Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Lagere afdelingen België


Don Gielius

Aanbevolen berichten

13 hours ago, Superjef said:

 

Hoor ik daar frustraties van een rivaal? :smirk:

 

Zowel Cercle als Beerschot zijn imo 1A-waardig. Ook Cercle heeft een mooie aanhang. Wat er gisteren in Brugge afgebroken is, zijn vooral die van Beerschot geweest en dat kan je bij heel wat andere wedstrijden trouwens ook zeggen. Ik snap dus niet goed waarom het Belgisch voetbal zou verliezen met Cercle in eerste...

 

Vrij gratuit om zonder enige kennis van zaken zulke onzin te uiten. Van een leerkracht had ik toch verwacht dat die zijn bronnen zou checken.

 

1 hour ago, Pica said:

 

Cercle fans hebben vuur gesticht op het veld, de gehandicapte tribune afgebroken, een doel afgebroken, een deel van de zuid tribune afgebroken en misschien nog het ergste van al, het veld dat ze niet wilden betalen vertrappeld en hier en daar zelfs speciaal brokken uit getrokken :D . Laat ons ook de volwassen reactie niet vergeten waarbij ze de uitfans gingen gaan uitdagen :P . Van Nuffel zag dat het goed was, gaan we nu ook daar in de nationale pers een statement krijgen om de verantwoordelijken te identificeren?

 

Cercle heeft ongeveer 3000 man per match, Beerschot gaat vlot over de 10000. In West-Vlaanderen hebben we al veel eerste klassers, dus daar moeten er van mij ook geen meer bij precies :) . "Derby" erbij is op zich wel leuk, maar die match leeft bij paar honderd man in en rond Brugge, that's it. Er is maar één match in een jaar die ertoe doet voor mij en dat is tegen anderlecht. Gent, Antwerp, Cercle, .... zijn op zich aangename matchen, maar niet tegen echte rivalen.

 

Bwa, niet overdrijven ;) Beerschot heeft er gemiddeld 6.500 gehad dit seizoen, en voorgaande seizoenen ook tussen de 6.500 en de 7.000. Topmatchen (lees kampioensmatchen) gaan we boven de 11.000.

Maar als ik de cijfers nakijk, had Cercle in hun laatste seizoenen in eerste klasse ook telkens tussen de 7.000 en de 9.000 supporters gemiddeld. Cercle zijn grotere successupporters, dat is wel duidelijk!

 

52 minutes ago, Dogfacedgremlin said:

Beerschot vind ik persoolijk net iets te onnatuurlijk.
Uit nostalgie is eerst Germinal Ekeren opgeofferd om een Beerschot te kunnen hebben.. Wanneer dat misgaat, dan proberen we nog eens opnieuw met Wilrijk.
Hoelang zal het weer duren voor Wilrijk uit de naam geschrapt wordt? En als het misgaat, gaan we dan nog een andere club zoeken om die opnieuw om te dopen tot Beerschot?
En dat ze jaar na jaar kampioen werden moet toch ook niet verbazen.. Je zat met een spelerskern en omkadering op prof-niveau tussen amateurploegen die hoogstens semi-prof waren.

 

Germinal Ekeren opgeofferd? Beerschot was in 1998 failliet, Ekeren is naar ons gekomen met de vraag of ze op ons Kiel mochten spelen voor onze fans, gezien zij wegmoesten uit hun stadion (en Antwerp, de eerste keuze, niet wou) en ze geen fans hadden. Bijna 15 jaar lang hebben de oud-machtsheren van Ekeren de Beerschot-supporters geschoffeerd en de club leeggezogen. Dat is al duizenden jaren zo, als ge uw onderdanen niet goed behandeld, kunnen ze in opstand komen. Had dus niets met nostalgie en opofferen te maken. Ook onder Germinal, waren we failliet gegaan, alleen ietsjes trager.

Wat Wilrijk betreft, hebben ze toch zelf voor gekozen? Hebben zelf gekozen om hun naam te wijzigen en onze suppertersschare op te nemen. Logisch, een half miljoen euro schuld mee torsen in Eerste Provinciale moet je toch op een bepaalde manier proberen op te lossen. Ja, de Beerschot-zijde is opportunistisch geweest om door middel van samen te gaan te kunnen starten in 1ste ipv in 4e, maar Wilrijk was even opportunistisch daar ze zonder onder inkomsten al lang failliet waren gegaan.

 

Uiteindelijk is dit gewoon puur door het Belgische systeem met de stamnummers. Belgie is zowat het enige land in Europa waar de club en haar supporters voor de financiele problemen gestraft worden in plaats van de wanbeheerders. Kijk naar Italie (Parma, om een jong voorbeeld te geven) of Schotland (Rangers). de schuldigen worden daar aangepakt. De clubs krijgen een straf maar moeten niet opgedoekt worden in tegenstelling tot Belgie. Ze mogen hun palmares, naam, etc gewoon behouden. Supporters (die helemaal geen invloed hebben/hadden op het wanbeheer) worden niet tot het uiterste gestraft met de opdoeking van hun club. In het buitenland worden ze een paar divisies gedropt en moeten daar met een schone lei en financieen beginnen, en de klim naar de hoogste divisie zorgt vaak voor een nog grotere verbinding tussen fans en clubs.

