Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

[FM23] - Buren Challenge


stvvrules

Aanbevolen berichten

Peru

 

We trokken naar het zwakste team uit de peruviaanse eerste klasse, een zwak niveau alom dus konden we met een paar gerichte transfers de club al genoeg injectie geven om het verschil te maken. Het belangrijkste wat gemist werd was een goed sluitstuk en een goede spits. We trokken ons beperkt budget op om Vasquez terug te halen naar Peru (speelde niet bij Westerlo en stond op de tl). Voor de spits positie trokken we 170 000 euro neer, voor een jonge spits van Sporting Cristal. Voorts trokken we nog wat gratis peruvianen aan om de kern meer breedte te geven en dat pakte onmiddellijk uit.

 

In de heenronde speelden we nog 3 maal gelijk, maar in de terugronde konden we een perfect rapport neer zetten met 51/51. Met amper 15 tegendoelpunten op een heel seizoen domineerden we Peru en pakten we in de finale tegen Alianza Lima de titel met een 3 0 en 1 0 zege.

 

Een beker is er niet en dus hebben we alles bereikt wat er te bereiken valt. We vertrekken zo na 357 dagen al terug uit het zwakke Peru 

 

 

b8dc7c90e07d048f9dd44a0395bdc8ef.png

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Feels like coming home - Argentina

 

De zoektocht naar een nieuw team was een zoektocht naar iets meer uitdagend. Brazilie was niet het land waar ik momenteel trainer wil zijn, dus besloot ik alle europese competities in te laden om de overstap te maken. 6 maanden moest ik ervoor overbruggen, maar toen ik de argentijnse competitie in de gaten kreeg, begon mijn nostalgisch hart te kloppen. In een vroegere editie kon ik het Argentijnse Atletico Tucuman naar glorie leiden en toen ik zag dat ze dit jaar promoveerden naar de 2de klasse terug, hoopte ik stiekem dat de job vrij kwam. Eind juni was het zover, atletico tucuman ontsloeg zijn trainer en ik twijfelde geen seconde om te solliciteren. De ploeg stond op dat moment 36ste in de Argentijnse 2de klasse en was dus in degradatiestrijd. 

 

Veel budget was er niet beschikbaar en de uitdaging zou super groot worden, maar we slaagden er toch in om enkele spelers gratis naar de club te halen, die voor een kwaliteitsinjectie moesten zorgen. Nando werd in brazilie weggekocht als vervanger van onze rechtsback die het hoger op wou proberen en naar Malaga vertrok.

1b484f47e42e79285cffe739b0f1b2f9.png

 

De ploeg nam de nieuwe tactiek snel aan en al snel kon ik hun naar de veiligere regionen leiden. We kregen ook zicht op de playoffs plaatsen en stonden op een bepaald moment op een knappe 11de plaats. Op de voorlaatste speeldag kregen we kampioen Rosario over de vloer, we geraakten niet voorbij hun en met een 2 2 gingen we de slotspeeldag in als nummer 13, de laatste plek die recht had op een eindronde plaats. Daarvoor moesten we tegen San Telmo winnen op de slotspeeldag, We kwamen al vroeg op achterstand en konden enkel nog maar een gelijkspel uit de brand slepen. Geen kans op promotie, op naar de rustperiode / transferperiode op zoek naar groeibriljanten om de club vooruit te helpen in de rush naar promotie. 

 

7d9fedc0cb3f59b6a0c8561d72e692a8.png

 

Mexico

 

Na het Wereldkampioenschap van 2034 in Zuid-Korea, dat gewonnen werd door België (en zo de 4 maal winnende streak van Frankrijk doorbrak), werd ik opnieuw benaderd door Mexico voor het bondscoachschap. We hebben dit aanvaard en ondertussen ook al wat prijzen gepakt met de Mexicanen. Een kleine oplijsting:

Noord Amerikaanse Nations League 2034/2035 - Winst

d9f5947816e64c49d9b51043d839dcf8.png

b6c552cc61b88d2569520a9b5807ac9c.png

 

CONCACAF Gold Cup 2035 - Winst

7ea84ec927f96e950b98594ab2d9d819.png

 

