Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

PC-advies


Don Gielius

Aanbevolen berichten

Als het geen gevaar voor oververhitting veroorzaakt (zou onder de ventilator van mijn GPU komen te hangen) dan krijg ik hem wel ergens in de kast kwijt. Of ik leg hem onder de module.

 

Een SSD kan maximaal 60 graden worden dit gaat die nooit halen aangezien een SSD niet warm word als er 5 cm tussen zit. Dan zit je al redelijk goed dan moet het goedkomen.

https://www.google.nl/#q=ssd+los+in+de+kastzoals je ziet is dit geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 319
  • Created
  • Laatste reactie

Ik kreeg onlangs de vraag om een Mac te formatteren, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Is dat vergelijkbaar met Windows? Gewoon stuurprogramma herinstalleren en de drivers etc terug zetten?

 

Kijk deze film even scheelt een hoop typen --> 

hier word netjes uitgelegd hoe het in zijn werk gaat mocht nog vragen hebben hoor ik dit graag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is zeker opnieuw installeren want je SSD word met de tijd trager jou minimum score is zo laag dat een hardeschijf op sommige momenten jou SSD momenteel in haalt dat kan niet de bedoeling zijn. Backup dus alles zet de bios controller modus op ACHI.

Daarnaast is raadzaam om je bios versie even te update dit kan je met de gigabyte tool http://download.gigabyte.us/FileList/BIOS/mb_bios_ga-ma770t-ud3p_1.x_f12.exe

Veder kan je de versie van je Samsung 840 makkelijkste bijwerken via de samsung tool --> http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/SSD/global/html/support/downloads.html dit kan je in Windows doen zonder problemen. Het is een stuk makkelijker. 

 

Dat herinstalleren zal dan toch voor in de paasvakantie pas zijn  :mm:

 

Die update van bios nu toch ook al doen, heeft dat effect?

En die samsung tool, is dat de magician software?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat herinstalleren zal dan toch voor in de paasvakantie pas zijn  :mm:

 

Die update van bios nu toch ook al doen, heeft dat effect?

En die samsung tool, is dat de magician software?

 

 

Ja dat is de magician software kijk daar of je de laatste update heb als je die heb dan zit je daar al goed. ( Controleren of je meest recente fimware heb voor je 840)

Bios update heeft zeker effecten je hebt een veroudere AM3 moederbord de update brengt prestaties en ondersteuning verbeteringen met zich mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is de magician software kijk daar of je de laatste update heb als je die heb dan zit je daar al goed. ( Controleren of je meest recente fimware heb voor je 840)

Bios update heeft zeker effecten je hebt een veroudere AM3 moederbord de update brengt prestaties en ondersteuning verbeteringen met zich mee.

 

Waar vind ik de 64bit-versie voor die moederbord update?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook eens naar zo'n BIOS update kijken denk ik, de mijne is ook al van 2009.

 

Ondertussen heb ik dus toch zo'n controller voor SATA gekocht met een kabeltje, ik leg hem dan wel ergens los.

 

Nog gekocht:

-16GB RAM-geheugen, kost eigenlijk niet zo veel en er was nog eens 10€ korting op ook. Ik merkte dat de laatste tijd mijn pc wat traag loopt, in taakbeheer staat dat er soms 70-80% RAM gebruikt wordt, en ik heb het gevoel dat dit ook een deel van mijn probleem is (of was)

-USB 3.0 controller, omdat het niet duur is en ik een paar aansluitingen heb die ook niet optimaal werken nu. Voor 15€ ook weinig risico als het niets oplost. Op z'n minst snellere dataoverdracht.

 

 

Toekomstplannen:

GPU Upgraden

Verhuizen naar een minder lelijke en eventueel grotere kast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel lager ? Windows al eens opnieuw geinstaleerd ? heb je hem in juiste slot gestopt die het meeste snelheid kan bieden?

Ik heb hem in de kleinste PCIe-ingang gestoken, dat was de laatste die ik nog over had.

 

Snelheid ligt volgens de benchmark terug rond de 150 mb/s, maar een andere benchmark spreekt dat wat tegen (250 mb/s).

 

Windows zal ik eens opnieuw installeren, dat kan misschien wel helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem in de kleinste PCIe-ingang gestoken, dat was de laatste die ik nog over had.

 

Snelheid ligt volgens de benchmark terug rond de 150 mb/s, maar een andere benchmark spreekt dat wat tegen (250 mb/s).

 

Windows zal ik eens opnieuw installeren, dat kan misschien wel helpen.

 

Na alle waarschijnlijkheid is laatste slot dan te traag probeer hem eens in een ander slot te steken voor dat je Windows opnieuw installeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na alle waarschijnlijkheid is laatste slot dan te traag probeer hem eens in een ander slot te steken voor dat je Windows opnieuw installeert.

Ik heb geen plaats meer op het moederbord voor een goed passend slot. De andere zijn groter en ik had begrepen dat een groter slot voor een kleine aansluiting meestal minder goed is.

 

Windows opnieuw geïnstalleerd, maar snelheid blijft rond de 200 MB/s volgens de bijgeleverde software. Ik denk dat het komt omdat ik via de BIOS niet de optie heb om de bijgevoegde SATA-aansluiting op AHCI te zetten, enkel mijn poorten vooraan hebben die optie en daar zitten gewone HDDs in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen plaats meer op het moederbord voor een goed passend slot. De andere zijn groter en ik had begrepen dat een groter slot voor een kleine aansluiting meestal minder goed is.

 

 

Windows opnieuw geïnstalleerd, maar snelheid blijft rond de 200 MB/s volgens de bijgeleverde software. Ik denk dat het komt omdat ik via de BIOS niet de optie heb om de bijgevoegde SATA-aansluiting op AHCI te zetten, enkel mijn poorten vooraan hebben die optie en daar zitten gewone HDDs in.

