Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Blup008@Vilafranquense


Blup008

Aanbevolen berichten

  • Reacties 191
  • Created
  • Laatste reactie

Seizoen 2035/2036

 

Transfers

 

28e6841547ac4d4af6140d7a32ba9cfa.png

 

Slecht nieuws voor @Pica Barrios vertrekt. Doordat we met zes spitsen zitten, voor twee posities, hebben we noodgedwongen afscheid moeten nemen van twee boegbeelden in de aanval. Barrios trekt voor €80.000.000 richting Engeland, zijn collega Antônio Marcos trekt voor 8 miljoen meer naar Spanje. Aan de andere vier spitsen om deze vertrekken op te vangen.

Naast onze spitsen, zien we ook de Braziliaanse nummer 1 vertrekken. Doelman Vargas trekt voor €42.000.000 naar Bayern. De doelman wou al lang weg, maar alleen als er minstens dat bedrag geboden werd.

Naast deze drie grote uitgaande transfers, nemen we afscheid van jeugdspeler en backuptalenten.

 

Op inkomend vlak halen we maar één speler: Belgische doelman De Pauw. In het kernoverzicht komt een schermafdruk.

 

 

 

De kern

 

Gezien ik waarschijnlijk toch niet zo lang meer ga blijven doorspelen met deze save, wordt het eens tijd om de kern voor te stellen, waarmee ik twee keer de CL kon winnen in drie seizoenen. Normaliter zou ik dit als het vaste eindpunt beschouwen, want er zijn amper of geen betaalbare alternatieven om de kern te versterken.

 

8e5e770c369302953b9e0507b5939888.png

 

 

 

Doelmannen

 

Wael Gharbi: Engelsman, Tunesiër en Italiaan. Uiteindelijk voor dat laatste land gekozen. Waarschijnlijk de beste keeper ter wereld, gezien we deze transferperiode boden van €148.000.000 van Real hebben geweigerd. Ooit het enorme risico genomen door hem als 18 jarige binnen te halen voor €40.000.000 van Ipswich uit de Engelse tweede klasse. Een gok dat absoluut zijn geld waard was.

 

460c73b6a4053499dc038acce8deba31.png

 

 

 

Lennert De Pauw: Enige inkomende transfer so far. Door het vertrek van Vargas, moeten we een nieuwe doelman binnenhalen. De Pauw lag al zeer lang op onze radar, want vrijwel elke scout was zot van hem. Jammer dat hij toch wat stagneerde, als is 22 nog een enorm jonge leeftijd voor een doelman. We halen hem voor €40.000.000 binnen, en doen zo een nuloperatie om Vargas te vervangen. Als hij zijn potentieel waarmaakt, heeft België er een topdoelman bij!

 

964de0406029d100cc8a8547c699c5f1.png

 

 

 

Centrale verdedigers

 

Sebastian Szafer: Duitse laatbloeier, ook Duits international. Zit niet altijd bij de selectie, maar heefttoch al een negen caps kunnen verzamelen. Een speler dat ook enorm veel potentieel heeft, waar het nog niet echt uitgekomen is. Gelukkig wel al sterk genoeg om toch tot de Europese top te behoren. Anders schop je het niet tot Duits international.

 

5398442587c839af0fab61f966fdeccb.png

 

 

 

Valton Hyseni: Naast Szafer hebben we ook de vaste centrale verdediger van Duistland in onze rangen lopen. Een absolute wereldtopper, en waarschijnlijk één van de beste centrale verdedigers in de wereld. We hebben boden van meer dan 130 miljoen van Inter afgewezen, want we willen Hyseni absoluut bij ons houden.

 

a677ec0ba30156e2cd0a069d6f6e9826.png

 

 

 

Pablo Quiñónez: Naast twee Duitsers staat er ook een Colombiaan in het hart van de defensie. De scouts kwamen ineens op de proppen met een jonge 18-jarige Colombiaan, ik dacht dat het weer een speler van 13 in een dozijn ging zijn. Maar na uitvoerig lang scouten, precies toch de juiste keuze gemaakt om deze knaap voor amper €130.000 naar Portugal te halen.

 

b07e79fd269352dcea4dd8af203cab81.png

 

 

 

Mohamed Soliman: Een Egyptenaar dat nog niet zo heel lang bij ons zit, maar intussen toch al niet meer weg te denken uit onze defensie. Of die uit Egypte. Nu al een echte topspeler, en hij is nog maar 20 jaar oud. Hij heeft dus nog een pak progressie voor de boeg.

 

7d0f2e4ffef371710cac98bed2cde3a9.png

 

 

 

Pedro Dóniga: Deze centrale verdediger werd weggeplukt op zijn 16e van Atletico Madrid. We hebben een klein risico genomen door er €13.000.000 voor neer te leggen, maar Dóniga overstijgt de verwachtingen. Hij heeft nog niet de meest indrukwekkende stats, maar hij krijgt zeer zeker zijn kansen om zich door te ontwikkelen. Volgens mij zal hij ooit wel eens debuteren voor Spanje, al komt dat nu nog te vroeg. Hij is ook nog maar 19 jaar oud, dus heeft nog alle tijd van de wereld.

 

d92e5fc1549941b9561ed7301def7ea4.png

 

 

 

Adão Cleiton: Waarschijnlijk de speler waar de fans zich het meeste tot gebonden voelen. Deze jongen komt uit eigen jeugd, en heeft het intussen geschopt tot Braziliaans international. Ook niet meteen de meest indrukwekkende stats, maar het is een kerel waar je absoluut op kan rekenen. Hij scoorde trouwens de enige goal in de tweede gewonnen CL finale.

 

198acc5cc95a9a0b47cff4a46cb815d0.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linksback

 

Danylo Chernysov: De grootste fout van Benfica, is ongetwijfeld deze jongen gratis laten gaan. Chernysov beschikt dus naast zijn Oekraïens paspoort, ook over een Portugees. Intussen uitgegroeid tot een solide back, waar we nog heel veel plezier aan gaan beleven, want hij is ook nog maar 22 jaar oud!

 

8098c7f49095f50f560468e7e485e18f.png

 

 

 

Daniel Adjei: De andere linksback dat het vuur aan de schenen van Chernysov moet leggen, is er eentje uit eigen jeugd. Ook een speler met een dubbele nationaliteit. Adjei is een Ghanees met een Portugees paspoort. We hebben dus twee Portugese linksbacks rondlopen, die niet uitkomen voor Portugal. Adjei is een meer dan degelijke speler, ook al stagneert hij ietwat in zijn ontwikkeling. Maar ook hij is nog heel jong, en kan later misschien nog een goede boost krijgen.

 

1d1856c264d0e78ce33203ab5887d3f2.png

 

 

 

 

 

Rechtsback

 

Op rechts hebben we ook een Portugees rondlopen. Een echte deze keer! Met zijn 25 jaar behoort Ferreira tot de oudere spelers van de kern, en het is iemand waar we absoluut op kunnen rekenen. Daarom is hij ook een vaste waarde in het elftal van Porugal. Mentaal is hij onverwoestbaar. Ondertussen zit hij al aan zijn zevende jaargang bij Vilafranquense, we kochten hem weg bij reeksgenoot Famalicão voor €15.000.000.

 

131c2aac3f338fb68070df015e21fb44.png

 

 

 

Xhemajl Zürcher: De enige niet (halve) Portugees dat we op de flanken hebben rondlopen. Zürcher is een Zwitser met een Kosovaars paspoort. Hij legt Ferreira het vuur aan de schenen, want beiden zijn ze allebei enorme toppers voor hun positie. Net zoals Ferreira begint deze man aan zijn zevende jaargang.

 

4bc914fdab36aa52057b5de9584f9bba.png

 

 

 

Gonçalo Vasconcelos: In tegenstelling tot de linksback, hebben we drie spelers op de rechtsback. Vasconcelos is een speler uit eigen jeugd, die dient als backup voor Ferreira en Zürcher. Ik speel met deze twee spelers in rotatie, maar als er eentje uitvalt, dan neemt Vasconcelos hun plek in. Vasconcelos krijgt dus alleen maar kansen wanneer de andere rechtsbacks met blessures of schorsingen zitten. Hij heeft net niet genoeg potentieel om even goed te worden als zijn collega's op dezelfde positie.

 

81e2eace755e30060b02898c58d6e560.png

 

Voor de linksback proberen we een jeugdspeler te recruteren zoals Vasconcelos, maar eenvoudig is dat niet. We hadden Gil rondlopen, maar deze is vertrokken dit seizoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Centraal middenveld

 

Alessandro Masper: Italiaanse dynamische middenvelder, en tevens één van onze duurdere aankopen. We legden drie seizoenen geleden maar liefst €86.000.000 op tafel voor deze international. Sindsdien niet meer weg te denken op ons middenveld. Fysiek een echte machine, waar nog een redelijk goede techniek en een goede kop op staat. Misschien wel de ster van het middenveld, want door hem kunnen andere spelers zich offensief uitleven.

 

01ed37536311716dfc15cfa4d8905fc2.png

 

 

 

Armando Jones: Zeer grote risicoaankoop, aangezien we 65 miljoen op tafel legden, voor een speler die letterlijk nog niets bewezen had. Maar de scouts waren zo vol over deze jongen (100 aanbeveling), dat ik hem toch maar kocht. Ook al heeft hij zich nog niet ontwikkeld zoals verwacht, deze Engelse Barbadaan staat toch op de deur te kloppen om een vaste basisstek bij Engeland op te eisen. En ik weet dat hij zich nog verder kan ontwikkelen.

 

79f40cf5b2cab607bae2bbe4bc923b97.png

 

 

 

David Barker: En dan heb je die andere Engelsman op het middenveld. David Barker. Een absolute wereldster, dat om één of andere reden niet in de nationale ploeg van Engeland raakt. Hij is enorm blessuregevoelig. Misschien is dat de reden waarom Engeland geen team rond hem wil bouwen. En is dat misschien ook de reden waarom we zo'n absolute topspeler gewoon gratis zijn mogen gaan wegplukken bij Crystal Palace. Een leuk weetje: Barker kwam naar ons in het seizoen 2029/2030, net in het seizoen dat Armando Jones uit de jeugdopleiding kwam bij jawel: Crystal Palace. Ze kweken daar precies goede middenvelders.

 

0192e0623369e514ca7206e05b10b1bf.png

 

 

 

Antonio Portela: Een eigen jeugdspeler, die vorig seizoen uit de jeugdopleiding gevist werd. Hij kan nu al aardige stats voorleggen, en moet nog 16 worden. Met een karakter als voorbeeldige burger, kan ik echt niet wachten om te zien hoe deze gast zich ontwikkelt. Je mag gerust zijn dat ik hem al snel voor de leeuwen gooi. Met twee absolute klasbakken als Barker en Masper bij hem, zie ik het alleen maar goedkomen!

 

ffa0371d33dd3531cd1a87affe1d800d.png

 

 

 

 

 

Aanvallende middenvelder

 

Makis Psaros: De derde Duitser in het team. Geen beenharde verdediger, maar een aanvallende mid met heel technische voeten. 19 jaar oud zijn, en al zo'n indrukwekkende stats kunnen voorleggen, het is niet veel spelers weggelegd. Nu al een wereldtopper, met Psaros gaan we een enorm mooie toekomst tegemoet. Psaros klinkt niet echt Duits, de jongen beschikt over een Grieks paspoort. Maar hij is nu voor de eerste keer opgeroepen voor de Mannschaft. Een speler waar wij, en ook Duitsland enorm veel plezier aan gaat beleven.

 

7cd7076784c8e4036f2eef822486b3ae.png

 

 

 

Hernán Darío Zúñiga: We hebben op de AMC met Psaros al een absolute klasbak rondlopen, zijn 'back-up' moet heus niet zoveel onderdoen. Ik zeg wel backup, maar in feite speel ik toch constant met twee teams in rotatie, waardoor Zuniga eigenlijk ook een basisspeler is. Zuniga is een jaartje ouder dan Psaros, en misschien iets minder goed, maar ook hij heeft een enorm mooie toekomst voor zich. Die eerste cap voor Colombia zal nu echt wel eens gaan komen zeker?

 

0a0b710998c3e5652bcfd0c657a0f08f.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spitsen

 

Marcello: Hangende spits dat ik koste wat kost moest aantrekken als ik mijn scouts mag geloven. Hij begint nog maar aan zijn tweede seizoen, maar heeft nu toch al zijn waarde bewezen. Niet meteen de spits dat garant staat voor goals, maar als je de ruimte kan creëren voor de anderen, dan ben je ook enorm nuttig. Marcello heeft nog gigantisch veel potentieel, en ik durf zelfs zeggen dat de Braziliaanse ploeg eraan komt als hij zich blijft ontwikkelen.

 

196b11d54abfe41ed7c1e1dd1086e725.png

 

 

 

Adriano Costa: Een speler uit eigen jeugd waar ik enorm graag mee wil werken. Hij is van nature een vleugelspits, dat onderstreept wordt door zijn enorme snelheid. Door het overvloed aan spitsen van vorig seizoen, heeft hij op uitleenbasis gespeeld in Italië. Daarin heeft hij het tot Portugees international geschopt. Eens zien of deze drukzettende spits zijn afwerken nog verder kan ontwikkelen, als hij dat doet, hebben we een heel uniek wapen in ons arsenaal.

 

500157da58f12d52271822cb85db5cf5.png

 

 

 

Ignacio Martínez: De topper in onze aanval. Zowat elke topclub in de wereld wil deze vaste spits van Spanje binnenhalen. Dat we deze ster ooit hebben kunnen halen voor 'amper' €36.500.000 vind ik nog altijd een enorme stunt. Hij speelt nog maar twee seizoenen bij ons, maar zijn aandeel in ons team is echt al gigantisch groot, omdat hij met zijn ogen toe altijd en overal kan scoren. 19 goals in 22 interlands voor een topland als Spanje, je moet het maar kunnen!

 

d2bc67cf3ef458625ceca8b5d833df70.png

 

 

 

Erick Arroyo: Save the best for last. Volgens mij zijn zowat alle ogen van de wereld gericht op deze 20-jarige Mexicaan. Ze zeggen dat het seizoen van de bevestiging meestal het moeilijkste is. Arroyo scoorde in zijn tweede seizoen maar liefst 33 goals in 22 wedstrijden en 4 invalsbeurten. Toen was hij negentien jaar oud... Het seizoen ervoor was hij ook al goed voor 16 goals in 16 wedstrijden. Als hij het gemiddelde van minstens één goal per game kan aanhouden, dan zit je als ploeg automatisch op rozen. Volgens mij gaan we aan Arroyo echt enorm veel plezier beleven!

 

1d5dab4d729f7a9bb7ddbe08e22b6e7c.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Transfers

 

Ik dacht dus dat mijn kern definitief ging zijn, maar in FM ben je natuurlijk nooit zeker. Eén inkomende, en één uitgaande transfers. En naar de toekomst toe, leggen we ook al twee inkomende transfers vast.

 

5f22ce44c7450e966f4acefa0661b005.png

 

UIT: Quiñónez wou per sé naar Man Utd vertrekken. Ik heb er alles aan gedaan om hem hier te houden, maar de speler wou absoluut vertrekken. Hij trekt voor 52 miljoen naar Man Utd.

