Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Een nieuwe wind waait door Anderlecht


quasarke

Zal de trainer top 3 halen dit seizoen?  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Zal de trainer top 3 halen dit seizoen?

    • Ja
      4
    • Nee
      2
    • Haalt einde seizoen niet
      0


Aanbevolen berichten

  • Reacties 227
  • Created
  • Laatste reactie

De laatste 2 wedstrijden die zo bepalend waren na zo een fantastisch seizoen.

Wij hadden uiteindelijk de beste papieren in handen en moesten hoe dan ook deze match tegen Charleroi thuis winnen.

En Club Brugge tegen Genk moesten voor ons best gelijk spelen en als wij winnen zou de titel binnen zijn.

Dus het was best een spannend moment voor de spelers en trainers.

Zouden we in deze thuismatch de titel kunnen winnen en een super groot feest laten los barsten?

 

 

Spoiler

9adc54eafccb92f022a3d6a84b61521f.png

 

 

Spoiler

e287f0ab8d483a57f10f3de579071d63.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eindfase is niet zoals we hadden gehoopt maar we hebben het geluk aan onze kant na een moeizame eindfase.

De vorm was er totaal niet en ook veel blessures door de weinige wissels in de ploeg dit seizoen.

En dit begon uiteindelijk wel zijn tol te eisen , maar we hebben het uiteindelijk toch nipt gehaald.

De laatste speeldag was totaal overbodig en de spelers waren iets te zwaar gaan feesten zo te zien want de match op Genk was echt een ramp.

Waar we gewoon blij mogen zijn dat het maar 2-0 werd want had het 5-0 geweest hadden we nog niets kunnen klagen.

We gaan nu werk maken van eventueel een paar versterkingen indien de financiële situatie wat zal beteren.

Momenteel is dit ons grootste probleem en willen we nu in de komende transfer periode serieus snoeien in deze veel te grote kern.

We kijken ook uit naar de miljoenen die we nu gaan binnenrijven dankzij de Champions League.

Club Brugge strand dan uiteindelijk op 1 punt van Genk en ons team    Club won de laatste wedstrijd op Gent nog met 3-4 maar komt dus niet in de Champions League na ook  wel een knap seizoen te hebben gespeeld net als Genk trouwens.

 

 

11f768115cc3cbcd4854de5e74720be2.png

 

Bloed zweet en tranen heeft het gekost en gelukkig is het nu voorbij of het liep echt nog mis.

Maar nu is het hoog tijd om te vieren! Dikke proficiat aan het voltallige team en staf met de 1ste titel in ons eerste seizoen.

 

eec7f2e6c8130fab70c0082968d206ff.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste transfer is een feit naar volgend seizoen.

We halen uit Engeland bij Burnley de de 29 jarige Kevin Long een centralen verdediger.

Zijn loon hebben we ook goed kunnen naar beneden halen met bijna 40.000€ minder dan zijn loon dat hij nu had.

Hij zal normaal de kans krijgen om te starten en dan gaan we een evaluatie doen tegen start van het seizoen.

Moesten zeker defensief bijhalen omdat er een deel terug vertrekken die gehuurd waren.

Dus we zijn nu echt bezig aan het zoeken op zeer goedkope alternatieven en gaan ook kijken om misschien terug enkele spelers te huren.

Het zal dus superdruk worden de komende weken.

 

3a43a7d7c6fc912d6da1874d7ce86eca.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat met de titel. Lijkt me vooral dat de defensieve zekerheid aan de basis ligt van je succes, want slechts 22 tegendoelpunten in 40 wedstrijden is een mooi gemiddelde!

Komt Long gratis over? In mijn spel zou het bestuur dergelijke transfer sowieso blokkeren, omdat die niet past in hun visie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het 2de seizoen komt stillaan dichterbij en op de opening speeldag moeten we al onmiddellijk naar een rechtstreekse concurrent Club Brugge.

