Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Een nieuwe wind waait door Anderlecht


quasarke

Zal de trainer top 3 halen dit seizoen?  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Zal de trainer top 3 halen dit seizoen?

    • Ja
      4
    • Nee
      2
    • Haalt einde seizoen niet
      0


Aanbevolen berichten

Via enkele personen die wij kennen in Engeland zijn we er gelukkig in geslaagd om onze publieks lieveling terug naar onze club te halen.

We kunnen Wilson opnieuw huren en heeft Jürgen Klopp gelukkig ingezien dat hij er goed bij vaart om hem te laten open bloeien bij een ploeg waar hij het super naar zijn zin had. Dus we zijn vereerd Wilson terug in de armen te sluiten. De supporters zijn door het dolle heen.

930b07b4ec0539d7116a5ddc6a893846.png

 

Champions league

 

d03d66732d7381d0867bc66fa082906c.png

De Champions league is zoals verwacht voorbij en helaas zijn we er ook niet in geslaagd de Europa League te halen als 3de stand.

We konden de laatste speeldag niet winnen thuis van Lazio en eindigden dus helaas laatste in de groep. Wel hebben we thuis mooi gewonnen van PSG en speelden we daar 0-0. We wisten dat het in ons eerste seizoen loodzwaar ging zijn in deze groep.

Maar we zijn toch trots op ons parcours in Europa.

 

Jupiler League

 

ee218254521e5ef2fcf21faf33629b30.png

 

2e1e07c9e5678dc2eb2a3c632b43e0ff.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 227
  • Created
  • Laatste reactie

Laatste transfer nieuws 

 

We hebben na de winterstop nog een speler gehuurd voor de concurrentie aan te gaan met de andere topploegen.

Van Juventus haalden we nog een middenvelder waar ook heel veel wordt van verwacht, zeker gezien zijn status van wonderkind.

Dus in de breedte nog een beetje sterker en nu moeten we hopen dat het met deze kern opnieuw de titel kunnen winnen

 

cd296fe1875b1a12f872f61b53866221.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze competitie is ondertussen opnieuw al aan speeldag 30. We zijn zoals vorig seizoen opnieuw eerste na 30 speeldagen en hebben alles dus in eigen handen. De zwaarste tegenstand zou op papier nog van Standard en RC Genk moeten komen.

RC Genk was er vorig jaar heel dichtbij en verloor van ons omdat we meer gewonnen wedstrijden hadden.

Standard speelt dit seizoen een zeer sterk seizoen en Club Brugge heeft het dit seizoen verrassend iets lastiger dan vorig seizoen.

Maar ik denk dat vooral Genk een grote kanshebber zal zijn mocht ik geen kampioen spelen.

Onze aanwinst die we huren vanaf de winterstop van Juventus is echt top, we hopen alvast hem volgend seizoen terug te kunnen huren.

Zijn afstandsschoten zijn gewoon geweldig sterk.

Voor volgend seizoen moeten we werk maken van een rechtsachter die de concurrentie moet aangaan met Murrilo die momenteel gekwetst is.

De gekochte wintertransfers zijn momenteel niet slecht bezig bij hun clubs waar ze aan werden verhuurd of bij de U21.

Nu gaan we proberen een goede start te maken en we moeten thuis eerst starten tegen Club Brugge.

Programma in de play offs

 

Spoiler

a017c676263f43820002770bc545c499.png

 

Eindstand reguliere competitie

 

706ea0e43a0516404e611f96be19df41.png

Spoiler

cb8a3860ce4a0090bf68b08dc9de51c2.png

 

 

Start punten van de play offs

 

1298409ae1cce1055f77ab1414375d0b.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal weer net als vorig jaar nagel bijten worden tot op het einde voor onze club.

We hebben momenteel in de laatste fase van de competitie volop te maken met blessures en gaan de laatste  speeldagen in met opnieuw slechts  1 punt 

op RC Genk en 6 op Club Brugge en Standard die de rol al snel moest lossen na een verrassend goed reguliere competitie.

Wij haalden ook slechts 2 op 9 uit de laatste 3 wedstrijden en begint de stress hier echt parten te spelen om het misschien uit handen te geven.

Deze eindfase moeten we zonder Doku en Kulusevski afwerken want ze zijn beiden voor enkele weken out met zware blessures.

Dus het zal er weer om spannen en gaat nog tussen 2 ploegen volgens mij.

Hopelijk trekken wij opnieuw aan het langste einde, voorlopig hebben we 1 wedstrijd meer gewonnen en wie weet is dit weer net voldoende om de titel te winnen net als vorig jaar.

 

cba400afee95f0bf290221d37875ea6a.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel staan we na 37 speeldagen helaas op plaats 2 achter Racing Genk die zopas  de beker won met 2-0 tegen Charleroi.

