Iker

fm19 Iker @ Lommel

90 berichten in dit topic

Slippertje 

De terugronde ging al direct de mist in, thuis werd weer verloren van Westerlo, wederom onverdiend.

379bc25e72908825e654dba3ce74edd2.png

Mijn prestaties werden gezien door de buitenwereld maar uiteraard ook door het bestuur. Mijn 1-jarig contract zou verlengd worden. 

Ik had mijn kwaliteiten op korte tijd kunnen tonen en dus werd het allemaal wat serieuzer. Er kwamen deze keer meer pagina's en meer kleine lettertje aan te pas.

Tijd om een makelaar te zoeken denk ik dan. Door heel het matchfixing gebeuren is het wat moeilijker om een goede makelaar te zoeken.

Ik ging dan maar ten rade bij mijn collega's in 2de klasse en kwam al snel uit bij een andere Limburger, namelijk @stvvrules. Ik nodigde hem dan ook graag uit om mee te gaan op gesprek....

stvvrules, Superjef en Dogfacedgremlin vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een onbekend telefoontje, aarzelend nam ik op. De stem aan de andere kant sprak me cordaat aan. "Dag meneer, ik heb gehoord dat U makelaar bent, zou U interesse hebben om mijn makelaar te zijn ?" Lachend sprak ik de man toe, euhm wie bent U als ik mag vragen en waar voetbalt U ? "Ik ben Jenne Sneijers, manager van Lommel SK. Ik ben niet goed in die contractbeslommeringen, zou je die voor mij willen afhandelen ?" Wel, ik ga even nader onderzoek voeren, ik bel je straks even terug.

Ik haakte de telefoon in en opende mijn browser. Een snelle blik op de stand deed het beste vermoeden, knappe prestaties, jonge manager. Een periodetitel op zak, een man met potentieel. Ik belde hem een half uur later terug met de mededeling dat ik akkoord zou gaan, mits wat kleine percentages. 5% van het loon bij lommel. 10% bij een grotere club en op elke clubwijziging zou ik wat geld opstrijken. De horlogedoosjes verzamelde ik namelijk niet.

festina-horlogedoosje.jpg

Ons akkoord was nog maar net getekend toen we al op weg mochten naar Lommel. Het bestuur had een onderhoud gepland en wou graag het contract van hun succestrainer verlengen. Samen stapten we het kantoor binnen, de voorzitter keek verrast op toen een makelaar langs zijn trainer plaats nam. "Jij ook al ? We dachten nu eindelijk een trainer zonder makelaar te hebben, maar blijkbaar gaat het snel in dit wereldje. Maar bon, we hebben een aanbod dat je niet kan weigeren. We geven je een jaar extra en verhogen je loon naar 9 000 euro per maand. We hopen dat je hiermee de promotie kan afdwingen en dat we ons volgend jaar kunnen handhaven."

We bekeken elkaar vluchtig en besloten een kleine verhoging te vragen en een salarisverhoging bij promotie, uiteindelijk klokten we af op 10 750 euro per maand en 15% stijging bij promotie. Een tevreden voorzitter want dat was het bedrag wat hij eerst in gedachten had, maar hij begon lager in de hoop er iets meer uit te slaan. Tevreden werd dan ook de verlenging ondertekend. Sneijers blijft in Lommel

c6328fc1ff3b02e99a00bb465c2ef577.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je je niet vergist? Moet dat in plaats van "knappe prestaties, jonge manager" niet "jonge prestaties, knappe manager" zijn? :think:

Iker en Stef vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Na het nieuwe en beter contract, een eerste makelaar hoopte ik dat de lijn werd doorgezet. De eerste periodetitel was al een eerste stap richting 1ste klasse maar een nieuwe periodetitel zorgde voor zekerheid. We hadden dan ook een riante voorsprong maar de 2de ronde ging normaal nog moeilijker worden, omdat het voor de andere teams van te moetes was. Onze eerste match hadden we dus al verloren, dus al direct aan de bak tegen KV Mechelen. (had per ongeluk browser gesloten :) ).

Zoals je kan zien werd het parcours nog steeds verder gezet. Tegen Mechelen stonden we na 10 min al 3-0 voor en in Roeselare gingen we met 4-1 winnen. 

De winterstop kon dus prachtig ingezet worden....

e836663156081b5e99398dba52e0d61e.png

Stand na de heenronde van de 2de ronde.. :D 

4b3fa24b85645314145e2f670c59ad68.png

Na de eerste 7 matchen was het opnieuw Westerlo dat ons van een overwinning hield; Na mijn allereerste match ooit , (0-4 gewonnen). Konden we niet meer winnen van Westerlo, onze zwarte beest. Daarna was het weer hele tijd eenrichtingsverkeer. Mijn jongens kregen wel last van stress, dat zag je in de matchen tegen Beerschot en OHL. Toch konden we alles perfect afsluiten en verloren we dus maar 1 keer, ruimschoots voldoende voor een nieuwe periodetitel en de algemene titel. We zijn dus kampioen en mogen naar eerste!