Vorig seizoen ons zwarte beest waar 3x van verloren met als dieptepunt in de 1/4 finale van de Beker.

We zijn nog steeds bezig met de kern samen te stellen voor het komende seizoen.

Er werd hier trouwens ook een flater van je welste gedaan blijkbaar.

Vorig seizoen konden we Trebel met zijn zwaar contract verhuren , maar bij het einde van het seizoen bleek er een koop clausule aangemaakt en vertrok blijkbaar voor 1,2K naar Burnley.

Ik ben letterlijk van mijn stoel gevallen door deze misser en ben er nog steeds niet goed van.

Al zijn we wel dat dure contract kwijt nu , maar het doet toch wel pijn.

Zeker omdat we alle centen heel hard kunnen gebruiken.

 

Uitgaande transfers.

 

ab633d576a1ada91e3c8a2c4e39597b9.png

  •  

Het 2de seizoen komt stillaan dichterbij en op de opening speeldag moeten we al onmiddellijk naar een rechtstreekse concurrent Club Brugge.

Vorig seizoen ons zwarte beest waar 3x van verloren met als dieptepunt in de 1/4 finale van de Beker.

We zijn nog steeds bezig met de kern samen te stellen voor het komende seizoen.

Er werd hier trouwens ook een flater van je welste gedaan blijkbaar.

Vorig seizoen konden we Trebel met zijn zwaar contract verhuren , maar bij het einde van het seizoen bleek er een koop clausule aangemaakt en vertrok blijkbaar voor 1,2K naar Burnley.

Ik ben letterlijk van mijn stoel gevallen door deze misser en ben er nog steeds niet goed van.

Al zijn we wel dat dure contract kwijt nu , maar het doet toch wel pijn.

Zeker omdat we alle centen heel hard kunnen gebruiken.

 

Uitgaande transfers.

 

ab633d576a1ada91e3c8a2c4e39597b9.png

ef08822b8a8e63303180070ddb94ce66.png

 

Inkomende transfers zijn er slechts 4 spelers.

We hadden onderhandeld met nog een paar spelers maar deze onderhandelingen sprongen meestal af.

Van de nieuwe spelers zal er vooral uitgekeken worden naar Harry Wilson  van Liverpool die gehuurd zal worden dankzij een grote inspanning van het bestuur.

Sobol is de vervanger van Cobbaut die sedert zijn zware blessure out is van het vorige seizoen en pas terug zal zijn rond eind oktober.

Long zal normaal de concurrentie aangaan met Kana en Kompany.

Tariq Uwakwe is eerder voor de toekomst binnengehaald en zal alle waarschijnlijk verhuurd worden dit seizoen.

 

791025c841936efc562df6cc95c1a9eb.png

 

Er zijn trouwens ook van bepalende spelers contracten verlengd.

De spelers die al hebben verlengd zijn onder meer Vlap , Doku , Verschaeren en Kana.

Want voor de 3 eerste spelers waren ze vorig seizoen al met enkele miljoenen komen rondzwaaien en hebben we voorlopig alles kunnen afhouden.

Ik wou deze spelers niet verliezen met het oog op het huidige seizoen met de Champions League die er aan komt.

We hopen dat we daarin een sterk seizoen spelen en eventueel daarna kunnen cashen bij een goede beurt in de competitie.

Maar we gaan eerst en vooral hopen dat we een haalbare loting gaan hebben.

We moeten van het bestuur opnieuw de beker winnen en proberen de groepsronde te overleven.

En in de competitie moeten we mee doen voor de titel.

Na vorig jaar ben ik blij dat ik hem niet moet winnen, maar moet meedingen naar de hoogste plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Supercup 

 

We speelden vandaag onze eerste officiële wedstrijd met een mooie inzet , namelijk de Belgische Super Cup.

AA Gent was de tegenstander en we wonnen verrassend vlot van de Buffalo's met een mooie 3-0.

