Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Ronne@Caerau Ely


Ronne

Aanbevolen berichten

Ik ben werkloos gestart met alle Europese landen speelbaar. Na te solliciteren bij elke club die een manager zocht, kwam ik al snel uit bij het land Wales. De andere aanbiedingen waren zo goed als allemaal uit Scandinavië. Maar ik had mijn zinnen eens gezet om een nieuwe competitie te ontdekken zijnde Wales. Nadat ik eerst op gesprek ging bij een ploeg uit de eerste klasse (JD Cymru Premier) kwam plots Caerau Ely op de proppen. Een ploeg die net vanuit de derde klasse wist te promoveren richting de op één na hoogste divisie uit Wales. Ik had meteen een goed gevoel en wimpelde meteen ook de interesse af van Limerick (Ierland) en hoopte op een kans bij Caerau Ely. En net op het moment dat je denkt: 'Shit, dit wordt niets." Dan krijg je plots toch een contractvoorstel! Ik ben de trotse nieuwe manager van Caerau Ely.

 

Fast forward acht maanden later:

 

strijd.jpg

 

Acht maanden later zijn we zowaar verwikkeld in een strijd voor het kampioenschap en het daarbijhorende promotieticket. Het enige ticket die recht geeft op promotie richting JD Cymru Premier.
 

Ik ga dit eens op een iets andere manier starten. We beginnen met de ontknoping en daarna een kort overzicht van de geleverde prestaties dit seizoen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

weds28.jpg

 

We gaan uitstekend van start en domineren de eerste twee wedstrijden en pakken oververdiend het maximum van de punten. Al was het toch nipt tegen Undy, een ploeg die ons toch niet echt blijkt te liggen dit seizoen. 

 

Stand:

 

stand28.jpg

 

Vijf punten achterstand bedraagt na twee wedstrijden nog slechts twee punten! Briton Ferry pakt slechts één op zes en mag de titel op zijn buik schrijven, nochtans stonden ze het meerendeel van het seizoen aan de leiding. Ook Llantwit Major lijkt wat te weten van stress de laatste twee wedstrijden. Ze winnen nipt met 1-0 van Goytre en verliezen daarna met het kleinste verschil van concurrent Cambrian & Clydach. Hun 'dipje' komt misschien wel op een goed moment. Voor de volgende wedstrijd trekken wij namelijk met veel vertrouwen richting leider Llantwit Major.

 

En dat vertrouwen vooraf blijkt zich ook om te zetten tijdens de wedstrijd. We spelen de leider de gehele eerste helft van het kastje naar de muur en creëeren maar liefst vijf uitgelezen kansen. Helaas kwamen we niet tot scoren...

 

mokerslag.jpg

 

En dat breekt zich zuur op, de tweede helft was nog maar op gang gefloten en onze linksback ging met twee voeten vooruit op een tegenstander. Terecht rood en een vrije trap voor de thuisploeg waarop ze meteen het openingsdoelpunt wisten te scoren en die wisten te handhaven. Weg met de titeldroom!

 

weds30.jpg

 

De veer was blijkbaar gebroken en ook de laatste wedstrijd gaan we met het kleinste verschil onderuit.

 

stand30.jpg

 

Toch kunnen we zeker en vast niet ontevreden zijn met onze vierde plaats in de competitie want ... 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speelschema JD Cymru South 2019/2020

 

- David Lyons was aan de start van het seizoen onze sterspeler en vertrok spijtig genoeg op 2/2/2020 richting de grootste club van Wales namelijk The New Saints. Dit gebeurde transfervrij aangezien ik nog steeds een amateurclub was. 

- Ik denk dat aangezien mijn reputatie nog niet al te hoog is, sterkere spelers nog niet staan te springen om te tekenen bij mijn club. Enkel tegen het bod op David Lyons kon ik niet op. Bij de rest van de spelers was er ook constant vaak interesse maar wist ik hun steeds toch voor de club te behouden.

- Onze beste transfers kwamen pas aan in de wintermercato en dus zie je ook mooi de stijgende lijn qua prestaties.

- Voor de laatste twee allesbeslissende wedstrijden kwam ik in slechts twéé van de 28 voorgaande wedstrijden niet tot scoren. Extra zuur om dan net die twee laatste wedstrijden niet tot scoren te komen. 

 

wedst1.jpg

 

wedst2.jpg

 

Nathaniel MG Cup 

 

- De JD Cymru Premier bevat slechts twaalf clubs. Misschien één van de redenen waarom de kwartfinale bestond uit maar liefst 7 tweedeklassers.

- Paar keer serieus door het oog van de naald gekropen en twee keer doorgestoot met strafschoppen. Onder meer de overwinning op het veld van eersteklasser Aberystwyth deed enorm veel deugd. Net voor het einde gelijk maken en nog doorstoten, heerlijk!

- De 'makkelijkste' wedstrijd was zowaar de finale tegen reeksgenoot Haverfordwest. De eerste prijs is binnen, vol ongeloof keek ik toe deze campagne!

- Helaas geen Europees ticket aan verbonden. Die wordt enkel toegediend aan de winnaar van de JD Welsh Cup.

 

wedst3.jpg

 

JD Welsh Cup

 

- Tijdens de eerste drie rondes niet echt iets op te merken buiten alweer de strafschopoverwinning op het veld van Taffs Well.

- Onze beste transfers, tevens zowat de sterkste spelers die ik ter beschikking heb (zie screen spelerstatistieken onderin) heb ik niet ter beschikking na nieuwjaar. Dit omdat ze al actief waren bij een andere club tijdens deze competitie. Dit betreft Jack Turner, Dave Vincent, Liam Walsh, Arwel Ackerley en Joe Hunt.

- We schakelen opnieuw Aberystwyth uit na strafschoppen, dit keer doen we dit wel thuis na twee maal op achterstand te komen!

- Na de vijfde van eerste uitgeschakeld te hebben spelen we op het veld van de tweede, Barry. We geven twee keer een voorsprong weg en gaan verlengingen in. Daar weten we op het einde nog één keer te prikken!

- Een tweede bekerfinale op één seizoen! We nemen het op tegen de achtste van de eerste klasse. Hier hangt er wel een Europees ticket aan vast, stel je eens voor zeg... Ja hoor, we gaan opnieuw naar verlengingen dankzij een laat doelpunt. Het werd een fysieke slag en helaas konden we het conditioneel niet altijd meer belopen. Een kopbal in de 118e minuut nekt ons uiteindelijk. Geen dubbel, geen Europa!

 

wedst4.jpg

 

Spelersstatistieken

 

- Speler van het jaar Callum Smith had na het vertrek van toenmalig topschutter David Lyons een zeer groot aandeel dit seizoen.

- Keith Sprudd is de eerste jeugdexponent die dit seizoen al een speelkans kreeg. 

 

stats.jpg

 

Troostprijs

 

- Mooie erkenning, maar op naar volgend seizoen!

 

moty.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera, we worden semi-professioneel! Meteen na mijn eerste seizoen bij Caerau Ely kondigt het bestuur dit aan. Ik was natuurlijk meteen dik tevreden om spelers aan een contract te kunnen binden. En ze dus niet transfervrij te verliezen door een amateurcontract. Maar valt toch eens zwaar tegen zeg. Enkel de technische staf waaronder mezelf kunnen een 'echt' contract tekenen. Bij spelers is dit jammer genoeg nog steeds een amateurcontract waardoor andere clubs nog steeds transfervrij onze spelers kunnen aan trekken. Het enige wat wél verandert is zijn de extra premies die erbij gekomen zijn: wedstrijdpremie, premie per doelpunt, vergoeding niet-ingevallen reserve, premie bij het houden van de nul.

 

transfer0.jpg

 

Spijtig genoeg blijft dit natuurlijk niet zonder gevolgen en zijn er wat mij betreft toch twee belangrijke spelers vertrokken. Matty Hill en Liam Walsh begonnen dit seizoen als mijn linker en rechtermiddenvelder maar besluiten beiden andere oorden op te zoeken. Wat nog meer steekt is dat dit geen stap hogerop betreft. Walsh trekt richting een reeksgenoot terwijl Hill richting de North-reeks vertrekt. Christian Slatter, James Garrett en Ben Jones waren jeugdexponenten en mochten vertrekken. Sean Thomas en Cai Penny Williams waren vorig jaar back-up en mochten ook beschikken.

 

Lewis Cox, back-up doelman

 

transfer1.jpg

 

Kieran Parsons, back-up linksachter

 

transfer2.jpg

 

George Harry, gehaald als concurrentie voor de aanval, zal voorlopig ook starten

 

transfer3.jpg

 

Craig Davies, transfer die zal omgetraind worden en geleidelijk zal geïntroduceerd worden

 

transfer4.jpg

 

Gary Harper, op papier de toptransfer; zal ook wat omgetraind en geleidelijk geïntroduceerd worden

 

transfer5.jpg

 

Wedstrijden

 

weds.jpg

 

Klassement

 

klassement.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heenronde

 

In de competitie blijven we ongeslagen in de heenronde. Als je nu zo de resultaten ziet ben ik vrij tevreden, maar het was toch vaak vloeken tijdens de wedstrijden. Ik vond het met momenten echt stroef lopen en vaak minder dan hoe ik vorig seizoen met momenten speelde. Dat ligt wellicht aan de efficientie die met momenten vaak ontbreekt dit seizoen maar op dit moment tellen enkel de resultaten. Ik besloot in de bekerwedstrijd tegen Undy met een volledig B-elftal te starten omdat de wedstrijd die volgde in het weekend veel belangrijker was. Helaas is dit de enige verliespartij geworden van deze heenronde. Ik wil voluit voor de titel dit jaar en de bekers zijn dit seizoen bijzaak. Maar in die andere beker kregen we de grootste club van Wales over de vloer, daar ging ik natuurlijk vol voor. We weten TNS te verslaan na verlengingen en hopen in de toekomst nog vaak topduels met deze ploeg te mogen bekampen!

 

weds.jpg

 

Dit alles zorgt voor een mooie voorsprong van vijf punten op onze grootste concurrent Haverfordwest. Ik hoop ten volle dat ik deze vorm kan doortrekken richting de tweede helft van het seizoen maar ik blijf op mijn hoede. Een dip is snel gebeurd en kan grote gevolgen hebben. Het doel dit jaar is kampioen worden. Onze ongeslagen reeks mag er gerust aan geloven zolang we maar dit seizoen kunnen promoveren richting hoogste klasse. Undy was op het moment van onze verliespartij in de beker tegen Lido onze grootste concurrent. Kijk waar ze nu staan...

 

klassement.jpg

 

Spelerstatistieken

 

Met Jay Owen deden we mid-oktober nog een gouden transfer. Jeugdproduct Terry Gulley werd meteen na het vertrek van beide sleutelvleugelspelers gepromoveerd en krijgt nu ook zijn kans. Net als jeugdproduct Robert Jones die maar bleef scoren bij de -19 werd hij gepromoveerd richting de A-kern en zullen ze allebei meer en meer hun kansen blijven krijgen in de terugronde.

 

speler.jpg

 

Screens:

 

jay.jpg

 

terry.jpg

 

rob.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terugronde

 

We doen slechts één inkomende transfer en verliezen geen belangrijke pionnen, enkel spelers die mochten beschikken. Iedereen gemotiveerd voor het kampioenschap?

 

transfer.jpg

 

Wedstrijden

 

Meteen twee gelijke spelen tegen ploegen die in degradatiegevaar zaten, deed me even 'panikeren'. Maar de rest ging zeer vlot in de competitie. We weten thuis de titel veilig te stellen tegen Lido met een knappe 3-0 overwinning! Opnieuw in de bekerwedstrijd spelen we een absolute snertwedstrijd tegen een reeksgenoot (in de North-reeks). We waren iets beter, maar al bij al verdiende nederlaag. De wedstrijden na het binnenhalen van het kampioenschap waren toch ook raar. We spelen een zeer goeie wedstrijd tegen Llanelli Town na 75 minuten met 10 te hebben gespeeld. We spelen een absolute snertwedstrijd tegen Pontypridd en grijpen dankzij deze nederlaag naast een 'invincible-season'. Tegen de tweede Haverfordwest spelen we dan weer een dijk van een wedstrijd maar door gebrek aan efficiëntie slikken we de gelijkmaker in de slotfase. In de laatste wedstrijd werd een open dag georganiseerd voor de supporters. Daar halen we nog eens uit tegen Briton Ferry!

 

weds.jpg

 

Klassement

 

klas.jpg

 

Stadionplannen

 

stadion.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Blup008 zei:

Proficiat met de titel! Hopelijk kom je door de stadionplannen niet in te veel financiële problemen.


Awel, idem dito. Vind het helaas niet meer terug. Maar ik dacht dat we nu begonnen zijn met een maandelijks bedrag van 3.5K terug te vorderen. Dat zal lang blijven als je ziet dat het totale bedrag zo hoog is. Kga niet te veel investeren in spelerssalarissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...