De volgende speeldag moeten we nu naar Genk en moeten we in feite daar gaan winnen om dan alles terug in eigen handen te hebben.

Bij verlies is Genk zo goed als zeker kampioen helaas en zouden ze dus de dubbel pakken.

Als we gelijk spelen kan het nog maar dan moeten we zelf nog twee keer winnen en hopen op punten verlies van hen.

Het zou een zeer spijtige zaak zijn dat we deze titel zouden wegsmijten na zo een sterk seizoen opnieuw , al moet ik wel toegeven dat Genk al 2 seizoenen de evenknie is van ons en de sterkste tegenstander in de competitie en met een zeer sterk elftal.

Dus gaan we proberen de winst te pakken in de komende wedstrijd en spelen met het mes tussen de tanden , het is nu echt van moeten en hopelijk staan de jongens recht en doen ze wat de supporters willen.

De tweede titel in twee seizoenen nemen en zo rechtstreeks opnieuw mee mogen doen aan het kampioenenbal en de grote sommen pakken

 

Beker van België Finale 

 

02c31eb0ad7413bd8b416ee4f312e450.png
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het seizoen is spijtig genoeg in mineur geeïndigd zonder titel.

We werden 2de op 4 punten van Racing Genk die de dubbel pakte en zo de grote winnaar is dit seizoen.

Het is vooral door blessures volgens mij dat het fout afliep.

Mijn 2 topsspelers die ik huurde zijn veel gekwetst geweest en we hebben dit niet kunnen opvangen.

Onze laatste 10 wedstrijden waren echt rampzalig en er zat totaal geen lijn meer in.

Dus als je zo speelt verdien je het echt niet om kampioen te worden.

We hadden op Genk alles nog in handen stonden 0-1 voor en ze hadden kort na de 0-1 een rode kaart gekregen en toch werden we nog weggedrukt en overlopen door Genk met 10 man en verloren nog met 2-1.

Deze klap zijn we niet meer te boven gekomen helaas.

We gaan nu kijken in de transfer periode om ons eens te versterken want we hebben voorlopig een transfer budget van bijna 16 miljoen.

Er zal ook op tactisch vlak hard gewerkt moeten worden omdat we nu te veel speelden op een vaste speelwijze en de tegenstander had ons door.

Dus helaas geen titel maar normaal zal ik er alles aan doen in mijn 3de seizoen om terug een prijs te winnen en zou zeker eens willen verder geraken in de beker waar ik tot nu toe al twee maal eruit ging in de 7de ronde.

De vakantie periode is nu gestart en gaan we zoeken achter goede versterkingen voor komend seizoen.

Onze U18 wonnen wel voor 2de jaar op rij de titel , bij de U21 was het ook Genk die de titel won.

Nu eerst genieten van een welverdiende vakantie en hopelijk volgend seizoen er terug met volle moed terug invliegen , al doen er geruchten dat ik op zoek zou zijn naar een nieuwe uitdaging.

Maar ik kan u met zekerheid vertellen dat dit totaal onwaar is en ik hier volle gas in het volgende seizoen hier terug aan de start zal staan van het nieuwe seizoen en zijn ze nog niet van mij af hier op Anderlecht.

Bedankt aan het bestuur om in mij te geloven en bedankt aan alle supporters die mij ook nog altijd steunen.

Nu ga ik een frisse pint gaan drinken met enkele collega om deze toch zware telleurstelling door te spoelen.

 

Spoiler

f657a1bf7d1fbeab1adc68ed1d6ba945.png

 

1ae5ec851bc7a7bcb44a2f5e717b68d8.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel nog eventjes meegeven dat onze 4 punten in de Champions League en trouwens de enige die we hadden gepakt zijn tegen de uiteindelijke winnaar van de Champions League.

Dus mogen we daar wel trots op zijn uiteindelijk met ons team.

Hopelijk geraken we dit jaar terug in depoulefases.

fbf37e49c7b535aa5181c0131051d6ce.png

 

Sobol zijn goal werd trouwens als 2de mooiste in de Champions League verkozen. 

 

62eafa0f272a007964968df63c573e0a.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn ondertussen aan ons 3de seizoen begonnen bij RSC Anderlecht en we zouden graag terug gaan voor een 2de titel na het mislopen van de titel tegen RC Genk vorig seizoen. De Supercup was alvast al geen goede start want deze verloren we kansloos tegen Genk met zware 4-1 cijfers. En ze hebben zich weer stevig versterkt en kochten  onder andere Victor Oshimen voor een slordige 15 miljoen.

