Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Starting from the bottom


Brechtovic

Aanbevolen berichten

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste reactie

#8 - Survival

De strijd om het behoud begonnen we met een moeilijk programma. De resterende twee wedstrijden voor de winterstop waren tegen de eerste en tweede in de stand. Desalniettemin stonden we ons mannetje, wat vertrouwen gaf voor na de winterstop. 

Het vertrouwen was duidelijk terecht, want ondanks wat onnodig puntenverlies zetten we een sterke reeks neer na nieuwjaar.

 

De andere ploegen moeten echter niet onderdoen, waardoor op de laatste speeldag nog alles beslist moest worden. 

Gelukkig presteerden we op ons best en maakten we rechtstreekse concurrent Rupel Boom met de grond gelijk. 

We eindigen zelfs nog 9e, met een positief doelsaldo!

 

Ik mag dan ook blijven voor een extra seizoen!

 

image.thumb.png.1a52cc93cd41ebb94534a150b377e8bd.png

 

image.thumb.png.0578197184b13da0c36e20b5d88db77b.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

#9 - Nations League

Noord-Ierland ontsloeg de vorige manager, omdat ze in de Nations League degradeerden naar poule C. Het was duidelijk dat er een periode van hoogconjunctuur was geweest en twee jaar later zijn al enkele van de absolute sterkhouders gestopt. De meest bekende naam is Jonny Evans, die de schoenen aan de haak hing nadat zijn contract bij Leicester afliep. De Nations League was dus het ideaal moment om wat jonge gasten te testen in functie van de toekomst. Er zit wel wat talent aan te komen, maar op clubniveau spelen ze nog niet allemaal even veel. Onze beste speler is nu de linksback, Jamal Lewis.

 

Spoiler

Jamal Lewis 

image.thumb.png.d49d2d34ed0483681f76060ec6feacb6.png

 

In poule C zaten we in een groep met Georgië, Azerbeidjan en Letland. Vanuit de voetbalbond werd geen promotie verwacht, maar persoonlijk vond ik dat we deze groep toch wel moesten winnen. 

 

image.png.18973c45d448814ba5bfb0f27b8b25c2.png

 

We domineerden alle wedstrijden, maar scoren was/is en zal waarschijnlijk nooit de sterkte zijn van Noord-Ierland. Efficiëntie is echter iets wat onze tegenstanders allemaal wel hebben...

Desalniettemin blijven we ongeslagen en winnen we de groep al bij al relatief vlot.

 

image.thumb.png.8ead71b9b02875fcfd3806a91746f896.png

 

Tussendoor speelden we ook twee oefenwedstrijden:

  • 3-0 winst tegen Malta
  • 5-2 verlies tegen Argentinië

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

#10 - Chatelet on the rise

Na de redding in mijn eerste halve seizoen bij de tweede club uit Charleroi, was het tijd om de kern te kuisen en waar nodig aan te vullen.

Acht spelers werden bedankt voor bewezen diensten en werden vervangen door evenveel nieuwkomers. 

De ploeg werd ook gevormd naar de tactiek die ik voor ogen heb, nl. een traditionele 4-3-3 met de punt naar achter.

 

image.thumb.png.c9ddf7c842dc21005151f64231ec6349.png

 

Het werk loonde duidelijk, want we verliezen slechts twee keer in 4 maanden tijd.

We staan dan ook logischerwijs aan de leiding, weliswaar nipt.

Het doel was dan wel 'linkerrijtje', nu moeten we volop voor de titelplayoffs gaan.

 

image.thumb.png.bca59bb5907594a3a5f6107fb6ddeca6.png

 

Ook in de beker deden we het voortreffelijk. We schakelden tweedeklasser Dender en eersteklasser Lommel uit op weg naar een galawedstrijd in Jan Breydel. Clement koos zijn beste elftal en dat leverde uiteraard een pak voor de broek op, al was ik wel tevreden dat we toch verdiend een goaltje meepikten.

 

image.thumb.png.8cd12ece4ff2f5ebe1c266edca9934e7.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

#11 - Too good

We gingen als leider de winterstop in, maar helaas kregen we te horen dat de financiële situatie van de club penibel is geworden. 

De geleverde inspanningen waren tevergeefs geweest. Het salarisbudget werd verlaagd, waardoor enkele overbodige spelers gratis mochten vertrekken. Die randzaken mochten we ons niet teveel aantrekken, want we wilden ons zo snel mogelijk plaatsen voor de titelplayoffs.

 

image.png.1831ba9ab929b0e159fa3c146caea2cf.png

 

We stomen door de tweede helft van de competitie en zijn zo al 23 competitiewedstrijden ongeslagen!

We eindigen de reguliere competitie logischerwijs als leider en gaan als topfavoriet naar de playoffs voor de titel.

Virton, Luik en Tienen gaan daar proberen een stokje voor te steken.

 

image.thumb.png.d290234349e9be15eee4fd673f7a5c13.png

 

Kunnen we de kers op de taart zetten van dit fantastische seizoen?

We beginnen in ieder geval met een voorgift van 6 punten op de drie andere ploegen. 

 

image.thumb.png.91607fdcf641104ba9dc8fa6c8faa723.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

#12 - Geen EK voor Noord-Ierland

Na de Nations League wedstrijden begon de EK-kwalificatie. We werden ingedeeld bij Liechtenstein, Servië, Ierland en Engeland.

Enkele mooie affiches, maar realistisch gezien is dat een hele zware dobber. Dat bleek ook, want enkel tegen Liechtenstein haalden we punten.

De gouden generatie is ondertussen zo goed als volledig afgezwaaid en de huidige kwaliteit laat de wensen over. 

 

image.png.34209517525f50c09d36634650520736.png

 

Het resulteert in een logische 4e plaats, wat direct ook het einde van mijn periode als bondscoach van Noord-Ierland betekent. 

 

image.thumb.png.f5ff21827df8089dc2c2af186f48159c.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

#13 - Op naar Pro League B!

We begonnen als favoriet aan de play-off voor promotie van 1e Nationale naar de Jupiler Pro League B en we maakt die rol ook volledig waar.

Het enige verlies kwam er nadat de titel en bijhorende promotie al waren bewerkstelligd. 

 

image.thumb.png.0d96df12d7255f81d9bcdb6655e18405.png

 

Toch was het niet enkel goed nieuws bij Olympic Charleroi, want het bestuur was heel kwaad op mij dat ik niets had gedaan aan de financiële situatie van de club. Ik blijf nochtans netjes werken binnen de budgetten die ze mij geven, maar toch was ik - ondanks de titel - bijna mijn job kwijt. 

Ondertussen werd beslist dat we een profclub worden en wordt het stadion uitgebreid, wat de schulden nog zal doen verdubbelen.

 

Ik wist wat we te doen stond. Een team samenstellen, waarmee we degradatie kunnen afwenden.

Gelukkig hoef ik me maar enkel daarop te focussen na mijn vertrek bij Noord-Ierland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

#14 - Holding on

De eerste ronde van de competitie zit er ondertussen op en we deden het lang niet zo slecht als verwacht, ondanks de sterke bezetting van 1B, met onder meer Zulte, Waasland-Beveren en Oostende. Er werd verwacht dat we kansloos terug zouden degraderen naar 1e Nationale. Toch halen we nu en dan mooie resultaten, mede doordat we de beste verdediging van de competitie hebben! 

 

image.thumb.png.01cb52ec5e5aa0031e44246d75da109b.png

 

Halfweg leek het even dat we konden meespelen voor een plaats in de promotiefinale of -playoffs, maar we werden vervolgens met de voetjes op de grond gezet. Het lijkt erop dat Zulte en KVO onderlinge zullen uitmaken wie al dan niet rechtstreeks zal promoveren. Gelukkig konden we ons na de slechte reeks herpakken met onder meer een mooie overwinning op bezoek bij Oostende. Het levert ons een mooie gedeelde derde plaats op na ronde 1 van de competitie!

 

image.thumb.png.e7d3ed87f665c41c678fbe1c3efbe723.png

 

Op financieel vlak gaat het nog niet beter. Integendeel, het bestuur besliste dat het salarisbudget werd verlaagd van 32k naar 25k, waardoor we in principe enkele spelers zullen moeten lozen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Brechtovic changed the title to Starting from the bottom

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...