Noord Amerikaanse Nations League 2035/2036 - Winst

8d458d64817fa93de773869841cfaa8e.png

523e9f62319d5ef554093bf02191d797.png

 

Copa America 

De grootste uitdaging van de 4 competities die we al speelden met de mexicanen. Op de Copa America in Zuid Amerika moesten we het tegen de grote ploegen opnemen, met 4 ploegen dat doorgaan uit de groepsronde, begonnen we goed met een zege tegen de hosts Uruguay. Nadien moesten we al wat wissels doen en hadden we het moeilijk tegen Colombia en Brazilie. Met 4 op 9 moesten we ons herpakken tegen Ecuador en Peru en dat deden we geweldig. We stuurden beide teams met een bolwassing van het veld en gingen als nummer 2 uit de groep door naar de kwartfinale.

 

Daarin troffen we onze Noord-Amerikaanse concurrenten van de USA, wij waren het betere elftal maar helaas stond er na 90 minuten een 1 1 stand op het bord. Geen verlengingen, maar onmiddellijk penalty's trappen en daarin toonden wij ons het koelbloedigste. De La Torre wist 3 van de 6 penalty's te redden en dus konden wij ons opmaken voor een halve finale tegen Brazilie. 

 

De halve finale was wel in ons voordeel, daar de Brazilianen op zondag hun kwartfinale speelden en wij op zaterdag, konden wij met een groter basiselftal starten (daar ik ook enkele spelers rust gaf in de kwartfinale). Het braziliaanse B elftal was geen match voor ons en we gingen met een 3 0 zege richting de finale tegen de Argentijnen. Daarin begonnen de Argentijnen het beste met een snel openingsdoelpunt, maar wij lieten het niet aan ons hart komen en kwamen snel langszij en duwden hun daarna helemaal weg. 3 1 zege en een 4de beker met Mexico. De continentale landenbekers van Noord en Zuid Amerika staan ondertussen dus ook in de erelijst. 

 

5eaf97698332fc69d0aff62e7c086da1.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Atletico Tucuman - Seizoen 2 - 2037

 

Kleine ploeg, zonder geld en de schuldenberg die aan het opbouwen was, we moesten dringend uit het vagevuur van 2de klasse, maar we moesten nu vooral spelers verkopen. Alles wat nog wat geld kon opbrengen ging eruit en werd vervangen, door goedkopere, jongere spelers. Pedro Vera kwam ik tegen op het U21 wk en stond op de transferlijst, met hem doen we de grootste deal voor een waar talent. 

 

ba1ef2db1e6bd99bde15b6cd907d8086.png

 

De mayonaise plakte meteen bij de jongere spelers en we waren een niveau te groot voor de 2de klasse dit jaar, met maar liefst 88 punten konden we de titel binnen halen en promoveren we naar 1ste. 

 

f511ee5f005a1c123e6071ddd56b554b.png

 

Beker

 

De loting in de beker was volledig in ons voordeel. We wisten alle grote ploegen elke ronde te ontwijken en zagen ze 1 voor 1 het tornooi vroegtijdig verlaten. De grootste uitdaging leek in de finale te liggen, maar Estudiantes had na een slopend seizoen geen antwoord op ons swingend spel, we klopten hun met 6 1 en mogen zo naar de champions league gaan.

 

252e47a4561a451afd8a29c583f17826.png

 

Wereldkampioenschap Mexico

 

Ook met Mexico stond ik voor de grootste uitdaging die er was, we gingen in Zuid-Afrika op zoek naar de wereldtitel. In de groepsronde begonnen we met 2 makkelijke zeges tegen Nieuw-Zeeland en Tsjechie en ook in ronde 2 hadden we weinig moeite met China.

 

De Polen maakten het ons veel moeilijker, maar uiteindelijk konden we de verlengingen vermijden met een verdiende late 2 1. Ondertussen hadden al onze spelers al minstens 1 (keepers) of 3 (de andere spelers) matchen op het veld gestaan en dus viel het met de vermoeidheid zeer goed mee. Iets wat de Argentijnen niet hadden gedaan. Hun basiselftal was oververmoeid en kreeg gedeeltelijk rust. Het zou hun zuur opbreken want wij konden zeer makkelijk 2 0 winnen.

