Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

PC-advies


Don Gielius

Aanbevolen berichten

Die website zal me wel goed vooruit helpen in de zoektocht.

De 'medium' game pc volgens PC Gamer zou bij Alternate rond de 1.200€ kosten, maar dat is wat boven het budget.

Nu ik wat opzoekingswerk verricht lijkt het er wel op dat het toch niet zo'n groot verschil is als je gewoon een samengestelde koopt.

Deze lijkt mij wel leuk, ook al is die aan de dure kant:

https://gamepc.nl/game-pc-kopen/game-pc-max-info.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 319
  • Created
  • Laatste reactie

Tgoh, ontbreekt wel redelijk veel vind ik persoonlijk.

SSD is toch echt een must have nu, ik zou ook voor een betere processor koeler gaan dan de stock.

Geen cd/dvd drive, heb ik eerlijk gezegd zelf ook niet meer, maar toch maar mee opletten soms.

Geen OS, al is dat nu nog het minst bezwarend e.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die website zal me wel goed vooruit helpen in de zoektocht.

De 'medium' game pc volgens PC Gamer zou bij Alternate rond de 1.200€ kosten, maar dat is wat boven het budget.

Nu ik wat opzoekingswerk verricht lijkt het er wel op dat het toch niet zo'n groot verschil is als je gewoon een samengestelde koopt.

Deze lijkt mij wel leuk, ook al is die aan de dure kant:

https://gamepc.nl/game-pc-kopen/game-pc-max-info.html

8GB voor de toekomst is veel te weinig en zoals hier onder aangeven kan je beter voor een SSD gaan als opstart schijf minimaal 250GB. 16GB is een vereisten in combinatie met een SSD voor een PC die langere tijd kan meegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

":2sj1k136]
Die website zal me wel goed vooruit helpen in de zoektocht.

De 'medium' game pc volgens PC Gamer zou bij Alternate rond de 1.200€ kosten, maar dat is wat boven het budget.

Nu ik wat opzoekingswerk verricht lijkt het er wel op dat het toch niet zo'n groot verschil is als je gewoon een samengestelde koopt.

Deze lijkt mij wel leuk, ook al is die aan de dure kant:

https://gamepc.nl/game-pc-kopen/game-pc-max-info.html

8GB voor de toekomst is veel te weinig en zoals hier onder aangeven kan je beter voor een SSD gaan als opstart schijf minimaal 250GB. 16GB is een vereisten in combinatie met een SSD voor een PC die langere tijd kan meegaan.

Dat geheugen kan hij in de toekomst dan wel een pak goedkoper upgraden dan nu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tgoh, ontbreekt wel redelijk veel vind ik persoonlijk.

SSD is toch echt een must have nu, ik zou ook voor een betere processor koeler gaan dan de stock.

Geen cd/dvd drive, heb ik eerlijk gezegd zelf ook niet meer, maar toch maar mee opletten soms.

Geen OS, al is dat nu nog het minst bezwarend e.

Ik heb nog een legale Windows 8 CD-ROM, dus een OS heb ik niet nodig toch ? Ook al heb ik hem wel gebruikt voor mijn huidige PC.

Die PC kan je wel nog zelf laten upgraden op elk vlak.

Een andere optie is om een 'medium' PC te kopen voor 700-800€ en die op termijn upgraden met meer geheugen en een SSD enzo.

Morgen ga ik eens naar de plaatselijke computerwinkel om raad te vragen. Ben ook absoluut niet gehaast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag eens in de buurt een offerte laten maken voor een pc. Het grote voordeel is natuurlijk dat ze daar zo persoonlijk mogelijk kunnen werken. Via Steam even opgezocht welke games ik graag zou spelen en welke de minimum specs zijn :D

Samsung SSD 250 GB

Nieuwste reeks Intel i5-6500 processor

16 GB RAM

grafische kaart: MSI VGA GTX 950

voeding 650W

en een moederbord waar dat op past, niet zo'n heel duur.

Prijs = 900€, vooral omdat ik zelf nog een Windows 8-CD heb en mijn eigen harde schijf van mijn huidige computer als tweede schijf kan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's overal de prijs van die onderdelen, of ik dat nu online of via de winkel koop. Het is volgens de verkoper wel mogelijk om wat op de grafische kaart te besparen, dat is de 'afronder' van het budget. Maar uiteraard geldt hier: hoe duurder hoe beter. Met deze opstelling kan ik de komende jaren de meeste games vlot trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben heel content van http://www.power4pc.be, daar ook al gekeken?

't Zal daar ook wel goed zijn, zoals op de andere websites ;)

Maar op die website is het niet zo simpel om duidelijk alles wat je wil op te lijsten, en dat kan je in de lokale winkel wel.

Plus, die prijzen van hardware liggen allemaal toch vast, dus een groot verschil tegenover online kopen is er niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben heel content van http://www.power4pc.be, daar ook al gekeken?

't Zal daar ook wel goed zijn, zoals op de andere websites ;)

Maar op die website is het niet zo simpel om duidelijk alles wat je wil op te lijsten, en dat kan je in de lokale winkel wel.

Plus, die prijzen van hardware liggen allemaal toch vast, dus een groot verschil tegenover online kopen is er niet.

Tis maar een tip, ik heb na lang zoeken en vergelijken daar toch duidelijk de beste prijzen gevonden. Is wel alweer een aantal jaren geleden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben heel content van http://www.power4pc.be, daar ook al gekeken?

't Zal daar ook wel goed zijn, zoals op de andere websites ;)

Maar op die website is het niet zo simpel om duidelijk alles wat je wil op te lijsten, en dat kan je in de lokale winkel wel.

Plus, die prijzen van hardware liggen allemaal toch vast, dus een groot verschil tegenover online kopen is er niet.

Tis maar een tip, ik heb na lang zoeken en vergelijken daar toch duidelijk de beste prijzen gevonden. Is wel alweer een aantal jaren geleden...

Heb eens gekeken en alle onderdelen die op mijn offerte staan ongeveer vergeleken. Prijs komt ongeveer overeen :) denk dat ik dus gewoon naar de winkel in de buurt ga en daar alles bestel.

Nog even een algemene vraag voor de zekerheid: die onderdelen in elkaar steken is niet zó moeilijk he ? We zitten hier thuis met wel genoeg volk om wat te helpen alles uitzoeken :P

En wie graag de details ziet om een oordeel te vellen mag dat ook altijd vragen, maar heb geprobeerd om zowel met jullie advies als met mijn budget rekening te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is dat niet zo moeilijk, behalve als er met koelpasta of zo gewerkt moet worden. Maar omdat dat bij de meeste shops maar een 25 euro kost, laat ik dat meestal gewoon doen. Ben ik zeker dat alles goed gebeurt en dat alles ook netjes afgewerkt is binnenin...

Deze zou al bijna 70€ kosten en voor die prijs ben ik vrij zeker dat ik het zelf kan. Al dan niet met hulp van mijn IT-vrienden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk van een vriend zijn oude Acer Predator (G7710) voor een goede prijs kunnen overkopen (inclusief, gamingmuis, -toetsenbord en scherm). Met de prijs die ik er hem voor heb betaald heb ik nog budget over om er bvb meer geheugen en een SSD in te steken.

Een vraagje: is een SSD echt belangrijk ? Er zitten nu drie schijven van 1TB in (2 van hem plus die uit mijn vorige pc) en hij start nu al zeer snel op. Er is nog plaats voor een vierde schijf, maar moet mijn besturingssysteem daar dan op overgezet worden ? Of waarvoor is zo'n SSD nog goed ?

Verder zit er nog een goede GPU in, de details ben ik even vergeten, een Intel i7 processor (2.9 Ghz). Wel maar 6GB RAM, maar da's niet zo duur om uit te breiden.

Nu eerst nog goed al het stof uitblazen en misschien al wat aanpassen, maar normaal moet deze vlot draaien wat ik van plan ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben op zoek naar een goeie laptop, vooral om FM op te gaan spelen. Prijs maximum 1.400€.

Ik ken allemaal niet zo veel van videokaarten/geheugen/... .

Kunnen jullie mij mss helpen met wat opties te geven? Mag zowel Apple als Windows zijn.

Voor 1.400€ ga je meer kunnen doen dan alleen FM spelen hoor ;) Voor FM is een snelle processor belangrijker dan een videokaart. Veel meer kan ik er ook niet over zeggen eigenlijk :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben op zoek naar een goeie laptop, vooral om FM op te gaan spelen. Prijs maximum 1.400€.

Ik ken allemaal niet zo veel van videokaarten/geheugen/... .

Kunnen jullie mij mss helpen met wat opties te geven? Mag zowel Apple als Windows zijn.

Voor 1.400€ ga je meer kunnen doen dan alleen FM spelen hoor ;) Voor FM is een snelle processor belangrijker dan een videokaart. Veel meer kan ik er ook niet over zeggen eigenlijk :P

Wil natuurlijk niet alleen maar FM spelen erop. Maar toch ben bijvoorbeeld niet van zin om andere games te spelen e.d. Van processors en videokaarten en alle technische specs ken ik dus echt niks... Daarom de vraag voor enkele tips :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk van een vriend zijn oude Acer Predator (G7710) voor een goede prijs kunnen overkopen (inclusief, gamingmuis, -toetsenbord en scherm). Met de prijs die ik er hem voor heb betaald heb ik nog budget over om er bvb meer geheugen en een SSD in te steken.

Een vraagje: is een SSD echt belangrijk ? Er zitten nu drie schijven van 1TB in (2 van hem plus die uit mijn vorige pc) en hij start nu al zeer snel op. Er is nog plaats voor een vierde schijf, maar moet mijn besturingssysteem daar dan op overgezet worden ? Of waarvoor is zo'n SSD nog goed ?

Verder zit er nog een goede GPU in, de details ben ik even vergeten, een Intel i7 processor (2.9 Ghz). Wel maar 6GB RAM, maar da's niet zo duur om uit te breiden.

Nu eerst nog goed al het stof uitblazen en misschien al wat aanpassen, maar normaal moet deze vlot draaien wat ik van plan ben.

Ik vind SSD zijn geld toch wel waard. Pc staat in 5 seconden volledig op en alles draait vlotter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben op zoek naar een goeie laptop, vooral om FM op te gaan spelen. Prijs maximum 1.400€.

Ik ken allemaal niet zo veel van videokaarten/geheugen/... .

Kunnen jullie mij mss helpen met wat opties te geven? Mag zowel Apple als Windows zijn.

Voor 1.400€ ga je meer kunnen doen dan alleen FM spelen hoor ;) Voor FM is een snelle processor belangrijker dan een videokaart. Veel meer kan ik er ook niet over zeggen eigenlijk :P

Wil natuurlijk niet alleen maar FM spelen erop. Maar toch ben bijvoorbeeld niet van zin om andere games te spelen e.d. Van processors en videokaarten en alle technische specs ken ik dus echt niks... Daarom de vraag voor enkele tips :)

Je kan overwegen om zelf iets samen te stellen, dan kan je besparen op zaken waar de standaard producten nogal overkill zijn. I7 processor is zeker geen must. Ik draai zelf op de beste i5 processor (geen i7 zoals je vaak tegenkomt) en heb maar 8gb ram steken. Wat ik daarmee uitspaarde heb ik in een grafische kaart van 400 euro gestoken. FM draait desondanks nog vlot met 150.000 spelers en quasi alle competities.

Wat heb je in gedachten qua prestaties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...