2d5835b3dd2997dd8e7f06c2d7a7325e.png

15cafd67444dd6ed28c72841eea494ef.png

dad01edb03cbf7c64ea75a02980d2588.png

d9b58e18af1a02f7ffc5bf63c9357387.png

1156f95b5d23a4d44c344eb1de79eca8.png

a6defc847b5a97ff72dadc960074d9f3.png

b8c8b694f86b69d103ab4635605f3f06.png

Kampioen in mijn eerste seizoen ooit. Geluk of gewoon veel kwaliteit? Het is nu begin maart en hier zitten we dan... geen matchen meer te spelen en wachten tot het nieuwe seizoen begint. Schandalig dat we gewoon moeten stilzitten....

Onze financiën tonen 0 EUR en zoals je ziet zijn er een paar geleende spelers, blijven ze of vertrekken ze? Daarnaast verkoos Paulussen een aanbod van Oostende en onze kern werd klein en te matig voor eerste klasse. We hebben nog heel wat werk voor de boeg. Maar hoe ik dat ga oplossen. Ik weet het niet. 

Brechtovic en Stef vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi gedaan! Bijna ereburger van Lommel zowaar? :clap:

Wel stom dat Paulussen voor Oostende kiest... of hebben die het zo goed gedaan in 1A misschien? Veel succes met het opbouwen van de kern, niet gemakkelijk zonder centen. @stvvrules zal wel content zijn met de promotie, ook meer centjes voor hem :smirk:

stvvrules vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Superjef zei:

Mooi gedaan! Bijna ereburger van Lommel zowaar? :clap:

Wel stom dat Paulussen voor Oostende kiest... of hebben die het zo goed gedaan in 1A misschien? Veel succes met het opbouwen van de kern, niet gemakkelijk zonder centen. @stvvrules zal wel content zijn met de promotie, ook meer centjes voor hem :smirk:

Gewoon geen centen . Zit al2 miljoen in het rood zonder iets te doen

Superjef vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog wat leuk nieuws, onze U18 speelden ook kampioen en promoveren naar een betere reeks;

In eerste klasse was het enorm spannend. Club en Anderlecht gingen nek aan nek en op de laatste speeldag stonden ze gelijk met Club aan kop.

Club moest thuis tegen Genk en Anderlecht thuis tegen Standard. Als Club-supporter ging ik de match volgen en ze kregen al vroeg een penalty, aangewezen door de ref. Maar ook Genk kreeg op dezelfde manier een penalty. Nadien pakte Club 3 goals tegen op corner en werd het alsnog 2-4... zwaar verlies thuis. Anderlecht daarentegen won 3-0 van Standard en werd op de slotspeeldag kampioen.

We hadden geen geld maar toch moesten we verplicht iets aan ons stadion doen. Weeral minder geld.

f3144ddabd4774410915681c80b36712.png

De prijzen

50166308a61a31abd3ef86fe7397ac9f.png

2d282538bd1fafcf6724a917422bd8c3.png

ee46a4e41b60d1b034162d691f626018.png

f61042c31c4df53bad7ddbcdbb984c8a.png

Pica en Dogfacedgremlin vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De transfers

Een lange zoektocht. De leenspelers waren niet goed genoeg bevonden of wilden niet meer terugkeren naar het grote Lommel.

Paulussen vertrok al naar Oostende en voor onze Congolees kregen we nog een aardige som. Regales was 32 en het werd tijd om hem naar de exit te wijzen.

Luigi Mendola

Onze eerste huuraanwinst. Hij komt over van Palermo, moet zich al direct ontpoppen tot een sterkhouder op het middenveld.

ec7b35f81d509d819185a59eaa5447c9.png

David Henen

Jong en Belgisch. Kon zich misschien tonen dat hij klaar is voor het grote werk.

566e3b7da9e4c5e5c20fee3ab2b0d343.png

Gabriel Charpentier

Jonge spits voor onze U21. Kan hij zich doorzetten?

6c26d65ceb882e99514526a6156d3600.png

Ze Maria

Onze beste transfer van het mercato.

Ik verwacht veel van hem , dat hij matchen gaat winnen voor ons.

