Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Hulp bij een 4-3-3 [FM19]


Dogfacedgremlin

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf nog eens geprobeerd een tactiek in mekaar te knutselen..

Verdedigend staat alles vrij ok; iedere wedstrijd is mijn team vrij dominant; maar ik slaag er niet in om die dominantie om te zetten in echte kansen (en doelpunten).

 

Mijn spits en wingers (vooral de rechter dan) halen ook meestal de laagste scores van het team.

Ik heb al verschillende rollen geprobeerd voor mijn spits en ook al het tempo en de directheid van passing aangepast, maar nog zonder echt resultaat.
Enkel tegen de echte topteams heb ik wel goeie resultaten.

 

Iemand tips?

 

tactiek.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat je eigenlijk weinig presence hebt in de 16?

Een een vleugelspits blijft voornamelijk op de flank, een hangende spits gaat niet echt diep, een mezzala wijkt van nature uit naar de flank en een zwervende spelmaker komt ook niet echt vaak in de zone van de waarheid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speel nu met punt naar voren,in FM18 ook met punt naar achteren zoals jij nu.

Speel met SVD,vind dit meest complete rol voor middenvelders.

En afhankelijk wie ik achter spits zet met AM of VSM.

Nummer 10 kan ook wel eens rol zijn,maar gebruik die zelden.

Verder speel ik met hoger tempo.

Spits gebruik ik altijd Diepe spits of complete spits.

 

Ik zou uw mezzala eens een rijtje opschuiven naar voren en de rol veranderen in AM of VSM.

En uw ZS zou ik SVD maken als je toch enig behoud wilt inbouwen.

Het hoeft zelfs niet symmetrisch te zijn als je begrijpt wat ik bedoel ;) .

 

Mentaliteit aanvallend.

gevarieerde voorzetten.

veldbreedte smal zodat de vleugels beetje centraler aanwezig zijn ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Brechtovic: Die hangende spits was uiteindelijk ook maar een probeersel om hem iets meer aan de bal te krijgen; want nu kreeg hij nauwelijks de bal.

 

@hjs666: ik heb nauwelijks spelers die echt goed functioneren een rij hoger op het middenveld. De mezalla dient voor een deel om de flank wat op te vangen op het moment dat mijn hvs naar binnen knijpt.

Mijn voorzetten (zeker vanop rechts) staan laag en richting 2e paal omdat daar mijn HVS ook moet gaan opduiken.

 

Ondertussen nog wat verder gezocht en uitgekomen op volgende probleem (wat ik ook bij mijzelf herkende)
Door zodanig veel en hoog druk te zetten; komt de tegenstander met 7-8 spelers aan hun eigen zestien vast te zitten, waardoor er voor mijn team nauwelijks ruimte is om in te duiken en tot deftige kansen te komen. Zeker tegen de zwakkere tegenstanders heb ik daar idd wel redelijk wat last van. Dan zat ik met 60% balbezit of meer en een pak schoten richting doel die meestal afgeblokt werden.

Tegen de topteams (Real en Bayern) liep het wel vlot, wss dan gewoon omdat die veel moeilijker met hun rug tegen doel te duwen zijn.


Daarnaast ook ergens gelezen dat rechts overlap en links binnendoor niet hoeft, omdat dit al in zekere zin via de spelersrollen erin staat.
Die heb ik dan ook al geschrapt.

 

 

Momenteel staat het zo (en dat lijkt al wat beter te lopen):

 

tactiek2.jpg

 

Alvast bedankt voor de tips! Verdere opmerkingen zijn zeker en vast nog welkom ;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...