Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Nations League


Dogfacedgremlin

Aanbevolen berichten

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Vandaag, morgen en zaterdag staat de eerste speeldag van de Nations League gepland.
Speeldag 2 volgt al meteen op zondag, maandag en dinsdag.

 

Speeldag 3 & 4 volgen in oktober, speeldag 5 & 6 in november.
De halve finales en finales tot slot vinden plaats begin juni volgend jaar.

 

België komt niet in actie op speeldag 1; waar Zwitserland en Ijsland het tegen mekaar op nemen in groep 2 van Liga A.

 

 

Om naar uit te kijken op speeldag 1 & 2:

 

Vanavond: Duitlsand - Frankrijk

Zaterdag: Engeland - Spanje

Zondag: Frankrijk - Nederland

Maandag: Portugal - Italië

Dinsdag: Spanje - Kroatië (en Ijsland-België)

 

Omdat de indeling van de verschillende liga's gebeurde op basis van de sterkte van de teams; moeten het in principe allemaal spannende wedstrijden worden...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOOOOOLLLLLL

 

wel blij dat het koemelken van oefenmatchen stopt, maar je zal maar een klein land zijn dat net daarmee de kas moet vullen.

 

Is ook gewoon een extra manier voor de "top" landen om sowieso op het EK te geraken (en misschien later op het WK, ken jet)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Superjef zei:

 

Hoezo? Van de 12 toplanden, is er toch maar eentje die via deze weg een EK-ticket krijgt?

 

Als er één ervan het EK niet zou halen, pakweg nederland, dan is de nations league een goeie herkansing, dan speel je potentieel tegen een mini ploeg voor een ticket.

Of zo heb ik het begrepen, open voor suggesties hoe de rest het ziet :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Pica zei:

 

Als er één ervan het EK niet zou halen, pakweg nederland, dan is de nations league een goeie herkansing, dan speel je potentieel tegen een mini ploeg voor een ticket.

Of zo heb ik het begrepen, open voor suggesties hoe de rest het ziet :D

 

Ik dacht dat uit elke pot de winnaar naar het EK ging? Dus sowieso een mini, een klein, een groot en een topland?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Pica zei:

 

Als er één ervan het EK niet zou halen, pakweg nederland, dan is de nations league een goeie herkansing, dan speel je potentieel tegen een mini ploeg voor een ticket.

Of zo heb ik het begrepen, open voor suggesties hoe de rest het ziet :D

 

11 minuten geleden, Superjef zei:

 

Ik dacht dat uit elke pot de winnaar naar het EK ging? Dus sowieso een mini, een klein, een groot en een topland?

 

Zoals Superjef et al zei; de winnnaar van A, B, C en D plaatst zich voor het EK.

Voor Nederland (en alle landen uit A) lijkt het mij dus wel makkelijker om zich via de kwalificaties te plaatsen dan via de Nations League.
Voor de landen uit C en D is de Nations League dan weer een uitgelezen kans om zich voor het EK te plaatsen.

4 uren geleden, grieksken zei:

Ik vraag me af hoe serieus nationale ploegen dit gaan nemen eigenlijk... 

 

Is dit met 3 wissels? of een karrevracht? Aangezien het officiele matchen zijn mss toch maar 3?

 

Het zijn officiële wedstrijden, zoals kwalificaties voor EK/WK - dus slechts 3 wissels.

Er wordt voor een prijs gespeeld, dus denk ik wel dat men dit vrij serieus gaat nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speciaal voor @Pica

 

 

Citeer

 

Wat is de Nations League?

De UEFA Nations League is een nieuwe competitie voor landenteams. Het vindt iedere 2 jaar plaats ter vervanging van vriendschappelijke interlands. De UEFA wil zo de interlands tussen de kwalificatiecampagnes attractiever maken. 

Hoe zijn de leagues verdeeld?

De 55 Europese landen zijn verdeeld in 4 leagues, gebaseerd op de wereldranglijst. Elke league is verdeeld in 4 groepen. België speelt in de hoogste league. Het zal het in de groepsfase opnemen tegen Zwitserland en IJsland, telkens thuis en uit.

Hoe werkt het toernooi?

De 4 groepswinnaars plaatsen zich voor het eindtoernooi van hun league, met halve finales, een troostfinale en een finale. De winnaar van league A wint de Nations League. De groepswinnaars van league B, C en D promoveren. De laatsten uit de groep in league A, B en C degraderen.

Hoe zit het met de EK-tickets

Er worden 20 EK-tickets verdeeld via de gewone EK-kwalificaties zoals we die nu kennen. De overige 4 EK-tickets kan je verdienen in de play-offwedstrijden. De teams die deelnemen aan deze play-offs worden geselecteerd op basis van hun prestaties in de Nations League.

 

De groepswinnaars mogen allemaal deelnemen aan de play-offs. 20 teams hebben zich al geplaatst via de gewone kwalificaties.  Als een groepswinnaar al naar het EK mag, zal de plaats in de play-off naar het volgende best geplaatste team in zijn league gaan.

Als bijvoorbeeld league A geen 4 landen heeft om deel te nemen, zal het volgende best geplaatste land van league B die plaats in de play-off innemen. Deze 16 teams worden verdeeld in 4 groepen volgens sterkte. Ze spelen een halve finale en finale om te bepalen wie het ticket krijgt.

Op deze manier zal  sowieso een klein land uit league 4, zoals bijvoorbeeld San Marino, deelnemen aan het EK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Gisteren is speeldag 3 in de Nations League van start gegaan, vanaf zondag wordt speeldag 4 afgewerkt.

