Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Noob


marceluitzoetermeer

Aanbevolen berichten

Ik ben nu al sinds fm15 taktiek gidsen aan het lezen, maar ik krijg het nog steeds niet voor mekaar om een draaiende taktiek te maken voor zowel competitie en europees.

Vaak is het probleem dat ik of niet tot scoren kom maar wel kansen creeer of de verdediging is 1 grote gatenkaas.

Of ik scoor met veel pijn en moeite maar krijg meteen weer tegen goals.

Ben echt dringend op zoek naar hulp.

Graag zou ik dit voor mijn eigen PSV team willen hebben.

Wil graag een 4-5-1 met DM opstelling maken.

Al zou een 4-2-3-1 ook moeten kunnen met de huidige selectie allen das minder stabiel in mijn ogen aangezien je met veel pijn en moeite de huidige selectie kan vasthouden aangezien veel spelers wanter zijn.

Ik speel met de darkness update.

Hopelijk kan iemand mij helpen voordat ik mijn laptop kapot ga gooien uit frustratie.

Graag zou ik een uitleg willen krijgen waarom je voor de rollen kiest en de mentaliteit/vloeienheid.

Meschien dat ik dan de link kan leggen waarom ik er nog geen hol van bak.

Ik weet het is een lastige vraag maar als ik iets vraag dan is het gelijk een goede vraag.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd een goede vraag, en geen die je zo maar 1-2-3 beantwoord. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, en de opinies over de beste weg zijn verdeeld. Zelf ben ik ervan overtuigd dat je er met één vaste tactiek niet komt, hence de 3 tactiekslots die voorhanden zijn. Ik zal steeds zorgen voor een controlerende of aanvallende tactiek, een counter en een park the bus.

 

Bij de controlerende/aanvallende zal ik kiezen voor korte passing, balbezit, hoge pressing, iets lager tempo. Deze zal ik gebruiken als mijn team het dominante team is, bij goede weersomstandigheden.

De counter speel ik tegen clubs waarbij ikzelf de underdog ben, die zelf met een hoge verdediging spelen. Hierbij kies ik liefst voor directere passing, een licht terugzakkende defensie, hoger tempo, meestal aanval via de flanken. Deze tactiek gebruik ik ook bij slechte weersomstandigheden of bij slechte toestand van het veld. 

Bij het parkeren van de bus is balbezit cruciaal, en een gestructureerde opstelling.

 

Spelersrollen bepaal ik aan de hand van wat er in het team voorhanden is, maar moet er ook rekening gehouden worden met de baldistributie en transities. De onderlinge balans van de spelersrollen binnen elke zone moet klikken.

 

In geval van je voorgestelde 451 is die driehoek die gevormd wordt met je VM en 2 MC's cruciaal. In ieder geval geef je best of je VM of een van je MC's een puur defensieve rol. Als dat je VM wordt is de aansluiting van je defensieve blok VC-VC-VM met het middenveld belangrijk. Hier kunnen je flankverdedigers voor zorgen door mee op te komen (Ondersteunende of Aanvallende rol). Je kan ook je VM een ondersteunende rol laten uitvoeren maar zorg dan voor een BVM-verdedigen of een CM-verdedigen in je centrale midden.

De rollen van je vleugelspitsen hangen nauw samen met die van je spits. Vleugelspitsen zullen vaker aan hun flanken blijven en voorzetten, waardoor een krachtige en goed koppende spits goed tot zijn recht komt. Hangende vleugelspitsen snijden naar binnen, die gebruik je met opkomende backs. Een diepe spits komt hier tot zijn recht, maar ook een hangende spits, opnieuw afhankelijk van de aanvallende intenties van je vleugels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn gevoel zijn daar een aantal dingetjes die de zaken bemoeilijken. Eerst en vooral zal je targetman snel geïsoleerd raken omdat hij te weinig aansluiting krijgt. Een TM gebruik je best in combi met een tweede striker, of met minstens één, liefst twee (afh van je centrale midden) hangende vleugels met aanvallende opdracht. Die zal dan diep naar binnen snijden als tweede afwerker. Temeer omdat je TM een support-opdracht kreeg, want wat die dan voornamelijk doet is de bal afleggen naar een ander speler zodat die kan afwerken...alleen is er haast niemand om aan af te spelen. Alleen je vooruitgeschoven spelmaker, en de kans is erg groot dat die dan steeds kort gedekt zal worden. Je flanken zijn vleugelspitsen en zullen dus aan de flanken blijven, waar ze geen directe scoringskans gaan krijgen.

 

Een tweede zaak: je geeft aan op te bouwen vanuit de defensie, geef dan je doelman ook de individuele opdracht steeds de bal aan de verdediging uit te spelen, zodat hij niet wild gaat uittrappen of -gooien. Ik zou ook 'dribble less' en 'retain possession' aanvinken en agressiever laten tackelen.

 

Tenslotte zou ik wellicht ook de opdrachten van VM en BVM omwisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn gevoel zijn daar een aantal dingetjes die de zaken bemoeilijken. Eerst en vooral zal je targetman snel geïsoleerd raken omdat hij te weinig aansluiting krijgt. Een TM gebruik je best in combi met een tweede striker, of met minstens één, liefst twee (afh van je centrale midden) hangende vleugels met aanvallende opdracht. Die zal dan diep naar binnen snijden als tweede afwerker. Temeer omdat je TM een support-opdracht kreeg, want wat die dan voornamelijk doet is de bal afleggen naar een ander speler zodat die kan afwerken...alleen is er haast niemand om aan af te spelen. Alleen je vooruitgeschoven spelmaker, en de kans is erg groot dat die dan steeds kort gedekt zal worden. Je flanken zijn vleugelspitsen en zullen dus aan de flanken blijven, waar ze geen directe scoringskans gaan krijgen.

Een tweede zaak: je geeft aan op te bouwen vanuit de defensie, geef dan je doelman ook de individuele opdracht steeds de bal aan de verdediging uit te spelen, zodat hij niet wild gaat uittrappen of -gooien. Ik zou ook 'dribble less' en 'retain possession' aanvinken en agressiever laten tackelen.

Tenslotte zou ik wellicht ook de opdrachten van VM en BVM omwisselen.

Dat van de TM was mij al opgevallen ik zat er aan te denken een diepe spits of CS.

De keeper heeft al die instructie meegekregen.

Wat zou jij de VM geven als rol.

Ik heb geem BVM maar een Box to box gegeven aan van ginkel

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weer zitten sleutelen en het lijkt nu al een stuk beter te lopen.

Al mag het scoren wel wat beter gaat soms wat moeilijk.

Heb ik nog 1 vraagje hoe kan je het best handelen tegen een tegenstander die met een pressie taktiek speelt merkte dat toen ik tegen heracles speelde veel moeite had aangezien mijn spelers niet eens de kans kregen om om te draaien.

Dat was ook tevens de enige wedstrijd die ik verloor op dit moment

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dat moment leun je best wat achterover, switch je naar counter, lange ballen via de flanken.

verdedigend een afwachtende houding aannemen, sneller tempo (transities moeten snel lopen om de tegenstander op snelheid te kunnen verrassen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu alles redelijk door en draai en best seizoen moet nog 1 game tot winterstop en sta lekker boven aan.

Chamsp league groep overleeft met AS Roma Sevilla en Leverkussen werdt zelfs eerste in de groep na mijn menning toch best goed.

Maar er is nog 1 ding waar ik tegen aan loop de dode spelmomenten. Ik krijg er niet voldoendr uit vaak krijg ik zelfs nog counters tegen ook.

Kan iemand daar licht op werpen hoe en wat

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...