 

De halve finale tegen Turkije was opnieuw in het nadeel van de tegenstander, zij hadden 1 dag minder rust en hadden verlengingen moeten spelen in de kwartfinales. Ons fris elftal had geen moeite en pakte een makkelijke 4 0 zege.

 

 

1e6c847871df22fdb19bdc05dd276305.png

 

De finale was tegen de titelverdediger en favoriet Belgie, onder leiding van Philippe Clement. Wij begonnen het beste aan de wedstrijd en zagen een voorsprong terecht afgekeurd worden. Belgie was nergens in de eerste helft, maar kwam net voor rust toch op voorsprong. Toen ze kort na rust ook onmiddellijk de 2 0 wisten te maken, wisten we dat het moeilijk was.  We gooiden nog alles in de strijd en kwamen via de Mexicaanse Belg Verlinde (die tot voor dit tornooi aan het hopen was op Belgie, maar uiteindelijk toch toehapte om bij Mexico te komen voetballen) nog tot op een 2 1. Heel even leken we nog de 2 2 en verlengingen uit de brand te slepen, maar Lopez stond helaas offside. Belgie pakt zijn 2de wereldtitel op rij, wij moeten tevreden zijn met zilver. Na dit tornooi nam ik ook ontslag bij Mexico (opnieuw de Nations League en Gold Cup / Copa America winnen stond niet op de verlanglijst en we focussen ons op Atletico Tucuman voor nu)

 

e405b017e9eed623dfa66638e25fea34.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

League Cup

 

Het seizoen in Argentinie begint met een League Cup tussen de 28 eersteklassers. 14 teams per groep, de top 4 kwalificieert zich voor de final 8 die voor de beker vechten. We presteerden ontzettend sterk in onze groep van 14 teams en wisten de groep zelfs te winnen zonder verliesmatch. 

 

ba210f110734116e16c026577738fd18.png

 

In de eindronde troffen we Racing Club, Velez en een finale tegen Boca Juniors.  We duwden de topclub weg in de eerste helft en mochten ondanks een vroege achterstand gaan rusten met een 3 1 voorsprong. De aanslutingstreffer kwam er te laat en dus pakken we revenge in de League Cup. (de bekeruitschakeling kwam voor deze finale)

 

98b7a727c2994acd544bc7d48e8c4949.png

 

Beker Ronde 6

 

Als titelverdediger wouden we heel graag het terug ver schoppen in de beker, maar de loting was ons niet gunstig gezind. We kregen onmiddellijk Boca in de zesde ronde en mochten ons boeltje pakken. 

 

6c7354b299018ed8a6a2a288dd26ba1a.png

 

Supercopa

 

In de Supercup kwamen we opnieuw rechtover tegenover de kampioen Boca Juniors.  We bleven lange tijd op een 2 1 voorsprong staan en maakten ons op voor verlengingen nadat Pala de 2 2 kon scoren in de laatste minuut, maar we reageerden onmiddellijk en schoten alsnog de 3 2 tegen de netten. 

 

36c3f5087d20698fea4730b51b6583eb.png

 

Copa Libertadores (Champions League)

 

We begonnen onze champions league run zeer moeizaam met een nederlaag in Brazilie en een gelijkspel thuis tegen Envigado. Met 1 op 6 moesten we wakker schieten en we herpakten ons. We wonnen thuis 3 0 van Fenix, klopten Envigado uit na een thriller met 4 3 en ook tegen Corinthians konden we de zege pakken met 5 2. Op de slotspeeldag waren we al zeker van de kwalificatie en speelden we uiteindelijk gelijk tegen Fenix.

 

ea6811e6d8ba993cceddd05ab6993ea5.png

 

In de 2de ronden wisten we op 2 matchen Vasco da Gama uit te schakelen met 1 4. Met Palmeiras kwamen we de titelverdediger tegen in de volgende ronde en we begonnen schitterend met een 2 0 zege in de heenwedstrijd. Helaas gooiden we in het eerste half uur alles weg in de terugmatch, we kwamen die 3 0 niet meer te boven en de match bloeide helemaal dood. We gaan eruit in de kwartfinale. 

