Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Een nieuwe wind waait door Anderlecht


quasarke

Zal de trainer top 3 halen dit seizoen?  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Zal de trainer top 3 halen dit seizoen?

    • Ja
      4
    • Nee
      2
    • Haalt einde seizoen niet
      0


Aanbevolen berichten

Een nieuwe wind waait over Anderlecht.

 

De laatste jaren is het bij Anderlecht allemaal kommer en kwel.

Maar we kregen verrassend nieuws te horen toen Marc Coucke  Anderlecht eind 2017 overnam.

En zo een einde kwam aan een tijdperk van de Familie Vandenstock.

Naar verluid zou er bij deze overname een 70 miljoen € gemoeid zijn en zou de nieuwe voorzitter ook de schuldenberg die er toen al was van zo een slordige 30 miljoen € eveneens ook overnemen.

Het leek een perfect huwelijk te worden door de kapitaal krachtige Marck Coucke en was er plaats voor te beginnen dromen naar een mooi avontuur.

In het seizoen 2018-2019 leek het seizoen niet super maar was er nog hoop op Europees voetbal na de 4de plaats in de reguliere competitie.

Maar in play-off 1 liep het volledig fout en werd er slechts 1keer gewonnen , 3 keer gelijk en maar liefst 6 keer verloren.

Met als triestig resultaat een 6de plaatsen ook geen Europees voetbal dit seizoen.

Dit seizoen gaan ze proberen het Anderlecht van uit de grote dagen terug te laten naar boven komen , en dit vooral door met eigen jeugd te werken.

En ook een totaal onbekende trainer die nog weinig ervaring heeft komt aan de leiding te staan dit seizoen.

 

1649129568_stadionanderlecht.thumb.jpg.123efacaf00aad67c1cefabc28321dd9.jpg

 

Doelstellingen seizoen 2019-2020

 

Competitie: 3de plaats

Beker van België: Minimum de finale spelen.

 

Momenteel zijn er nog geen versterkingen door de financiële situatie ga ik volledig werken met de huidige spelerskern.

We hebben enkel huurlingen lopen en ook spelers verhuurd.

Momenteel is er nog niemand definitief verkocht geraakt.

We gaan nu hopen dat iedereen binnenkort terug uit vakantie komt en dan kunnen we erin vliegen en spelen we hopelijke een goede voorbereiding.

De fans zijn in ieder geval benieuwd wat de nieuwe trainer zal halen met deze jonge spelerskern.

En hoe zal Kompany het doen dit seizoen?

 

Vince the prince is back

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 227
  • Created
  • Laatste reactie

@Superjef

Voorbereiding seizoen 2019-2020.

 

De voorbereiding  is goed begonnen met 2 overwinningen.

Daarna volgden nog 2 nederlagen en een 0-0 gelijkspel.

We mogen dus niet echt spreken over een vlotte start.

Maar we hebben wel verschillende spelers een kans gegeven en hebben nu wel een idee welke basis er ongeveer zal staan tegen de competitiestart.

Nu is het vooral hopen dat we dit seizoen gespaard blijven van blessures en met de ideale 11 telkens kunnen starten.

 

 

8c3616795fcc10aa002bb48e17f50a24.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start van het seizoen 2019-2020

 

Voor de competitie start moesten we naar het verre Eupen.

Zeker geen leuke verplaatsing om mee te beginnen vond ik persoonlijk.

We wonnen er verdiend met 0-2 en waren dus goed gestart.

Onze eerste thuismatch was eentje tegen Antwerp.

Dit werd verrassend een makkelijke zege , al moet ik wel zeggen dat de rode kaart van Lamkel Ze net voor de rust ons zeker geholpen heeft.

Onze 2de uitmatch was ook op papier geen makkelijke opdracht uit op Mechelen.

Maar deze waren we ook heer en meester en wonnen dik verdiend met 0-3.

Mooie start met 9 op 9 dus.

Thuis tegen Waasland Beveren zou normaal makkelijke thuis zege moeten worden en dat werd het.

We wonnen met maar liefst 6-0 en het had evengoed 10-0 kunnen zijn.

Ze werden letterkijk weggeblazen van het veld.

En op speeldag 5 stonden we in het hol van de leeuw , titelkandidaat en favoriet Club Brugge.

