Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

PC-advies


Don Gielius

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...
  • Reacties 319
  • Created
  • Laatste reactie
16 uren geleden, Bankje zei:

Na een week finetunen en parts wisselen ben ik er zo goed als uit, tenzij er hier nog mensen zijn met advies wordt dit zo goed als zeker mijn nieuwe pc.

 

https://www.alternate.be/html/configurator/builder/loadSharedConfiguration.html?kind=pcBuilder&id=cf519a87310d18639dd8eda7f7260a2c

 

Ik heb die Elite versie van die case (maar dan in het wit) vond ik mooier :) maar dat is mss ook wel prijs bewust zo gekozen en smaken verschillen natuurlijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Piussi zei:

 

Ik heb die Elite versie van die case (maar dan in het wit) vond ik mooier :) maar dat is mss ook wel prijs bewust zo gekozen en smaken verschillen natuurlijk ;)

 

Wel ja de case heb ik eigenlijk niet echt naar gekeken, bedoeling was voor een "budgetvriendelijke" (lukt nooit :P ) PC die toch op dit moment 90% van de games op ultra in 1080p zou moeten spelen. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Superjef zei:

Hoe ziet je volledige configuratie er nu uit?

 

• CS650M, 650 Watt voeding 1    
• 850 EVO, 250 GB SSD 1    
• 16 GB DDR4-2133 Kit, Werkgeheugen 1    
• Core i5-7600K, 3,8 GHz (4,2 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor 1    
• Blue, 1 TB Harde schijf 1    
• Cooling Hydro Series H45, Waterkoeling 1    
• GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G, Grafische kaart 1    
• S340, Tower-behuizing 1    
• Windows 10, Software 1    
• PRIME Z270-K, socket 1151 moederbord 1    
• Dawn of War III gamekey 1    
Cooler Master MasterKeys Pro L, Gaming toetsenbord NTZVZB0Q 1    
iiyama G-Master Black Hawk GE2488HS-B2, 24" Gaming Monitor  
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Wat denken jullie van deze laptop voor 800 euro? Momenteel te koop op iBood:

 

 

 

Specificaties

Merk: Lenovo
Type: Y700-15ISK
Garantie: 2 jaar


  • 15.6" Full HD IPS-display
  • 1 TB HDD & 128 GB SSD
  • Met Nvidia GeForce GTX 960M

Display
Diagonaal: 15.6"
Resolutie: 1920 x 1080 pixels
Type: IPS Anti-Glare (Slim)

Prestaties
Processor: Intel i5-6300HQ (2.3 GHz, max 3.2 GHz)
Aantal kernen: 4 (Quad-Core)
Architectuur: Skylake
Werkgeheugen: 8 GB DDR4 RAM (2133 MHz) (uitbreidbaar tot 16 GB)
CPU video: Intel HD Graphics 530
Videokaart: Nvidia GeForce GTX 960M (4 GB GDDR5)

Opslag
HDD: 1 TB (SATA 3, 5400 RPM)
SSD: 128 GB (PCIE)
Optische drive: Nee

Verbindingen & aansluitingen
Wifi: Intel 8260 AC
Ethernet: 100/1000M
Bluetooth: 4.0
USB: 1x USB 2.0, 2x USB 3.0
HDMI: Ja
VGA: Nee
Koptelefooningang: Ja
Kaartlezer: Ja, 4-in-1 (SD, SDHC, SDXC, MMC)

Randapparatuur
Toetsenbord: AZERTY (Numeriek, verlicht)
Geluid: 2x 2 W speakers (Dolby Audio Premium)
Camera: 3D Camera (1 MP)
Microfoon: Ja

Voeding
Type: Lithium-Polymer
Capaciteit: 4-cellig, 60 WH
Adapter: 135 W, 3-pin
Batterijduur: tot 4.5 uur

Fysieke eigenschappen
Materiaal: Aluminum
Afmetingen: 387 x 277 x 25.95 mm
Gewicht: 2.6 kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 27/7/2017 at 11:06, Superjef zei:

Wat denken jullie van deze laptop voor 800 euro? Momenteel te koop op iBood:

 

 

 

Specificaties

Merk: Lenovo
Type: Y700-15ISK
Garantie: 2 jaar


  • 15.6" Full HD IPS-display
  • 1 TB HDD & 128 GB SSD
  • Met Nvidia GeForce GTX 960M

Display
Diagonaal: 15.6"
Resolutie: 1920 x 1080 pixels
Type: IPS Anti-Glare (Slim)

Prestaties
Processor: Intel i5-6300HQ (2.3 GHz, max 3.2 GHz)
Aantal kernen: 4 (Quad-Core)
Architectuur: Skylake
Werkgeheugen: 8 GB DDR4 RAM (2133 MHz) (uitbreidbaar tot 16 GB)
CPU video: Intel HD Graphics 530
Videokaart: Nvidia GeForce GTX 960M (4 GB GDDR5)

Opslag
HDD: 1 TB (SATA 3, 5400 RPM)
SSD: 128 GB (PCIE)
Optische drive: Nee

Verbindingen & aansluitingen
Wifi: Intel 8260 AC
Ethernet: 100/1000M
Bluetooth: 4.0
USB: 1x USB 2.0, 2x USB 3.0
HDMI: Ja
VGA: Nee
Koptelefooningang: Ja
Kaartlezer: Ja, 4-in-1 (SD, SDHC, SDXC, MMC)

Randapparatuur
Toetsenbord: AZERTY (Numeriek, verlicht)
Geluid: 2x 2 W speakers (Dolby Audio Premium)
Camera: 3D Camera (1 MP)
Microfoon: Ja

Voeding
Type: Lithium-Polymer
Capaciteit: 4-cellig, 60 WH
Adapter: 135 W, 3-pin
Batterijduur: tot 4.5 uur

Fysieke eigenschappen
Materiaal: Aluminum
Afmetingen: 387 x 277 x 25.95 mm
Gewicht: 2.6 kg

 

Het lijkt me wel zeer degelijke laptop maar videokaart mag toch iets beter (minstens 6GB),enfin dat is mijn mening.

Zeker als die bedoeld is voor gaming laptop.Voor gewoon huis en tuin gebruik is die wel dik in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben na maanden puzzelen (en discussies met mijn contactpersonen) praktisch rond met mijn configuratie.

Maar heb toch nog een paar vraagjes,wat verkiezen jullie:waterkoeling of ventilatiekoeling?

Moet ook nieuw toetsenbord aanschaffen,zijn er hier mensen die met een Qwerty toetsenbord werken ?

De meeste toetsenborden die ik interessant vind zijn met Qwerty lay-out.

 

https://www.alternate.be/ASUS/Cerberus-Gaming-keyboard/html/product/1272934?lk=8170

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, hjs666 zei:

 

Het lijkt me wel zeer degelijke laptop maar videokaart mag toch iets beter (minstens 6GB),enfin dat is mijn mening.

Zeker als die bedoeld is voor gaming laptop.Voor gewoon huis en tuin gebruik is die wel dik in orde.

 

4gb is nog altijd voldoende voor 1080p gaming hoor. Zeker in combinatie met die Processor en de RAM haal je toch niet het maximum uit 6gb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Bankje zei:

 

4gb is nog altijd voldoende voor 1080p gaming hoor. Zeker in combinatie met die Processor en de RAM haal je toch niet het maximum uit 6gb.

 

Hangt toch ook af welke spellen je speelt,voor FM gaat het ruim voldoende zijn maar voor planet coaster en cities skyline of andere zwaar grafische spellen voldoet het niet.

Enfin de basisgame kun je draaien maar eenmaal je mods etc download vraagt het geheugen meer dan the basic game.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, hjs666 zei:

 

Hangt toch ook af welke spellen je speelt,voor FM gaat het ruim voldoende zijn maar voor planet coaster en cities skyline of andere zwaar grafische spellen voldoet het niet.

Enfin de basisgame kun je draaien maar eenmaal je mods etc download vraagt het geheugen meer dan the basic game.

 

Cities skylines blijft een cpu-based game, hoe groter uw stad, hoe meer cpu-load (ook snelheid vd gewone RAM kan hier een rol spelen en lagg veroorzaken) ;) VRAM verbruik gaat in dit spel amper boven de 3gb bij een stad van 150.000 inwoners. Hij moet echt al Battlefield 1 op medium-high gaan spelen om fps drops te krijgen door zijn 4gb videokaart..

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 30-7-2017 at 13:42, hjs666 zei:

 

Het lijkt me wel zeer degelijke laptop maar videokaart mag toch iets beter (minstens 6GB),enfin dat is mijn mening.

Zeker als die bedoeld is voor gaming laptop.Voor gewoon huis en tuin gebruik is die wel dik in orde.

 

Een nog betere grafische kaart is natuurlijk altijd handig, maar kan je zoiets ook vinden voor die prijs? Dat vind ik wel een nadeel aan laptops, die kan je veel moeilijker zelf samenstellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De processor is eigenlijk de bottleneck in die laptop van Superjef. Volgens mij gewone middelmaat. Maar dat ben ik maar.

Maar hij haalt dan weer een goed punt aan dat je laptops niet gemakkelijk kan customizen dus is het vaak take it or leave it.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Rhand zei:

De processor is eigenlijk de bottleneck in die laptop van Superjef. Volgens mij gewone middelmaat. Maar dat ben ik maar.

Maar hij haalt dan weer een goed punt aan dat je laptops niet gemakkelijk kan customizen dus is het vaak take it or leave it.

 

Ik vind dat je voor 800 euro toch wel een topper in huis haalt. Als je al eens verder kijkt bij een betere processor of videokaart kom ik al snel aan 1000-1200€

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Bankje zei:

 

Cities skylines blijft een cpu-based game, hoe groter uw stad, hoe meer cpu-load (ook snelheid vd gewone RAM kan hier een rol spelen en lagg veroorzaken) ;) VRAM verbruik gaat in dit spel amper boven de 3gb bij een stad van 150.000 inwoners. Hij moet echt al Battlefield 1 op medium-high gaan spelen om fps drops te krijgen door zijn 4gb videokaart..

 

Ram geheugen heeft die laptop genoeg,maar ik wil beetje op lange(re) termijn denken,tegenwoordig kan men met een videokaart van 4GB de meeste spellen vlot spelen,maar denk dat dit binnen 5 jaar al serieus verandert is.

Ik denk niet dat het de bedoeling is om om de 5 jaar nieuwe laptop/PC te kopen.

Daarom dat ik liever nu al investeer in een kaart die toch nog 2 jaar (of misschien meer) extra mee kan tov het huidige tijdperk ;) .

Ben het met u eens dat voor de rest de voorgestelde laptop zeer goed in orde lijkt.

 

Superjef haalt het grootste probleem van laptops aan en Rhand bevestigd dat,met name moeilijk zelf samen te stellen.

Als uw budget maar 800 euro is is dit goede aankoop,zonder twijfel.

Voor langere termijn geef ik nu liever zoals je zelf in bovenstaande post aangeeft iets meer uit.

Ik zou kiezen voor betere videokaart maar dan ben je idd al rap boven 1000 euro.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, hjs666 zei:

 

Ram geheugen heeft die laptop genoeg,maar ik wil beetje op lange(re) termijn denken,tegenwoordig kan men met een videokaart van 4GB de meeste spellen vlot spelen,maar denk dat dit binnen 5 jaar al serieus verandert is.

Ik denk niet dat het de bedoeling is om om de 5 jaar nieuwe laptop/PC te kopen.

Daarom dat ik liever nu al investeer in een kaart die toch nog 2 jaar (of misschien meer) extra mee kan tov het huidige tijdperk ;) .

Ben het met u eens dat voor de rest de voorgestelde laptop zeer goed in orde lijkt.

 

Superjef haalt het grootste probleem van laptops aan en Rhand bevestigd dat,met name moeilijk zelf samen te stellen.

Als uw budget maar 800 euro is is dit goede aankoop,zonder twijfel.

Voor langere termijn geef ik nu liever zoals je zelf in bovenstaande post aangeeft iets meer uit.

Ik zou kiezen voor betere videokaart maar dan ben je idd al rap boven 1000 euro.

 

 

Binnen 2 jaar? Dan kan zijn processor volgens mij ook maar met moeite mee, zal moeten pushen en dat zal gewoon een kookplaat worden om te gamen. :P
Sowieso zijn laptops al moeilijke gevallen om echt mee te gamen. Ik weet niet of het het waard is om een duurdere gpu te kopen om die dan toch niet te kunnen benutten omdat uw cpu niet kan volgen. Spellen van dit jaar zult ge misschien op high/max kunnen spelen, maar de volgende games zie ik u met een 3,2ghz toch niet op medium/high settings spelen.

Ik neem aan dat een pc geen optie is? :P

Als je echt wil gamen op laptop zou ik toch eerder richting de 1200€ kijken voor iets degelijks die toch redelijk eenvoudig de komende 3 jaar uw games zal draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 30/7/2017 at 13:52, hjs666 zei:

Ben na maanden puzzelen (en discussies met mijn contactpersonen) praktisch rond met mijn configuratie.

Maar heb toch nog een paar vraagjes,wat verkiezen jullie:waterkoeling of ventilatiekoeling?

Moet ook nieuw toetsenbord aanschaffen,zijn er hier mensen die met een Qwerty toetsenbord werken ?

De meeste toetsenborden die ik interessant vind zijn met Qwerty lay-out.

 

https://www.alternate.be/ASUS/Cerberus-Gaming-keyboard/html/product/1272934?lk=8170

 

Ikzelf heb gekozen voor een i5 processor die unlocked is (lees overklokbaar). Waarom?

  1. Kost minder dan i7
  2. Ik doe niet echt aan multitasking, iets waarin de extra cores van i7 wel tot hun recht komen
  3. Doet perfect zijn ding in gaming aangezien multicore rendering nog altijd niet op punt staat bij de laatste games waardoor de extra cores van de i7 niet echt iets opleveren tijdens het gamen

Mijn processor turbo is 4,2ghz standaard heb hem overclocked tot 4,8ghz en draait heel erg stabiel in samenwerking met mijn Cooling Hydro Series H45 (waterkoeling dus :P )

Op 100% load geraakt mijn processor amper aan 55 °C. Waterkoeling heb je ook minder last met cleaning (stof etc) waardoor je pc weer warmer kan worden. Trouwens heb je al een meer dan degelijke waterkoeling voor dezelfde prijs als een goeie airkoeler! Want ik denk niet dat je heel erg zult overclocken?

Trouwens de H45 zou ik persoonlijk niet echt aanraden, goeie koeler wel, maar maakt redelijk wat geluid omdat, volgens ik heb gelezen, gebruik wordt gemaakt van een hele goedkope pomp. Daarom zou ik wat verder kijken misschien de H60. Indien je niet van plan bent te overclocken zou een aircooler wel kunnen werken. De HyperX 212 is wel een goeie. Maar aangezien jij graag futureproof bent zou ik voor de waterkoeling gaan :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe wel aan multitasking,te veel zelfs denk ik :P .

Overclocken doe ik liever niet,daarom dat ik al sterke processor op zijn eigen kies.

Ik zit dus tussen drie koelers aan het twijfelen.

https://www.alternate.be/html/product/information/pageBuilder.html?articleId=1119633&kind=pcBuilder

https://www.alternate.be/html/product/information/pageBuilder.html?articleId=1121285&kind=pcBuilder

https://www.alternate.be/Corsair/Hydro-Series-H75-Waterkoeling/html/product/1105483?lk=6105

 

Ik lig momenteel ook in contact met de technische dienst van alternate.

Die zeggen dat het vooral afhangt van de behuizing,kleine behuizingen zouden meestal beter af zijn met aircoolers

Bij grotere behuizingen is het meestal beter om waterkoeling te gebruiken.

Ze zeggen ook dat net als jij dat waterkoelingen meer geluid produceren dan aircoolers.

Ook iets om mee rekening te houden.

