Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Starting from the bottom


Brechtovic

Aanbevolen berichten

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste reactie
19 minuten geleden, Blup008 zei:

Loopt goed. Kan je geen spelers gratis huren?

 

Ik ben volop de markt aan het afschuimen op zoek naar geschikte, haalbare kandidaten. 

Nu, mijn contract loopt maar tot het einde van het seizoen, dus wie weet is het nadien mijn zorg niet meer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

#15 - Handhaving

Alles stond na de eerste ronde dicht op elkaar, dus het was zaak om ook in de tweede ronde genoeg punten te pakken, zodat we degradatie konden afwenden. Om de financiën ietwat op orde te krijgen vertrokken er enkele spelers van de A-kern waarvoor er in de jeugd een iet of wat aanvaardbaar alternatief zat. Het bracht niet veel zoden aan de dijk op dat vlak, maar we moesten iets doen hé. 
We begonnen nog goed tegen rechtstreekse concurrent Francs Borains, maar nadien konden we zes matchen niet winnen. We herpakten ons gelukkig tegen opnieuw Francs Borains. Nadien bleef het wisselvallig, maar konden we gelukkig nog de helft van de resterende wedstrijden winnen. 

 

image.png.eac976d3e5b2f51c8b1963c51fbf696a.png

 

Het levert ons zowaar nog een vierde plaats op, in principe niet meer of minder dan een mirakel! Zulte en Oostende waren veruit de beste ploegen in de competitie en dwingen alletwee promotie naar de Jupiler Pro League af. Op de laatste speeldag verloor Club Brugge NXT het rechtstreekse duel van Francs Borains, waardoor de mannen van Marc Brys dan uiteindelijk toch zakken naar 1e Nationale. 

 

image.thumb.png.20eb0e71ec218e4b52df7cda101060a7.png

 

Naast de toekomst van de club, blijft mijn eigen toekomst ook nog onzeker. Het bestuur is niet tevreden, ondanks de sportieve hoogconjunctuur, waardoor ik nog geen voorstel tot nieuw contract kreeg. Benieuwd of het er nog van komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

#16 - A new challenge

De handhaving in 1B na de titel in 1e Amateur waren niet voldoende voor het bestuur van Chatelet om mij een nieuw contract aan te bieden, dus ik zat opnieuw zonder club. Ondertussen had ik voor mezelf beslist dat mijn volgende uitdaging sowieso bij een club zou zijn die niet in financiële moeilijkheden verkeert. Het duurde maanden vooraleer ik op gesprek mocht gaan bij wat clubs, maar telkens werd voor iemand anders gekozen. Eind november kreeg ik wel de kans om de U19 van Frankrijk onder mijn hoede te nemen en daar gingen we uiteraard op in. 
Ondertussen gingen we lustig verder met solliciteren en in de wintermercato kreeg ik plots de keuze tussen 3 clubs:

  • Regensburg dat 15e staat in de 3e Bundesliga.
  • Zulte-Waregem dat 12e staat in de Jupiler Pro League
  • Cercle Brugge dat 17e staat in de Jupiler Pro League

Aangezien Regensburg financieel wankel is, vielen die al direct af als mogelijkheid.

Het ging dus nog tussen Zulte en Cercle....een gemakkelijke keuze, aangezien ik een hekel heb aan één van de twee.

 

image.thumb.png.24a4adfe3c118c43d8719140d70ef957.png

 

Na seizoen in 1e Amateur en 1B, krijg ik de kans om mijn kunnen te tonen op het hoogste niveau in België!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

#17 - Van degradatie naar Europees voetbal? 

Cercle Brugge stond na 19 speeldagen voorlaatste en stelde mij aan om in de resterende 15 wedstrijden de situatie om te draaien.

De kern was een zootje ongeregeld, dus er werd wat gekuist. Ontevreden spelers mochten vertrekken en werden intern opgevangen, want Cercle heeft weldegelijk een goede jeugdopleiding. De eerste drie wedstrijden was het wat zoeken, maar de mayonaise pakte eigenlijk direct redelijk tot heel goed, want in de rest van het seizoen verloren we slechts twee keer! Op de slotspeeldag gingen we zelfs nog winnen bij de leider in de competitie, de 'buren' van Club Brugge.

 

image.png.43cade0ab88b90bb0783038a7205fdfe.png

 

Degradatiezorgen? Daar hadden we absoluut geen last van eigenlijk. De goede reeks deed ons zowaar stijgen tot de 8e plaats, waarmee we ons kwalificeren voor de play-off voor Europees voetbal! We nemen het daarin op tegen Zulte, Standard en Gent. Kunnen we nog meedoen voor de eerste plaats of leggen we verder de basis voor volgend seizoen?

 

image.thumb.png.233f710e01ef624036a4a1f83c5ae416.png

 

image.thumb.png.e6290a753a7d878ff04d446bf5eac918.png

 

Met de Franse U19 hadden we maar één opdracht. In drie wedstrijden met IJsland, Portugal en Duitsland moesten we ons proberen te kwalificeren voor het EK -19. We wonnen elke wedstrijd, zij het tweemaal in de absolute slotfase en plaatsen ons als groepswinnaar voor de eindfase!

 

image.thumb.png.49575d2fa287ee6d5aab30864c8f815e.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

#18 - Exceeding expectations!

Door onze sterke reeks gingen we van de degradatiestrijd naar kwalificatie voor de play-offs voor een kans op Europees voetbal. 

We begonnen met 7 punten achterstand op de leider in de groep, AA Gent. Met slechts 6 wedstrijden op het programma leek dit echter gewoon op een mooie afsluiter van het seizoen. We gingen gewoon door op ons elan en haalden zowaar 15/18 en dat zorgde ervoor dat we op de slotspeeldag zowaar nog de groepswinst behaalden! 

 

image.thumb.png.c976494b53dd53ee00771c70ff371f5b.png

 

image.thumb.png.0c5b65b4110d1260a7a0cebcf80aceb8.png

 

In de finale voor een Europees ticket moesten we het opnemen tegen KRC Genk. Konden we voor een absolute verrassing zorgen? 

Het zou voor mezelf nogal een introductie zijn op het hoogste niveau! 

 

image.thumb.png.59af3ed81109f052b137c4c3c20402e0.png

 

We plaatsen ons zowaar voor EC2!

 

Op naar de mercato, zodat ik de kern naar eigen wil kan samenstellen! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Brechtovic changed the title to Starting from the bottom

#19 - Baas in eigen land

Aangezien de Franse U20 meespeelden op het WK U20, mochten we met de U19 aantreden in de gerenommeerde Youth Invitational in Toulon.

In de groepsronde namen we het op tegen de U20 van Rusland, Saudi-Arabië en Ghana. We waren telkens duidelijke de betere ploeg en wonnen elke wedstrijd relatief gemakkelijk. Het leverde ons uiteraard groepswinst op.

 

image.thumb.png.5f7a84db4ca9e34dec8b321c62a2788b.png

 

In de halve finale namen we het op tegen de U20 van België. Ondanks een dominante prestatie duurde het tot de slotfase om de winst te pakken.

De finale tegen Kroatië U20 ging een stuk vlotter. Na een dik halfuur stond het al 3-0 en konden we match rustig uitspelen. 

Een eerste internationale prijs voor mijn palmares!

 

image.png.8b74f87c05db56b2eeed99ecf6779cd7.png

 

Volgende uitdaging met de jonge Fransen is het EK -19 in juli 2025 dat wordt gespeeld in Nederland. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

#20 - Europees kampioen

Het EK -19 2025 ging door in Nederland. In de groepsfase mochten we het opnemen tegen het gastland, Ierland en Duitsland.

We startten met een scoreloos gelijkspel tegen Duitsland, wonnen erna nipt tegen zwakke broertje Ierland om vervolgens in een onderling duel met Nederland de kwalificatie voor de halve finale af te dwingen. Daarin namen we het op tegen de U19 van Engeland, die in hun groep 9/9 haalden tegen Wales, Spanje en Schotland. We domineerden de match, maar na een toevalstreffer 10 minuten voor het einde, werd het toch nog even spannend. 

In de finale mochten we het opnieuw opnemen tegen de Duitse U19. Net als in de groepsfase zagen we een gelijk opgaande match, maar toch konden we een kwartier voor het einde de ban breken. De Duitsers kwamen er niet meer aan te pas, waardoor we het EK behalen! 

 

image.thumb.png.d68488ea587a36ef94d88a0734f67af0.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...