Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.
Pica

Praathoekje OSL

Aanbevolen berichten

Ik ga me keer fm16 moeten aanschaffen. Want spelers aantrekken op basis van fm15 is mss niet altijd de beste keuze :P

Dan zult ge u toch stilaan moeten haasten  :eyebrow: Maar troost u, ge zijt niet de enige hoor  :emo:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een klein verzoekje voor de fantastische organisatoren: In FM14 was Iendracht United een bewerkt en geëxporteerd Juventus, in FM15 Tottenham. Aangezien de kleuren van Iendracht United zwartwit zijn, zou ik - als het voor de organisatoren hetzelfde en niet teveel moeite is - dit jaar liefst opnieuw een export van Juventus, of een andere witzwart spelende ploeg, hebben. Zou zie ik de ploeg in de clubkleuren spelen.

Tenzij jullie natuurlijk via de editor ook de truitjes gaan aanpassen naar het model van Ivago.

Alvast bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een klein verzoekje voor de fantastische organisatoren: In FM14 was Iendracht United een bewerkt en geëxporteerd Juventus, in FM15 Tottenham. Aangezien de kleuren van Iendracht United zwartwit zijn, zou ik - als het voor de organisatoren hetzelfde en niet teveel moeite is - dit jaar liefst opnieuw een export van Juventus, of een andere witzwart spelende ploeg, hebben. Zou zie ik de ploeg in de clubkleuren spelen.

Tenzij jullie natuurlijk via de editor ook de truitjes gaan aanpassen naar het model van Ivago.

Alvast bedankt.

Volgens mij gaat Ivago alles gebruiken wat hij kan gebruiken om de zaken te volgen. Dus ook de kleuren.

Maar daar moet hij zelf maar uitsluitsel over geven omdat het zijn werk en winkel is;

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het dit seizoen zit met de beker aangezien we weer met een oneven aantal ploegen zitten. In het verleden speelden 2 random teams (door loting) een voorronde. Maar is het niet beter/eerlijker om de bekerwinnaar van het vorige seizoen in de eerste ronde een vrijstelling te geven (en nee, ik ben niet de belerwinnaar [emoji14] )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Smetje smetje .... Dat is toch al lang bekend gemaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Smetje smetje .... Dat is toch al lang bekend gemaakt.

Sorry, over gekeken dan.

Is het nu al zeker dat we dit seizoen met degradatie werken? Zo ja, top 8 blijft in topklasse, 7 degradanten?

Voor mij mag alles samen blijven hoor, maar de organisatie beslist.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het voordeel van twee reeksen is dat er minder matchen zijn en dus meer seizoenen gespeeld kunnen worden...

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het voordeel van twee reeksen is dat er minder matchen zijn en dus meer seizoenen gespeeld kunnen worden...

En dan heb ik misschien ook eens de kans om kampioen te spelen (in tweede klasse) ;)
  • Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Idd, ik vind 28 matchen voor 1 seizoen veel te veel. Duurt te lang, geen transfers tot einde seizoen. Als je vanonder staat is het ook niet meer motiverend.

Het zal zeker en vast opgesplitst worden.

1) met een eerste en tweede klasse maar dan heb je het nadeel dat een Messi naar 2de klasse moet en dat zie ik dan weer niet zitten.

2) mijn voorkeur gaat uit naar het mls systeem met noord en zuid, Oost en west om daarna naar een kwartfinale, halve en finale te gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

1) met een eerste en tweede klasse maar dan heb je het nadeel dat een Messi naar 2de klasse moet en dat zie ik dan weer niet zitten.

2) mijn voorkeur gaat uit naar het mls systeem met noord en zuid, Oost en west om daarna naar een kwartfinale, halve en finale te gaan.

1) In een competitie met alleen maar de beste spelers ter wereld is dat toch niet zo een probleem vind ik. Een ploeg is bovendien meer dan Messi alleen. Als hij in een team speelt dat geen goede resultaten behaalt, tja...  :hi:

2) Ga je dan telkens in dezelfde poules zitten (zoals in MLS)? Of gaan die telkens random verdeeld worden? Het vermijden van degradatie, kampioen spelen of promoveren lijkt me dan interessanter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Offtopic, maar beetje ontopic, mijn lijstje met budgetten is terug up to date. Excuses voor het ongemak!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Offtopic, maar beetje ontopic, mijn lijstje met budgetten is terug up to date. Excuses voor het ongemak!

Spammer. Gans den transfertopic weer in de war brengen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Systeem 2 heeft ook mijn voorkeur.

Het zijn de beste spelers ter wereld die in deze competitie spelen, 2de klasse hoort gewoon niet bij de OSL...

Trouwens je moet de matchen zelf interessant maken ook al sta je onderaan.

Hetzelfde geldt trouwens voor diegene die niet onderaan staan, als je 3de of 4de staat en geen kampioen meer ka spelen dan speel je in principe ook voor "niks".

Dat is nu éénmaal eigen aan een competitie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Systeem 2 heeft ook mijn voorkeur.

Het zijn de beste spelers ter wereld die in deze competitie spelen, 2de klasse hoort gewoon niet bij de OSL...

Trouwens je moet de matchen zelf interessant maken ook al sta je onderaan.

Hetzelfde geldt trouwens voor diegene die niet onderaan staan, als je 3de of 4de staat en geen kampioen meer ka spelen dan speel je in principe ook voor "niks".

Dat is nu éénmaal eigen aan een competitie.

Mij maakt het op zich niet zoveel uit, maar dan ben ik wel benieuwd naar hoe de poules ingedeeld gaan worden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarschijnlijk kijken naar de stand in seizoen 5 :)

1ste naar Noord

2de naar Zuid

3de naar Noord

etc etc

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarschijnlijk kijken naar de stand in seizoen 5 :)

1ste naar Noord

2de naar Zuid

3de naar Noord

etc etc

Ben ook voor dit systeem

Maar ik zou zeggen gewoon elk jaar random

zo speel je elk seizoen tegen andere

wedstrijden zou je dan kunnen doen 2 tegen eigen groep en 1 tegen de andere

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben ook voor dit systeem

Maar ik zou zeggen gewoon elk jaar random

zo speel je elk seizoen tegen andere

wedstrijden zou je dan kunnen doen 2 tegen eigen groep en 1 tegen de andere

We kunnen ook de NBA achterna en de competitie in 4 delen met een Noord-Zuid-Oost en West waarbij iedereen 1x tegen elkaar zal spelen.

Dan zit je op 14 matchen voor de reguliere competitie.

Daarna gooien de standen bij elkaar. Het beste team mag tegen de slechte spelen in een best of 3 (of gewoon heen en terug).

De 2de beste tegen voorlaatste etc etc.

Dat lijkt me ook wel tof :)

Zo speel je tegen iedereen minstens 1 keer en moet je niet elke seizoen liggen klooien met wie tegen wie.

Dan zal dit seizoen bepalen wie waar terecht komt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

We kunnen ook de NBA achterna en de competitie in 4 delen met een Noord-Zuid-Oost en West waarbij iedereen 1x tegen elkaar zal spelen.

Dan zit je op 14 matchen voor de reguliere competitie.

Daarna gooien de standen bij elkaar. Het beste team mag tegen de slechte spelen in een best of 3 (of gewoon heen en terug).

De 2de beste tegen voorlaatste etc etc.

Dat lijkt me ook wel tof :)

Zo speel je tegen iedereen minstens 1 keer en moet je niet elke seizoen liggen klooien met wie tegen wie.

Dan zal dit seizoen bepalen wie waar terecht komt. 

Ik denk dat dit het beste wordt

Oost

1

2

3

4

5

Midden

1

2

3

4

5

West

1

2

3

4

5

eerlijke groepen

en dan een uit en thuis tegen je eigen divisie en 1 match tegen de andere divisies

dit levert dan 18 wedstrijden op (14 weken als je uit en thuis tegelijk speelt)

om daarna de eerste 2 van elke divisie nar playoffs + de beste 2 nummers 3

en dan heb je 1/4  - 1/2 en finale wat je dan over een of 2 wedstrijden zou kunnen doen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie ploegvoorstellingen: krijg ik er dan ook zo eentje binnenkort?

Als je alles hebt doorgegeven wel, moet je aan Ivago vragen of doorspelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inkomende transfers mag enkel nog via de bank hé?

Idd, geen nieuwe boden meer :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Idd, geen nieuwe boden meer :)

Klote :D. Ik zal vanavond ene zoeken vanuit de bank dan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.