Niet mogelijk in Belgie, dus worden er andere constructies gezocht. Er is weinig andere keuze, behalve helemaal in 4e provinciale starten (en hoewel dat altijd mijn voorkeur gedragen heeft, is zoiets niet echt haalbaar, kijk maar naar YB Beveren die al 7 jaar bestaan en nog altijd maar onderaan 2e provinciale staan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 242
  • Created
  • Laatste reactie
22 uren geleden, Superjef zei:

 

Hoor ik daar frustraties van een rivaal? :smirk:

 

Zowel Cercle als Beerschot zijn imo 1A-waardig. Ook Cercle heeft een mooie aanhang. Wat er gisteren in Brugge afgebroken is, zijn vooral die van Beerschot geweest en dat kan je bij heel wat andere wedstrijden trouwens ook zeggen. Ik snap dus niet goed waarom het Belgisch voetbal zou verliezen met Cercle in eerste...

 

Om te beginnen, eerst mezelf nog eens citeren en verduidelijken.

- Ik begin (letterlijk) met een knipoog, was gewoon een verwijzing naar een Club-supporter die de andere Brugse club 1A-onwaardig noemde. Niet meer achter zoeken jongens :smirk:

- Ik zeg dat ze voor mij beiden in 1A horen. Daarbij spreek ik geen voorkeur uit. Ik geef aan dat Cercle ook een mooie aanhang heeft. Even groot? Misschien niet, maar we kunnen toch niet gaan zeggen dat het een klein clubje is met een handvol supporters (zoals we er wel al gehad hebben in eerste...).

 

10 uren geleden, Iker zei:

 

Whut? Dat heeft niets met frustraties te maken :D ? Waarom zouden we gefrustreerd zijn om een vereniging :blink:

De jaloezie zit meer bij de trutjes.

 

En Cercle een mooie aanhang? Die bezemstelen die ze gebruiken om elkaars handen te geven staan niet voor niets bij elke thuismatch klaar e. 

Aanhang van Beerschot >>>>>> Cercle.

 

En waar haal je dat dat Beerschot dingen afgebroken heeft? Het waren de Cercle supporters die op de doelen gingen zitten, het waren deze supporters die brandjes waren aan het maken in het stadion en op het veld. Het waren zei die de mindervalide tribune hebben vernield want de Beerschot supporters zitten helemaal aan de andere kant..... 

Hun 'supporters' maken zelf hier nog graag fotootjes van en posten die op twitter met de melding dat Club toch wel zal betalen. Dat ze het veld betreden is ook niet gezond maar dat kan ik nog begrijpen. Het waren hun supporters dus laat ze nu ook maar is alles betalen.

 

 

10 uren geleden, Pica zei:

 

Cercle fans hebben vuur gesticht op het veld, de gehandicapte tribune afgebroken, een doel afgebroken, een deel van de zuid tribune afgebroken en misschien nog het ergste van al, het veld dat ze niet wilden betalen vertrappeld en hier en daar zelfs speciaal brokken uit getrokken :D . Laat ons ook de volwassen reactie niet vergeten waarbij ze de uitfans gingen gaan uitdagen :P . Van Nuffel zag dat het goed was, gaan we nu ook daar in de nationale pers een statement krijgen om de verantwoordelijken te identificeren?

 

Wat de Cercle-'fans' op en rond het veld gedaan hebben, is inderdaad ook belachelijk. Maar laten we eerlijk zijn, de meeste dingen daarvan gebeuren bij heel wat titelmatchen (op doellat zitten, stukken gras meenemen, veld bestormen, ...). Dat dit nu niet op hun eigen terrein gebeurt, is natuurlijk pijnlijk voor Club, maar dit zijn geen voorbeelden van hooliganisme voor mij. Wat er met de dug-out en tribunes gebeurd is en dingen zoals brand stichten, is er natuurlijk wel los over.

 

Wat dit betreft heeft Cercle bovendien ook al direct correct gereageerd: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/lagere_klasse/1.3162375

 

Ik vind het wel opvallend dat er enkel over het gedrag van Cercle gesproken wordt. Er zijn nochtans ook andere dingen gebeurd, zowel in, rond en in de buurt van het stadion:

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/rellen-op-jan-breydel-beerschotfan-zwaargewond-afgevoerd-na-val-van-tribune-een-van-de-hekkens-tussen-beide-supportersgroepen-was-niet-afgesloten-zoals-het-hoort~a766fb2a/

https://www.hln.be/regio/laarne/beerschot-fans-maken-amok-in-tankstation~a1e8a7b8/

 

En ik bedoelde met mijn verwijzing naar de Beerschot-fans eerder hun algemene gedrag. Of gaan we nu plots vergeten dat het vaak heibel is met die mannen in de buurt?

