Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

JPL & PL - 2020/2021


Dogfacedgremlin

Aanbevolen berichten

Op 23/11/2020 om 12:03, Brechtovic zei:

Ik kijk echt bijna geen matchen van onze competitie momenteel.

Als ik nog eens voetbal kijk, dan is het Champions League, interlands of hier en daar eens een buitenlandse wedstrijd.

 

Het begint me minder en minder aan te spreken, zo zonder publiek.

 

Zelfs de Rode Duivels kan me niet boeien momenteel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie
  • 1 month later...

Benieuwd wat Hans geroepen heeft richting de arbitrage, want 2 speeldagen voor 'ongepaste uitlatingen' zie je toch niet veel.

De twee speeldagen voor de fout leken me wel gerechtvaardigd, maar door de twee extra speeldagen voor zijn taalgebruik, lijkt het nu wel een heel zware straf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Brechtovic zei:

Benieuwd wat Hans geroepen heeft richting de arbitrage, want 2 speeldagen voor 'ongepaste uitlatingen' zie je toch niet veel.

De twee speeldagen voor de fout leken me wel gerechtvaardigd, maar door de twee extra speeldagen voor zijn taalgebruik, lijkt het nu wel een heel zware straf. 

 

Na zijn uitsluiting ging Vanaken verbaal tekeer tegen de wedstrijdleiding. "K*trefs, jullie zijn allemaal k*trefs", riep de Brugse spelverdeler richting Verboomen. Bij het verlaten van het veld schreeuwde hij de vierde official Maarten Toeback "onnozelaars" toe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

 

Na zijn uitsluiting ging Vanaken verbaal tekeer tegen de wedstrijdleiding. "K*trefs, jullie zijn allemaal k*trefs", riep de Brugse spelverdeler richting Verboomen. Bij het verlaten van het veld schreeuwde hij de vierde official Maarten Toeback "onnozelaars" toe. 

 

Tjah, dan valt daar weinig tegen in te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom kom, niemand is heiliger dan de paus. Ik denk dat er op een veld nog wel ergere dingen worden gezegd. 2 speeldagen voor de woordjes kutrefs en onnozelaars. 

Als hij nu gezegd had : u moeder is een hoer of iets dergelijks....

 

Wat gaat het volgende zijn: Mr de ref, hij heeft gezegd dat jij een kutzak bent. Geef je hem rood en schors hem voor 2 dagen? 

 

Wacht we halen de VAR erbij die microfoons heeft op de spelers hun truitjes. Alles wordt weer weer uitvergroot en nu gaan we een voorbeeld stellen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook van overtuigd dat er zeer frequent nog veel ergere zaken gezegd worden op een voetbalveld.

Als men dit consequent gaat doorvoeren dan gaan er veel wedstrijden vroegtijdig stopgezet worden omdat er te weinig spelers op het veld staan :lol:

 

Waarmee ik niet wil zeggen dat je zomaar vanalles tegen een ref kan zeggen, integendeel zelfs.. Maar om hiervoor 2 dagen schorsing voor te vragen is wel serieus van de pot gerukt natuurlijk. Nuja in the end zal het waarschijnlijk wel iets worden van 1 + 1 voorwaardelijk ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik erger me dan wel aan het feit dat Clement verkondigt dat Vanaken 4 speeldagen wordt geschorst voor de fout.

Geen enkele journalist die hem corrigeert en zegt dat de fout wordt gestraft met twee speeldagen schorsing en dat hij er twee extra krijgt voor zijn uitspraken erna. 

 

Is dat teveel? Tgoh, Vormer kreeg er ook enkele aangesmeerd in de Champions League voor zijn taalgebruik.

 

Ik vind het vooral een gemiste kans voor Club om te tonen dat ze ook naast het veld momenteel het uithangbord van het Belgisch voetbal zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Brechtovic zei:

Ik erger me dan wel aan het feit dat Clement verkondigt dat Vanaken 4 speeldagen wordt geschorst voor de fout.

Geen enkele journalist die hem corrigeert en zegt dat de fout wordt gestraft met twee speeldagen schorsing en dat hij er twee extra krijgt voor zijn uitspraken erna. 

 

Is dat teveel? Tgoh, Vormer kreeg er ook enkele aangesmeerd in de Champions League voor zijn taalgebruik.

 

Ik vind het vooral een gemiste kans voor Club om te tonen dat ze ook naast het veld momenteel het uithangbord van het Belgisch voetbal zijn. 

 

Ik snap de verdeeldheid wel hoor en het is nu ook weer typisch Club en Vanaken.  Als dat bij Eupen gebeurd zit iedereen de dag erna gezellig rond de tafel. 

 

Nuja laten ze hem maar schorsen maar dan moet je consequent blijven en dat kunnen ze hier niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Iker zei:

 

Ik snap de verdeeldheid wel hoor en het is nu ook weer typisch Club en Vanaken.  Als dat bij Eupen gebeurd zit iedereen de dag erna gezellig rond de tafel. 

 

Nuja laten ze hem maar schorsen maar dan moet je consequent blijven en dat kunnen ze hier niet.

 

De kleine clubs zullen natuurlijk denken dat er 0,0 commotie zou zijn moest één van hun spelers geschorst worden voor dergelijke feiten. 

 

Club en Clement hebben het zelfs niet over zijn gedrag...ze beschouwen de schorsing van 4 speeldagen als straf voor de fout. Vooral dat aspect is belachelijk en toont aan dat ze bij Club nog altijd liever in de slachtofferrol kruipen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

 

Hans Vanaken spreekt: "Ik kan beginnen over de fout op zich. Het is een ziekenhuisbal van Ricca die tussen mij en Beck belandt. We steken beiden ons been uit. Hij is net iets eerder waardoor ik hem raak. Maar op het moment dat ik hem raak, trek ik mijn been direct weg. Er is geen intentie. Ik kom enkele honderdsten van een seconde te laat. Dat is niet te vermijden in voetbal. Het is een contactsport. Ik heb 0;0 intentie om Beck te kwetsen.

 

Hans Vanaken bekent wel schuld te hebben aan het beledigen. "Ik had het gevoel dat ik een gele kaart zou krijgen. Ik draai me om. Meneer Verboomen zegt: 'Ik ga u rood moeten geven.' Dat zadelde mij met een gevoel van ongeloof op. Ik heb dan nog even gewacht op het verdict van de VAR. Dat heeft tien seconden geduurd. Dan zei meneer Verboomen: 'het is terecht.' Voor mijn schelden wil ik me excuseren. Dat was niet correct. Maar voor de fout zelf vond ik het onterecht. Daarom heb ik gezegd 'fucking schijtregels'. Ik vind geel eerder op zijn plaats. Ik mag die dingen op dat moment niet zeggen maar het is in een moment van ongeloof en frustratie."

 

 

Ik vind dat hij voor die tackle geen extra dagen zou mogen krijgen. Zelfs tijdens de match had ik er al een raar gevoel bij, blauw zwarte bril natuurlijk.

Ik moet spontaan denken aan de match tegen antwerp waar Haroun geen rood kreeg voor veel ergere zaken. Dat is ondergesneeuwd geraakt door de commotie rond racisme erna, maar de fouten waren er wel.

 

Geeft gewoon voor mij aan dat er geen consequentie is, zoals hierboven al aangehaald. Idem voor de uitspraken, wat er soms al niet gebeurt op zo'n veld zeg, meen je dat nu eigenlijk :D .

 

Ik kan me vinden dat de commotie er komt doordat het Club en Vanaken is, maar die commotie is er ook door de zware straf. Is dat 1 + 1 dan krijg je dit ook niet imho.

 

Ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat het luik "beledigen" er komt vanwege Hans zijn hatelijke gedrag tov scheidsrechters doorheen de jaren. Hij is een klager en dat breekt hem hier nu misschien zuur op. Boontje komt om zijn loontje, maar de manier waarop is dan toch beetje dubbel :D .

 

Ik moet ook wel zeggen dat "slachtofferrol" en "vaandeldrager van het belgische voetbal" hier ook wel deels misplaatst is . In essentie is 4 speeldagen gewoon gigantisch veel. Laat ons eens kijken waarvoor men voorheen 4 speeldagen krijgt, dat is voor heel wat meer dan dit. Het is ook niet omdat je misschien de beste ploeg hebt, dat je daarvoor zomaar alles moet slikken.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij krijgt geen 4 speeldagen. Het is 2 speeldagen voor de fout en 2 speeldagen voor zijn gedrag erna.

Dat moet je gewoon los van elkaar zien.

Dan is 2 speeldagen voor die fout misschien streng, maar dat zou in beroep misschien 1+1 worden, want het blijft wel gewoon een zware fout, al was intentie er niet om te kwetsen. 
 

Over de strafmaat voor zijn gedrag valt niet te discussiëren, want dat staat in die vastgelegde indicatieve tabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Brechtovic zei:

Maar hij krijgt geen 4 speeldagen. Het is 2 speeldagen voor de fout en 2 speeldagen voor zijn gedrag erna.

Dat moet je gewoon los van elkaar zien.

Dan is 2 speeldagen voor die fout misschien streng, maar dat zou in beroep misschien 1+1 worden, want het blijft wel gewoon een zware fout, al was intentie er niet om te kwetsen. 
 

Over de strafmaat voor zijn gedrag valt niet te discussiëren, want dat staat in die vastgelegde indicatieve tabel.

 

Ik volg je redenering wel :), maar dan nog is 2 + 2 = 4 en dat is een hele zware straf. Hoeveel man heeft er al geen obscene gebaren etc zonder zelfs iets van gevolg? Om nu voor een vanuit een bepaald perspectief een onterechte (of lichte) rode kaart te krijgen en "kutref" te roepen is op zich toch niets ernstigs? Waar is de consequentie ?

 

Is een beetje "pandora's box" openen é, want als dat de standaard gaat worden, gaan er heel veel schorsingen volgen. Als dat de bedoeling is, dan mag dat van mij, maar dan gaan we dat ook zo beoordelen in de toekomst. Eerlijkheidshalve lijkt me dat niet wenselijk/mogelijk om vol te houden.

 

Ten tijde van corona is het voetbal heel vriendelijk geworden, dan is dit een bommetje en zijn de meeste reacties ook te verantwoorden. Ik blijf wel erbij dat die reacties en de huidige storm een 'oorzaak->gevolg' situatie is van een buitenproportionele straf voor wat allemaal niet zo erg is. Ook gevaarlijk als dit de standaard gaat worden.

 

Sowieso is dit voor Club een kans om het eens anders aan te pakken, maar dan liever voor een correctere straf dan wat er gevraagd is geweest.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

 

Quote

 

Geen rood voor De Ridder: de mensen begrijpen dat niet

Nog één opvallend moment in de wedstrijd tussen STVV en Club Brugge. Steve De Ridder maakte exact dezelfde overtreding als Hans Vanaken op de vorige speeldag tegen Eupen, maar hij kreeg nu geen rode kaart.

 

Dat leidt natuurlijk begrijpelijk tot onbegrip bij Club Brugge, want op die zittingen en ook in beroep hebben de bondsprocureur en de mensen van de Geschillencommissie nog eens uitgelegd waarom Vanaken wel degelijk een rode kaart verdient. 

 

En kijk: 1 speeldag verder zien we hetzelfde gebeuren, overigens ook een beetje bij Dompé van Zulte Waregem. En dat wordt dan weer niet bestraft. De mensen begrijpen dat niet. Benieuwd of Frank De Bleeckere er vanavond in Extra Time weer een reden voor zal hebben.

 

 

Moeten we toch ook nog keer over spreken zeker :D .

 

Je kan niet elke tackle bestraffen met rood, dan kijk je naar intentie en dan is die fout van De Ridder geen rood. Idem voor Vanaken.

 

Quote

Is een beetje "pandora's box" openen é, want als dat de standaard gaat worden, gaan er heel veel schorsingen volgen. Als dat de bedoeling is, dan mag dat van mij, maar dan gaan we dat ook zo beoordelen in de toekomst. Eerlijkheidshalve lijkt me dat niet wenselijk/mogelijk om vol te houden.

 

Zoals gezegd voorheen, dit is niet haalbaar om als standaard te gaan hanteren.

Dat "voorbeeld" stellen maakt duidelijk niet uit en nu gaan we de komende weken om de zoveel matchen weer mogen oprakelen.

Kon vermeden worden door gewoon Hans te bestraffen voor de uitspraken (en dan nog eigenlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben ze niet uitgelegd dat er een verschil is tussen 'onder', 'op' en 'boven' de enkel?

 

Los daarvan vind ik het wat aan de zielige kant om elke match met een vergrootglas te gaan bekijken om toch maar een fase te vinden waaruit je kan concluderen dat je als ploeg geviseerd wordt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Brechtovic zei:

Hebben ze niet uitgelegd dat er een verschil is tussen 'onder', 'op' en 'boven' de enkel?

 

Los daarvan vind ik het wat aan de zielige kant om elke match met een vergrootglas te gaan bekijken om toch maar een fase te vinden waaruit je kan concluderen dat je als ploeg geviseerd wordt. 

 

Bovenstaande komt van Peter Van Den Bempt :D

 

Gaat ook niet over geviseerd worden (in mijn geval toch niet). Was blijkbaar ook nog fases in andere matchen, maar ik heb zelfs in corona tijden geen tijd om mij daarmee bezig te houden :happy:

 

Als je Vanaken straft zoals hij gestraft geweest is dan weet je dat het er gaat gekeken worden naar consequentie in strafmaat en fouten. Dan is dit een voorspelbaar resultaat. Verheyen zei het gisteren tijdens de match ook: "De Ridder hoeft hier geen rood voor te krijgen, net zomin Vanaken rood moest gekregen hebben." Iedereen die voetbalt of gevoetbald heeft en de fout van Vanaken gezien heeft, zag toch in dat rood een strenge straf was. Daar dan 2 speeldagen bovenop was streng. Dan weet je dat als je streng bent voor de ene, je dat ook gaat moeten zijn voor de rest. Zo kom je als (en ik veralgemeen) belgische bond met alles er rond toch weer naar buiten als incompetent. En o zo vermijdbaar allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist al dat het niet lang ging duren voordat dit ging gebeuren. Nu is het weer van alle kanten dat Club zich geviseerd voelt. 
Ja hallo seg, we zijn een week ver en het is al van dat. Zoveel commotie en zoveel over geschreven en gezaagd, dan krijg je dit gewoon.

 

Er werd gezegd dat zodra er een fout (bewust of onbewust) gemaakt werd, waardoor de fysieke integriteit aangetast kan worden, dit rood moest zijn.

De Ridder kon wel degelijk iemand kwetsten door op een enkel te gaan staan, dus dan moet dit rood zijn. En het is niet alleen De Ridder die deze fout maakte in het weekend hoor. 

 

Op deze manier maak je jezelf weer belachelijk en zijn woorden van eender welke commissie/ scheidsrechter beschikbaar voor de vuilbak. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had had had.

 

Ik blijf erbij: scheidsen maken fouten, ze kunnen niet alles zien. Alles gaat zo snel tegenwoordig en daarom is de VAR in het leven geroepen om heel die zever uit het voetbal te krijgen maar zolang die mannen daar blijven hartenjagen, gaat dit altijd blijven.

 

Laat ons is meeluisteren waarom ze dat maar geel vinden en geen rood. Het zal snel gedaan zijn denk ik. In hockey kan dat perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Iker zei:

Had had had.

 

Ik blijf erbij: scheidsen maken fouten, ze kunnen niet alles zien. Alles gaat zo snel tegenwoordig en daarom is de VAR in het leven geroepen om heel die zever uit het voetbal te krijgen maar zolang die mannen daar blijven hartenjagen, gaat dit altijd blijven.

 

Laat ons is meeluisteren waarom ze dat maar geel vinden en geen rood. Het zal snel gedaan zijn denk ik. In hockey kan dat perfect.

 

Transparantie in het voetbal is een utopie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Brechtovic zei:

 

Transparantie in het voetbal is een utopie.

 

Dan moeten we er ook maar tegenkunnen dat clubs hun mening mogen geven over bepaalde fases. Zeker als we 1 week verder zijn en identieke fouten gebeuren maar bestraft worden met geel terwijl de andere 2 weken krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Iker unpinned this topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...