Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Trust the process 2.0


Brechtovic

Aanbevolen berichten

RSC Anderlecht, rsca, HD phone wallpaper | Peakpx

 

Afgelopen zomer kwam er een statement vanuit RSC Anderlecht dat elke Anderlechtsupporter en menig voetballiefhebber met verstomming sloeg: Vincent Kompany en RSC Anderlecht gingen in onderling overleg uit elkaar. 

Een meningsverschil tussen Vince en de nieuwe bazen Vandenhautte en Verbeke zorgde ervoor dat het felbesproken 'proces' vervroegd ten einde kwam.

 

We weten ondertussen hoe beide partijen het ervan af brengen in de reële wereld. Kompany staat los aan kop met Burnley in the Championship. Een club waarbij hij de cultuur volledig gerevolutionaliseerd heeft, zowel op als naast het veld. RSC Anderlecht koos bij monde van Vandenhautte voor Felice Mazzu, een complete miscast. Iets wat enkel Vandenhautte en een aantal analisten niet zagen aankomen.

 

Ik ga de rommel proberen op te kuisen en het ingezette proces onder Kompany trachten verder te zetten. Als manager zonder enige vorm van reputatie of ervaring lijkt dat een onmogelijke opdracht, maar ik heb er wel vertrouwen in. Kwaliteit is er nog altijd aanwezig op de club. 

 

Ik ga spelen met een traditionele 4-3-3 met de punt naar achter.

Spoiler

image.png.33dcf17537355583d0185851af769b39.png

 

Op vlak van transfers kunnen we kort zijn. Er zijn al veel spelers gekomen en gegaan voor ik er was. 

Er was geen financiële ruimte voor nog nieuwe spelers, dus besloot ik het met de kern te doen die voor handen is.

Enkel Rafaelov verliet ons nog definitief en twee jongeren werden uitgeleend. 

 

Spoiler

image.png.0282c18a8b6736da2e3f8a222b9f0c70.png

 

Let's go!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seizoen 22/23: juli en augustus

 

We beginnen met de voorbereiding. Deze was al volledig geregeld voor mijn komst, dus we gingen er gewoon in mee. 

Resultaten zijn in principe ondergeschikt in deze periode, maar winst is altijd leuk voor het vertrouwen. 

 

image.thumb.png.b7adc8e0285e8232a81bfcf7a9b60a25.png

 

Dat zat er helaas wel maar één keer in, zij het wel tegen de sterkste tegenstander, zijnde Benfica. 

In alle wedstrijden werden voldoende kansen gecreëerd, maar de efficiëntie ontbrak. 

De overwinning tegen Benfica gaf wel het nodige vertrouwen in functie van de start van de competitie en de voorrondes van de Conference League.

 

De eerste competitiewedstrijd van het seizoen kregen we echter al meteen het deksel op de neus. We domineerden de wedstrijd, maar scoorden slechts één keer. De Kustboys konden in het slot toch nog een puntje meegraaien. We konden ons herpakken op Jan Breydel tegen de vereniging met een vlotte zege, maar nadien zorgde nonchalance voor een nieuw onnodig puntenverlies in het Astridpark. De uitwedstrijden die nadien volgden, wist we wel opnieuw vlot te winnen. Het is zaak om dergelijke voetbal tevens in eigen stadion te tonen de komende maanden. 

 

image.thumb.png.f28b9d7d18ea0dc4c5769d2ec2c93be4.png

 

Na vijf speeldagen staan we tweede, na stadsgenoot Union. 

 

Voor de Conference League moesten we eerst tegen het obscure Sepsi OSK. Wie? Inderdaad, dat was ook mijn eerste idee. De Roemeense eersteklasser wist ons echter te verrassen in eigen huis na twee heel erg knappe doelpunten. Gelukkig konden we het in Roemenië nog rechtzetten, zij het na verlengingen. 

Vervolgens kregen we zowaar Villareal voorgeschoteld. Op voorhand leek het een onbegonnen opdracht en tijdens de wedstrijden was het klasseverschil tussen beide ploegen heel erg duidelijk. Een kansloze uitschakeling en bijgevolg geen Europees voetbal meer voor Anderlecht dit seizoen. Dit werd me al niet in dank afgenomen door Wouter Vandenhautte. De druk zit al op de ketel!

