Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

JPL & PL - 2020/2021


Dogfacedgremlin

Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Club favoriet, met Gent als voornaamste uitdager.

Anderlecht en Genk die opnieuw proberen aansluiting te vinden met de top.

Antwerp en Charleroi die zich als stabiele concurrentie voor de top 4 willen handhaven.

Standard waarvan niemand weet wat het zal geven.

 

En de rest. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Brechtovic zei:

Club favoriet, met Gent als voornaamste uitdager.

Anderlecht en Genk die opnieuw proberen aansluiting te vinden met de top.

Antwerp en Charleroi die zich als stabiele concurrentie voor de top 4 willen handhaven.

Standard waarvan niemand weet wat het zal geven.

 

En de rest. :D

 

Zelfs met bekerverlies vind ik toch ook Club nog steeds favoriet.

Al is het een goeie reminder geweest dat de favoriet niet altijd wint :D

 

Denk je dat anderlecht al direct gaat meedoen voor PO1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

*zucht* Een beetje rust in het kot, is dat teveel gevraagd?

Er is maanden tijd geweest om alles op orde te krijgen en dan gaan we na 2 speeldagen Vercauteren opzij schuiven? En zijn we meteen onze beste speler, blessuregevoelig of niet, kwijt ook.

 

Op deze manier kan je toch niet verwachten dat je op een deftige manier kan bouwen, als je om de zoveel tijd de boel omgooit?

 

Verrassend nieuws uit de Belgische voetbalwereld: Vincent Kompany zet een punt achter zijn carrière als voetballer. Hij wordt met onmiddellijke ingang de nieuwe coach van Anderlecht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez Gent zet Thorup na 2 speeldagen al aan de deur..
Ik snap dat toch niet hoor.. Ofwel ben je niet tevreden en stopt de samenwerking eind vorig seizoen ofwel kies je ervoor om verder te gaan, maar dan bedenkt ge u toch niet na amper 2 wedstrijden omdat die 'per ongeluk' allebei verloren worden.

 

En dan nemen ze Boloni als opvolger.. Dat is wel de perfecte miscasting voor het aanvallend en technisch voetbal dat ze in Gent willen zien.

Verkoop dan maar meteen alle technische vaardige spelers en vervang hen door krachtpatsers die fysiek de strijd kunnen aan gaan.
Kums, Odjidja, Bezus en Chakvetadze worden zeker en vast wekelijks de uitblinkers nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

Allez Gent zet Thorup na 2 speeldagen al aan de deur..
Ik snap dat toch niet hoor.. Ofwel ben je niet tevreden en stopt de samenwerking eind vorig seizoen ofwel kies je ervoor om verder te gaan, maar dan bedenkt ge u toch niet na amper 2 wedstrijden omdat die 'per ongeluk' allebei verloren worden.

 

En dan nemen ze Boloni als opvolger.. Dat is wel de perfecte miscasting voor het aanvallend en technisch voetbal dat ze in Gent willen zien.

Verkoop dan maar meteen alle technische vaardige spelers en vervang hen door krachtpatsers die fysiek de strijd kunnen aan gaan.
Kums, Odjidja, Bezus en Chakvetadze worden zeker en vast wekelijks de uitblinkers nu.

 

Al tweede jaar op rij dat ze vragen stellen erbij, ook tof werken dat :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Dogfacedgremlin zei:

 

Dan hadden ze hem maar aan de deur moeten zetten eind vorig seizoen..

Maar na 2 speeldagen? Wat een circus weeral zeg.

 

Vanuit verloren positie PO1, bekerfinale (wel dom verloren) en dan tweede plaats jaar erna. Goudhaantje weg.

2 keer verliezen => RAUS!!! lol

 

Aimabele man nochtans

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Gent-watcher van het Nieuwsblad heeft op twitter een draadje gepost erover:

 

"Onvoorwaardelijke liefde voor de Deen was er nooit. De verloren bekerfinale, zijn 'ascetisch' gedrag - letterlijk: hij drinkt niet en kent restaurants vooral van hun geven - bij de feedbackmomenten met het bestuur en zijn (te) aanvallende visie staken soms de ogen uit.

En dat terwijl Thorup alles in het werk stelde om zich te smijten voor de club. Met Thorup neemt Gent afscheid van een man die ermee instemde daags voor een Europese match aan te schuiven op het persdiner om sponsors te plezieren, die voor elke thuismatch een rondje ging handen schudden en die z'n look aanpaste voor het clubimago.

Gent floreerde in 2019-2020 en Thorup kreeg er lof voor. De 4-4-2 ruit was een schot in de roos, mentaal wist hij elke speler te prikkelen, dromen deed hij groots: In Europa kunnen we iedereen aan.

Zijn filosofie was aanvallend. In balbezit liet Thorup vaak ruimtes 'onbewaakt' achter - meestal de verdedigende flanken. Het maakte Gent kwetsbaar op de counter, maar aanvallend zeer dominant. 'Op een veld kan je niet alles bezetten als je efficiënt wil opbouwen.'

Hij kreeg er kritiek voor, maar won op die manier wel pakweg met 1-3 in Wolfsburg. Toen ondergetekende schreef dat die zege nooit tot stand gekomen zou zijn als Thorup behoudender had gespeeld, werd hij daarop aangesproken op de vlucht terug. 

Thorup vond geen oplossing voor een Gent zonder David, hoopte op een doorstart met de vertrouwde namen, maar kreeg een 0/6. Een ontslag dus, maar dat verklaart niet waarom Peter VDB maanden terug in zijn HB-column al vermeldde dat Thorup het eerste trainersontslag ging worden. 

Het hoofd lag al een tijd op de kapblok. De intenties dateren van een tijd terug, de resultaten nu zijn maar de ultieme trigger. Voor Thorup was dit een accident waiting to happen. De vraag of Gent effectief nood had aan iets anders hebben we dan nog niet eens beantwoord.

Voor het bestuur is dit - in kopertermen - all in gaan. Ze starten het seizoen - min twee matchen - met de trainer van hun keuze, met de transfers van hun keuze - buiten Dorsch drukten ze elke nieuwkomer door - en met de ambitie van hun keuze: kampioen worden. 

Doet Gent het fantastisch, dan is er voor alle lof één adres. Doet Gent het niet fantastisch, dan is er voor de kritiek eveneens één adres. Hetzelfde adres."

 

Nou...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
35 minuten geleden, Brechtovic zei:

Hein komt terug. 

Schrijf maar op.

 

Dan mag De Decker normaal nog een paar maand aanblijven als tussenpaus; want Hein heeft eerder aangegeven dat hij een ingreep moet laten doen en dat hij daardoor normaal voor het einde van het jaar niet meer als trainer aan de slag gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Dubbel natuurlijk...

 

Ik vind het not done als je een contract tekent, dat je kort nadien al je boeltje pakt voor een beter aanbod (Yves VDH deed het ook ooit..).

Maar tegelijk; moet je als coach heiliger zijn dan de clubs? Boloni tekende bij Gent en enkele weken later stond hij ook alweer aan de deur.

 

 

Dus persoonlijk vind ik het niet kunnen, maar het hoort er tegenwoordig bij zeker in het voetbal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mens gaat naar zijn thuisland, waar hij de grootste club mag trainen. Na wat ze hem hebben aangedaan, gun ik het hem wel.

Genk, jah, die wilden ook maar Thorup omdat Vercauteren niet wilde, wie ging er mee inzitten dat Thorup werkloos bleef?

 

Hoort erbij, moving forward :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het plaatje is ook compleet voor hem natuurlijk.

De topclub uit je thuisland, waar je gezin ook nog altijd woont.

Reken daarbij nog eens de huidige crisis en alles wijst gewoon op een heel erg logische beslissing.

 

Zoals ze gisteren in Extra Time aan Frank VDE vroegen: als je trainer bent van pakweg Aalborg en je krijgt de kans om Club Brugge te trainen, ga je daarop in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Toch alleszins als ik me focus op de matchen van Club :happy:

 

Ik kan me eigenlijk geen enkele match voor de geest halen dat ik zoiets had van: dees is het mannekes, goed bezig.

Daarmee wil ik niet zeggen dat we geen goeie matchen spelen of onverdiend winnen, het is gewoon allemaal in eerste of tweede versnelling.

Terwijl ge toch blijft denken dat er meer mogelijk is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Brechtovic zei:

Ik kijk echt bijna geen matchen van onze competitie momenteel.

Als ik nog eens voetbal kijk, dan is het Champions League, interlands of hier en daar eens een buitenlandse wedstrijd.

 

Het begint me minder en minder aan te spreken, zo zonder publiek.

 

Tis beter dan niets, maar is en blijft raar om zien inderdaad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Iker unpinned this topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...