0172e7609f5cff25a1c167b466c9d54f.png

Saul Garcia

Nog zo een jonge spits. Een zwak voor jonge goede spitsen dus.

b570252cae3d4c831a6d8a7b2d94eb39.png

Tomasz Kucz

We moesten een nieuwe doelman hebben, aangezien onze 2de en 3de niet goed genoeg waren om nu al eerste keeper te fungeren.

Dan maar een jonge Pool huren!

24452597693e184f0299a665ea2eed75.png

6c800fa178a4c1903d56f22734532148.png

De kern

Deze mannen moeten het doen. Ik hoop op een 12de stek; Dat zou in dit opzicht al schitterend zijn.

84864d6f4552885f11c70336200df16f.png

Geen schijn van een kans geven ze ons!

7c456602535f5afb7233dfbbe6bfe431.png

Dogfacedgremlin vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Anderlecht kampioen, yes! :smirk:

Toch 210 euro gekregen voor die Congolees, niiice :happy:

Twee spelers van Palermo gehuurd, heb je een samenwerking met hen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

7 uren geleden, Superjef zei:

Anderlecht kampioen, yes! :smirk:

Toch 210 euro gekregen voor die Congolees, niiice :happy:

Twee spelers van Palermo gehuurd, heb je een samenwerking met hen?

Nee, met Atalanta :D 

Superjef vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vuurdoop

Daar gaan we dan, veel stress om in de hoogste klasse aan te treden. We mochten beginnen met een uitmatch in Lokeren. Het kon erger zeker?

Het spel ging goed op en neer en bij momenten prikten we goed tegen. Het was wachten tot minuut 53 toen Gaethofs met een heerlijke knal ons op voorsprong knalde.

10 minuten later ging die scoren zelfs naar 0-2, toenook Cerigioni een bommetje afleverde. De eerste punten zijn binnen!

855002290df0019c6a746267b4d53616.png

De tweede wedstrijd was al een pak moeilijker. Club Brugge kwam namelijk al op bezoek....

Ik spoorde mijn spelers aan om zeer stevig te starten en warempel stonden we al 2-0 voor op het kwartier. Schitterend wat hier gebracht werd.

Jammer haalden we de rust niet met deze voorsprong want Wesley scoorde nog tegen. We waren blijkbaar onder de indruk en voelden de druk stijgen, Dal Hende scoorde al direct na de rest en de scheids maakte onze wedstrijd helemaal dood toen hij Neven een onterechte gele kaart gaf. Zuiver op de bal maar wel een 2de geel. Douchen...

Gelukkig hielden we nog stand en mogen we toch juichen, een kleine stunt waar meer in had gezeten. 

c7da9766ef1ebd5a6f55f329abc3ca91.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Na de goede start hoopte ik dat ook Zulte ging buigen voor ons enthousiasme. Zulte had het maximum van de punten  maar dat deerde ons niet; Ook in Zulte konden we winnen.

977605e27fbc9f1ea3b73c9c1ebe58c5.png

Al direct een 2de topclub. De kampioen van België mocht het eens proberen. Het werd een mooie strijd en het ging goed op en neer. Ex-speler Brebels kon scoren en we stevenden af naar overwinning maar invaller Ganvoula maakte met een kopbalgoal nog gelijk.... Zuur

670932f6dd6dd994df23ea7f68db4c89.png

De flow zat goed maar tegen staartploegen is het soms wat moeizamer; De grote clubs moeten komen en moeten tegen ons winnen.

Moeskroen hield alles goed gesloten ondanks ons overwicht. Helaas maar een gelijkspel.

686ffd5bdead758cf67d7c1eb6439218.png

De volgende grote club. We kregen alle topclubs over de vloer. 

Dat wilt zeggen dat we nu punten moeten pakken want in de terugronde zal het een pak moeilijker worden.

Na een lekkere pass van Ze Maria scoorde Cerigioni en haalden we weeral punten tegen een topclub.

0a953a916c7deb283e596c96d1fabcf7.png

Direct na Standard kwam Gent; En wat een meesterlijk half uur was me dit. 3-0 voor na een half uur en Gent stond erbij en keek ernaar.

Na de rust was het een totaal ander Gent en we werden overlopen op elk vlak. Gent speelde enorm goed en wij zakten in elkaar als een kaartenhuisje.

Dit was een moment om na te denken voor mij, ik moet toch wel nog wat kaas eten want we verloren nog met 3-5. 5 goals tegen in 1 helft, neen dat kan niet!

f69cbfc809d78111bd431fb6a340a796.png

Gelukkig was nog genoeg maturiteit om de bekerronde tegen Aalst te overleven.

Een moeilijke match maar een 1-2 overwinning.

b8f3171b44895ee642a06d9ae4bb8144.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen