Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Director of Football Challenge


Brechtovic

Aanbevolen berichten

FM Challenge: Director of Football

 

Na enkele gewone games was ik toe aan een nieuwe uitdaging binnen football manager. Ik speelde al even met het idee om een challenge aan te gaan en mijn oog viel op de 'Director of Football' uitdaging. Dat houdt in dat ik alle verantwoordelijkheden delegeer aan de staf rondom mij. Ik ben dus enkel en alleen verantwoordelijk voor de wedstrijden. Transfers (in en uit) worden geregeld door de director of football, zonder enige inmenging. 

 

Als startploeg twijfelde ik tussen AJ Auxerre, Hamburger SV en Deportivo La Coruna. Drie traditieclubs die zijn afgegleden naar de tweede klasse en met financiële problemen zitten. Een extra moeilijkheid dus. Lotjetrek bepaalde waar we de uitdaging aangaan.

 

lA4XaeW.png

 

We zakken af naar het noorden van Duitsland, waar we gaan werken in het Volksparkstadion voor de lokale Hamburger Sport-Verein, oftewel HSV. Der Dino was tot voor kort de enige club die sinds de start van de Bundesliga elk seizoen in de hoogste afdeling speelde. Na een jarenlange flirt met degradatie kwam het er in het seizoen 2017-2018 toch van. Voor de eerste keer in 55 jaar tijd zakten Die Rothosen naar die Zweite Bundesliga. 

 

Kunnen we HSV terugbrengen naar de top van Duitsland? Ik ga de uitdaging aan, samen met de 37-jarige Jonas Boldt, dis overkwam van Bayer Leverkussen, waar hij in 2007 startte als hoofd scouting om in 2018 te promoveren tot directeur voetbalzaken.

RGvbNh5.png?1

 

Spoiler

Ik heb besloten om mijn vorderingen hier te plaatsen, maar het zal niet zo uitgebreid zijn als het verhaal bij Anderlecht. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie
46 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

Veel succes!

 

Wat doet de directeur voetbalzaken juist? Zijn dit enkel transfers van spelers? Of ook personeel?

Wat zijn de bevoegdheden eigenlijk nog van de Technisch Directeur dan nog?

 

De directeur voetbalzaken doet alles met betrekking tot spelers.

De technisch directeur houdt zich bezig met alles van personeel. 

 

Zo heb ik het ingesteld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hsv.png.d250eed94635b6741b638e497aa79fa7.png

 

Zomermercato seizoen 19/20

Er was al veel geregeld voor mijn komst, dus ik verwachtte niet veel meer op inkomend vlak. Wel vertrokken Kyriakos Papadopoulos en Jairo voor een habbekrats, terwijl ik ze toch als belangrijke spelers beschouwde. Die eerste konden we wel intern nog opvangen, want we hebben centrale verdedigers teveel. Jairo werd vervangen door een jonge Zambiaan die overkomt van Red Bull Salzburg. Hij brengt nog een ploegmaat (spits) mee op huurbasis. Daarnaast werden twee 16-jarigen aangetrokken voor het U19-team.

 

pFOAl0f.png?1

 

8kFIxuS.png?1

 

We worden als één van de kandidaten voor promotie beschouwd, samen met Stuttgart, Hannover 96, Nurnberg en Bochum. Benieuwd wat we ervan gaan maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hsv.png.b275f184b842f0a967fddcfd99cd261c.png

 

Seizoen 2019/2020 - heenronde

Na een stevige voorbereiding met 9 wedstrijden waren we duidelijk klaar voor het seizoen. We verliezen slechts één keer, na een typische FM wedstrijd. We spelen met twee spitsen - Wood en Hinterseer - en een brede ruit op het middenveld en we kunnen tot nog toe zeer tevreden zijn daarover. 

 

Gme3qpr.png?1

VO6fHJr.png?1

 

Het levert ons voorlopig de leiding op in de competitie, al worden we van kortbij gevolgd door het nog ongeslagen Bochum. 

 

O3bHCnI.png?1

 

In de beker zitten we in de 3e ronde na het uitschakelen van reeksgenoten Sandhausen en Hannover 96.

In de volgende ronde nemen we het opnieuw op tegen een tweedeklasser, nl. Darmstadt 98.

 

935cWyz.png?1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hsv.png.4849b632568e101f9ec4b9513571c6c9.png

 

Wintermercato seizoen 2019/2020:

 

Nog voor de transferperiode begon werd centrale verdediger Jung verkocht aan Al Ittihad uit Saudi Arabië. Ook verdedigende middenvelder Kinsombi en linksback Dudziak verlaten ons. Die laatste wordt verhuurd aan Darmstadt 98 met een optionele vergoeding van 1,5M. Spits Koita keert ondertussen terug naar moederclub Salzburg. Hij kwam niet aan spelen toe en is ook niet goed genoeg om op de bank te zitten.

Op inkomend vlak is duidelijk dat de directeur voetbalzaken zich richt op jonge spelers. Zowel Nos, Pfalz als Siebert gaan bij onze U19 spelen. Ingvartsen wordt gehuurd met een optie op aankoop van 1M. De grootste verrassing  kwam echter op het einde van de mercato. Jonas Boldt haalt gewoon uit het niets Reinier naar Hamburg! Ik viel net niet van mijn stoel van verbazing...

 

vOnypXk.png?1

 

cwkhpPe.png?1

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, hjs666 zei:

Die Reinier ken ik toch niet.

Sterk bezig BTW.

Stuttgart toch pak minder precies.

 

Reinier is één van de grootste talenten voor de CAM positie. In het echt gaat ie volgend seizoen naar Real Madrid trouwens.

Bij Stuttgart is het inderdaad miserie. Ze zijn ondertussen ook Orel Mangala kwijt aan Racing Genk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...