 

Dit zou mijn behuizing moeten worden

 

https://www.alternate.be/NZXT/Phantom-410-Tower-behuizing/html/product/1215864?lk=15476

 

processor is deze

 

https://www.alternate.be/Intel(R)/Core-i7-7700K-4-2-GHz-(4-5-GHz-Turbo-Boost)-socket-1151-processor/html/product/1305350

 

moederbord twijfel ik ook nog tussen 2 al ben ik er al zeker van dat het ASUS gaat worden ;)

voorkeur:

https://www.alternate.be/ASUS/ROG-MAXIMUS-IX-HERO-socket-1151-moederbord/html/product/1315994?lk=6140

alternatief:

https://www.alternate.be/ASUS/ROG-STRIX-Z270E-GAMING-socket-1151-moederbord/html/product/1316008?lk=6140

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij ge videobewerking/rendering of iets dergelijks gaat doen zijt ge nog altijd beter af met een i5 dacht ik. Ik weet niet in hoeverre ge multitaskt, maar ik heb meestal een hoop browsertabbladen openstaan met wel ergens een livestream, een vlc met een stream en minstens 1 game. Geen idee hoeveel meer ge tegelijk eigenlijk wilt open hebben én effectief gebruiken, sommige programma's ook niet overschatten.

Ik heb een i5-4690K @ 3.5 GHz draaien die dat perfect kan draaien. Soit, aan u de keuze uiteraard. Maar als je bv ook echt wil gamen zou ik het verschil tussen i5 en i7 in de videokaart investeren en voor een i5 gaan ;)

 

 

Ik ging er trouwens altijd vanuit dat een waterkoeling net stiller was, dat weten we nu ook weer. Was nochtans ah twijfelen om naar een waterkoeling te gaan omdat ik me stoor aan het lawaai soms van de fans. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou durven om bvb Cities Skylines en FM tegelijkertijd te spelen (totaal onnuttig ja maar toch) plus dan nog bvb youtube/spotify open hebben staan voor muziek en bvb nog eens facebook open hebben staan en nog tal van andere tabbladen en dan nog eens excel of word open hebben staan :P

Beetje zot ja ik weet het,ben vaak met veel dingen tegelijk bezig op PC.

Heb een ASUS grafische kaart GTX (1070)gekozen van 8GB,dat zal ook wel genoeg zijn zeker.

Voeding is een van 750W al twijfel ik ook nog om een van 850W te gebruiken.

Voor de koeling en behuizing moet ik ook rekening houden met de vorm van mijn bureau.

Mijn PC komt namelijk in een nis te staan zoals op deze afbeeldingen te zien is.

De gekozen behuizing past er in maar veel overschot heb ik niet.

 

323970630-bureau-buro-meubel-pc.jpg

 

product_l.JPEG

 

 

9206809.jpg

 

 

Welke van de i5 processoren zouden jullie me dan aanraden?

https://www.alternate.be/Intel(R)/Core-i5-6400-2-7-GHz-(3-3-GHz-Turbo-Boost)-socket-1151-processor/html/product/1210164?lk=12008

https://www.alternate.be/Intel(R)/Core-i5-6500-3-2-GHz-(3-6-GHz-Turbo-Boost)-socket-1151-processor/html/product/1210169?lk=12008

https://www.alternate.be/Intel(R)/Core-i5-6600-3-3-GHz-(3-9-GHz-Turbo-Boost)-socket-1151-processor/html/product/1210175?lk=12008

https://www.alternate.be/Intel(R)/Core-i5-7600K-3-8-GHz-(4-2-GHz-Turbo-Boost)-socket-1151-processor/html/product/1305340?lk=12008

https://www.alternate.be/Intel(R)/Core-i5-7600-3-5-GHz-(4-1-GHz-Turbo-Boost)-socket-1151-processor/html/product/1305339?lk=12008

 

 

 

edit:

nog maar eens config gemaakt

 

https://www.alternate.be/html/configurator/builder/structure/lightboxConfigurator.html?cmd=share&id=39901dde649b5398e50ac78a4cf0a34f&kind=pcBuilder

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Bankje said:

 

Ikzelf heb gekozen voor een i5 processor die unlocked is (lees overklokbaar). Waarom?

  1. Kost minder dan i7
  2. Ik doe niet echt aan multitasking, iets waarin de extra cores van i7 wel tot hun recht komen
  3. Doet perfect zijn ding in gaming aangezien multicore rendering nog altijd niet op punt staat bij de laatste games waardoor de extra cores van de i7 niet echt iets opleveren tijdens het gamen

 

Alle deftige i5's hebben tegenwoordig toch ook 4 cores, zoals de i7. Of doel je op iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...