Iker

fm19 Iker @ Lommel

90 berichten in dit topic

Juni 2018

De zomer kwam stilletjes dichterbij, de vakantie loerde om de hoek maar eerst nog die dekselse BTW-maand afwerken in juli. Het zou nog een zware maand worden voordat we naar Frankrijk konden vertrekken in augustus.De dochter had haar eerste schooljaar bijna achter de rug, ze ging haar laatste 2 weken in en de zoon zou 1 juli zijn eerste levensjaar afgewerkt hebben. Nog heel wat geregel dus om het iedereen naar zijn zin te geven, want zo'n mijlpalen mogen wel in de bloemetjes gezet worden.

Het was die dag weer een vroege ochtend, de kinderen wakker om 6u30. Blijven liggen is geen oplossing, gelukkig heb ik weinig slaap nodig en na een korte en verwarrende wandeling tot aan de bedjes, ben ik al terug op de bewoonde wereld. Mevrouw Sneijers had de vroege, dus was al vertrokken naar het ziekenhuis om haar shift af te werken. De vroege ochtend heeft natuurlijk wel het voordeel dat we alles aan een lager tempo kunnen doen. Goed op tijd, gepakt en gezakt vertrekken we met de fiets naar de onthaalmoeder om daarna door te rijden naar school.

Zoals aan elke school staan de befaamde mama's altijd aan de poort te wachten om de laatste roddels op te vangen of te verspreiden. Het was deze keer dan ook weer niet anders. Als man probeer je zo weinig mogelijk oogcontact te maken of  je komt in de cirkel des doods terecht... in dat gekakel heb je 's ochtends echt geen zin....Deze keer had ik geluk en ontsnapte ik aan de 100 woorden per seconde verhalen en kon ik terug naar huis keren. Omdat ik maar 4/5 werk en het vrijdag was, kon ik naar de rust terugkeren, eindelijk wat tijd voor mezelf. Helaas had ik deze morgen het papiertje gemist met klusjes.

• Naar de winkel gaan
  • eten maken
  • de lamp in de keuken vervangen
  • naar het containerpark gaan
  • afwassen

Ale daar gaat mijn vrije dag... Ik wou ook is een dag FM spelen, mijn carrière met Man Utd nog wat uitwerken.... Jammer, tegen dat ik klaar was, gaf de klok al 14u44 aan, bijna tijd om de dochter te halen van school. Terug de fiets op en rustig genieten van het koele windje. Het cirkeltje vrouwen had al postgevat aan de poort. Gelukkig was er toch al 1 man aanwezig die wat afzijdig stond, waarschijnlijk om dezelfde reden. De man heet Wouter Scheelen, hij woont in mijn straat en ook zijn dochter gaat naar deze school. Die mensen die iets van het Belgisch voetbal, weten wel dat hij gevoetbald heeft bij vooral Westerlo, OHL en Lommel. Bij die laatste is hij trouwens recordhouder 'meeste wedstrijden en meeste goals voor de club', toch wel mooie records.... Na wat small talk had ook hij in zijn vrije tijd moeten helpen in het huishouden, op vrijdagen zijn er immers geen fysieke trainingen. Na wat geblaas en gezucht kwam dan maar het FM-spel ter sprake. Ook hij vertoefde wel eens voor de PC om wat hoge toppen te scheren als manager. Als snel bleek dat zijn grootste prestaties in het niet vielen met mijn kasten vol bekers. Blijkbaar was hij wel onder de indruk van mijn digitale prestaties terwijl het eigenlijk alleen maar omgekeerd zou moeten zijn.

De school was uit en toen de knuffelende kinderen vol blijdschap naar de papa's en de mama's gevlogen kwamen, was het tijd voor de avondrush in gang te zetten en te genieten van het weekend.

Superjef, Brechtovic, Rosse en 3 anderen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Van een rusteloos weekend was er nog lang geen sprake want die avond kreeg ik nog een telefoontje van Wouter. Blijkbaar was hij zodanig onder de indruk van mijn FM-prestaties dat hij het bestuur van Lommel had aangesproken om mij als trainer aan te werven. Aangezien Wouter zo'n hoge reputatie had bij Lommel namen ze dit blijkbaar wel serieus, ook al ging het maar over een stom computerspelletje.... Ik werd die zaterdag nog verwacht aan het Soevereinstadion van Lommel om eens te klappen.

In de late voormiddag zaten bestuursleden Paul Kerkhofs en Rik Lavreysen op mij te wachten. Uiteraard ging Wouter met me mee en de korte rit van 20 minuten werd opgevuld met FM-verhalen en waarom hij me had voorgesteld aan de club. Hij droeg de club een warm hart toe en omdat hij toch al 31 was had hij graag een stap teruggenomen, Bocholt was zeer geïnteresseerd om hem in te lijven en nog een paar jaar in een lagere divisie vertoeven zinde hem wel. Door de lange ervaring zag hij wel iets in mij, ik was benieuwd of de bestuursleden het ook in mij zagen...