 

 

8 uren geleden, Rhand zei:

 

Vrij gratuit om zonder enige kennis van zaken zulke onzin te uiten. Van een leerkracht had ik toch verwacht dat die zijn bronnen zou checken.

 

 

Vrij gratuit om te het woord 'onzin' te gebruiken. Als je ff hierboven kijkt, zal je al drie gebruikte bronnen zien. Is dit voldoende voor je? :smirk:

 

En btw, ik weet niet meer hoe je standpunt was in het hele Radja-geval. Maar hier verwijs je naar mijn beroep en impliceer je een voorbeeldfunctie ("een leerkracht moet in elk onderwerp bronnen checken"). Ik veronderstel/hoop dat je het toen dan ook met me eens was toen ik zei dat een profvoetballer ook een voorbeeldfunctie heeft ("een profvoetballer moet lichamelijke gezondheid belangrijk vinden")? :smirk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Superjef

 

Citeer

En ik bedoelde met mijn verwijzing naar de Beerschot-fans eerder hun algemene gedrag. Of gaan we nu plots vergeten dat het vaak heibel is met die mannen in de buurt?

 

Dit citaat toont aan hoe je je beperkt tot de nieuwsvodden van deze wereld. Cercle fans zijn er beetje over gegaan, maar die van beerschot dat is pas erg want dat zijn toch echte hooligans é.

 

Stel je even voor dat het omgekeerd zou zijn en het Club was die deze vernietigingen doet? Of beerschot? Of standard? De zogenaamde hooligan clubs. Het zou dagen voorpagina nieuws zijn. Hell, de rellen na Club-Antwerp (zonder Club supporters dan nog) waren dagen nieuwswaardig want het was toch weer met Club é :) .

 

Trouwens de reactie van cercle is met een korrel zout te nemen. Wat voor firma/greenkeepers hebben die mannen? Hebben sinds de komst van Verhaeghe geen veld meer helpen leggen. Club betaalt dat al jaren. Idem voor het onderhoud van het stadion, dat normaal de stad deed. Wat je zelf doet... cercle komt daar amper en soms niet in tussen.

 

Perceptie is een vies beestje. De vereniging is precies een heilig boontje dat eventjes (zonder slechte intenties natuurlijk) een veld, doel, gehandicaptentribune en deel van een tribune heeft kapot gemaakt. Vuur heeft gestookt, letterlijk en figuurlijk (ten opzichte van de beerschot fans dan). Maar o wee als er ontgoochelde mensen reageren dan. 2 maten en 2 gewichten.

 

Ow en er was 'per ongeluk' een poort niet gesloten volgens de heer Van Nuffel (notoir cercle fan en commissaris), het zou maar keer iemand van Club moeten geweest zijn tijdens een topper in PO1.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een knipoog is dit ;) niet dat  :smirk:

 

Niet meer dan terecht die reactie van Cercle.

 

En dat het bij een titelmatch gebeurd ok , maar als je dan zelf tweet dat je Club aan het kloten bent... tja dat is bewust en niets te maken met euforie van je club :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Pica zei:

@Superjef

 

 

Dit citaat toont aan hoe je je beperkt tot de nieuwsvodden van deze wereld. Cercle fans zijn er beetje over gegaan, maar die van beerschot dat is pas erg want dat zijn toch echte hooligans é.

 

Stel je even voor dat het omgekeerd zou zijn en het Club was die deze vernietigingen doet? Of beerschot? Of standard? De zogenaamde hooligan clubs. Het zou dagen voorpagina nieuws zijn. Hell, de rellen na Club-Antwerp (zonder Club supporters dan nog) waren dagen nieuwswaardig want het was toch weer met Club é :) .

 

Trouwens de reactie van cercle is met een korrel zout te nemen. Wat voor firma/greenkeepers hebben die mannen? Hebben sinds de komst van Verhaeghe geen veld meer helpen leggen. Club betaalt dat al jaren. Idem voor het onderhoud van het stadion, dat normaal de stad deed. Wat je zelf doet... cercle komt daar amper en soms niet in tussen.

 

Perceptie is een vies beestje. De vereniging is precies een heilig boontje dat eventjes (zonder slechte intenties natuurlijk) een veld, doel, gehandicaptentribune en deel van een tribune heeft kapot gemaakt. Vuur heeft gestookt, letterlijk en figuurlijk (ten opzichte van de beerschot fans dan). Maar o wee als er ontgoochelde mensen reageren dan. 2 maten en 2 gewichten.

 

Ow en er was 'per ongeluk' een poort niet gesloten volgens de heer Van Nuffel (notoir cercle fan en commissaris), het zou maar keer iemand van Club moeten geweest zijn tijdens een topper in PO1.

 

 

 

Maar nee, ik zeg toch dat dat van brand stichten en die dug-outs en zo er los over is? Wat ik 'minimaliseerde' is het veld bestormen, op de doellat zitten, ... En ik zei daarbij dat dit bij de meeste titelmatchen gebeurt, dus voor alle clubs heb ik daar begrip voor. 

Spoiler

In Anderlecht krijgen ze het wel zo gefixt dat de supporters niet op het veld komen en deftig vieren :ph34r:

 

Ik noem Cercle geen heilig boontje, maar je kan toch niet ontkennen dat die van Beerschot al meer en ergere dingen op hun kerfstok hebben?

 

7 minuten geleden, Iker zei:

Een knipoog is dit ;) niet dat  :smirk:

 

Niet meer dan terecht die reactie van Cercle.

 

En dat het bij een titelmatch gebeurd ok , maar als je dan zelf tweet dat je Club aan het kloten bent... tja dat is bewust en niets te maken met euforie van je club :D

 

 

Damn, gebruik ik al al die jaren het verkeerde manneke :ohh:

 

Die losers die zulke boodschappen de wereld insturen, zijn dat ook rotte appels die eruit moeten. Zeker als ze zo dom zijn om hun eigen daden te posten op sociale media. Opsporen en straffen die gasten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Superjef said:

Vrij gratuit om te het woord 'onzin' te gebruiken. Als je ff hierboven kijkt, zal je al drie gebruikte bronnen zien. Is dit voldoende voor je? :smirk:

 

En btw, ik weet niet meer hoe je standpunt was in het hele Radja-geval. Maar hier verwijs je naar mijn beroep en impliceer je een voorbeeldfunctie ("een leerkracht moet in elk onderwerp bronnen checken"). Ik veronderstel/hoop dat je het toen dan ook met me eens was toen ik zei dat een profvoetballer ook een voorbeeldfunctie heeft ("een profvoetballer moet lichamelijke gezondheid belangrijk vinden")? :smirk:

 

Dus, jij stelt "Wat er gisteren in Brugge afgebroken is, zijn vooral die van Beerschot geweest en dat kan je bij heel wat andere wedstrijden trouwens ook zeggen." En met In Brugge bedoel je effectief In het Jan Breydel-stadion. Want je reageert op Pica die stelt dat Cercle fans het veld en het stadion hebben afgebroken.

 

Jouw aangehaalde bronnen:

1ste link: Sporza: Cercle zit verveeld met veldbestorming: "Zullen alle kosten vergoeden" -> geen woord over Beerschot.

2e link: HLN: Beerschot-fans maken amok in tankstation -> Locatie: Kalken (Gent). Lijkt me niet van toepassing op uw stelling. Nog volgens het artikel: geen gewonden, geen arrestaties. Alles in den minne geregeld. Maar goed, er werd veel vuilnis achtergelaten dus misschien ben je daarom van streek?

3e link: HLN: Rellen op Jan Breydel: Beerschotfan zwaargewond afgevoerd na val van tribune - “Eén van de hekkens tussen beide supportersgroepen was niet afgesloten zoals het hoort” ->  “Enkele Beerschot-fans zijn naar de persparking gegaan en hebben daar schade aangebracht aan verschillende captatiewagens.” Het enige zinnetje in het hele artikel waarbij er gezinspeeld wordt op schade aangericht door Beerschot-fans, en dat is niet eens in het stadion maar op de parking ernaast.

Of zinspeel je op het feit dat men aan het duwen tegen de hekken was, waardoor de politie met pepperspray zowel jong als oud, vrouw en man, onderspoot? Als men je een half uur te laat in het stadion brengt, en je krijgt een non-penalty tegen in de laatste minuut, bij een promotie wedstrijd, dan mag er al eens geduwd worden tegen een hek zeker?

 

Conclusie: Gebuisd. 2 van de 3 bronnen hebben hoegenaamd niets met eventuele acties van Beerschot-fans in het stadion van Brugge te maken en ook uw derde bron heeft maar lichte raakvlakken met uw geponeerde stelling.

Je haalt overigens ook geen enkele bronnen of argumentaties aan om het tweede deel van uw stelling te verstevigen: "en dat kan je bij heel wat andere wedstrijden trouwens ook zeggen". Het Beerschot publiek is de afgelopen 5 jaar heel weinig op negatieve wijze in het nieuws gekomen. Wederom vooroordelen, meneer! Maar goed, ik kan niet wachten tot je (zonder kennis van zaken) linkt naar de problemen tijdens Lierse - Beerschot :)

 

Wat Radja hierbij komt te doen, weet ik niet. Je trekt hem er bij zijn weinige haren bij, God weet waarom. Ten eerste heb ik nergens gezegd dat jij een voorbeeldfunctie hebt, ik zeg enkel dat ik verwacht van een leerkracht dat hij zijn bronnen checkt. Niet als voorbeeld naar anderen toe, wel als vorm van zelf-respect voor de inhoud en de vorm van zijn beroep.

En neen, ik deel jouw mening niet m.b.t. Radja. Maar ik ga daar niet verder over uitweiden, hoort niet tot het topic hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Rhand zei:

 

Dus, jij stelt "Wat er gisteren in Brugge afgebroken is, zijn vooral die van Beerschot geweest en dat kan je bij heel wat andere wedstrijden trouwens ook zeggen." En met In Brugge bedoel je effectief In het Jan Breydel-stadion. Want je reageert op Pica die stelt dat Cercle fans het veld en het stadion hebben afgebroken.

 

Jouw aangehaalde bronnen:

1ste link: Sporza: Cercle zit verveeld met veldbestorming: "Zullen alle kosten vergoeden" -> geen woord over Beerschot.

2e link: HLN: Beerschot-fans maken amok in tankstation -> Locatie: Kalken (Gent). Lijkt me niet van toepassing op uw stelling. Nog volgens het artikel: geen gewonden, geen arrestaties. Alles in den minne geregeld. Maar goed, er werd veel vuilnis achtergelaten dus misschien ben je daarom van streek?

3e link: HLN: Rellen op Jan Breydel: Beerschotfan zwaargewond afgevoerd na val van tribune - “Eén van de hekkens tussen beide supportersgroepen was niet afgesloten zoals het hoort” ->  “Enkele Beerschot-fans zijn naar de persparking gegaan en hebben daar schade aangebracht aan verschillende captatiewagens.” Het enige zinnetje in het hele artikel waarbij er gezinspeeld wordt op schade aangericht door Beerschot-fans, en dat is niet eens in het stadion maar op de parking ernaast.

Of zinspeel je op het feit dat men aan het duwen tegen de hekken was, waardoor de politie met pepperspray zowel jong als oud, vrouw en man, onderspoot? Als men je een half uur te laat in het stadion brengt, en je krijgt een non-penalty tegen in de laatste minuut, bij een promotie wedstrijd, dan mag er al eens geduwd worden tegen een hek zeker?

 

Conclusie: Gebuisd. 2 van de 3 bronnen hebben hoegenaamd niets met eventuele acties van Beerschot-fans in het stadion van Brugge te maken en ook uw derde bron heeft maar lichte raakvlakken met uw geponeerde stelling.

Je haalt overigens ook geen enkele bronnen of argumentaties aan om het tweede deel van uw stelling te verstevigen: "en dat kan je bij heel wat andere wedstrijden trouwens ook zeggen". Het Beerschot publiek is de afgelopen 5 jaar heel weinig op negatieve wijze in het nieuws gekomen. Wederom vooroordelen, meneer! Maar goed, ik kan niet wachten tot je (zonder kennis van zaken) linkt naar de problemen tijdens Lierse - Beerschot :)

 

Wat Radja hierbij komt te doen, weet ik niet. Je trekt hem er bij zijn weinige haren bij, God weet waarom. Ten eerste heb ik nergens gezegd dat jij een voorbeeldfunctie hebt, ik zeg enkel dat ik verwacht van een leerkracht dat hij zijn bronnen checkt. Niet als voorbeeld naar anderen toe, wel als vorm van zelf-respect voor de inhoud en de vorm van zijn beroep.

En neen, ik deel jouw mening niet m.b.t. Radja. Maar ik ga daar niet verder over uitweiden, hoort niet tot het topic hier.

 

 

Ivm het stadion van Brugge heb ik al genoeg mijn eerste uitspraak verduidelijkt, denk ik. Maar als leerkracht ben ik het al gewoon om dingen meerdere keren te verduidelijk voor mensen die nog niet goed kunnen volgen, dus met plezier nog eens :smirk:. De meeste dingen daar zijn eerder logische gevolgen van festiviteiten die vaak voorkomen na zulke overwinningen. De andere dingen die 'fans' van Cercle gedaan hebben (vuur, dug-outs, ...) heb ik al meermaals veroordeeld.

 

Qua bronnen kan je inderdaad ook enkel verwijzen naar dingen die je goed/slecht uitkomen.

 

1ste link: daarmee bedoel ik dat Cercle als club snel, veroordelend en gepast reageert op dingen die hun 'fans' hebben uitgespookt. Bij diezelfde match spoken 'fans' van Beerschot ook dingen uit maar daarbij wordt met de vinger naar de organisatie gewezen - ook door jou blijkbaar - om dat gedrag goed te keuren. Ik had inderdaad gehoopt dat in datzelfde artikel iets over Beerschot zou kunnen geschreven worden. Ik snap dus niet goed waarom dat volgens jou in het voordeel van Beerschot zou zijn.

 

2de link: dus zolang er geen arrestaties zijn, is er niets aan de hand? De locatie is ver van Brugge, dus niet relevant? Rare redenering vind ik. En maak je geen illusies, ik ben helemaal niet van streek. Maar als er zowel rond het stadion als in andere steden amok maken, schade toebrengen, vuilnis achterlaten, ... dan mag dat toch opgemerkt worden ipv te stellen dat enkel die van Cercle de boemannen zijn?

 

3de link: Dus omdat de captatiewagens van de pers op de parking naast het stadion staat, telt dit niet? Zelfde opmerking als bij link 2 wat mij betreft. De non-penalty is trouwens erg subjectief. Zowel scheids als videoref als genoeg andere mensen vinden het wél een terechte penalty. 

 

Blijkbaar is het ook nog nodig om bronnen te geven van eerder slecht gedrag van de Beerchotaanhang. Ik wist niet dat we hier op een congres zaten maar op een forum waar mensen toch een beetje het voetbal volgen en dus geen "officieel bewijs" nodig hebben. Ik zou kunnen vragen waarom ik niet mag verwijzen naar Lierse-Beerschot (want het was waarschijnlijk allemaal de fout van Lierse, ocharm die Beerschotsupporters...) maar oké, enkele andere bronnen dan:

https://www.tvl.be/sport/sporting-hasselt-verliest-thuis-van-beerschot-wilrijk-27638

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160213_02126299

http://www.sport.be/nl/jupilerproleague/nieuws/article.html?Article_ID=675564

 

En als je veel tijd hebt:

https://books.google.be/books?id=PfFPCgAAQBAJ&pg=PT51&lpg=PT51&dq=rellen+beerschot&source=bl&ots=KhLpBtsMT8&sig=_KWLJ6k0W-FsLXj0oQ44UCedxfE&hl=nl&sa=X&ved=0ahUKEwir-Ynd6-nZAhVJ16QKHVThA804HhDoAQhUMAg#v=onepage&q&f=false

 

Ivm Radja: je verwacht dat een leerkracht zijn bronnen checkt als vorm van zelfrespect voor de inhoud en de vorm van zijn beroep. Je volste recht. Maar verwacht je dan niet dat een topvoetballer een gezonde levensstijl heeft als vorm van zelfrespect voor de inhoud en de vorm van zijn beroep? De parallel lijkt me toch duidelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Superjef said:

 

Ivm het stadion van Brugge heb ik al genoeg mijn eerste uitspraak verduidelijkt, denk ik. Maar als leerkracht ben ik het al gewoon om dingen meerdere keren te verduidelijk voor mensen die nog niet goed kunnen volgen, dus met plezier nog eens :smirk:. De meeste dingen daar zijn eerder logische gevolgen van festiviteiten die vaak voorkomen na zulke overwinningen. De andere dingen die 'fans' van Cercle gedaan hebben (vuur, dug-outs, ...) heb ik al meermaals veroordeeld.

 

Qua bronnen kan je inderdaad ook enkel verwijzen naar dingen die je goed/slecht uitkomen.

 

1ste link: daarmee bedoel ik dat Cercle als club snel, veroordelend en gepast reageert op dingen die hun 'fans' hebben uitgespookt. Bij diezelfde match spoken 'fans' van Beerschot ook dingen uit maar daarbij wordt met de vinger naar de organisatie gewezen - ook door jou blijkbaar - om dat gedrag goed te keuren. Ik had inderdaad gehoopt dat in datzelfde artikel iets over Beerschot zou kunnen geschreven worden. Ik snap dus niet goed waarom dat volgens jou in het voordeel van Beerschot zou zijn.

 

2de link: dus zolang er geen arrestaties zijn, is er niets aan de hand? De locatie is ver van Brugge, dus niet relevant? Rare redenering vind ik. En maak je geen illusies, ik ben helemaal niet van streek. Maar als er zowel rond het stadion als in andere steden amok maken, schade toebrengen, vuilnis achterlaten, ... dan mag dat toch opgemerkt worden ipv te stellen dat enkel die van Cercle de boemannen zijn?

 

3de link: Dus omdat de captatiewagens van de pers op de parking naast het stadion staat, telt dit niet? Zelfde opmerking als bij link 2 wat mij betreft. De non-penalty is trouwens erg subjectief. Zowel scheids als videoref als genoeg andere mensen vinden het wél een terechte penalty. 

 

Blijkbaar is het ook nog nodig om bronnen te geven van eerder slecht gedrag van de Beerchotaanhang. Ik wist niet dat we hier op een congres zaten maar op een forum waar mensen toch een beetje het voetbal volgen en dus geen "officieel bewijs" nodig hebben. Ik zou kunnen vragen waarom ik niet mag verwijzen naar Lierse-Beerschot (want het was waarschijnlijk allemaal de fout van Lierse, ocharm die Beerschotsupporters...) maar oké, enkele andere bronnen dan:

https://www.tvl.be/sport/sporting-hasselt-verliest-thuis-van-beerschot-wilrijk-27638

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160213_02126299

http://www.sport.be/nl/jupilerproleague/nieuws/article.html?Article_ID=675564

 

En als je veel tijd hebt:

https://books.google.be/books?id=PfFPCgAAQBAJ&pg=PT51&lpg=PT51&dq=rellen+beerschot&source=bl&ots=KhLpBtsMT8&sig=_KWLJ6k0W-FsLXj0oQ44UCedxfE&hl=nl&sa=X&ved=0ahUKEwir-Ynd6-nZAhVJ16QKHVThA804HhDoAQhUMAg#v=onepage&q&f=false

 

Ivm Radja: je verwacht dat een leerkracht zijn bronnen checkt als vorm van zelfrespect voor de inhoud en de vorm van zijn beroep. Je volste recht. Maar verwacht je dan niet dat een topvoetballer een gezonde levensstijl heeft als vorm van zelfrespect voor de inhoud en de vorm van zijn beroep? De parallel lijkt me toch duidelijk?

 

Verduidelijkt? Je bedoelt je woorden ingetrokken, want je hebt toch effectief gesteld dat Beerschot-supporters verantwoordelijk waren voor de schade in het JB-stadion. Goed dat je het nogmaals bevestigt dat dat dus een foutieve stelling van je was.

 

1ste link: Fijn dat je bevestigt dat die helemaal niks met Beerschot te maken heeft, heeft dus geen zin om daar verder over te gaan.

2e link: Je herinnert je toch nog waarover de discussie gaat he? De discussie gaat over de schade in het JB-stadion die al dan niet veroorzaakt is geweest door Beerschot-supporters. Wat er gebeurt in een tankstation in Gent is compleet irrelevant.

3e link: captatiewagens staan toch naast het stadion? Wederom, dus niet relevant met betrekking tot jouw initiele stelling. Alsook, DE VIDEOREF IS NIET BETROKKEN GEWEEST IN DE PENALTYFASE. BOUCAUT HEEFT DE BAL OP DE STIP GELEGD ZONDER DE VIDEOREF TE RAADPLEGEN.

 

We zitten hier inderdaad niet op een congres, maar dat geeft jou niet de vrijheid om dingen uit uw gat te trekken, zoals ge eerder deed met de stelling "vooral die van Beerschot hebben het stadion van Brugge afgebroken". Gelukkig zijt ge daar al op teruggekeerd.

 

Dat ge als eerste link om verder te bewijzen dat "de Beerschot-supporter slecht is" een verslag gaat posten waarin Godbetert 1 supporter op een hek kroop om zijn middelvinger te tonen naar wat Limburgers, bewijst dat ge van hout geen pijlen weet te maken.

Uw link naar de "rellen tussen Antwerp en Beerschot" is ook fake news om het zo uit te drukken, want er is achteraf gebleken dat die 6 Beerschot-supporters die de raid hebben uitgevoerd, dat niet deden omwille van voetbalredenen, maar omwille van (gok/drugs)schulden.

 

Wat de reacties van Beerschot-supporters tijdens Lierse - Beerschot betreft, als de Lierse-supporters met Bengaals vuurwerk smijten naar Beerschot-supporters, moet ge niet verbaasd zijn dat er een gewelddadige reactie op komt. Daarom zei ik al eerder, ga deze match niet als argument gebruiken. Ge moogt gij Bengaals vuurwerk op die van Moeskroen gooien, en die gaan ook gewelddadig reageren. Dat is inherent aan de mens.

 

Ik ga niet ontkennen dat de Beerschot-supporter gemiddeld wat rauwer is dan de meeste andere supporters, maar om ze te gaan afschilderen als vulgaire hooligans gaat er wat over.

Voor mijn part mag de discussie ophouden, ge zult gij ook wel wat beters te doen hebben dan matchverslagen van 3 jaar terug van de Limburgse TV te bekijken in de hoop te kunnen bewijzen dat Beerschot-supporters hooligans zijn. Let's agree to disagree.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad ook geen zin of behoefte om oeverloos door te gaan maar ik ga me ook niet laten behandelen als een kindje dat op de vingers getikt wordt door een volwassene die het beter weet. 

 

Dit was mijn post waar het om ging:

 

Zowel Cercle als Beerschot zijn imo 1A-waardig. Ook Cercle heeft een mooie aanhang. Wat er gisteren in Brugge afgebroken is, zijn vooral die van Beerschot geweest en dat kan je bij heel wat andere wedstrijden trouwens ook zeggen. Ik snap dus niet goed waarom het Belgisch voetbal zou verliezen met Cercle in eerste...

 

Als je die nog eens goed leest, ga je zien dat je er ook een paar keer langs zit.

 

15 uren geleden, Rhand zei:

 

Verduidelijkt? Je bedoelt je woorden ingetrokken, want je hebt toch effectief gesteld dat Beerschot-supporters verantwoordelijk waren voor de schade in het JB-stadion. Goed dat je het nogmaals bevestigt dat dat dus een foutieve stelling van je was.

 

1ste link: Fijn dat je bevestigt dat die helemaal niks met Beerschot te maken heeft, heeft dus geen zin om daar verder over te gaan.

2e link: Je herinnert je toch nog waarover de discussie gaat he? De discussie gaat over de schade in het JB-stadion die al dan niet veroorzaakt is geweest door Beerschot-supporters. Wat er gebeurt in een tankstation in Gent is compleet irrelevant.

3e link: captatiewagens staan toch naast het stadion? Wederom, dus niet relevant met betrekking tot jouw initiele stelling. Alsook, DE VIDEOREF IS NIET BETROKKEN GEWEEST IN DE PENALTYFASE. BOUCAUT HEEFT DE BAL OP DE STIP GELEGD ZONDER DE VIDEOREF TE RAADPLEGEN.

 

We zitten hier inderdaad niet op een congres, maar dat geeft jou niet de vrijheid om dingen uit uw gat te trekken, zoals ge eerder deed met de stelling "vooral die van Beerschot hebben het stadion van Brugge afgebroken". Gelukkig zijt ge daar al op teruggekeerd.

 

Dat ge als eerste link om verder te bewijzen dat "de Beerschot-supporter slecht is" een verslag gaat posten waarin Godbetert 1 supporter op een hek kroop om zijn middelvinger te tonen naar wat Limburgers, bewijst dat ge van hout geen pijlen weet te maken.

Uw link naar de "rellen tussen Antwerp en Beerschot" is ook fake news om het zo uit te drukken, want er is achteraf gebleken dat die 6 Beerschot-supporters die de raid hebben uitgevoerd, dat niet deden omwille van voetbalredenen, maar omwille van (gok/drugs)schulden.

 

Wat de reacties van Beerschot-supporters tijdens Lierse - Beerschot betreft, als de Lierse-supporters met Bengaals vuurwerk smijten naar Beerschot-supporters, moet ge niet verbaasd zijn dat er een gewelddadige reactie op komt. Daarom zei ik al eerder, ga deze match niet als argument gebruiken. Ge moogt gij Bengaals vuurwerk op die van Moeskroen gooien, en die gaan ook gewelddadig reageren. Dat is inherent aan de mens.

 

Ik ga niet ontkennen dat de Beerschot-supporter gemiddeld wat rauwer is dan de meeste andere supporters, maar om ze te gaan afschilderen als vulgaire hooligans gaat er wat over.

Voor mijn part mag de discussie ophouden, ge zult gij ook wel wat beters te doen hebben dan matchverslagen van 3 jaar terug van de Limburgse TV te bekijken in de hoop te kunnen bewijzen dat Beerschot-supporters hooligans zijn. Let's agree to disagree.

 

- Ik heb dus niet gezegd in het stadion maar in Brugge. De parking en perswagens horen daar dus wel degelijk bij.

- Ik heb gezegd dat ze beiden 1A-waardig zijn en dat Cercle ook een mooie aanhang heeft. Ik heb dus nergens beweerd dat Beerschotsupporters vulgaire hooligans zijn. Toen daarop ingegaan werd, heb ik gewoon proberen aan te tonen dat er daar meer problemen mee zijn dan met die van Cercle.

- 1ste link: heeft wel met Beerschot te maken, want waar Cercle reageert op het gedrag van de 'fans', heeft Beerschot dat niet gedaan. Zij (en jij) wijzen naar de organisatie die een hek heeft laten open staan. Voor mijn part laat je alle hekken open, dat is geen reden om als club je eigen 'fans' niet te veroordelen.

- 2de en 3de link: reeds op gereageerd hierboven

 

Wat betreft videoref: Boucaut fluit penalty. Als de videoref zegt dat het grijze zone is, dan moet Boucaut helemaal niet naar de beelden gaan kijken. Dat principe gaat meer en meer toegepast worden trouwens. En wat als hij zou zijn gaan kijken? Tienduizenden mensen hebben ondertussen de beelden al herbekeken vanuit alle standpunten en de meningen blijven verdeeld. Boucaut blijft in dat geval sowieso bij zijn beslissing dan eh...

 

En als al mijn bronnen toch niets waard zijn, waarom reageer je dan niet op die van de stadionverboden?

 

 

Ik wil gerust agree-en to disagree, maar wel op een eerlijke manier :smirk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...
14 minuten geleden, Superjef zei:

De Keersmaeker nieuwe eigenaar van Racing Mechelen. @Politico, was jij daar geen fan van?

 

Jep... Weet niet wat ik er van moet denken. De huidige voorzitter deed dat lang niet slecht. Hoop dat ze het weer niet te hoog in hunnen bol halen en eerst maar zorgen dat we er in blijven dit seizoen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Politico zei:

 

Jep... Weet niet wat ik er van moet denken. De huidige voorzitter deed dat lang niet slecht. Hoop dat ze het weer niet te hoog in hunnen bol halen en eerst maar zorgen dat we er in blijven dit seizoen...

 

De nadruk lijkt me alvast te liggen op de nieuwe financiële injectie die er gaat komen. Kan nooit slecht zijn denk ik dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mennekes, de match van't jaar dit weekend. Beerschot vs KV Mechelen. Als Beerschot niet wint, is Mechelen kampioen en stijgen ze weer naar 1ste!

 

Tenzij ze verplicht gedegradeerd worden omwille van hun omkoopschandaal natuurlijk. *gniffel*

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Rhand zei:

Mennekes, de match van't jaar dit weekend. Beerschot vs KV Mechelen. Als Beerschot niet wint, is Mechelen kampioen en stijgen ze weer naar 1ste!

 

Tenzij ze verplicht gedegradeerd worden omwille van hun omkoopschandaal natuurlijk. *gniffel*

 

KBVB kennende zal die uitspraak er komen zo ongeveer over een seizoen of twee/drie , niet op rekenen dus :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...