Wij hadden dit seizoen voor het eerst zo een budget ter beschikking. We zijn financieel wel de goede kant aan het opgaan en als we de poules van de Champions League zouden halen opnieuw zouden we terug een goede zaak doen en financieel gezonder worden.

Onze tegenstander in de Champions League is Panathinaikos trouwens, en we spelen eerst thuis.

 

De voorbereiding 

 

74b78fd1510fec1dca109aa5f5b3208b.png

 

De inkomende transfers

 

Sani Uche  is een jongen van 15 jaar en misschien een toppertje in wording.

Vivinho is een CV en back up normaal.

Harry Wilson is terug van Liverpool op huurbasis.

Michael Gregoritschis onze duurste aankoop voor in de spits maar brengt voorlopig nog veel te weinig. Hopelijk geen miskoop.

Léo Duarte is een sterke CV en helaas al geblesseerd net als Kompany die voor de eerste maal een langere blessure heeft.

Ilaix Moriba is een wonderkind van Barcelona.

 

Spoiler

cc6b346405b1830d6e99eaf5aaae889a.png


De uitgaande transfers en verhuurde spelers

 

Spoiler

86a19f7c7fcfaeca33391f2d09e4504f.png

bd5c796552e8b1908cb3bfe4a4bcd7e1.png

 

Champions League 

 

Ik schat dat we 50 procent kans hebben om ons te plaatsen tegen Panathinaikos maar dan zijn onze gekwetsten terug op post. Want momenteel zijn we bij de start van de competitie al geteisterd door meerdere blessures en vooral achterin zitten we in feite niet echt breed.

 

f206e082d3592a386f07cd9d479e31d3.png

 

Programma kalender augustus die er mag zijn in ieder geval.

Het is zeker geen cadeau om al deze wedstrijden in één maand voorgeschoteld te krijgen.

Dus hopelijk gaan we goed van start en zijn we voorbereid op Racing Genk en Panathinaikos want anders zou er wel eens druk op mijn schouders komen te staan en zal er misschien kritiek komen op mijn prestaties.

Dus beter een vliegende start nemen en de Champions League zeker bereiken om een eerste mini crisis te voorkomen.

 

dd307bf96501e076b062e136421015bb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 3de seizoen is momenteel rampzalig gestart en is de slechtste start ooit bij Anderlecht sedert dat ik er ben.

Op de opening speeldag verloren we meteen van de titel favoriet Racing Genk met 1-0.

Panathinaikos konden we redelijk eenvoudig kloppen en moesten tegen PSV in de laatste voorronde.

We wonnen van Panathinaikos eerst thuis met 2-0 en erna ook uit met 2-0.

Er was vertrouwen om tegen PSV te spelen en mochten thuis starten , dus zeker niet slecht om te beginnen maar we waren de underdog in de wedstrijd.

We verloren de beide duels met 2-0 en liggen zo al uit de Champions League dit seizoen, maar komen gelukkig nog dankzij het vangnet in de Europa League terecht en zitten in een groep met Tottenham , Arsenal Tula en Bate.

Op papier zouden we moeten meespelen voor plaats twee in deze groep.

Na de uitschakeling loopt het in de competitie voor geen meter , tussen de matchen van Panathinaikos wonnen we vlot met 3-0 van Oostende.

Maar nadien verloren we uit  met 0-2 van Lokeren en verloren we met 3-2 thuis van Antwerp.

En op speeldag 5 moesten we naar Club Brugge

Alles verliep vlot en liepen net na de rust 0-3 uit en toch wisten we slechts gelijk te spelen en verloren we nog zelfs bijna.

Ik weet niet wat er aan de hand is maar de motor wil maar niet op gang geraken.

Zou dit het einde in mineur betekenen dit 3de seizoen?

Ik zal waarschijnlijk wel een gesprek mogen verwachten met de voorzitter om deze dramatische start te komen verantwoorden hoe dit komt.

Momenteel ben ik een beetje het noorden kwijt en sla ik toch in een vorm van lichte paniek.

Denk dat er een paar kaarsjes zullen aangestoken worden in de hoop dat het zal helpen , maar aangezien ik niet echt gelovig ben vrees ik ervoor.

 

Poule Europa League

f4167c303ac0c1910dbddf8f57674bda.png

 

Dramatische competitie stand na  speeldagen. De topfavorieten zijn nu wel voorbij in de heenronde. En wie weet zal ik deze keer sterk eindigen.

De voorbije seizoen starte ik geweldig maar was de eindspurt zwakker. Misschien is mijn hoop dat het dit jaar andersom is? Laat ons hopen in ieder geval want zou graag het einde van het seizoen halen in ieder geval.

 

ade7f585ff930121263c4a6fb34adb2c.png

 

Resultaten dramatische start.

 

5552a1c3080c194b793b18eb41a1547c.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...