Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Starting from the bottom


Brechtovic

Aanbevolen berichten

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste reactie

#1 - A chance, at last.

Na twee maanden tevergeefs solliciteren bracht mijn manager de boodschap dat ik ergens mocht beginnen. 

Razend benieuwd vroeg ik hem welke competitie het zou worden. Groot was mijn verbazing dat het niet om een club ging, maar om de U21 van Servië.

 

De bronafbeelding bekijken

 

Ik mocht direct aan de slag, want er stonden nog 5 wedstrijden op het programma in de kwalificaties voor het Europees Kampioenschap U21.

Servië stond 3e na Finland en Spanje. Enkel de eerste plaats zorgde voor automatische deelnamen aan het EK. De beste 5 tweedes mochten ook nog aansluiten. 

 

image.thumb.png.64cbe5e1d30717ae95bb612ae3e5ffb4.png

 

Een indrukwekkende 13/15 met heel veel doelpunten en een magische zege in Spanje. Het zorgt dat we eindigen op de tweede plaats, maar we waren veruit de 'beste' tweede in de kwalificaties, dus we hebben ons geplaatst voor het EK U21!

 

image.thumb.png.cd3689daf8085b042f32d5be803634d2.png

 

Het zorgt er tegelijk voor dat mijn reputatie een beetje stijgt, zodat ik misschien eindelijk ook een club kan gaan managen, want we zijn ondertussen toch al december 2020...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

#2 - Already a duojob

 

Begin december was er eindelijk een mogelijkheid om bij een club aan de slag te gaan, vlak bij huis dan nog.

KVC Sint-Eloois Winkel Sport stond na 13 wedstrijden troosteloos laatste in 1ste Amateur. Ze behaalden slechts 4 punten en staan al 14 punten verwijderd van het behoud. Op papier een onbegonnen taak, maar we zijn op z'n minst actief bij een club. 

Ik mag ook direct beginnen aan mijn eerste trainerscursus, dus sowieso een stapje vooruit in de carrière.

 

De bronafbeelding bekijken

 

De bronafbeelding bekijken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

Veel succes in deze mission impossible :D

 

Ge moet ergens beginnen hé en ze zijn nog zo vriendelijk om te betalen voor een trainerscursus!

Oja, er zijn ook maar 15 matchen resterend, dus 14 punten in te halen op 45 te behalen punten :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Brechtovic zei:

 

Ge moet ergens beginnen hé en ze zijn nog zo vriendelijk om te betalen voor een trainerscursus!

Oja, er zijn ook maar 15 matchen resterend, dus 14 punten in te halen op 45 te behalen punten :lol:

 

Het enige voordeel dat ge hebt, is dat ze daar onderaan meestal niet teveel punten pakken.. Met elk punt dat je pakt, kan je er eentje dichterbij komen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

#3 - Hopeless

Op 15 wedstrijden tijd een achterstand goedmaken van 14 punten op een veilige plaats in het klassement, op papier een onbegonnen zaak. Misschien was het net daarom dat ik werd aangesteld? Geen andere mensen die zot genoeg waren om eraan te beginnen. 

 

We kunnen kort zijn: KVC Sint-Eloois Winkel Sport degradeert naar de tweede amateurklasse. 

We behaalden in de resterende 15 wedstrijden nog welgeteld 14 punten, dus het zat er nooit echt in.

De leuke 6-3 afsluiter tegen kampioen La Louvière was wel een leuke afsluiter. 

image.thumb.png.7f9059b64729592c3d1bf60ab3f7ac76.png

De kwaliteit van de kern was verre van goed genoeg om het behoud af te dwingen. Vooral defensief kregen we het plaatje niet op orde. 

Het plan mag nog zo sterk in elkaar zitten, als de spelers zelf gaan klungelen, dan ben je machteloos. 

 

Ik diende na het seizoen (en behalen van mijn eerste trainersdiploma) dan ook direct mijn ontslag in. Op naar de volgende uitdaging op clubniveau!

Volgende update bekijken we wat we op het EK U21 kunnen doen met Servië.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

#4 - EK U21

Het Europees Kampioenschap voor U21 wordt in twee fases afgewerkt. De groepsfase gaat door in de tweede helft van maart, de knockoutfase start dan eind mei. We werden in een groep geloot met Italië, Engeland en Polen. Het was duidelijk dat die eerste twee de topfavorieten waren om de groepsfase.

 

We begonnen tegen de Italianen en werden volledig overklast. Het was een wonder dat we hen op 1-0 konden houden, bijna hadden we nog een puntje weggekaapt, maar helaas. 

De tweede match - tegen Polen - moesten we absoluut winnen en we leken goed op weg. We kwamen 2-0 voor, maar in de laatste 5 minuten gaven we het nog volledig weg door een own goal en penalty. 

Alles of niets dus tegen Engeland. We speelden een fantastische wedstrijd, maar vergaten onszelf te belonen. De Engelsen waren dodelijk efficiënt en behaalden zowaar de overwinning. Toch wel een enorme teleurstelling dit.

 

image.png.dd1daca1976a391496703dd51c859866.png

 

image.thumb.png.d9eb55535f00481b10ec740b03232de1.png

 

De Engelsen gaan in mei en juni gewoon verder op dat elan en winnen zowaar het EK U21. Toch wel een verrassing!

 

image.png.c613256f34447bfcc5a552b39c33c266.png

 

Ondertussen gaat de zoektocht naar een nieuwe club verder. 

Volgens de bookmakers ben ik favoriet voor de job bij Eibar, Valladolid en zowaar Inter Milan.

Lijkt me sterk dat daar iets van aan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

#5 - We move

De zoektocht naar een nieuwe club verloopt moeizaam. Niemand staat te springen voor iemand die mislukt is bij KVC Sint-Eloois Winkel Sport.

Gelukkig wordt het werk bij de nationale beloften van Servië wel opgemerkt, ondanks de vroege uitschakeling op het EK U21.

Ik kan zowaar een stap vooruit maken op internationaal vlak en ga dan ook in op het aanbod.

 

De bronafbeelding bekijken

 

image.thumb.png.7ef9279ad60ca426914e5e06721d7a0b.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

#6 - Geen WK in Qatar

De doelstelling in de kwalificaties voor het WK in Qatar was om 'goed mee te draaien'.  Wat ze daarmee bedoelen, geen idee.

In een groep met Portugal, Turkije, Albanië, Luxemburg en Gibraltar achtte ik ons niet kansloos om mee te doen voor de bovenste twee plaatsen.

Mijn voorganger was gestart met 1/9, dus de uitdaging was groot. Uiteindelijk werd alles beslist op de laatste speeldag.  We moesten winnen van Portugal om minstens de barrages te halen. We botsten helaas op een geniale CR7 die ons met een hattrick uitschakelde. Spijtig om het WK net niet te halen, maar we sterken ons met de gedachte dat we een sterke reeks neer hebben gezet.

 

image.thumb.png.c0d79a7ae0935aa01618fdd09964397c.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

Als ik goed kan rekenen pak je dus 16 op 27? Lijkt me toch niet mis met een toch eerder bescheiden voetbalnatie.

 

Klopt! Was ik ook wel tevreden mee, gezien de kwaliteit van de kern. 

Blijft wel jammer natuurlijk dat het op de laatste speeldag niet lukt om alsnog de kwalificatie af te dwingen, zelfs al was het tegen Portugal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

#7 - Een nieuwe club!

December lijkt wel de maand van de kansen bij clubs. Na het contract bij Winkel Sport is het nu de beurt aan Châtelet, oftewel 'Olympic Club Charleroi Farciennes'. We keren dus terug naar 1ste Amateur en gaan opnieuw tegen degradatie vechten, al is de situatie op dit moment nog niet zo uitzichtloos als bij Winkel Sport. Halfweg het seizoen staat Châtelet voorlaatste, maar de afstand tot de veilige regionen is slechts 4 punten. Aan mij om ze daar te brengen!

 

De bronafbeelding bekijken

 

image.thumb.png.87dcb0678ae376c8600d8c745157d41b.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Brechtovic changed the title to Starting from the bottom

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...