 

IN: Ezequiel Vega (MC):

 

Centraal op het middenveld was het wat krap, met de zeer blessuregevoelige Barker en de 16 jarige Portela, dat we toch nog een extra mid hebben aangetrokken. Vega werd aanbevolen door de scouts, en met zijn opstapclausule van €6.250.000 een echt koopje. Hij zal mee in het rotatiesysteem ingezet worden, en er lacht een mooie toekomst hem tegemoet:

 

2720a74da1bb104edc395c6830c3af3e.png

 

 

 

 

 

Competitie

 

We doen het iets beter dan vorig seizoen. Twee punten meer, en een volledig ongeslagen seizoen. Amper zes goals tegen op 34 wedstrijden. Dat zijn defensief indrukwekkende stats! Met ene onthoofde aanval sinds het vertrek van Marcos en Barrios, slaan we er toch ook in om nipt de beste aanval te hebben.

 

De enige punten laten we tegen uit op Sporting (1-1), uit op Vizela (1-1), uit op Boavista (1-1) en thuis tegen Sporting (2-2) liggen. Meteen ook goed voor 5 van de 6 tegengoals. Uit op Benfica incasseerden we onze laatste tegengoal (1-2 winst).

 

870b63f29ed91eaa2ec5fe18801fc3de.png

 

 

 

 

 

League Cup

 

Deze beker wordt zonder al te veel problemen gewonnen. Enige smet is de 0-0 thuis in de groepsronde tegen Feirense.

 

106016786f1e9f54f4047f3a41a3b160.png

 

 

 

Beker

 

Ook de beker slepen we in de wacht. Een foutloos parcours, alleen spelen we gelijk op Sporting, maar door de 3-0 thuiszege in de halve finale, waren we al vrij zeker van een finaleplek.

 

In die finale was het wel billenknijpen, want in de 80e minuut komt Porto op voorsprong door een penaltyfout van Soliman. Gelukkig zet de Egyptenaar het zelf recht, door de winnende treffer te maken.

 

d9d4184cd5f8e61aa588dd15836126ce.png

 

 

 

 

 

Nog wat supercups:

 

8f320131c287e43f634d1fc2fa16f840.png

 

 

 

 

 

Champions League

 

De derde keer in vier seizoenen dat we de Champions League winnen.  Met twee gelukswedstrijden op de juiste moment, kunnen we toch weer een finale al winnend afsluiten. Tegen Real Madrid hadden we een enorme blessuregolf, zeker in te terugwedstrijd hadden we het moeilijk. Thuis wonnen we met 2-1 in de halve finale, in de terugwedstrijd scoort Costa de o zo belangrijke uitgoal, terwijl Real ook niet voorbij één doelpunt raakte. Man van de match: Doelman Gharbi. Waar Real maar liefst €147.000.000 voor overhad in de transferperiode.

 

In de finale is het een saaie gelijkopgaande wedstrijd, waarin wij net iets efficiënter zijn. 1-0 winst, met een xG van 0.67 - 0.70.

 

In vier wedstrijden tegen Arsenal deze reeks, kon Barrios welgeteld 0x scoren tegen ons...

 

5e77aaf863f21f744072d25c21a79f24.png

 

 

 

 

 

Kernstatistieken

 

António Kusunga is een doelman dat we uit onze jeugdintake kregen.

De exponent van het team is alweer Arroyo, die een voet heeft in 50 doelpunten dit seizoen. 12 assists en 38 goals. Hij is zowel topschutter in Portugal (23) als in de CL (9) geworden.