Aangekomen, ontmoet en geïnstalleerd vielen de mannen al direct met de deur in huis. Wat kenden die oude mannen van games, laat staan dat een hulpmiddel kon zijn voor de realiteit. Ik was iemand zonder trainersdiploma, zonder ervaring,... dus ze waren zeer sceptisch waarom ik hier als hoofdtrainer wou beginnen. 

Excuseer, hoofdtrainer? Jullie hebben toch Wouter Vrancken als hoofdcoach, ik was trouwens meer geïnteresseerd een job als trainer of jeugdcoach om de stiel te leren kennen.

Dan heeft Wouter je verkeerd geïnformeerd want het zit zo dat Mr. Vrancken een job aangeboden heeft gekregen bij KV Mechelen en dat is iets wat je niet kan weigeren.

Wij hebben momenteel trainers genoeg en wij hebben niet het geld voor handen om nog meer trainers aan te nemen. Hierdoor zoeken we dus een nieuwe coach, die we volop kansen willen geven. Die we willen steunen in het behalen van zijn diploma's. Lommel heeft momenteel nog geen ambitie om naar 1ste klasse te gaan. Wij zijn volop bezig met herstructureringen, een nieuw of renovatie van ons stadion is ook broodnodig en we zien heil in een jonge coach die we volop willen steunen. Uiteraard hebben we nog andere namen op ons papiertje maar Wouter heeft hier veel krediet op gebouwd dus we willen jouw zeker de kans geven om je te tonen. 

Na een reeks vragen en testen was het tijd om naar huis te gaan. Na het weekend zou ik hun antwoord krijgen.

EchtEenVoetballer en Stef vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Spannend was het wel, niet alleen met de vraag of ik hoofdtrainer van Lommel zou worden maar ook de vraag of ik wel zou slagen als trainer.

Ik had 0,0 ervaring, buiten het computerspelletje had ik nergens kennis van. Bovendien had Lommel geen enkel budget waardoor het met de huidige kern moest gebeuren...

Maar wat had ik te verliezen? Ik had enkel maar te winnen want als ik zou falen, zou ik gewoon kunnen terugkeren naar mijn gewone leventje en mocht er een succescoach in mij zitten dan kon het alleen maar beteren. 

Het telefoontje was eindelijk daar op zondag 14u. De voorzitter had goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws was dat zij mij hadden uitgekozen als nieuwe hoofdtrainer van Lommel, het slechte nieuws was dat ik maar 6,5k per maand zou verdienen.... ok dan...

3ac63df01b438da3cd1a022a0df9d9c3.png

795b72d0d8f673187f39481d286786a1.png

104c43c111ced5cfe6ba2362883ce141.png

80de58dacb4956b2781313ea20d834c5.png

De kern

84bf713f1083d9dc0a43adc8bc9cf169.png

Citeer

Dit zal een verhaal/presentatie zijn afhankelijk van de tijd en inspiratie

stvvrules, Dogfacedgremlin en Pica vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het begin

0 EUR, tja daar kan je weinig mee aanvangen natuurlijk. Ik heb wel al direct een speler opt oog. Volgens vele Anderlechtsupporters een speler met het grootste talent sinds jaren maar helaas ging het koppeke niet mee. Het was een speciale ontmoeting met veel entourage, hij wou zelfs tekenen maar de tekengelden gingen door het dak waardoor we de toptransfer moesten afblazen. Geen Vandenborre dus.

Wat wel lukte was het starten van mijn cursus. Lommel was zo vriendelijk om dit voor mij te betalen. 

8b6b57291748b860aecd5c682c0d4a48.png

Oefenmatchen

Het was zwaar, trainingen geven was iets anders dan dit uit handen geven aan je assisten op FM. Tactische voorbereidingen, analyses maken. Spelers bijsturen....

De oefenmatchen gaven wel een goed teken. Veel goals, veel plezier en veel overwinningen.

b2d0f03c63ea71ec2c441ac398654614.png

Daar gaan we

De eerste matchen  waren niet van de poes. Uit in Westerlo, thuis tegen Mechelen en dan tegen Ronse voor een bekermatch.

Bobke Peeters kende al heel wat ervaring en dit tegen mij... de nieuwkomer....

Warempel stonden we na een kwartier al 0-3 voor, de einduitslag ging nog naar 0-4. wat een start!

d2230bacc9450a4993f4822ba3dd46c5.png

Gelukstreffer of niet? Mechelen zou al direct een echte test worden;

We domineerden de partij en het was weer Regales die kon scoren. 6/6 tegen 2 sterke teams...

