Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Nie Zievere... Speile!


Dogfacedgremlin

Aanbevolen berichten

anderlecht.png.ba1822a75d15eac82c1fdac53

 

01. Nie Zievere... Speile!

 

"Nie Zievere... Speile!" 
Een van de bekendste quotes van de beste Belgische trainer ooit: Raymond "den Tuveneir" Goethals.

 

 

27499.jpg

 

 

Goethals maakte naam en faam als trainer van o.a. Anderlecht, Standard, Bordeaux en Olympique Marseille. 
Op zijn palmares staan titels en bekers in België en Frankrijk, maar vooral ook 2 Europese Supercups, een beker voor Bekerwinnaars én de Champions League.

 

Daarnaast was Goethals een opgemerkt figuur door zijn manier van spreken.

"Lustert ier, Karel. Veur maa, Maradonaa, tis den besten. Aaj at olles éé: snelaajt, tekniek, ne goej pas. Aaj was beter dan Gullik, Van Batsen, Rijkaar, Romanio, Babalero en Kluivers"
 

"Nie Zievere... Speile!"
Het is op het veld dat het moet gebeuren. En bij Anderlecht moet het daar dringend eens gaan gebeuren.
De meest succesvolle club van België zoekt nu al een aantal jaar naar stabiliteit. Er is een herstelplan uitgewerkt en een nieuwe structuur uitgetekend.
Nu moet het zich nog vertalen in resultaten op het veld.

 

 

Het DNA: de club

 

Het doel is om van Anderlecht weer dé Belgische topclub te maken. 

Om dit te realiseren werken we volgens enkele principes die de basis van het succes moeten worden; het DNA van de club.

 

Op lange termijn moet dit Anderlecht in staat stellen om jaarlijks de belangrijkste titelkandidaat te zijn en ook Europees een woordje mee te spreken.
Voor een Belgische club een rol van betekenis spelen in de Champions League wordt natuurlijk moeilijk, maar in de Europa League en Conference League moeten er wél mogelijkheden zijn.

 

Dominant en verzorgd voetbal
Op het veld willen we technisch verzorgd voetbal spelen én dominant zijn. Zo hoort Anderlecht ook gewoon te spelen. Hiervoor zal de kern moeten bestaan uit spelers die technisch onderlegd zijn én over de nodige voetbalintelligentie beschikken.

 

Defensieve stabiliteit
Aanvallen en frivool voetbal mag dan wel het doel zijn, als je succesvol wil zijn moet je zorgen dat je ook defensief stabiel bent en uiteindelijk minder doelpunten tegen krijgt dan de tegenstander.

 

Neerpede

Youth only? Zeker niet! Waar nodig zullen we de kern zeker en vast versterken met spelers die we aantrekken van buitenaf. Maar de nadruk moet toch vooral liggen op het opleiden van jonge talenten. Jonge talenten die uit onze eigen opleiding komen, maar ook jonge talenten die we op het spoor komen via onze scouting en die we verder vormen en opleiden tot spelers die perfect binnen het DNA passen.

 

 

Het DNA: de spelers

 

De basis: Passing, Technique, Decisions, Work Rate, First Touch 
Voor een speler van Anderlecht zal de lat hoog liggen voor deze 5 kenmerken. In mijn ogen zijn deze essentieel voor het soort voetbal dat we willen spelen.

 

Daarnaast hechten we ook belang aan een goeie rating voor Composure, Determination, Teamwork, Vision, Balance en Stamina.
 

Tot slot moeten de spelers uiteraard ook over de nodige kwaliteiten beschikken die nodig zijn voor de positie en rol die ze moeten gaan spelen. (Zo zal een verdediger die aan alle bovenstaande criteria voldoet, maar een drama is op gebied van tackelen, marking en positioning nooit in aanmerking komen om voor ons te spelen).

 

De spelers die doorstromen vanuit onze jeugdopleiding gaan we zodanig proberen op te leiden zodat ze volledig binnen bovenstaand profiel passen.
Als we de transfermarkt gaan, zullen de spelers moeten voldoen aan bovenstaand profiel.