 

0bdf4ccc60346a7cedeec596dd2055c3.png

 

Competitie

 

Een topseizoen werd het, dit eerste seizoen in eerste klasse. We deden tot het einde mee voor het kampioenschap, maar moesten uiteindelijk de rol lossen met een 0 op 6 in de laatste 2 speeldagen. Veel verschil had het niet gemaakt, de champions league kwalificatie was binnen. Volgend jaar gaan we voor de oppergaai proberen te gaan en dus zijn we volop bezig om de kern kwalitatief te versterken. 

 

41cf5a8074708c83a89244039bf5b48a.png

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Pica zei:

Straffe resultaten toch weer! Speciale tactiek dat je gebruikt? 

Een zelf gecreeerde 4 1 2 3, de bedoeling is eigenlijk om hoog druk te zetten met het blok van 5 en altijd 3 man achter de bal op zijn minst (DM + 2 CV) en 2 backs die in balverlies naar binnen komen om het centraal dicht te houden. 

 

Belangrijkste spelers zijn de advanced forward en de mezzala's, die zoek ik dan ook altijd als eerste bij een nieuw team :D 

 

e809fd2c066da0daafc4470732fba8ed.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pica zei:

Nice! Deze FM is de DM precies weer hersteld qua belang :D 

Enige wat ik in elke fm wil en altijd zal spelen is met flanken (daar spelen de leukste spelers). Liefst doe ik dat met AM, maar die tactiek kreeg ik nooit 100% werkend. De dm werkte altijd wel beter, dus ik denk dat het inderdaad wel hersteld is haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me de laatste FM niet herinneren waar een 'echte' 10 nog tot zijn recht komt, langs de andere kant, waar zie je dat in het moderne voetbal? Zelfs Messi moet als flank of valse 9 gaan spelen. Pozuelo en Vazquez waren de laatste in België denk ik :) 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongelooflijke climax 

 

 Het leek zeer lange tijd af te stevenen op een net niet seizoen (3 maal een verlies in de halve finales en een nipt misgelopen titel), maar uiteindelijk konden we toch 1 prijs pakken. We speelden een goed seizoen, maar lieten op domme momenten punten liggen en hadden soms ook het geluk niet aan onze zijde. Op bezoek bij Estudiantes op speeldag 21 domineerden we en stonden we zeer terecht 2 3 voor, tot een bal in de slotseconde goed viel en nog tegen de netten verdween. Estudiantes bleef ongeslagen tot speeldag 27, wij speelden op zaterdag onze laatste match en konden die winnen in minuut 83 met 1 0, estudiantes moest op bezoek bij Argentinos ... en verloor 1 0. De gelijkmaker in minuut 93 werd terecht afgekeurd wegens offside en dus pakken we op de allerlaatste speeldag de leiding over en dus ook de titel op basis van doelsaldo

 

8f3c9f68695229be46b4f94e2542b2fa.png

 

Anti climax in de champions league

 

Net zoals verleden jaar slaagden we er niet om een mooie thuisvoorsprong te behouden in de terugwedstrijd. We klopten Sao Paulo thuis met 3 1, maar ongelooflijk maar waar we verdienden de zware 5 1 nederlaag op bezoek in brazilie totaal niet, maar de uitschakeling was wel een feit. 

 

33636829f15a88bdc474983be885fee2.png

 

241882832e0dc78bf817774b88104d63.png

 

Beker + League Cup

 

In zowel de League Cup als de Beker konden we het niet schoppen tot winnaars, we verloren in beide bekers in de halve finale op penalty's. Ondanks dat we in beide wedstrijden domineerden, konden we het verschil niet maken na 90 minuten. De regels in Argentinie zijn dan onverbiddelijk en gaan onmiddellijk over op penalty's. We verloren die loterij tot 2 maal toe. 

 

43f77cbb17b5544a6c3d69ad6488d18d.png

 

70285d2c195fe54372483e8782db3a1f.png637ceb12b83a81fe147fd99a45d7a2ea.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Argentijnse afsluiter

 

Ondanks dat we de titel vorig seizoen toch haalden, had ik al beslist om er nog 1 seizoen uit te persen (omdat ik dacht dat de vorige titel ging mislukken). Het werd een mooi seizoen waarin we 3 prijzen konden pakken. We domineerden de Eerste klasse met 71 punten en een doelsaldo van +73. In de beker wisten we vlot te overleven en ook de finale werd een kolfje naar onze hand. Ten slotte pakten we ook eindelijk de Zuid-Amerikaanse Champions League, nadat we 2 seizoenen op rij in de halve finale en kwartfinale het onderspit delfden, konden we dit maal het wel tot de finale schoppen en het uiteindelijk winnen. (Na de verloren finale met Deportivo Cali, komt deze alsnog in onze kast te staan).  In de supercup verloren we verrassend 0 2 van Rosario en in de league cup finale kregen we een rammeling van een superefficient Boca Juniors. Na 15 minuten stonden we al 0 4 in het krijt en uiteindelijk verloren we met 1 5. We besloten na deze nederlagen een paar spelers te verkopen die bij momenten te matig waren en vervingen deze met jongere gemotiveerde spelers die ons naar de 3 titels schoten. 

 

912cabacb3692ecc0f5237cc448ac18b.png

 

Nigeria

 

Na het Wereldkampioenschap namen we de Afrikanen uit Nigeria over. Het doel is om het ver te schoppen op het wereldkampioenschap van 2042 dat in Frankrijk zal plaatsvinden. We speelden al 3 tornooien en wonnen deze alle 3. De Afrika Cup werd gewonnen van Tunesie, de Afrika cup voor Afrikaanse domestic spelers werd gewonnen van Egypte B en ten slotte wonnen we ook de Olympische Spelen met de Under 23's

 

a69863c9132ae5ffb2d1bfe81bb5a76b.png

 

e8b182b4ae269c2d123cf042df2ad0c3.png

 

f85090704f47d4105eeb13bf0b72f3ae.png

 

68a71bbba27205fc248eb063be791233.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Corinthians - Brazilie - Inpakken en wegwezen

 

Corinthians was verouderd en een beetje weggezakt in Brazilie, ik verkocht de hele kern, 21 spelers vertrokken voor 120 miljoen euro, in ruil kwamen jongere en transferlisted spelers. Spelers die iets wouden bewijzen en in het systeem pasten. Voor 26,5 miljoen werd er binnengehaald, de mayonaise plakte onmiddellijk en we konden al snel een eerste prijs pakken.

 

Het staatskampioenschap in Sao Paulo is het moeilijkste staatskampioenschap om te winnen (door dat er 4 stevige eerste klassers in meedoen). We wisten het in de finale te halen van Palmeiras op penalty's door een gebrek aan afwerking. 

 

De beker konden we ook in onze kast zetten, in de finale kregen we met 2de klasser Vitoria een makkelijke tegenstander die we uiteindelijk met 11 2 inblikten op 2 wedstrijden, maar we hadden het niet cadeau gekregen in onze road to the final. We moesten achtereenvolgens afrekenen met Gremio, Sao Paulo, Santos en Palmeiras. Opnieuw onze concurrenten uit het staatskampioenschap dus. 

 

De Copa SudAmericana (de kleinere broer van de Libertadores die we vorig jaar wonnen) was een competitie die ik dadelijk wou winnen, aangezien dat alle grote tegenstanders uit Argentinie en Brazilie in de Libertadores zaten. In de kwartfinale knokten we ons voorbij Estudiantes en in de halve finale werd Fluminense opzij gezet, waarna we in de finale Fortaleza klopten. 

 

Last but zeker not least speelden we ook een topseizoen in de serie a. We behaalden een nieuw record aantal overwinningen (28 ipv 27), punten (92 ipv 89) en maakte maar liefst 103 doelpunten. Een Quadruple in brazilie om het Zuid-Amerikaans avontuur mee af te sluiten. De volgende uitdaging is nog een vraagteken. Oftewel gaan we naar Zuid-Afrika om het enige afrikaanse land en dus ook continent af te vinken. Oftewel trekken we naar STVV dat al jaren tegen de degradatie vecht in 1B, als zij naar amateur degraderen gaan we daar overnemen om met de jeugd (dus zonder transfers) naar boven te werken. 

 

796219cde02790b4bcd60dc00247810b.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wereldkampioenschap 2042 - Frankrijk

 

Het wereldkampioenschap in Frankrijk is toch altijd iets speciaal, 4 jaar geleden konden we met de mexicanen de finale halen, maar werden we geklopt door de Belgen. Konden we met de Nigerianen revenge nemen en zo de eerste wereldtitel naar Afrika brengen ? 

 

De groepsronde is met de 3 landen in een groep te belachelijk voor woorden, na het gelijke spel tussen Zwitserland en Chili waren we bij een zege al zeker van de volgende ronde en dat deden we ook, we namen in onze openingswedstrijd Chili te grazen met 6 0. De match tegen Zwitserland was dus een match voor de groepszege en we lieten dan ook 11 andere spelers spelen. Veel moeite hadden we ook niet met hun en met 4 0 konden we zonder tegendoelpunt ons opmaken voor de 2de ronde.

 

Ronde 2 Bosnie

 

In de 2de ronde hadden we opnieuw een haalbare kaart met Bosnie Herzegovina, op het half uur kwamen we terecht op voorsprong en we domineerden de partij, maar na een belachelijke strafschop kwam Bosnie langszij. Onze ploeg was helemaal van de kaart en op 5 dolle minuten (42, 45 en 47) kon Bosnie zo 3 keer scoren. We moesten gaan rusten met een 3 1 achterstand en dat was zeker en vast onverdiend. Dadelijk na rust konden we terug milderen tot 3 2 en toen we in minuut 79 langszij kwamen, leek het mij een zekerheid dat we er nog over gingen. Dat lukte echter niet meer in de reguliere tijd, In de verlengingen konden we gelukkig wel het verschil maken en bekeren we verder. 3 5 

 

1805b7edcdfc802a75f9df84c9d1c95a.png

 

Ronde 3 Kroatie

 

Ondanks het overwicht en de 15 doelpunten op 3 matchen, hadden we tegen Kroatie opnieuw alle moeite van de wereld om de beslissende doelpunten te maken. Ondanks het wisselen van vermoeide spelers, speelde de vermoeidheid voor doel toch een probleem. We konden niet scoren op 90 minuten en moesten alweer verlengen, daarin slaagden we echter opnieuw om het verschil te maken. 0 2

 

768294585c1640f9038e196360bdf95d.png
 

Kwartfinale Turkije

 

Een raar tornooi, zo kan je het wel noemen, alle grote landen verdwijnen 1 voor 1 van het strijdtoneel en dus kregen we in de kwartfinale Turkije dat in de 3de ronde Engeland kon verslaan na verlengingen. Ditmaal domineerde we het spel niet zo hard als de voorgaande wedstrijden, maar waren we wel efficienter. 2 0 na 90 minuten en op naar de laatste 4

 

f0ac215d0b0ac27587185f39ae20446a.png

 

Halve Finale Colombia

 

Colombia schakelde in de kwartfinale de franse favorieten uit en leek zegezeker in de wedstrijd tegen ons. Ze wisselden maar liefst 9 spelers uit de basiselftal en starten dus de bankzitters tegen ons. Wij straften hun onmiddellijk af en bij de rust hadden we al een comfortabele 1 3 voorsprong te pakken. We wisten deze in de tweede helft nog uit te breiden tot 1 5 en de 2 5 kwam veel te laat. We mochten ons opmaken voor de WK Finale.

 

5c6742ce76d1eb5fb2d3e4a05b5c0f5a.png

 

WK Finale - Oostenrijk 

 

Dat wij de finale haalden was al enigszins verrassend te noemen, maar dat onze tegenstander onder de naam Oostenrijk zou doorgaan was misschien nog een grotere verrassing. De Oostenrijkers wonnen hun groep op doelsaldo van Colombia en Zuid Korea, schakelden daarna Schotland uit. In de 3de ronde klopten ze outsider Mexico met 2 1 om daarna zowel Nederland als Italie met penalty's uit het tornooi te schieten. Met een counter voetbal proberen ze de tegenstanders te laten komen en te ontwrichten, we speelden erop in en gingen voor een zeer hoog pressende aanvallende tactiek. Na 4 minuten was het al raak nadat Malatjie de score opende. Oostenrijk geraakte nauwelijks of niet onder de druk uit, maar kon toch nog lange tijd de 0 1 op het bord houden, het was wachten tot kort na het uur voor we de beslissende 0 2 konden maken, uiteindelijk werd het nog 0 3. De Wereldbeker trekt voor het eerst naar een Afrikaans land !

 

ae16a575a8f198029d6287afb1778ee9.png

 

d8371959945829a2d736bba8dd9a6f62.png

 

Noord Amerika 

Canada: 2 x kampioen

USA: 2 x MLS Cup - 2 x Eastern Conference - 1 x Champions League - 1 x Leagues Cup - 1 x Campeones Cup - 1 x Beker - 2 x Supporter Shield

Mexico:  1 x 2de klasse - 1 x Openingsronde - 1 x sluitingsronde - 1 x Champions League - 1 x Supercup

 

Zuid Amerika

Argentinie: 1 x supercup, 2 x beker, 2 x kampioen, 1 x league cup, 1 x 2de klasse, 1 x Copa Libertadores (CL)

Brazilie: 1 x Staatskampioenschap, 1 x Kampioen, 1 x Beker, 1 x Copa Sudamericana (EL)

Chili: 1 x 2de klasse, 1 x kampioen,  1 x Beker

Colombia: 1 x openingsronde, 2 x sluitingsronde, 2 x Beker, 1 x Supercup

Peru: 1 x Kampioen

 

Internationaal

Mexico: 2 x Nations League - 2 x Gold Cup - 1 x Copa America

Nigeria: 1 x Olympische Spelen - 2 x Afrika Cup - 2 x Afrika Cup Domestic - 1 x Wereldkampioen 

 

9cc15cfeefa1206ea7366bd7a4e634c9.png

 

Up Next: Rode Duivels (EK + WK) - Western United (Australie)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Australie

 

Western United werd 11de in de competitie vorig seizoen en mocht daarom niet deelnemen aan de beker in dit seizoen. Raar maar waar, de titelverdediger kwam dus niet aan de aftrap van de nieuwe beker, de nummers 9 - 12 spelen een playoff duel na het seizoen, waarbij de 2 winnaars met de nummers 1 tem 8 in de beker uitkomen met de non league teams. Een hele rare regel, maar niks aan te doen.

 

Champions League voetbal werd door de bekerwinst echter wel afgedwongen.

 

In de competitie begonnen we met een 4/9 aan de competitie maar daarna raakte de nieuwkomers ingespeeld op de tactiek en kwam de ploeg op stoom, met 66 punten werden we de recordkampioen met het meeste punten. Recordkampioen in de reguliere competitie echter, de algemene titel moet afgedwongen worden in een playoff, waarbij we ondanks een topmatch verrassend met 2 1 verloren van Brisbane Roar. Zo zijn we ineens ook de ploeg die met het hoogst aantal punten toch geen titel pakt.

 

We moeten dus nog 1 seizoen langer in Australie spelen en proberen de beker ook mee te nemen.

 

83e41aa5d18c5aab46f5d494a29e6850.png

 

Champions League

 

Met 16 op 18 en een doelsaldo van 31-3 hadden we geen moeite met het Noord Koreaanse Rimyongsu (9-1 en 11-0), het Thaise Buriram (4-2 en 4-0) en het Japanse Osaka (3-0 en 0-0)

 

In de knockoutfase begonnen met een 4 1 winst tegen reeksgenoot Melbourne City, in de kwartfinale ging het Zuid-Koreaanse Pohang Steelers eraan en in de halve finale hadden we geen moeite met Osaka (dat als 1 van  de beste 2des door mocht naar de volgende ronde). In de finale mochten we het opnemen tegen het eveneens verrassende Persepolis, dat achtereenvolgens favorieten Al-Ahli, Al-Nassr en Al-Ittihad uitschakelde. In de finale waren ze echter geen partij voor ons en de 3de Continentale Champions League mag in de kast bijgezet worden (Na Centraal en Zuid-Amerika)

 

6503348b15b3ee9173ecc11fd49e4259.png

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...