We waren de betere ploeg over de ganse wedstrijd gezien en verdienden in de laatste minuten ons goal en wonnen er met tikkeltje geluk uiteindelijk met 0-1 en staan we dus terrecht aan de leiding met 15 op 15.

En opvallend is ook nog geen tegendoelpunt geslikt.

Nu maar hopen dat we deze vorm kunnen aanhouden en op speeldag 6 spelen we tegen Moeskroen die momenteel 5de staat.

 

65ced50530b33dfcf2b4a18b550df24c.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopige tussenstand na 5 speeldagen.

 

Momenteel kunnen we dus spreken van een droomstart.

Al zijn we daar nu nog niet veel mee aangezien het nog maar pas begonnen is.

Maar beter 6 punten voor op Club Brugge na 5 speeldagen dat net andersom.

Gewoon voetjes op de grond en hard blijven werken en hopen op zo weinig mogelijk blessures.

 

 

1fea211226327a5681fd1c81ecfe039d.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Superjef 

 

 Hierbij mijn huidige strategie en vaste formatie.

Deze spelers zijn niet altijd mijn basis spelers uiteraard.

Wel staan Sambi en Kayembe normaal altijd op mijn middenveld.

Zij zijn echt de kracht van mijn huidige succes en blijven normaal staan.

Ook Joveljic is mijn eerste keuze voorin.

Kompany is van in het begin van het seizoen uiteraard gekwetst.

Doku en Amuzu zijn ook belangrijke schakels momenteel.

Al was er al interesse voor Doku vanaf in de voorbereiding van Manchester City die hem al zijn hoofd kwam gek maken met vele euros.

Maar voorlopig hebben we al de 9 miljoen deal afgewimpeld en willen we deze kern bij elkaar houden.

Enkel wil ik de leenspelers en overbodige spelers zo vlug mogelijk kwijt.

Versterking is dus niet voor dit seizoen of er moest een interessante huurspeler opduiken voor een kleine kost.

 

db93f165a273aebdbf7e33261b30db47.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

                     imagesVFVMZ7LU.jpg.52978c0ad6f653b4a01fba63c0d393ff.jpgimagesVFVMZ7LU.jpg

 

 

 

Beker van België (Crocky Cup) 

 

We moesten in de 6de ronde onze buren uit Molenbeek bekampen waar we vroeger heel vaak zwaar bevochten matchen tegen speelden

Ik heb de spelers er vaak attent op gemaakt dat er zeker geen spraken mocht zijn van onderschatting van de tegenstander.

Want in de beker gebeuren soms de vreemdste dingen en kan het soms spoken.

 

                                                                            240478712_Bekerrwdmtegenanderlecht.jpg.d879195183d84b4957f1e7c9307358ac.jpg

 

 

                                   e64748d470146b6f1f7fbfcb4dcf81c8.png

 

In de 7de ronde gaan we opnieuw een ploeg treffen die vroeger een grootmacht was in onze 1ste klasse.

We gaan namelijk spelen tegen FC Luik die zelfs 1x de beker won en 5x kampioen van België werd.

Maar nu zitten ze zoals RWDM in de lagere reeksen al meerdere jaren.

Mochten we deze wedstrijd ook winnen dan komen we in de 1/4 Finales een Brugse ploeg tegen.

Want dan spelen we tegen Club of Cercle Brugge die elkaar bekampen in de 7de ronde.

Als ploeg zou ik uiteraard het liefst Cercle ontmoeten in de 1/4 Finale.

Maar we gaan eerst al proberen de volgende ronde te winnen en dan zien we wel verder wie het zal worden.

Maar we zijn zeker niet slecht bezig.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Resultaten en stand na 10 speeldagen.

 

f501e83b8cd6fdc230f32ae0273aa370.png

 

We blijven draaien op volle toeren en momenteel lukt alles en blijven grote blessures gelukkig uit.

We hebben ons eerste tegen doelpunt uiteindelijk binnen gekregen op Waregem en zo hield Van Crombrugge maar liefst 464 minuten de nul.

Helaas hebben we in de topper tegen Genk de winst niet over de streep kunnen trekken omdat we de tegengoal binnen kregen in minuut 89.

                                                                     1148f8946cb0dd37da3bd0ab03c49702.png

 

Anders hadden we nog steeds een foutloos parcours dat we konden voorleggen.

Maar met deze huidige prestaties hoor je mij zeker niet klagen, want dit hadden de supporters en het bestuur zeker niet verwacht.