Uiteraard kan er hier en daar wel eens een uitzondering gemaakt worden, als blijkt dat een speler op een ander gebied fenomenale kwaliteiten kan voorleggen..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 432
  • Created
  • Laatste reactie

anderlecht.png.ba1822a75d15eac82c1fdac53

 

02. Doelstellingen

 

 

In de vorige post had ik aangegeven om iets dieper in te gaan op het tactisch plaatje.. Maar het voelt niet helemaal logisch aan om daar nu al dieper op in te gaan; dus ik schuif deze nog even voor mij uit.

 

We gaan het eerst even hebben over de doelstellingen.

 

Ietwat verrassend is het bestuur van Anderlecht niet zo erg veeleisend op de korte termijn.

Er wordt gevraagd om in de top 3 te eindigen, de bekerfinale te spelen en te overwinteren in de Conference League.

Dit lijkt me allemaal best haalbaar; al ben je in de beker en Europa natuurlijk ook wat afhankelijk van de lotingen.

 

Daarnaast moeten we ook volop inzetten op de onze jeugdopleiding; wat uiteraard helemaal past in het DNA dat ik wil installeren.

 

Club-visie.png

 

Voor mezelf wil ik (midden-)lange termijn al wat meer doelstellingen vastleggen:

 

Op korte termijn (3 seizoenen):

 

- Belgisch kampioen worden

- De Belgische beker winnen

- De schuldenberg halveren

- Een speler verkopen voor meer dan 15 miljoen.

 

Op middenlange termijn (Seizoen 4 tem 7):

 

- Iedere 2 jaar minstens 1 keer kampioen spelen

- De club schuldenvrij maken

- Een speler verkopen voor meer dan 25 miljoen

- In de kern 5 Belgische internationals hebben die we zelf hebben opgeleid.

 

 

Financiën

 

Momenteel hebben iets meer dan 2 miljoen op onze bankrekening staan.

Het eerste transferwindow staat uit, dus er is geen transferbudget beschikbaar (ik betwijfel ook of er anders wel beschikbaar zou zijn)

Qua lonen geven we momenteel al meer uit dan er in het budget is opgenomen, dus dat kan al voor problemen zorgen..

Finances.png

 

We hebben momenteel ook bijna 42 miljoen aan schulden die afbetaald moeten worden.

Met maandelijks 2,3 miljoen aan terugbetalingen zal onze bankrekening dus snel leeg zijn...

 

Schulden.png

 

 

Season preview

 

Tot slot nog even de preview van het seizoen.
Ik moet zeggen dat ik bijna van mijn stoel viel toen ik dit zag. Anderlecht wordt zowaar als grootste kandidaat op de titel bestempeld.
Geen idee hoe ze daar bij komen; maar erg realistisch lijkt dit me niet.

Club Brugge heeft absoluut meer kwaliteit in zijn kern en staat ook financieël heel sterk. Voor mij zijn zij toch wel de absolute favoriet voor de titel.

 

De grootste uitdagers voor Club zijn volgens mij RC Genk en Antwerp.

 

Genk won afgelopen seizoen de beker en was vice-kampioen. Bovendien konden ze ietwat verrassend hun betere spelers bij zich houden, topschutter Onuachu op kop.
Bij Antwerp zien we dan weer dat de kapitaalkrachtige voorzitter ieder jaar opnieuw stevig zijn portefeuille open trekt om de kern (en de rest van de club) te verbeteren.

 

Daarna plaats ik Anderlecht en Gent.
De Buffalo's beschikken niet over echt uitgesproken uitblinkers, maar hebben een zeer brede kern waarin de wisselspelers qua kwaliteit dicht aanleunen bij de basisspelers. 

 

Verder is het uitkijken naar teams als OHL en Union. Beide teams kunnen rekenen op een financieel sterke eigenaar én hebben een zusterclub in de Premier League. Voor cercle geldt overigens dezelfde redenering met Monaco als moederclub.

 

Mechelen en Charleroi tot slot, bewijzen al jaren dat ze met beperkte financiële middelen erin slagen om een mooie kern samen te stellen en boven de verwachtingen te presteren.

 

 

Season-preview.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

anderlecht.png.ba1822a75d15eac82c1fdac53

 

 

03. The Key players

 

 

De tactiek wordt voor deels gebouwd volgens de filosofie die we voor ogen hebben; maar een belangrijk deel wordt natuurlijk ook bepaald door het spelersmateriaal dat voor handen is. Je wil liefst gaan bouwen rond de belangrijkste spelers.

 

Als we het aan onze assistent vragen; dan komen we bij volgende spelers uit:

 

Top-players.png

 

Het valt gelukkig ook meteen goed mee dat iedereen redelijk goed scoort op onze 5 key-attributen.
Weliswaar niemand die er op dat gebied bovenuit steekt, maar iedereen haalt een vrij degelijk gemiddelde als we som van de attributen maken.

 

 

Kristoffer Olsson

 

Kristoffer Olsson staat helemaal bovenaan het lijstje. De Zweed is dit seizoen nieuw bij Anderlecht, dat hem kon wegplukken bij Krasnodar. Als we kijken naar zijn stats, dan zie we dat hij redelijk all-round is; waarbij zijn sterktes in het aanvallende compartiment liggen. Technisch en mentaal meer dan degelijk; enkel jammer een goed afstandsschot ontbreekt. Als we er zijn traits ook nog bijnemen, dan lijkt het vrij duidelijk dat we met Olsson best uit de voeten zal kunnen als spelverdeler, bij voorkeur in een centrale rol.

 

Olsson.png

 

 

Sergio Gomez

 

Opgeleid in La Masia bij Barcelona, dan weet je gewoon dat je een speler hebt die technisch prima onderlegd is.
Zo ook Sergio Gomez. Anderlecht haalt de 20-jarige Spanjaard weg bij Dortmund, waar hij niet kon doorbreken.

Van opleiding een nummer 10; maar zijn sterke punten lijken eerder op de flank te liggen.
Zoals eerder aangegeven steken zijn technische kwaliteiten er absoluut bovenuit, maar tegelijk heeft hij ook nog heel wat werkpunten.. Vooral aan zijn work rate moet hij gaan werken als hij binnen ons DNA wil passen. 
Hij is gehaald als linksachter, dus ook aan zijn verdedigende kwaliteiten zal moeten gewerkt worden.. Tenzij we hem toch hoger op het veld uitspelen.

 

Gomez.png

 

Christian Kouamé

 

Ook dit is een nieuwe naam bij Anderlecht. De Ivoriaanse spits wordt gehuurd van Fiorentina. Kouamé is een hardwerkende aanvaller die het vooral van zijn fysieke kwaliteiten moeten hebben. Technisch is het allemaal net iets minder; maar ik zou er als verdediger niet graag tegenover staan.

 

Kouam.png

 

 

Wesley Hoedt

 

Wie waarschijnlijk geen schrik heeft van spelers als Kouamé, is Wesley Hoedt.
Ook hij is nieuw bij Anderlecht, maar dankzij een verleden bij Antwerp kent hij de competitie al.

De Nederlander is een stevige bonk die ook technisch onderlegd is. Jammer genoeg niet van de snelste, maar gelukkig compenseert hij dat door een degelijk positiespel. 

 

Hoedt.png

 

 

Wat mij betreft staan deze 4 jongens altijd in de basis. Zet daar nog onze doelman en kapitein Hendrik Van Crombrugge bij en je hebt een ijzersterke as met iemand op de flank die het verschil kan maken.

 

Onder Kompany speelt Anderlecht momenteel in een 4-4-2. 
Qua rollen moet het zoiets zijn:

 

Kompany-tactic.png

 

 

Of er op deze basis een succesvolle tactiek kan gemaakt worden in FM weet ik niet; want dit wordt al zeker niet de formatie die ik zal gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

anderlecht.png.ba1822a75d15eac82c1fdac53

 

04. Tactisch puzzelen

 

 

Dominant voetbal op basis van balbezit; dat was dus het opzet.

 

In possession vertalen we dat door de passing op korter te zetten, het tempo naar omlaag te halenn Play out of Defence en Work Ball into Box. De passing kan uiteraard nog korter en het tempo nog lager, maar dan gaan we nauwelijks nog tot kansen komen vrees ik.. Het tiki-taka à la Barcelona onder Pep kan deze kern absoluut niet aan :D 

 

In-posession.png

 

In de omschakeling kiezen we voor de Counter-Press en Counter.
Al kan het gebeuren dat counter ook uitgezet wordt, om de bal nog beter in de ploeg te kunnen houden.

Aan de doelman vragen we om de bal in te spelen naar de verdedigers.

 

 

Transition.png

 

 

Als de tegenstander de bal heeft, dan proberen we hen vrij snel en vrij hoog onder druk te zetten; om de bal snel ter heroveren. Niet zo extreem als bij Gegenpress, maar de tegenstander moet ook niet teveel tijd krijgen.

Wanneer de tegenstander over veel snelheid beschikt, dan kan de defensieve lijn iets naar beneden gehaald worden.

 

Out-of-possession.png

 

 

Een 4-3-3 of 4-2-3-1 zijn voor mij de meest evidente formaties om op balbezit te gaan spelen, maar Anderlecht heeft daar niet het speelmateriaal voor..
Een 3-5-2 leek mij het meest evidente, maar die kreeg ik niet helemaal aan de praat.

 

Uiteindelijk ben ik tot onderstaande 4-1-2-1-2 narrow gekomen:

 

4-1-2-1-2-Diamond.png

 

 

Misschien nog interessant om te vermelden dat er bij lastige (uit-)wedstrijden ook wel eens gekozen wordt voor Balance of zelfs Cautios als mentaliteit en dat de DM dan op def komt te staan. Kwestie van het achterin iets meer gesloten te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

anderlecht.png.ba1822a75d15eac82c1fdac53

 

05. Hey ho, let's go!

 

Tijd om te voetballen. 
De voorbereiding verliep voorspoedig, al hadden er in bepaalde wedstrijden gerust wat meer doelpunten mogen vallen..

Het belangrijkste is echter ritme opdoen en geen blessures oplopen.

 

Friendlies.png

 

Jupiler Pro League

De samenstelling van de kalender was allerminst in ons voordeel.. We ontvingen meteen de titelverdediger en grote rivaal: Club Brugge. Met nog een kwartier te gaan, trapt Club de 1-1 tegen de netten.. Even balen, maar we kunnen best wel leven met een gelijkspel. In de laatste 10 minuten treffen we nog 4 keer raak en zadelen we Club Brugge met een gigantische kater op. Een droomdebuut, zowel voor mij als voor Zirkzee; die bij zijn debuut meteen goed is voor een hattrick.

 

Met vlotte overwinningen tegen Seraing en Beerschot pakken we 9/9 met veel spektakel.

Tegen Zulte Waregem worden we terug met de voetjes op de grond gezet; maar we herpakken ons met een zege tegen Genk.

Eind augustus staat ook voor het eerst in jaren de Brusselse derby terug op het programma. Een derby zonder winnaar, want in het Dudenpark wordt het 1-1.

 

Eind augustus zijn we de fier leiders.
We moeten de leidersplaats wel delen met Genk en Standard.

JPL.png

 

Conference League

Om onze financiën op orde te krijgen, kan Europees voetbal een enorm grote hulp zijn.
We treden aan in de kwalificaties van de Conference League.

In de derde voorronde treffen we Vitesse. In tegenstelling met wat in real gebeurde, zetten we de Nederlanders opzij en mogen we naar de laatste voorronde.

Ook het Hongaarse Fehérvar kan ons niet Europa houden, met 2 zeges verzekeren we ons van de groepsfase én krijgen we wat extra prijzengeld op onze rekening gestort.

 

In de groepsfase komen we uit tegen Buducnost, Austria Vienna en Shakter Soligorsk. Vienna kan ik nog net aanduiden op een wereldkaart, de andere 2 tegenstanders zijn totaal onbekend.

Loting-Conf-L.png

 

Match van de maand

Er was dan wel de Brusselse derby, maar dé wedstrijd van de maand was zonder twijfel de bolwassing die we Club Brugge gaven. De uitslag is absoluut geen correcte weergave van de wedstrijd; but who cares :D 

 

Match-of-the-month.png

 

 

Programma september

Het programma voor volgende maand oogt relatief makkelijk.

Al onze tegenstanders kenden een niet zo fantastische start van de competitie en staan in de onderste helft van het klassement. 

 

Sept.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

anderlecht.png.ba1822a75d15eac82c1fdac53

 

06. Top in eigen huis

 

 

Jupiler Pro League

Een relatief makkelijk programma, maar op bezoek bij de kelderploegen blijken we toch heel wat moeite te hebben.
In eigen huis winnen we heel vlot van Kortrijk en Cercle.

Maar op bezoek bij OHL en Mechelen kennen we heel wat problemen. Tegen de laatste in de stand, OHL, moeten we wachten tot minuut 90 voor we het enige doelpunt van de wedstrijd kunnen scoren.
Achter de Kazerne in Mechelen scoren we ook pas in minuut 82 en aangezien Mechelen dan al gescoord had, moeten we tevreden zijn met een gelijkspel.

 

In de stand staan we nog steeds helemaal bovenaan én hebben we een kleine kloof geslagen.
Oostende is de verrassende tweede; maar tussen plek 2 en plek 10 zit er amper 3 punten verschil..

JPL.png

 

 

Er is ook slecht nieuws, Lissandro Magallan is zwaar geblesseerd geraakt. Een blessure aan zijn ligamenten zorgt ervoor dat hij 9 to 10 maand out zal zijn. Zijn seizoen zit er dus op. Tot overmaat van ramp is er in de huurovereenkomst opgenomen dat uitleenbeurt niet vervroegd kan beëindigd worden..

Blessure-Magallan.png

Conference League

Op bezoek bij Shakhter Soligorsk hebben we hetzelfde probleem als later tegen OHL en Mechelen.. We moeten erg lang zoeken om de verdediging te verschalken. Een flauwe 1-1 is niet meteen het resultaat waarmee we dachten te beginnen.

In eigen huis tegen Austria Vienna loopt alles wel vlot. Nog voor de pauze ligt eindstand al vast.

 

Samen met Shakther Soligorsk gaan we aan de leiding in onze groep. 

Vienna is toch ietwat verrassend laatste met 0 punten.

Conf-L.png

 

 

 

Spoiler

Sept.png

 

Match van de maand

Weinig affiches om echt warm van te worden afgelopen maand.. De keuze van match van de maand valt dan ook op de wedstrijd tegen OHL, die toch een klein beetje een burenduel is.
We waren overduidelijk de betere ploeg, maar moesten tot het gaatje gaan om de overwinning te pakken.

 

Match-of-the-month.png

 

Manager evaluatie

Het bestuur is duidelijk tevreden met mijn prestaties tot nu.. wie ben ik om hen ongelijk te geven? :D 

 

Manager-performance.png

 

Programma oktober

In oktober krijgen we een stevig programma.
We trekken naar Sclessin voor de altijd beladen wedstrijd tegen Standard. Daarnaast staat ook een bezoek aan de Ghelamco Arena op het programma.

In eigen huis ontvangen Antwerp en seizoensrevelatie Oostende. 

Daartussen staat er ook nog een Europees duel én het eerste bekerduel geprogrammeerd.

Okt.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

 anderlecht.png.ba1822a75d15eac82c1fdac53

 

07.  Een maand vol toppers

 

 

Jupiler Pro League

In de competitie spelen we 4 wedstrijden en het zijn eigenlijk alle 4 topwedstrijden.
Om te beginnen trekken we naar Standard, de grote rivaal uit het Waalse landsgedeelte. Een wedstrijd met veel strijd, maar weinig kansen en nog minder (geen) doelpunten..
Daarna ontvangen we Antwerp. Dankzij het geld van Paul Gheysens proberen ze zich al enkele seizoenen in de top van het Belgisch voetbal te nestelen. In onze Lotto Arena wordt de opmars even gestuit, de punten blijven in Brussel dankzij een 2-1 overwinning.

Daarna gaan we op bezoek naar de Arteveldestad. Voor het eerst dit seizoen zijn we echt de mindere ploeg. AA Gent wint dan ook verdiend met 2-1.

De laatste competitiewedstrijd van oktober is in eigen huis tegen Oostende. De kustboys waren de revelatie in het begin van het seizoen, maar hebben het deze maand iets lastiger. Het wordt een zeer spannende wedstrijd, die we pas in de 98e minuut in ons voordeel kunnen beslechten: 3-2

 

Eind oktober staan we nog steeds helemaal bovenaan. AA Gent kende een bijna foutloze maand en mede dankzij de overwinning tegen ons naderen ze tot op 2 punten. Club Brugge is dé tegenvaller tot nu toe. De regerende kampioen staat slechts op plek 11.

JPL.png

 

Croky Cup

In de Belgische beker komen we deze maand voor het eerst aan het werk. 
Tegen de amateurs van Francs Borains is het de moment om eens flink te roteren. We komen nooit in de problemen, maar 3-0 is toch een povere winst tegen een club die enkele divisies lager speelt.

 

Conference League

In Europa stond er ook een duel op het programma. 
We ontvingen Buducnost uit Montenegro. De tegenstander was duidelijk een maat te klein en we wonnen dan ook vlot met 4-1. 

 

Na 3 wedstrijden zijn we prima op weg om ons te kwalificeren voor de volgende ronde.

Conf-League.png

 

 

Een overzicht van alle wedstrijden van oktober in de spoiler.

Spoiler

Oct.png

 

 

Match van de maand

Veel mooie affiches afgelopen maand, maar als we dan toch een wedstrijd moesten kiezen; dan was het deze tegen AA Gent. Als leider trokken we naar het veld van de nummer 2.
De thuisploeg dicteerde voor de rust het spel en stond bij de pauze meer dan verdiend 2-0 voor.
Na de pauze zakten de Buffalo's wat meer in en kregen wij de bal. Refaelov zorgde voor de aansluitingstreffer; maar verder dan dat raakten we niet meer.

 

Match-of-the-month.png

 

Manager Evaluatie

Het bestuur is nog steeds dik tevreden met mijn werk; dus geen vuiltje aan de lucht op dat gebied.

Board-happinnes.png

 

Vooruitblik november

November lijkt vooral in Europa een belangrijke maand te worden. De duels tegen Buducnost en Austria Vienna kunnen ons reeds de kwalificatie voor de volgende ronde bezorgen.
In de competitie mogen de wedstrijden tegen STVV, Eupen en Charleroi in principe niet voor grote problemen zorgen.

 

Nov.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

 anderlecht.png.ba1822a75d15eac82c1fdac53

 

08. Een hapering in Europa

 

Jupiler Pro League

In de competitie stonden er maar 3 wedstrijden op het programma deze maand.
En zowel STVV, Eupen als Charleroi konden ons nooit in de problemen brengen. In alle drie de wedstrijden kwamen (realtief) snel op voorsprong en daar had de tegenstander nooit een antwoord op.

 

In de stand blijven we uiteraard aan de leiding. Gent had een iets mindere maand en zakt weg naar plek 4.

Genk is nu de eerste achtervolger, met 6 punten minder dan ons.

JPL.png

 

Conference League

In Europa konden we ons verzekeren van de volgende ronde, maar dat liep helemaal mis. 

Ik had er misschien wel iets teveel vertrouwen in en roteerde iets teveel achteraf gezien..

Tegen Buducnost bleven steken op een 1-1 gelijkspel. In Wenen loopt het helemaal mis en gaan we met 3-1 de boot in..

 

Austria Vienna staat nu plots helemaal bovenaan. 
De kwalificatie zal op de laatste speeldag beslist worden. We ontvangen dan in eigen huis Shakter Soligorsk. Niet verliezen en we zijn zeker van de volgende ronde.

Conf-L.png

 

In de spoiler het overzicht van de gespeelde wedstrijden van november.

Spoiler

nov.png

 

Match van de maand

Weinig opwindende wedstrijden afgelopen maand. Ik kies voor de wedstrijd op Charleroi.
We domineren de hele wedstrijd en pakken een vlotte zege. Wedstrijden als deze zien we graag.

 

match-of-the-month.png

 

Manager Evaluatie

Het bestuur blijft tevreden over mijn prestaties. Gezien de resultaten lijkt dat ook maar normaal.

manager-perf.png

 

 

Vooruitblik december

Volgende maand hebben we een vrij druk programma.
We beginnen met een bekerduel bij Beerschot. Daarna volgt de cruciale wedstrijd in de Conference League.

Daarna volgen nog 4 wedstrijden in de competitie, waarmee we de terugronde aanvatten. 
Kan Club Brugge revanche nemen voor de pandoering uit de heenwedstrijd?
Zulte Waregem is dan weer het enige team die ons in de competitie al kon kloppen..

dec.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

 anderlecht.png.ba1822a75d15eac82c1fdac53

 

09. De wraak van Brugge

 

Jupiler Pro League

In de competitie begonnen we aan de terugronde met een verplaatsing naar Jan Breydel. De Bruggelingen waren op revanche belust na de vernedering in de heenwedstrijd.. En die kregen ze ook. Onze jongens zagen sterretjes en de thuiswedstrijd wint overtuigend met 3-0.

Tegen Seraing, Beerschot en Zulte Waregem blijven nadien foutloos. Niet altijd even overtuigend, maar we pakken wel telkens de volle buit.

 

In de stand verandert er bijzonder weinig. We blijven aan de leiding en Genk volgt nog steeds op 6 punten.
Antwerp en Gent volgen nog eens 2 punten verderop.

JPL.png

 

Croky Cup

In de bekercompetitie krijgen de sterkhouders rust en krijgen de andere jongens de kans om zich te bewijzen.
Tot nu toe doen ze dat meer dan prima. 
Beerschot wordt vrij makkelijk opzij gezet, al duurde het wel even tot we de wedstrijd echt konden beslissen.

In de kwarftinale tegen Cercle hadden we een pak meer moeite. Het leek op verlengingen uit te draaien, tot we in de extra tijd dan toch het laken naar ons toe trokken.

 

In de halve finale treffen we Charleroi.

 

Conference League

In Europa stonden we voor het laatste en cruciale duel tegen Soligorsk.
De spelers beseften duidelijk hoe belangrijk deze wedstrijd was, want ze presteerden voortreffelijk. Soligorsk werd helemaal zoek gespeeld. Het had gerust veel meer dan 3-0 kunnen worden.

 

Austria won hun laatste wedstrijd ook en dus sluiten we de groepsfase af als tweede in de stand.

Conf-L.png

 

In de volgende ronde worden we uitgeloot tegen Rode Ster Belgrado.
Zeker niet de zwaarste tegenstander, maar tegelijk ook een team dat we zeker niet mogen onderschatten.

loting-conf-l.png

 

 

In de spoiler het overzicht van alle gespeelde wedstrijden.

Spoiler

Dec.png

 

Match van de maand

Voor de match van de maand valt de keuze op de uitwedstrijd tegen Club Brugge.
Waar het in de heenwedstrijd vrij gelijk op ging, maar Brugge in de slotfase volledig onderuit ging; waren de verschillen nu veel groter. De thuisploeg was heer en meester en won meer dan verdiend met 3-0.

Match-of-the-month.png

 

Manager Evaluatie

We doen het nog steeds prima, dus het bestuur is ook nog steeds blij.

Manager-performance.png

 

Vooruitblik januari

Na nieuwjaar beginnen we met 2 lastige wedstrijden, nl. thuis tegen Genk en uit bij Union.
Daarna volgen twee relatief makkelijkere wedstrijden tegen Kortrijk en OHL.

Jan.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

 anderlecht.png.ba1822a75d15eac82c1fdac53

 

10. Colassin on fire!

 

Transfers

We zijn ondertussen in januari aanbeland, dus ging de transfermarkt weer open.

De financiële situatie is allesbehalve rooskleurig, dus was het vooral zaak om een beetje extra cash te verkrijgen.

We zagen 3 spelers vertrekken en 1 speler kwam erbij.

 

De eerste vertrekker is Adrien Trebel. De Fransman was voor nieuwjaar quasi een basisspeler, maar hij is veruit de duurste speler in de kern, dus mocht hij beschikken. Blijkbaar had hij in de Europese wedstrijden indruk gemaakt op Austria Vienna.
Dankzij de overgang zijn we 1,3 miljoen rijker én een zware salarispost kwijt.

 

De tweede vertrekker is Francis Amuzu. Aangezien we dit seizoen zonder vleugelspelers spelen, kwam hij nauwelijks aan spelen toe.. Daarnaast mist hij ook gewoon efficiëntie. Het is AA Gent dat hem een kans geeft en 3 miljoen neertelt voor Ciske.

 

De laatste speler die zien vertrekken is Zakaria Bakkali.  Bakkali is gewoonweg niet goed genoeg en zit in de B-kern. Hij heeft echter een vrij zwaar (en aflopend) contract. Door hem nog een half jaar aan Waasland-Beveren te verhuren, kunnen we toch een groot deel van zijn salaris schrappen voor het laatste stukje van zijn contract.

 

Door het vertrek van Trebel, is de spoeling op het middenveld wat dun geworden. Om dit op te vangen huren we Aster Vranckx voor een half jaar van Wolfsburg. We kunnen de jonge Belg nadien ook overnemen voor 6,5 miljoen, maar gezien ons financiële situatie lijkt de kans eerder klein dat we de optie zullen lichten...

Spoiler

Vranckx.png

 

TRSF.png

 

 

Jupiler Pro League

Tijd voor voetbal dan. We beginnen het nieuwe jaar meteen met een nederlaag. We trekken naar Genk en de Limburgers smeren ons onze tweede nederlaag van het seizoen aan. 

We spoelen de nederlaag meteen door, want in de derby wordt stadsgenoot Union met forfaitcijfers huiswaarts gestuurd.
Op bezoek bij Kortrijk moeten we lang knokken, maar in het slot van de wedstrijd pakken we alsnog de volle buit.
In eigen huis tegen OHL zijn we alweer goed bij schot, want de Leuvenaars worden met 5-2 verslagen.

Dé uitblinker van januari heet Antoine Colassin. Bij afwezigheid van Raman(blessure) en Kouamé (Afrika Cup) grijpt de jongeling helemaal zijn kans en scoort 5 keer in 3 wedstrijden.

 

In de stand hebben we de leidersplaats nog steeds in handen. Genk is een puntje genaderd en volgt nu op 5 eenheden.
Voor de overige 2 plekken in PO1 lijkt het een strijd te worden tussen Antwerp, Gent en Oostende.

JPL.png

 

Een overzicht van alle gespeelde wedstrijden in de spoiler.

Spoiler

JAN.png

 

Match van de maand

De affiche van deze maand was ongetwijfeld de wedstrijd tegen Genk: de nummer 2 in de stand die de leider ontvangt.

Al bij al was het een evenwichtige wedstrijd, maar bleken de Limburgers efficiënter dan ons en zo verloren we dit seizoen voor de tweede keer.

Match-of-the-month.png

 

 

Manager Evaluatie

Vanuit het bestuur horen we tot nu toe vooral positieve zaken, dus aar mogen we tevreden over zijn.

Manager-performance.png

 

Vooruitblik februari

In februari wordt het wedstrijdschema iet drukker.
In de competitie mogen nemen we het op tegen Mechelen, Cercle, Standard en Antwerp. Vooral de laatste 2 wedstrijden zouden lastig kunnen worden.

Daarnaast spelen we ook nog de heenwedstrijd van de halve finale in de beker én is er de dubbele confrontatie met Rode Ster in de Conference League. 
Genoeg om naar uit te kijken dus.

FEB.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...