 

image.png.e6504c3a1e67b7a77064c5bb9be4da4e.png

 

Op naar september en oktober!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seizoen 22/23: oktober - november

 

Na de redelijke start aan de competitie en spijtige uitschakeling in de Conference League was het zaak om onze kwaliteit te tonen.

Helaas begon dat plan met een 0-2 nederlaag thuis tegen Gent, een zoveelste teleurstelling in eigen huis.

Gelukkig toonden we nadien wat ruggengraat en haalden we 20/27. We bedanken daarvoor voornamelijk Fabio Silva, die duidelijk te sterk is voor de Belgische competitie. We blijven daarmee tweede in de competitie, na een heel sterk KRC Genk. 

 

image.thumb.png.f1245b5f5ac03552e630f9e46872aa14.png

 

Op naar december en een belangrijke wintermercato.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seizoen 22/23: november - december - januari:

 

Een update over drie maanden, want in november en december speelden we slechts drie wedstrijden. Dit uiteraard door het WK in Qatar.

We blijven drie maanden ongeslagen, waardoor we reeds twaalf wedstrijden ongeslagen zijn. Helaas spelen we net iets te vaak gelijk, al was het deze keer wel tegen de concurrenten voor playoff 1. 

 

We blijven tweede in de stand, na het ongenaakbaar lijkende KRC Genk, dat onder Vrancken heel sterk presteert. De race voor playoff 1 ligt echter nog wagenwijd open, want we hebben slechts 5 punten voorsprong op de nummer 7 in de competitie. Met nog 27 mogelijk te behalen punten, mogen we niet verslappen. 

 

image.png.4c97f0dc84bcfdf1a075c487f116dbc1.png

 

In de transferperiode gingen we op zoek naar extra geld. Daarvoor dienden enkele keuzes gemaakt te worden. De prestaties van sommige spelers, maakten deze keuzes echter gemakkelijk.

 

Raman was in de rangorde op de flank voorbijgestoken door Stroeykens en El Hadj, waardoor hij op het achterplan geraakte. AEK Athene ziet het nog in Benito en legt anderhalf miljoen op tafel. Trebel was net terug fit, maar op het vriendje van Bayat rekende ik totaal niet. Norwich ziet hem graag komen en legt 1,2 miljoen neer voor Adrien. Na het verlopen van de transferdeadline in eigen land, kregen we in februari nog een bod binnen uit Oekraïne voor Wesley Hoedt. Shakhtar Donetsk was bereid om negen miljoen te betalen voor zijn diensten. Wesley had er wel oren naar en aangezien hij slechts derde keuze was voor zijn positie - na Vertongen en Delcroix - gingen wij met plezier akkoord. 

 

Inkomend gebeurde er niets. Enerzijds omdat er weinig geld voorhanden is, anderzijds omdat ik liever in de zomer de ploeg versterk. 

 

image.png.7a4d5912f32500eaf7604cec4c8f37c1.png

 

In de beker draait het ook goed, al hadden we zowel tegen Union als tegen KV Mechelen verlengingen nodig. 

 

image.png.c89a6295247da2fdac60085d9122154c.png

 

Op naar de rest van het reguliere seizoen en de halve finales in de beker, waarin we het opnemen tegen Cercle Brugge. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seizoen 22/23: einde reguliere competitie + Croky Cup

 

Onze ongeslagen reeks konden we in februari verder zetten, maar ik merkte dat het al moeilijker begon te worden. Als we al wonnen, was het met bloed, zweet en tranen. Playoff 1 leek een zekerheid, maar in maart gebeurde dan het onvermijdelijke; we verloren in Gent voor het eerst in 17 wedstrijden. Het leek een keerpunt te worden in ons seizoen, want we konden vier wedstrijden op rij niet scoren. 

Nadat we thuis tegen Westerlo na een kwartier op 0-2 stonden besloot ik om een tactische ingreep te doen op het middenveld. De punt naar achter was verleden tijd en werd een punt naar voor. Het zorgde voor een fantastische ommekeer, want we scoorden zowaar vijf keer. Ik besloot om de rest van het seizoen af te werken op die manier en het loonde. Met zeges in Genk en tegen Mechelen stelden we onze plaats in playoff 1 veilig. 

 

image.thumb.png.5e150248bd008e59e2490394c9e634b2.png

 

In de beker moesten we het opnemen tegen de vereniging uit Brugge. In Brugge gingen we met 0-1 winnen, maar de Bruggelingen profiteerden van onze rampzalige vorm in maart en deden hetzelfde bij ons. Een penaltyreeks dus, waar we zowaar als winnaar uitkwamen. Oef!

 

image.png.42d0c6b2808a3e64b2a4c9b7561fbea5.png

 

In de finale kregen we een topaffiche, want het was Antwerp dat ons ging proberen te weerhouden van een eerste bekerwinst in lange tijd. 

We startten verschroeiend en na een kwartier levert dat al een dubbele voorsprong op via Silva en Stroeykens. Antwerp zet daar weinig tegenover, maar vindt nieuwe moed tijdens de rust. Kort na rust scoort Frey de aansluitingstreffer, waarna Antwerp op zoek gaat naar de gelijkmaker. Wij zetten daar weinig tegenover, maar kunnen de wedstrijd redelijk goed op slot houden. Silva scoorde nog op de counter, maar die werd terecht afgekeurd voor buitenspel. Maakt ook niet uit, want we winnen de Croky Cup!

 

image.png.02190ceb69552cc3d1a0b6811693874a.png

 

Zoals gezegd leek het lange tijd spannend te worden voor de plaatsen in playoff 1, maar Gent en Club moesten de rol lossen. Club sukkelde het hele seizoen met blessures, waardoor het op bepalende momenten tekort kwam. De Champions League poule met Real Madrid, Tottenham en Dortmund bleek veel te sterk te zijn, met een 0/18 als gevolg. Het zorgt ervoor dat Hoefkens op het einde van de reguliere competitie zijn C4 ontvangt. Hij wordt opgevolgd door een ware Club-legende, namelijk Gert Verheyen. Benieuwd of hij analytisch inzicht kan overbrengen. Onderaan zien we dat Seraing, Oostende en Cercle Brugge zakken naar de Challenger Pro League, waar Lommel kampioen speelde. De Futures van ons werden knap tweede op slechts twee punten. 

 

Knipsel.thumb.PNG.5107550a302d8e0197e91d98ddda8491.PNG

 

Spoiler

Zoals vaak zijn er veel trainerswissels gebeurd:

  • Mazzu volgt bij Cercle Muslic op, waarna Mazzu wordt opgevolg door Jaidi.
  • Dury volgt bij Oostende Vanderhaeghe op.
  • Maes volgt bij Kortrijk Custovic op.
  • Bjelica volgt bij OHL Brys op.
  • Buijs volgt bij STVV Hollerbach op.
  • Belhocine volgt bij Zulte Leye op.
  • Verheyen volgt bij Club Hoefkens op.

 

Volgende update: playoff 1!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seizoen 22/23: playoff 1

 

In playoff 1 nemen we het op tegen Genk, Standard en Antwerp. We staan allemaal binnen 5 punten van elkaar, dus het zal gaan spannen. Op de eerste speeldag winnen we van Genk en wint Standard van Antwerp, waardoor wij aan kop komen. Op speeldag twee gaan we in blessuretijd ten onder in Luik en wint Antwerp in Genk. Standard komt zo aan kop te staan. Op speeldag drie spelen we gelijk in Antwerpen en wint Genk van Standard. Op speeldag vier winnen we in Genk en wint Antwerp van Standard. Op die manier komen we opnieuw aan kop. Op speeldag vijf winnen we thuis van Standard en wint Antwerp van Genk. Het zorgt ervoor dat we op de laatste speeldag in een rechtstreeks duel met Antwerp uitmaken wie de titel pakt!

 

image.png.f5d1e009e2251707c48f471b049ba28e.png

 

Er staat veel spanning op de wedstrijd, waardoor beide teams wat nerveus beginnen. Het zijn echter de bezoekers die het eerst toeslaan. Balikwisha rolt de volledige flank op en biedt Miyoshi de 0-1 aan op een plaatje. De Japanner maakt het enig mooi af met een subtiel lobje over de uitgekomen Van Crombrugge. Voor rust kunnen we niet meer reageren. Tijdens de rust zette ik de jongens op scherp. Murillo had het moeilijk met Baliskwisha en werd gewisseld door Sadiki. We zetten de Luikenaars onder druk, maar kansen afwerken lukte niet. Iets na het uur besloot Gerkens ons te helpen met twee domme gele kaarten in enkele minuten. Ik greep direct in en liet de ploeg in een 4-2-2-2 spelen. Esposito kwam als extra spits en verving Diawara. Het loonde quasi direct, want de jonge Italiaan werd diep gestuurd door Ashimeru en prikte de gelijkmaker binnen. Het was het sein voor een ware belegering van het Antwerpse doel. Tien minuten later scoorde Esposito zijn tweede van de avond binnen, wat ons de titel opleverde!

 

image.png.0b9f0cb4b104fc5b79cd8322c1708d25.png

 

De eindstand ziet er als volgt uit:

 

Knipsel2.PNG.91fd43c4086c2f677f0d4ac90cd7eef5.PNG

 

Statistieken van de kern:

Knipsel3.thumb.PNG.decdceef7619e0c9ae6207a703b625fc.PNG

Knipsel4.thumb.PNG.ddab8cbca36780f50e5db669334b081e.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Seizoen 23/24 - Transferperiode zomer

Na de dubbel moesten we ons gaan voorbereiden op een druk nieuw seizoen. Transfers waren dus een must. Gezien de financiële situatie van de club, moesten er sowieso ook uitgaande transfers gebeuren. Hannes Delcroix levert ons het meeste op. De linksvoetige centrale verdediger wilde zijn contract niet verlengen en ging zijn laatste contractjaar in. Zijn bestemming werd zowaar de Mexicaanse competitie, want Monterrey was bereid 9,25 M over te schrijven op onze rekening. El Hadj zat in een gelijkaardige situatie, maar hij blijft wel in België, want het is concurrent Genk dat nog 4,2 M wilde betalen voor de wispelturige Belg. Olsson had er een degelijke uitleenbeurt op zitten en kon zo een transfer naar Moskou versieren. De rest was voornamelijk lozen van overbodige spelers, zoals Ishaq, Bundu, Colassin, ...

Op inkomend vlak wilde ik de uitleenbeurt van één van onze twee spitsen verlengen. Het werd Esposito, omdat Fabio Silva zijn kans zou gaan krijgen bij Wolves. Ook Kaboré (rechtsback), Blanco (centrale middenvelder) en Brekalo (aanvallende middenvelder) komen ons op huurbasis versterken. Die laatste twee pas op het einde van de transferperiode, omdat de kern naar mijn gevoel nog te klein was en we geen geld hadden om nog spelers definitief binnen te halen. De grootste inkomende transfer zijn twee centrale verdedigers, namelijk Kiwior en Boyomo die voor 8 M en 6,75 M overkomen van respectievelijk Spezia en Albacete. Ze staan bekend als spelers met een grote toekomst, dus passen perfect binnen onze filosofie. Naast Esposito wilde ik nog een extra spits, want Stassin is nog niet klaar voor de grote spotlights. Er waren diverse opties, maar uiteindelijk werd het de jonge Kroaat Beljo. Hij komt over van Osijek voor 3,3 M. Als laatste kwam centrale middenvelder Seoane over van Vélez, maar hij zal het seizoen aanvatten bij de Futures. 

20 M inkomend, 20 M uitgaan. Het is effen! 

 

image.thumb.png.9576df55fa77ae8ec28c857c517afa70.png

 

De oefencampagne voor het nieuwe seizoen was nogal kort en sloten we af met de traditionele Super Cup. Van de drie oefenwedstrijden verloren we enkel tegen Manchester City, nogal logisch. We scoorden wel twee doelpunten tegen de Citizens, dus het toont dat we aanvallend klaar zijn voor het nieuwe seizoen. 

 

Mijn indruk werd bevestigd in de Super Cup, waarin we Genk van de mat speelden. Nieuwe aanwinst Beljo drukt direct zijn stempel en ook Yari lijkt in een goeie vorm het seizoen aan te vatten! 

 

image.thumb.png.41002a84ad5f0e66031ad066bc12173c.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...