Dankzij deze knappe zege is mijn 2de trofee ook een feit en kan ik al iets ontspannender starten tegen Brugge, al zal er natuurlijk een 3 punter verwacht worden en zeker begin van het seizoen.

Hopelijk zijn ze nog zoekende naar de goede vorm.

Ze hebben trouwens Siebe Schrijvers verkocht voor 6 miljoen (7,5 bonussen) aan West Brom en haalden verrassend Renaud Emond terug naar de  Jupiler League.

West Brom was trouwens daarvoor bij ons komen aankloppen voor Vlap en Verschaeren maar wij hebben geweigerd.

De vraag is ook hoe ze Sobol zullen ontvangen na vorig seizoen bij Club te hebben gespeeld, het zal geen applaus zijn neem ik aan.

 

be2bdc775a102ebfc5fd843da0ece610.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buitenlandse top transfers 

 

De transfers die je hier kan zien daar krijg ik spontaan duizelingen van.

Ongelofelijk welke bedragen er hier weer circuleren en dat in deze tijd.

Hopelijk kunnen wij binnen enkele jaren hier ook aan meedoen om te goochelen met deze bedragen.

Maar voorlopig zijn wij nog aan het werken om de rode cijfers weg te werken.

 

51baa0ae8615798f8a5513ab7b0cffbb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De loting van de Champions League is ondertussen juist geweest.

Het zal een zware dobber worden en hopen om plaats 3 te bereiken en zo het duel aangaan met Lazio.

PSG en Arsenal zijn normaal totaal niet haalbaar. Maar in voetbal weet je natuurlijk nooit.

We gaan gewoon proberen zo veel mogelijk punten te sprokkelen voor de hoogstnodige centen in de lade te brengen.

 

7d733f56f2f2627989baa93004ef0202.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De competitie is ondertussen al voor 1/3 afgewerkt momenteel. Het is een zware kalender momenteel en we zijn al bij al niet slecht bezig.

Al zijn er wel wat problemen door blessures. De meeste blessures baren mij geen al te grote zorgen , enkel de blessure van onze huurling van Liverpool is minder leuk.

We zijn onze publiekslieveling Harry Wilson kwijt voor een paar weken waaronder de Champions league wedstrijd op Arsenal en enkele competitie wedstrijden ook alvast nog niet beschikbaar.

Hij was onze meeste bepalende speler tot hij uitviel. Scoorde in 8 wedstrijden 4 keer en gaf ook al 7 assistten.  En in de Champions Leageau scoorde hij in 1,5 wedstrijd ook al 2 goals en ook daar gaf hij een assist.

Er werd net voor de start van het seizoen trouwens nog een extra speler gehaald van Udinese , het gaat om Franscisco Sierralta een rechtsachter.

Er zijn ook 3 spelers die weldra komen uit Zuid Amerika.

Er komen 2 middenvelders en een aanvaller na nieuwjaar bij de kern.

Het gaat om de 17 jarige Chileense middenvelder Angel Morales en ook de 20 jarige Eric Rajal die normaal links  op het middenveld speelt. En dan de 19 jarige spits Lautaro De Leon.

b2763c928769c6885926a8fae2acb380.png

 

Competitie na 10 speeldagen zitten we alvast weer redelijk op schema.  Met 8 overwinningen en 2 gelijke spelen.

Daar tussen kan je ontdekken dat ik de Champions League starte met een ware stunt zege tegen het grote PSG.

De belangrijkste match tegen de normaal rechtstreekse concurrent voor plaats 3 ging verloren op Lazio.

En het had ook anders kunnen uitdraaien als we net voor de rust de 0-2 niet waren afgekeurd voor een vermeende duwfout.

Want kort in het begin van de tweede helft gingen ze erover en konden we niet echt een vuist meer maken.

De 3de groepswedstrijd op Arsenal is eentje om snel te vergeten want stonden na nog geen kwartier al 3-0 achter en was de match al gespeeld.

Maar we gaan nu moeten trachten zeker tegen Lazio te winnen en in andere matchen nog een paar punten proberen te sprokkelen.

In Crocky Cup gingen we zeer moeizaam winnen op Roeselare met het kleinste verschil 0-1.

In de 7de ronde spelen we uit bij Oostende die supersterk aan de competitie is begonnen alvast.

In de eventuele 1/4 Finale zouden we thuis spelen tegen de winnaar van Zulte Waregem tegen Lokeren.

 

8465137979b08193e2a77bca76065f36.png

 

daf9d5e256d630d619bdef61bc5e61f2.png

 

Voorlopige tussenstand in de Champions League.

 

d53fc45d55a0624844440d2db1b81f19.png

 

Er is nog niets verloren in ieder geval , maar dat het zeer moeilijk ging worden in deze groep was te verwachten.

We hopen dat we de 3de plaats kunnen pakken ten nadele van Lazio.

De supporters willen er nog een twee mooie thuis wedstrijden van maken en voor de volle 100% achter staan en er een ware heksenketel van maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Superjef kon inderdaad misschien iets meer zijn, maar voorlopig niet echt gedaan. Omdat ik echt zeer snel wou snoeien in het team. Het is hier echt een mierennest zoals in het echt. Maar we proberen nu stillaan een team te hebben die we bijna niet vanaf wijken en dan inzetten op een paar jeugd spelers die aankloppen bij de eerste ploeg. Heb wel al een paar foute beslissingen gedaan in verband met transfers. Maar ik ga hieruit leren naar de toekomst toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zopas een nieuwe persoonlijke trofee in de wacht gesleept.

De befaamde Raymond Goethals trofee is nu ook aan mijn palmares toegevoegd.

 

4b3639da4754453ea6b5cb8598dfa6d0.png
 

In mijn 2de seizoen die nu bijna in de helft is ondertussen heb ik nu 4 prijzen behaald.

Twee persoonlijke trofeeën (Raymond Goethals trofee en Manager van het jaar vorig seizoen.)

En dan twee club trofeeën ook ondertussen (Kampioenen beker en de Supercup)

Dus hopelijk pakken we dit seizoen opnieuw een prijs.

1 Zaak is al zeker , het zal in ieder geval niet de beker zijn opnieuw.

Waar we opnieuw in de 7de ronde sneuvelen uit bij Oostende met zware  3-0 cijfers.

En in Europa zal er op de laatste speeldag thuis moeten gewonnen worden tegen Lazio voor plaats 3. Bij winst springen we nog in extremis over Lazio.

Dus nu is het hopen dat we die dag de juiste vorm hebben en een beetje meer geluk dan in de heenmatch;

En in de competitie gaan we vooral weer op jacht naar de tweede titel op rij.

Benieuwd of er weer zoveel spanning zal zijn als vorig seizoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat relatief vlot in de competitie, maar de uitschakeling in de beker is natuurlijk een bummer.

Sterk dat je in de CL nog meedoet voor Europese overwintering. In het begin is het vooral in de thuismatchen proberen je punten te halen.

 

Qua transfers toch vooral veel verhuurd of was dat het plan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De feestdagen komen er opnieuw aan in ons 2de seizoen en we gaan de rust periode goed kunnen gebruiken.

We hebben de laatste tijd opnieuw wat last van meerdere korte blessures en aangezien dat de kern serieus uitgedund is dit seizoen kunnen we blessures wel missen in ieder geval.

De prijzen zijn ook weer verdeeld geweest en ik ben met 1 trofee niet gelukkig wat de keuze daarin betreft.