7a194c6845c0f5c81923c304aaf60c2a.png

Als laatste is er dan nog de bekermatch tegen Ronse. Bekermatchen zijn altijd zwaar maar toch kenden het team geen problemen.

Opnieuw een droge 3-0 en ik kreeg zowaar appreciatie van spelers.

898a990811727019e140c1e5f5ad892f.png

Dogfacedgremlin vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

4 uren geleden, Brechtovic zei:

Jawadde, geen misse start!

Terugval zal nog wel komen. Kern is redelijk klein en de matchen stapelen zich op

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Stef zei:

Los kampioen in 2de en dan overstappen naar Club Brugge? 

CL met Lommel ja

Superjef vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uit tegen Union kwamen we ook nooit in de problemen en was de klas al geklaard na de eerste helft.

3d8430df8a420ef2c36a46a5744b9fe2.png

Bekeren tegen Hamoir mag geen problemen geven. Tchité was de meeste bekende speler daar, hij scoorde ook 1 keer maar wij scoorden maar liefst 7 keer! 

Lommel knalt! De volgende uitdaging is thuis tegen Gent.

bf24016b33bdfea5058d094b1e84b93c.png

Opnieuw een uitdaging voor de boeg. OHL had altijd een vurig thuispubliek. Ondanks dat we de betere ploeg waren, stokte de afwerking vandaag. Toch zijn we tevreden met de brilscore.

f446c71b281369fc5dad0e504d0e0282.png

De nummer 1 en 2 tegen elkaar. Opnieuw de betere ploeg zijn maar moeite hebben met scoren, dan wordt er meestal aan de andere kant gescoord. Ben Yagan zette ons voor het eerst dit seizoen op achterstand en dat in eigen huis. Konden we het nog rechtzetten. Mijn vertrouwde 4231 ging over naar een 424 en de power van Regales zorgde voor de gelijkmaker; We kregen in de slotminuten zelfs nog een terechte strafschop maar opnieuw miste Gaethofs. Zuur maar toch blijven we eerste staan.

61b194fd34fc4cd40e13f5a74e233929.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

We leken ons momentum kwijt te geraken want ook tegen Beerschot moesten we op een gegeven moment achtervolgen.

Door wat tactische aanpassingen trokken we toch het laken naar ons toe en haalden we de 3 punten nog binnen!

635f9d1de03e142e76bb252bb0713fa5.png

Tegen Tubize hadden we het niet zo moeilijk

6a9560dda8fed6cc6424d9991cdf957b.png

Zo, iedereen gehad, starten met de terugronde. Westerlo hadden we afgeslacht met 0-4 maar deze keer moesten wij toezien hoe de 3 punten uit onze handen glipten.

Onverdiend maar helaas telt dat niet in het voetbal.

b8250dbf4869c85f9f634a7bdef8ae0f.png

Door de overwinning van Westerlo tegen ons stond nu Union op de laatste plaats. Blijkbaar hebben de staartploegen het makkelijker tegen ons want ook Union kwam op voorsprong. Gelukkig waren 2 stilstaande fases genoeg voor de overwinning.

b13c9fd416943d2cbc1c017e7872f193.png

Het ging goed in de competitie en we pronkten vanboven maar nu moesten we tegen Gent , een eersteklasser.

De jongens hadden stress en onze jonge doelman ging al blunderen bij de eerste baltoets. Gelukkig konden wij in het begin van de 2de helft tegenscoren en mochten we verlengen. We kwamen zelfs op voorsprong maar Neto maakte toch nog gelijk. De klein kern eiste zijn tol en via de strafschoppen gingen we er helaas uit. Toch een knappe prestatie.

430a3d3c176f3c0e098f3a8bee2d4d39.png

Kon mijn team de tegenslag verwerken of gingen we door in onze goed flow want we moesten op bezoek bij Mechelen.

Op papier moest Mechelen ons altijd overwinteren maar de motor sloeg daar maar niet aan. Bij ons ging alles nog vlotjes en ook hier werd gewonnen!

f494395f440fcb1e629715d4311571d7.png

Na 10 matchen staan we al 7 punten voor en moet de eerste periodetitel van ons zijn.

Hoewel het programma zorgt ervoor dat het nog alle kanten opkan, dus oppassen geblazen;

f65b40bd24b81e179751ceea7db8a9cd.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gaat lekker zo! Jammer van die strafschoppen tegen Gent...

Lijkt wel alsof je spelers veel gele kaarten pakken?

Iker vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

22 uren geleden, Superjef zei:

Gaat lekker zo! Jammer van die strafschoppen tegen Gent...

Lijkt wel alsof je spelers veel gele kaarten pakken?

Soms wel ja, maar is ook die engine. Soms krijg ik ook kaarten na een minuut ofzo. 

Als dat is voorvalt ok, maar meerdere keren.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen