolute topaffiches op het programma.

 

WK-tweede-ronde.jpg

 

Colombia heeft geen verhaal tegen de Belgen.

Een penalty net voor het kwartier wordt nog gemist door Eden Hazard, maar 9 minuten later maakt hij die misser zelf goed door de 0-1 op het scorebord te trappen. Adnan Januzaj en Toby Alderweireld verzilveren de dominantie van de Belgen en leggen de 0-3 eindstand vast.

 

WK-2e-ronde-Colombia.jpg

 

 

 

Kwartfinale

 

In de kwartfinale komen we uit tegen Mexico, dat de VS uitschakelde met penalties.

In het toptreffen tussen Europa en Z-Amerika trekken de Europeanen telkens aan het kortste eind, exit Italië en Spanje dus.

Ook Europees kampioen Engeland moet huiswaarts, nadat Roemenië hen via penalties wist te verslaan.

 

WK-loting-kwartfinale.jpg

 

 

Na 24 minuten brengt Nicolas Raskin de Rode Duivels op voorsprong.
De Belgen controleren de wedstrijd en lijken de krappe voorsprong zonder al teveel moeilijkheden vast te houden.

In de extra tijd zorgt Carlos Fierro echter voor een teleurstelling van formaat; de Mexicaanse aanvaller klopt Courtois en sleept op die manier 30 minuten extra uit de brand.

In de verlengingen blijven doelpunten uit en dus gaan we naar penalties.

Een gemiste elfmeter van Tielemans hypothekeert de kansen van de Belgen, maar gelukkig weet Courtois de vijfde strafschop van Mexico te stoppen.

Beide teams blijven daarna foutloos. Zinho Vanheusden komt als 10e aan de beurt bij België en ziet zijn strafshop gestopt door de Mexicaanse doelman. Exit België...

 

WK-Mexico-kwart.jpg

 

 

Mexico moet het in de halve finale afleggen tegen Argentinië. Komt er dan toch een eerste grote titel voor Messi en co?

In de andere tabelhelft schakelt Zwitserland verrassend genoeg zowel Brazilië als Frankrijk uit en stoot het door tot de finale.

 

In de finale wordt het 1-1 en komen er dus strafschoppen.

De Zwitsers tonen zich het koelbloedigst en mogen zich voor het eerst in de geschiedenis wereldkampioen noemen.

 

 

WK-einde.jpg

 

 

 

De Belgische bond was meer dan tevreden met onze prestatie, maar ikzelf had er veel meer van verwacht.

Ik heb met de Rode Duivels nooit op het niveau kunnen spelen dat ik voor ogen had. 

Na het WK kwam er ook de melding van Eden Hazard dat hij het voor bekeken houdt bij de nationale ploeg.

Er lopen uiteraard nog de nodige topspelers rond; maar deze generatie is duidelijk over zijn top heen.

 

Toen er vanuit Italië de vraag kwam om de leiding te nemen over de Squadra Azzuri heb ik niet zo heel lang getwijfeld en toegehapt.

Bij Italië krijg ik een selectie met toppers die bijna in hun topjaren zitten. Hopelijk slaag ik er met Italië wel in om succesvol te zijn.

 

We beginnen eraan met de kwalificatiewedstrijden voor het EK 2024; waar we in principe samen met Spanje zullen strijden voor de groepswinst.

 

 

Itali.jpg

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, hjs666 zei:

Jammer dat je de lotto verliest.

La Suisse begot :blink:

Niet aan Mangala gedacht voor selectie?

 

Niet meteen eigenlijk; ondanks het ontbreken van KDB had ik eigenlijk niet te klagen over de kwaliteit van het middenveld.

Achteraan en vooraan daarentegen was het verschil tussen de titularissen en de rest soms vrij groot..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banner-2.jpg

 

 

Seizoen 2022-2023: jan-jun : La Liga + Italië

 

La Liga

 

Ook na nieuwjaar blijven we voortreffelijk presteren.

Real daarentegen laat in januari en februari redelijk wat punten liggen.. Als we dan ook nog eens thuis met 4-0 kunnen winnen van hen, dan mag de titel ons niet meer ontsnappen.

In Barcelona verliezen we nog eens en tegen Atlético en Getefa moeten we vrede nemen met een gelijkspel, maar voor het overige winnen we alles.
Ook Real zet nog een hele mooie reeks neer, maar de titel komt dit jaar gewoon terug naar Valencia!

 

 

La-Liga-wedstrijden-1.jpg

La-Liga-wedstrijden-2.jpg

 

Barcelona heeft in de tweede seizoenshelft een geslaagde remonte ingezet en weet als derde toch nog een ticket voor de CL te bemachtigen.

Atlético Madrid daarentegen moet genoegen nemen met de EL volgend seizoen, want het zijn de Basken van Athletic die vierde eindigen.

 

 

La-Liga-eindstand.jpg

 

 

 

Italië

 

Als bondscoach van Italië was de eerste opdracht de kwalificatie voor het EK in 2024.

Azebeidjan en Hongarije mochten geen probleem vormen en dat deden ze ook niet.

Op de derde speeldag ontvingen we Spanje. Hoewel de Spanjaarden de betere ploeg waren, stuurden we toch zonder punten terug naar huis.

Tot slot werd ook Romenië nog opzij gezet, zodat we met 12/12 van een geslaagde start van de kwalificatie konden spreken.

ITA-wedstrijden.jpg

 

Met 12/12 gaan we uiteraard aan de leiding. Spanje en Roemenië volgen echter nog van kortbij, dus de race is zeker nog niet gelopen.

 

ITA-Stand.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...