 

Beste landgenoot in het buitenland : 1 Kevin De Bruyne 2 Eden Hazard 3 Thibaut Courtois

 

Gouden Schoen Winnaar:  1 Mbaye Diagne (Club Brugge)  2 Vincent Kompany (Anderlecht)  3 Sven Kums ( AA Gent)

 

Talent van het jaar:  1 Zinho Vanheusden (Standard)  2 Albert Sambi Lokonga (Anderlecht) 3 Kouassi Eboue (Racing Genk)

 

Doelman van het jaar:  1 Hendrik Van Crombrugge  ( Anderlecht)  2 Simon Mignolet (Club Brugge) 3 Arnaud Bodart (Standard)

 

Manager van het jaar:   1 Jens Thorup  (AA Gent)  2 Olivier Renaux (Anderlecht)  3 Yves Vanderhaeghe (KV Kortrijk)

 

In de binnenlandse verkiezingen hebben we bij iedere verkiezen een persoon van onze club in de top 3.

Maar ik kan het wel niet begrijpen dat ik persoonlijk op plaats 2 kom te staan bij de manager van het jaar.

Gezien de prestaties van onze club zou ik deze prijs naar mijn mening voor een 2de keer mogen winnen, maar ik zal er nu nog meer aan doen om deze prijs zeker nog eens opnieuw te winnen in mijn periode bij Anderlecht.

Al ben ik ook blij voor Jens Thorup als winnaar want wij hebben een goede band in het voetbal milieu en ook daarbuiten.

Maar ik moet bekennen dat ik er toch stiekem had op gerekend om te winnen.

Nu eventjes de batterijen opladen tijdens de einde jaar periode en na nieuwjaar terug starten met een oefenwedstrijd tegen Ajax.

En ook speeldag 20 afwerken en dan de race naar de play off inzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste 2 winter transfers zijn geland en gaan meteen verhuurd worden in ieder geval.

Het zijn in de eerste plaats opnieuw geen topnamen die we binnen haalden maar werken met mindere namen en hopen zo financieel nu en dan door deze transfers wat kunnen te verdienen naar de toekomst.

 

532011c2dbdb9c34aaf21f5724d43a77.png

Spoiler

235f6060457c2cd5fa813c52819a9a7c.png

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan het na de winterstop moeten doen zonder onze topspeler Harry Wilson moeten doen omdat Jürgen Klopp hem niet genoeg op zijn bestemde plaats zag spelen. Al speelde hij er naar mijn menig wel genoeg en nu zal dit helaas zwaar verlies zijn voor onze ploeg na de winterstop. Ik ben zeer blij te hebben kunnen werken met zo een talentvolle speler van Liverpool. Wie weet kruist mijn pad dat van hem nog wel eens in onze verdere carrieres.

er is ook een opmerkelijke transfer die ik eerst niet wou laten doorgaan. Elias Cobbaut is verkast naar China voor zo een 7,5 miljoen en met bonussen oplopend tot 9 miljoen. En er is ook een doorkoop van 40% toegevoegd.

Door deze verrassende verkoop is nu wel Kemar Lawrence uit Mallorca terug gehaald als back up van Sobol die nu de vaste linksachter zal worden.

Onze voorbereiding is voor de rest heel vlot verlopen en zijn klaar voor de terugronde na de winterstop.

Alleen is de vraag hoe we het verlies van die toppers gaan opvangen?

Want de statistieken van Wilson waren verbluffend scoorde in 14 wedstrijden 8 goals en gaf ook 10 assists. En in de Champions League scoorde hij ook 2x en 2 assists. En 2 goals in ons korte beker avontuur.

De toekomst zal het moeten uitwijzen of hij ons de titel niet zal kosten nu dat deze topper weg gevallen is.

Wel is er al serieus wat geld binnen gerold om de financiële problemen uit het verleden op te lossen.

Hopelijk is de keuze voor de centen de juiste en worden we nu sportief niet afgestraft.

De volgende maanden zullen het in ieder geval moeten uitwijzen.

 

ffd155ab73c78d0c3dcc427ecdf6acd2.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...