 

De mooiste affiches:

 

Vanavond:
* België - Zwitserland

* Kroatië - Engeland

 

Zaterdag:

* Nederland - Duitsland

 

Zondag:

Niet veel soeps, of je moest graag Polen - Italië of Rusland-Turkije zien..

 

Maandag:

* Spanje - Engeland

 

Dinsdag:

* Frankrijk - Duitsland

 

 

Na deze speeldagen zal in veel groepen duidelijk worden wie er doorgaat naar de halve finales en wie er dreigt een niveau te moeten zakken..
Al zal zeker nog niet alles in een definitieve plooi liggen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland - Duitsland heb ik afgezet na een half uur. Kon mij niet zo boeien.

 

Duitsland mist duidelijk een echte spits. Na Klose is daar werkelijk niks meer nagekomen. Raar toch? Als je ziet wat voor een spitsen die allemaal gehad hebben...

Duitsland heeft 2-3 keer uitstekende mogelijkheden gehad om om op voorsprong te komen. Van de match zelf kan ik niks meer zeggen omdat ik niks meer gezien heb :D

 

Maar als je 3-0 wint van Duitsland is dat altijd prachtig natuurlijk. Nederland kan doorgaan op enthousiasme en vertrouwen, daar zijn ze wel goed in :D

Toch voel ik het nog niet bij Nederland, teveel slordigheden en onzekerheden. Nog veel jonge jongens dus is het nog afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Iker zei:

Nederland - Duitsland heb ik afgezet na een half uur. Kon mij niet zo boeien.

 

Duitsland mist duidelijk een echte spits. Na Klose is daar werkelijk niks meer nagekomen. Raar toch? Als je ziet wat voor een spitsen die allemaal gehad hebben...

Duitsland heeft 2-3 keer uitstekende mogelijkheden gehad om om op voorsprong te komen. Van de match zelf kan ik niks meer zeggen omdat ik niks meer gezien heb :D

 

Maar als je 3-0 wint van Duitsland is dat altijd prachtig natuurlijk. Nederland kan doorgaan op enthousiasme en vertrouwen, daar zijn ze wel goed in :D

Toch voel ik het nog niet bij Nederland, teveel slordigheden en onzekerheden. Nog veel jonge jongens dus is het nog afwachten.

 

Spelen die nu nog altijd zonder spits?

 

Na Klose is er nog even Mario Gomez geweest.. 

Ze hebben toch Timo Werner van Leipzig? Da's toch geen sukkel dacht ik? Of niet echt een diepe spits misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

 

Spelen die nu nog altijd zonder spits?

 

Na Klose is er nog even Mario Gomez geweest.. 

Ze hebben toch Timo Werner van Leipzig? Da's toch geen sukkel dacht ik? Of niet echt een diepe spits misschien?

 

Mark Uth stond in de spits... ik had daar nog nooit van gehoord :D 

Timo Werner kwam meer van de linkerkant.

 

Gomez is nooit een voltreffer geweest vond ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Iker zei:

 

Mark Uth stond in de spits... ik had daar nog nooit van gehoord :D 

Timo Werner kwam meer van de linkerkant.

 

Gomez is nooit een voltreffer geweest vond ik. 

 

Ik hoop dat dat dan een of ander jong talent is? Want ik ken hem ook niet :D

Speelt die bij Leipzig niet in de punt dan? Ik volg het Duits voetbal totaaaaal niet, maar ik ging er vanuit dat Werner een centrumspits was..

 

Tgoh het was natuurlijk geen Klose, maar hij heeft voor Duitsland toch bij 1 doelpunt per 2 wedstrijden.. Zo slecht is dat ook weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

 

Ik hoop dat dat dan een of ander jong talent is? Want ik ken hem ook niet :D

Speelt die bij Leipzig niet in de punt dan? Ik volg het Duits voetbal totaaaaal niet, maar ik ging er vanuit dat Werner een centrumspits was..

 

Tgoh het was natuurlijk geen Klose, maar hij heeft voor Duitsland toch bij 1 doelpunt per 2 wedstrijden.. Zo slecht is dat ook weer niet.

 

Blijkbaar heeft die in Nederland gespeeld en speelt die nu bij Schalke 04.

Ik volg het ook niet zo :D 

 

Maar als je de generatie van Gerd Muller, Rummenige, Klinsmann, Voller, Bierhoff, Podolski ; Klose en dan de sprong maakt naar de volgende dan merk je het wel zeker :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Iker zei:

Maar als je de generatie van Gerd Muller, Rummenige, Klinsmann, Voller, Bierhoff, Podolski ; Klose en dan de sprong maakt naar de volgende dan merk je het wel zeker :D 

 

Van zo'n niveau is er momenteel idd niemand.
Maar anderzijds, als je ziet wat er nog allemaal in die ploeg speelt; moet je spits toch niet geen wereldtop zijn om regelmatig een goal te maken?
Jogie zal binnenkort zijn schup mogen afkuisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

 

Van zo'n niveau is er momenteel idd niemand.
Maar anderzijds, als je ziet wat er nog allemaal in die ploeg speelt; moet je spits toch niet geen wereldtop zijn om regelmatig een goal te maken?
Jogie zal binnenkort zijn schup mogen afkuisen.

 

Hangt er vanaf wat voor een soort spits zeker? Bij een land als Duitsland verwacht toch meer.

Nu, over de hele lijn is het rijtje met echte topspitsen wat dunner geworden sinds vroeger. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Brechtovic zei:

Speel met een aanvallend kwartet, bestaande uit Sane, Draxler, Muller/Brandt en Werner en de goals zullen wel komen, toch?

 

Ik denk dat dit nu net het probleem is...

Sane start meestal op de bank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...