stvvrules

Brexit moet de jeugd kansen bezorgen !

19 berichten in dit topic

Ik startte 2 maanden geleden een poging om een spel te starten in fm18 met enkel eigen jeugd te gebruiken. Daar FM18 me niet lag en ik de zin er toch niet door kreeg heb ik het toen niet verder gedaan. Ondertussen heb ik besloten in FM19 (daar ik de bug weer te pakken heb) het idee terug op te pakken. Ik start in de laagste Engelse klasse ditmaal (zit ik niet met het probleem van enkel amateurspelers ter beschikking te hebben).

De jeugd is de toekomst

"Engeland verlaat de Europese Unie" - "De Brexit zal er komen" - "Engeland moet terug Engels worden". De krantenkoppen logen er niet om, de ministers en de bevolking hebben gekozen om de europese unie te verlaten en terug autonoom te worden. Wat zullen de gevolgen zijn op economisch vlak ? Maar misschien nog belangrijker, wat zullen de gevolgen zijn voor de belangrijkste bijzaak van deze aardbol, het voetbal ?

Het nieuws sloeg in als een bom, terwijl de premier league draait op de top buitenlandse voetballers, waarvan de europese unie spelers zonder werkvergunning aan de slag kunnen, zal dit anders worden. Elke niet UK speler zal een werkvergunning moeten aanvragen om te mogen voetballen (/werken) in Engeland of de andere UK niet Europese Unie landen. Zou het mogelijk zijn om met enkel jeugdspelers de premier league te winnen ? Met die wetenschap stapte ik op de ploegen in de laagste klasse af, door mijn job probeerde ik hun te overtuigen van mijn visie. De brexit zal een serieuze impact hebben en waarom zou je wachten op de impact als je de impact voor kon zijn ?

brexit.png

De gesprekken liepen zeer gunstig bij de ploegen en ze hielden allemaal rekening met mijn ideeen, maar rekening houden en de uitvoering ook verwachten was natuurlijk een groot verschil. De voorzitters reageerden vaak sceptisch en waren moeilijk te overtuigen. Bijna gaf ik de hoop op, maar toen kwam Telford. De 38 jarige Andy Pryce, een icoon van telford was er sinds dit jaar de nieuwe voorzitter. Hij wou met telford stappen maken, maar was geen rijke ondernemer die het met topaankopen kon doen. Toen ik met mijn idee kwam aandraven was hij dan ook snel overtuigd. Ik kreeg een 1jarig contract met de kans om mijn idee uit te voeren, cijfers blijven cijfers, ik wil zien of je je visie ook kan doorvoeren op een voetbalveld.

3418d9279357b2d448ab8017549c1315.png

Wat vooral opvalt is de alreeds goede jeugdopleiding en het jeugdcomplex wat zeer mooi is voor een team in deze divisie van het engelse voetbal. Samen met een stadion dat nog geen 14 jaar oud was, was hier alles aanwezig om van dit jeugdverhaal een succcesverhaal te maken. De uitdaging begint hier, de uitdaging begint nu. United we stand, the youth is the future !

Het eerste elftal was al grotendeels opgebouwd uit jongeren, maar geen enkele van deze spelers vloeide voort uit de jeugdopleiding. Daar lag de eerste bekommernis dus, zorgen dat de club de talenten zou trainen zodat ze de stap naar boven konden zetten. De eerste positie die uiterst belangrijk was, was die van doelman, max bramley wordt dit jaar gehuurd van Leicester, maar volgend jaar wordt zijn contract niet verlengd. Er zal namelijk geen enkele transfer gebeuren, de jeugd zal het moeten oplossen.

4f14602ac6cba0301a2ccda5428368c1.png

Robbie Hemmingway of Matthwe Noon zal volgend jaar dus moeten  strijden met Andy Wycherley voor de titel van eerste doelman, of kunnen ze dit jaar al doorbreken ?

cb351fc9b660512529c4e9f93240e1d9.png

Dogfacedgremlin vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

3 uren geleden, Stef zei:

Succes.. Nu nog hopen dat de brexit gebeurd ingame é. Ik heb een save waar de brexit niet gebeurd ;) 

Haha, ja anders blijft het doel gewoon hetzelfde. Maakt niet zo heel veel uit, het is maar om het verhaal te kruiden :)

Stef vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

13 minuten geleden, stvvrules zei:

Haha, ja anders blijft het doel gewoon hetzelfde. Maakt niet zo heel veel uit, het is maar om het verhaal te kruiden :)

Ik heb toch liever peper dan zout...

Stef vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar stond ik dan, in mijn trainingsplunje voor een bende voetballers. Het ging tijd worden dat ik de theorie in de praktijk ging uitvoeren. Het plan zat in mijn hoofd, maar ik moest het tot uitvoering kunnen brengen. Daarvoor had ik hulp nodig, assistenten, trainers, jeugdopleiders, fysios. Heel de staff werd doorgelicht en helaas zo goed als iedereen werd gewogen en te licht bevonden. Een fysio die niet wist van welk hout pijlen maken (3 op fysio), met dergelijke mensen kon je helaas niet gestaag gaan doorgroeien. De juiste gedreven mensen op de juiste plaatsen, dan zou de rest toch vanzelf moeten volgen.

c56981649b7207f790c88bf96208942b.png

Een vernieuwde en verjongde staf moest mij bijstaan in de race naar de toekomst.

Deel 1 was uitgevoerd, de club had een grote en goede staf en dus konden we ons gaan concentreren op de ploeg. De tactiek waarin we gaan spelen is een 4 2 3 1, de flanken moeten de sterkte en het geheim worden van de tactiek. Overlappende backs, naar binnenkomende flanken. Een goed bewegende spits, met een zwervende nummer 10. Vanaf dag 1 begonnen we op het focussen op de tactiek en de conditie. Een veeleisende tactiek werd op de tafel uitgetekend en dus moest iedereen tot het uiterste gaan, ik had 30 spelers nodig in de allerbeste conditie, want met al minstens 42 competitiewedstrijden op het programma, zou het seizoen zeker en vast slopend worden. Kwam daarbij nog de kans op goede bekerruns, met een FA Cup en FA Trophy. Kortom, iedereen moest zijn conditie tot het uiterste duwen, zodat we de vruchten konden plukken.

888ddffa2ae03d88054970b937cbc4e5.png

Tegen de non-league teams probeerden we de automatismen er in te sluipen, het aanvallende luik kon al snel vaak scoren en het was duidelijk dat daar onze kracht lag. Een minpunt dat ik zag was het gebrek aan back back-ups. Ik had 1 rechtsback en 1 linksback, bij blessures moest er geschoven worden met spelers die het niet gewoon waren. De eerste grote test werd het beloften team van Leicester, waar met Fuchs, Gray en Jakupovic toch 3 stevige spelers aan de aftrap stonden. Dat we die partij met 4 2 wisten te winnen was dan ook zeer leuk nieuws en het dominante spel toonde dat we tactisch het spel door hadden. De galamatch tegen het a team van de wolves begon zwak voor ons, want na 22 minuten stonden we al 0 3 in het krijt. Mijn jongens gooiden daarna de schroom van zich af en begonnen eindelijk te voetballen. We kwamen terug tot 2 3, maar moesten uiteindelijk met 3 5 het onderspit delven tegen een stevige tegenstander.

De competitiestart

ac0eaab146fcc2171f32182740709443.png

We waren klaar voor de competitiestart en vlogen er onmiddellijk in. De eerste thuismatch werd met 3 0 zeer overtuigend gewonnen en ook de eerste derby en topper werd met het kleinste verschil gewonnen. We razen op dit moment door de reeks uit en wonnen ook tegen Leamington de laatste topper van de maand met 3 2. Het team doet alles zeer goed, maar we teren voornamelijk op dezelfde 11 spelers, de jongeren zullen moeten doorgroeien om onze kern wat meer breedte te geven, anders gaan we zeker nog een terugslag krijgen.

2e93a804c49b82a5443aade32e191ea7.png

Met 21 op 21 staan we uiteraard op de leiderspositie, we hebben ondertussen dan ook al 5 punten voorsprong op Stockport en Leamington. Met een doelsaldo van 22-6 knallen we ze er vlot in en loopt alles op wieltjes. Hopelijk blijft het zo ook.

911df69d68135ffc7abd64213a6164af.png

Spits Daniel Udoh is van goudwaarde op dit moment en scoorde al 8 maal in 7 wedstrijden. Ook het centrale middenveld McQuilkin/Deeney doet het zeer goed, eerstgenoemde gaf al 5 assisten, terwijl de 2de er al 4 wist in te schieten. Sterverdediger Dominic Smith begon met een 6 wedstrijden schorsing aan het seizoen (zat al in fm) en kon in de topper tegen Leamington pas zijn eerste minuten maken.

Speler van de maand: Daniel Udoh

16af1f6a14baa536844e741252240939.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeer mooie start! Oeee, Stockport, die heb ik nog eens gehad in een sign-up van een hele tijd geleden :clap:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties

Dipje voor Telford

We begonnen september goed met een knappe 3 1 overwinning tegen Ashton, maar daarna sloeg de motor even aan sputteren? Ons gebrek om de 0 te houden bezorgde Darlington een gevleid en onterecht punt, als je 23 kansen tegenover 2 zet, dan mag je nooit punten verliezen. Ook in de 2de topper tegen Stockport waren we de betere ploeg, maar was een 1 1 uitslag misschien de juiste, waren het niet dat Stockport in de 89ste minuut alsnog de zege wist te pakken. Blyth deed nog iets beter door in de 92ste minuut de 2 2 op he bord te zetten. De twijfel sloeg in de groep en ook tegen Chorley en York (rood na 14 minuten) werd er op het einde met punten gesmeten. De laatste wedstrijd tegen Hereford beloofde terug beterschap met een 2 0 zege.

d62573809a4931424d0789bdef88a7a8.png

In de FA Cup kregen we met Witton en Buxton 2 niet competitie ploegen over de vloer, beide teams werden dan ook vrij makkelijk opzij gezet. De grote test werd de derby tegen Kidderminster, we slaagden er in om ook deze wedstrijd winnend af te sluiten en mogen ons nu opmaken voor een thuiswedstrijd tegen Colchester. De afgetekende leider in de League 2.

791f603b43107c4e192f90fdc2f95d46.png

Ondanks de 3 op 15 (of 9 op 21) blijven we bovenaan meedraaien. We hebben nog een inhaalwedstrijd tegen Curzon Ashton te goed, als we deze winnend afsluiten staan we op 1 punt van leider Darlington. Alles is dus nog mogelijk, maar we moeten opletten dat we niet opnieuw een dergelijke dip krijgen.

ec932dff17db23d3035b7f6063da12cd.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen