Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

It's a long, long way...


Gast MN82

Aanbevolen berichten

LLM... Lower League Management. Een principe zo oud als FM zelf! Wat is er leuker dan een obscure voetbalploeg naar de nationale en internationale top te loodsen?

 

Doorheen de jaren zijn er verschillende categorieën ontstaan binnen dit genre. Sleeping giants bv. waar je oude gloriën opnieuw op de voetbalkaart zet of Give youth a chance waar je met enkel eigen jeugdspelers een gooi doet naar de absolute top. De moeilijkste challenge is echter de San Marino challenge. Hier probeer je het San Marinese voetbal op de kaart te zetten door zowel met een ploeg als het nationale elftal de voetbalwereld te verbazen. Ik heb enkele verhalen hierover op verschillende fora gevolgd en weinigen slagen in hun opzet. Maar het is wel de kiem voor mijn verhaal. Ik ga starten in de laagste divisie van een land dat a) nog nooit actief was op een EK of WK en waarvan b) nog nooit een ploeg zich heeft kunnen kwalificeren voor de groepsfase van Champions League of Europa League.

 

Een eerste probleem is meteen de standaard database van FM. Geen enkel land voldoet namelijk aan mijn voorwaarden. Landen als Wales, Noord-Ierland of IJsland hebben dan wel een zwakke nationale competitie, het nationaal elftal wist zich al wel te plaatsen voor een eindtoernooi. Aan de andere kant heb je Wit-Rusland. Dit land wist zich nog nooit te plaatsen voor een EK of WK, maar heeft met BATE Borisov wel een ploeg dat reeds enkele malen actief was in de Champions League.

 

Er zit niets anders op dat extra landen op te laden. Met het League Pack van Timo heb ik meer succes. Na een half uurtje opzoekingswerk kom ik tot een mooi lijstje: Andorra, Armenië, Estland, Faeröer, Kosovo, Malta en Montenegro. Met Malta heb ik een succesvolle run gehad in FM20, met de andere landen heb ik geen band. Toegegeven, één land lijkt mij wel interessant als uitdaging. Wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...