 

7d865271942d9523057592542950e86a.png

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seizoen 2036-2037

 

Transfers

 

Je denkt altijd dat je team 'af' is, maar dan zijn er toch altijd weer die enkele opportuniteiten die je niet kan laten liggen. Een overzicht:

 

5f69e3b52a077abcbaba63e2d2fefdc7.png

 

UIT: Zoals je kan zien, verkopen we zowaar drie rechtsachters. Vasconcelos, Ferreira en Zürcher vertrekken allemaal voor een totaalbedrag van €163.500.000 (als er aan de bonussen voldaan wordt). Dat er drie rechtsbacks vertrekken, betekent dat natuurlijk dat we er ook nieuwe binnenhalen. De overige spelers dat vertrekken, zijn jeugdproducten dat niet goed genoeg zijn voor het eerste elftal.

 

 

 

Remus Morariu (VC): Een centrale verdediger waar we al een tijdje achter zitten. Toen Quiñonez vertrok, probeerden we Morariu als vervanger te halen. Toen vroeg Reims €198.000.000. Een half jaar later, stond hij voor amper €41M op de transferlijst. Morariu bezit ook een Roemeens paspoort, maar staat heel dicht bij een debuut in de Franse nationale ploeg.

 

da4cf6dce3459a19f3a7f00e09aa2010.png

 

 

 

Matias Nicolaievsky (VVR): Zoals de naam niet laat vermoeden, nemen we een Argentijnse rechtsback over van All Boys. Op aanraden van mijn scouts, heeft dit wonderkind de potentie om uit te groeien tot een zeer solide back. Gezien ik met aanvallende flanken speel, is het feit dat hij ook als MR en AMR uitgespeeld kan worden, een mooie troef. We kunnen hem zelfs als centrale verdediger of middenvelder gebruiken! Polyvalentie troef!

 

418589f70082eda0a126a223625955ad.png

 

 

 

Oisin Gray (VVR): Waarschijnlijk de grootste transfer dat er ooit bij Vilafranquense gaat gebeuren. Toen mijn scout op de proppen kwam dat Man Utd hun sterspeler op de rechtsback wou verkopen voor 'amper' €120M, vond ik dat ik voor die deal moest gaan. Gray is waarschijnlijk de beste rechtsback dat er rondloopt op deze wereld, en nu komt hij in Portugal voetballen.

 

e388e435925e9621ec3bead02fcf6207.png

 

 

 

Bjarne Fagerland (VVL): Deze Noor komt eigenlijk maar als backup in geval van nood naar Portugal. We hebben maar twee linksbacks, en uit onze jeugd willen we maar niets degelijks krijgen, dus halen we Fagerland binnen die deze rol op zich zal moeten nemen.

 

25b3bdbcda00d60258cda59ce0e8f77a.png

 

 

 

Kamal Barhoum (AMC): De scouts kwamen ineens met een jonge Syriër af. Een Syriër lijkt me wel iets leuk, dus heb ik hem ook maar meteen gekocht. Als Psaros of Duniga uitvallen, zal Barhoum eerste keuze worden om mee in het rotatiesysteem op de AMC te gaan. Een jongen die best nog wel veel progressie heeft. Hopelijk laat hij het ook zien.

 

b34afcce007d20fd6a6611b7e09fa798.png

 

 

 

 

 

Competitie

 

Niet meer zo'n platwals als vorig seizoen. We slikken een hoop meer tegengoals en er komen wat verliezen bij aan te pas. Zo gaan we op een complete off-day 4-0 de boot in op Sporting bijvoorbeeld. Desalniettemin hebben we wederom geen probleem om de titel te veroveren.

 

ff84e557f24799175535b18861b8b75a.png
https://gyazo.com/ff84e557f24799175535b18861b8b75a

 

 

 

 

 

League Cup

 

De League Cup wordt zonder problemen binnengehaald.

 

7d87baa948550df5b9209ac0bb5393d2.png

 

 

 

 

 

Beker

 

Ook in de beker trekken we aan het langste eind:

 

8fb37f573e085157f79a01fd999ffafd.png

 

 

 

 

 

Supercups

 

Zowel de nationale als de Europese supercup wordt telkens met het kleinste verschil gewonnen:

 

a09b93543d79567d255eb5e2527f31cc.png

 

 

 

 

 

Champions League

 

Geen finale dit seizoen. We stranden in de halve finale tegen Bayern. In de heenmatch pakt Chernysov rood in de 34e minuut, maar slagen we er toch in om Bayern naar huis te spelen. Ondanks ons overwicht aan doelkansen, is het wel Bayern dat scoort met een half zondagsschot. De stats (2.11 - 0.83 xG) zeggen meer dan genoeg.

In de terugwedstrijd staan we op een zucht van de finale, tot Gray (ja, die man van 120 miljoen) besluit om een penaltyfout te maken in de 88e minuut, waardoor Bayern op 3-3 komt.

 

66a55d5a9a5d7c09cfc5a8bd011a2937.png

 

 

 

 

 

De kern

 

cf80ad213907bfbf5d6452fb59c714b7.png

e21efdf3fff419e8292a33719c25332d.png

 

Gonçalo Roliz is een speler dat we uit onze eigen jeugd binnenhalen. Hij kan op links- als rechtsback uit de voeten. Net dat wat we zochten!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seizoen 2037/2038

 

Transfers

 

Een team samenhouden is toch iets wat nooit lukt.

 

0f12e6825f44bebc5dbaa190df386dfe.png

 

UIT: Op vlak van uitgaande transfers zien we Hyseni vertrekken. Onze Duitse rots ging zijn laatste contractjaar in, en had absoluut geen zin om te verlengen. Vandaar dat we hem toch nog wilden verkopen. 70 miljoen is een mooie prijs.

Ook centrale verdediger Szafer verlaat ons. We waren in verre onderhandelingen met Stevens, waardoor het op die positie vrij krap werd. We vangen 65 miljoen voor de Duitse collega van Hyseni.

Tenslotte verlaat Costa ons. Met pijn in het hart neem ik afscheid van ons jeugdproduct, maar door de komst van Bellamy, is het onmogelijk om 5 spitsen tevreden te houden. Marcello, Arroyo en Martinez zijn beter dan Costa, dus moet die laatste vertrekken. We vangen er 85 miljoen voor.

 

 

 

David Ramos: Spits

 

Ramos is eigenlijk een Portugese opportuniteit. Aanbevolen door de scouts, en kostte amper €1.000.000. Hij zal gebruikt worden als een wissel op de toekomst.

 

2bca1ca146e52566a8e42c7a48eaafb7.png

 

 

 

Vusi Radebe: Centrale verdediger

 

Deze transfer lag al een tijdje vast, maar Zuid-Afrikanen mogen pas op hun 18 naar een buitenlandse club vertrekken. Door zijn komst konden we het ons makkelijker veroorloven om afscheid te nemen van twee centrale verdedigers. Wel nog wat groen achter de oren, maar talent heeft hij zeker en vast wel.

 

07688377581d589130d26b627b641d42.png

 

 

 

Roger Nyland: AMC

 

We hebben al drie AMC's rondlopen, daar komt nu nog een vierde bij. Nyland was een koopje, amper €5.000.000 voor zo'n klasbak. Het zou zonde zijn om hem op de bank te laten verkommeren, dus wordt hij terug uitgeleend aan zijn club van herkomst: Viking.

 

3a1735e530fc848e165e0b10edcf347e.png

 

 

 

Jack Stevens: Centrale verdediger

 

We ruilen twee Duitsers in voor een Zuid-Afrikaan en een Amerikaanse Duitser. Stevens beschikt over een Duits paspoort, en zou heel makkelijk kunnen concurreren met zijn ex voorgangers in de Duitse nationale ploeg, maar hij heeft voor Amerika gekozen. Daar zal hij, net zoals hier, zich wel ontpoppen tot rots in de branding.

 

ebd7a0fee0dcc2e0eab609475ebe573a.png

 

 

 

Hakim Bellamy: Spits

 

Naast Oisin Gray halen we weer een supertransfer binnen. Ook wel eentje waar we zeer veel voor moeten betalen. Maar als een speler een aanbeveling van 100 krijgt, en je hebt het geld ervoor (nu niet meer, haha), dan doe je dat gewoon. Bellamy is een spits dat gewoon alles kan.

 

7233b0a6d9c7b90d8630a08acb0ce0ed.png

 

 

 

 

 

Competitie

 

Zowaar verliezen we de titel. We hebben een dip gehad, waardoor we drie wedstrijden verliezen, en drie wedstrijden gelijkspelen. Goed voor 87 punten. Er is echter één ploeg dat gedurende het seizoen in een net iets betere vorm was: Sporting. Ze snoepen ons de titel af, sinds we 2-2 gelijk speelden op P. Ferreira. Onze reeks van 27 op 27 na dat gelijkspel, was niet genoeg om twee punten te overbruggen. Sporting won ook alles.

 

4813c8598100055723e5c3c80fcc3405.png

 

Exponent van de knappe run van Sporting: Hun spits Vasco Lemos.

 

9c89e8f13914bbb03df3f2b4ec9d079e.png

 

Misschien is het goed dat Sporting de titel pakt. Zij plaatsen hun dus rechtstreeks voor de poules van de Champions League, dus kan er hopelijk wat gewerkt worden aan de Portugese coëfficiënt als ze het goed doen.

 

85436b96a3131b8033609996d9099247.png

 

 

 

 

 

League Cup

 

Deze beker halen we weer zonder problemen binnen.

 

30ed9836f2157f98322edf7b80769295.png

 

 

 

 

 

Beker

 

Ook de gewone beker lukt ons zonder al te veel problemen.

 

9cf658a4f05caa081801f7fc40f922b2.png

 

 

 

 

 

Supercup

 

Ook deze beker halen we binnen, uitgerekend van Sporting. Net zoals de League Cup.

 

5287ae35728065942e8edcab7c68ee57.png

 

 

 

 

 

Champions League

 

De groepsfase verloopt niet echt van een leien dakje. We scoren maar vijf keer, en we verliezen thuis van de ploeg uit pot 4. Maar de 13 op 18 is genoeg om door te stoten als groepswinnaar. De tweede grote verrassing is Rode Ster dat zowaar tweede wordt in de groep.

 

3a2ebd9b1397df01729d63c04e063b93.png

 

57e32373ebf51775ccf7867ad7cb4bc7.png

 

In de verdere rondes is het vooral de beker van Hakim Bellamy. Hij slaagt erin om 5 van onze 8 goals dat we nog scoren in het tornooi te maken, en dat doet hij in vier verschillende wedstrijden. Veel wedstrijden met weinig of geen doelpunten.

Maar uiteindelijk is het genoeg om voor de zesde keer de Champions League binnen te halen. Tegen Real Madrid is doelman Gharbi de held, door drie penalties te stoppen in de shootout. Bellamy scoorde namens ons de winnende strafschop.

Uit hadden we het moeilijk, maar onze thuisreputatie en een ontketende Bellamy zorgde ervoor dat we onze nederlagen op Real en Inter konden wegpoetsen. Al was het vooral Marcello en Gray dat het deden tegen Inter.

 

3c13be4b7885e3319314d2bf1996f5f5.png

 

 

 

 

 

Kern

 

05fc012548a8049d5ceb801d55a90f54.png

75fb5c6941ec1dfa3b9274db54c26eaf.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, SgtPepper zei:

Het is waanzin hoe die kleine club nu zo rijk is én voor welke bedragen je transfers doet.

 

Rijk is een understatement. Als ik niet elk seizoen een speler voor 100 miljoen verkoop, gaat de club failliet.

Ik ben aan het nieuwe seizoen begonnen met 35 miljoen onder nul :))

 

Maar toch blijf ik telkens een transferbudget krijgen van minstens 75 miljoen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...