Een grotere aansluiting is niet altijd trager zeker het proberen waard!!.  Je kan de hardeschijven die nooit boven de 130MB gaan op de poorten zetten waar je nu de sata heb staan dus omwisselen wat gebeurd er dan?? je kan zonder data verlies de poorten verwisselen. Het is belangrijk dat de SSD sowieso op AHCI modus staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Windows opnieuw geïnstalleerd, maar snelheid blijft rond de 200 MB/s volgens de bijgeleverde software. Ik denk dat het komt omdat ik via de BIOS niet de optie heb om de bijgevoegde SATA-aansluiting op AHCI te zetten, enkel mijn poorten vooraan hebben die optie en daar zitten gewone HDDs in.

Een grotere aansluiting is niet altijd trager zeker het proberen waard!!.  Je kan de hardeschijven die nooit boven de 130MB gaan op de poorten zetten waar je nu de sata heb staan dus omwisselen wat gebeurd er dan?? je kan zonder data verlies de poorten verwisselen. Het is belangrijk dat de SSD sowieso op AHCI modus staan.

 

 

Ben er vrij zeker van dat hij standaard op AHCI modus staat, heb die adapter gekocht die je voorstelde en dat zou het ook automatisch moeten doen, de rest van de pc is ook al zo.

Als ik de schijven zou omwisselen zou de snelheid hetzelfde blijven, want dat is waarom ik die adapter gekocht heb (op jouw aanraden ;) )

De volgende keer dat ik hem openmaak zal ik eens de PCI-ingangen verplaatsen.

 

Momenteel ben ik tevreden met hoe het loopt :) bedankt voor de tips trouwens !

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Windows opnieuw geïnstalleerd, maar snelheid blijft rond de 200 MB/s volgens de bijgeleverde software. Ik denk dat het komt omdat ik via de BIOS niet de optie heb om de bijgevoegde SATA-aansluiting op AHCI te zetten, enkel mijn poorten vooraan hebben die optie en daar zitten gewone HDDs in.

Een grotere aansluiting is niet altijd trager zeker het proberen waard!!.  Je kan de hardeschijven die nooit boven de 130MB gaan op de poorten zetten waar je nu de sata heb staan dus omwisselen wat gebeurd er dan?? je kan zonder data verlies de poorten verwisselen. Het is belangrijk dat de SSD sowieso op AHCI modus staan.

 

 

Nu ben ik erin geslaagd om tegen de 400 MB/s aan te gaan, wat imo wel voldoende is vergeleken met de rest van de hardware.

 

Ik zit wel nog met 1 probleem: als ik opstart komt hij eerst langs een paar schermen, eentje daarvan zegt "SSD Samsung [...] unconfigured. Ik heb wat rondgezocht op het internet maar kan geen duidelijke oplossing krijgen (er wordt wel aangeraden om van SATA-poort te wisselen maar dat wil ik net vermijden). De SSD verschijnt ook bij apparaten die ik 'veilig kan verwijderen'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik erin geslaagd om tegen de 400 MB/s aan te gaan, wat imo wel voldoende is vergeleken met de rest van de hardware.

 

Ik zit wel nog met 1 probleem: als ik opstart komt hij eerst langs een paar schermen, eentje daarvan zegt "SSD Samsung [...] unconfigured. Ik heb wat rondgezocht op het internet maar kan geen duidelijke oplossing krijgen (er wordt wel aangeraden om van SATA-poort te wisselen maar dat wil ik net vermijden). De SSD verschijnt ook bij apparaten die ik 'veilig kan verwijderen'.

 

400MB is een score dat best okay is. Hoe heb je dit nu uiteindelijk alsnog weten te bereiken? Als je hem in sata poort 1 druk moet dit opgelost zijn heb je dan nog steeds de 400MB?

Overigens kan deze melding absoluut geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

400MB is een score dat best okay is. Hoe heb je dit nu uiteindelijk alsnog weten te bereiken? Als je hem in sata poort 1 druk moet dit opgelost zijn heb je dan nog steeds de 400MB?

Overigens kan deze melding absoluut geen kwaad.

De externe controller is verhuisd van Pci-ingang, Windows opnieuw geïnstalleerd en via de software alle optimalisatie aangezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik ben eigenlijk aan het nadenken om de volgende dingen te doen:

 

- Mijn macbook van midden 2010 formatteren om er linux op te zetten. Een echt grote motivatie heb ik er niet voor maar volgens mij gaat dat soepler draaien dan mijn OS momenteel doet. Nu langs de andere kant zou ik ook twijfelen om dit te doen... Ik stoor mij vooral aan mijn HDD die 250Gig is én die ik zou moeten kunnen vergroten...

 

- Een externe schijf formatteren en er Windows op zetten om dan aan mijn iMac te zetten en dan dankzij een parallel programma windows te draaien om dan enkele games te spelen. Maar heeft iemand daar ervaring mee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk aan het nadenken om de volgende dingen te doen:

 

- Mijn macbook van midden 2010 formatteren om er linux op te zetten. Een echt grote motivatie heb ik er niet voor maar volgens mij gaat dat soepler draaien dan mijn OS momenteel doet. Nu langs de andere kant zou ik ook twijfelen om dit te doen... Ik stoor mij vooral aan mijn HDD die 250Gig is én die ik zou moeten kunnen vergroten...

 

- Een externe schijf formatteren en er Windows op zetten om dan aan mijn iMac te zetten en dan dankzij een parallel programma windows te draaien om dan enkele games te spelen. Maar heeft iemand daar ervaring mee? 

 

Kan je in een Macbook geen nieuwe schijf steken ? Een SSD ofzo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...