En ook omdat onze voorbereiding niet echt super was.

 

Stand na 10 speeldagen

 

e97af8fffd8799f4e9634b4e764005f7.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuws uit de Jupiler Pro League en transfer update bij RSCA

 

We zijn ondertussen bijna halfweg de binnenlandse competitie en er zijn al enkele trainers gesneuveld.

Onder de ontslagen trainers zit verrassend Michel Preud'homme die Standard echt niet op de rails kreeg.

Ook Franky Dury ligt eruit en werd vervangen door Felicce Mazzu.

1e7fd8df6073eb319973f698ed2070b0.png

 

Transfer bij RSCA

 

Bij ons werd in onderling overleg met Pieter Gerkens besloten een andere oplossing te zoeken omdat hij te weinig kon spelen.

En Pieter is een goede gast en wilden hem meer uit zijn carriére laten halen.

Bij ons paste hij niet in de visie van de trainer en leek dit voor beide partijen de beste oplossing.

Hij vertrekt dus naar Salzburg voor 1,5 miljoen met bonussen die kunnen oplopen tot 1,8 miljoen in totaal.

Succes Pieter 

 

cc2049a91755e896998a8311ad3dda1c.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stand na 15 speeldagen.

 

f6f21764e0a9238999f56b024abbb617.png

 

Wedstrijden 10 tot 15 in Jupiler Pro League

 

4933bca2218444ab64588bf2a61bf82e.png

 

Momenteel blijven we de analisten nog steeds verbazen met onze mooie heenronde.

Het lijkt wel of we in een sprookje leven momenteel en zitten we zeker op schema voor onze top 3 plaats te behalen die moest van het bestuur.

Momenteel dus eventjes blijven genieten en hard werken is de boodschap.

We hebben wel minder goed nieuws in verband met Roofe die opnieuw lange tijd in de lappenmand zal liggen.

Hij is wel de back up van Joveljic maar is een belangrijke speler in de ploeg die wegvalt.

Volgend seizoen is het maar de vraag of hij hier nog zal blijven, want er doen al geruchten dat hij zou mogen vertrekken wegens te blessure gevoelig.

Verder hopen we in de winterstop of op het einde van het seizoen een paar dure contracten van de hand te doen en zo aan onze zware loonkosten te werken die hier in het verleden gemaakt werden door slecht beleid.

Maar de nieuwe wind is stillaan voelbaar in dit team.

De supporters zijn in ieder geval gelukkig momenteel na enkele moeilijke jaren.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

                                                                             imagesVFVMZ7LU.jpg.9576be08872086973f2f242cc423cbe2.jpg

 

 Beker van België 7de ronde.

 

In de 7de ronde speelden we thuis tegen FC Luik en was dit op papier een makkelijke tegenstander.

Maar we waren echt wel gefocust om niet tegen een uppercut te lopen en hier eruit te gaan.

We gingen meteen in de aanval en grepen FC Luik meteen bij de keel en na een kleine 20 minuten was de match al gespeeld en stond het 3-0.

We gingen rusten met een 4-0 voorsprong en scoorden no 1 keer in de 2de helft en namen geen risico meer en speelden met de handrem op.

Wonnen uiteindelijk verdiend met 5-0 en gaan zo door naar de 1/4 Finales.

Daarin wacht helaas Club Brugge die met het kleinste verschil won in de brugse derby.

Nu moeten we dus zien hoever we echt staan.

Momenteel zijn we net voor deze beker match wel Lokonga verloren en dit voor een dikke 11 dagen.

Hij deed in de beker niet mee en zal nu waarschijnlijk ook nog 2 competitie wedstrijden missen door deze blessure.

Nu is het aan zijn vervangers om te tonen dat ze ook aanspraak maken op zijn plaats als het moet.

 

1/8 Finales uitslagen

 

b7591dffc3c6d063021ca61e31ceeb62.png

 

 

ecaed5d2187356d1cebcd032ade64f63.png

 

 

 

7b25f376760ab36522e49cb3c4d1bdea.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1/4 Finales Beker van België.

 

f38968f19759a7a920960a3dc7b1dd5d.png

 

We hebben het helaas niet gehaald in de 1/4 Finale van Club Brugge.

De ganse wedstrijd waren we de mindere en moeten we vandaag helaas onze meerdere bekennen ten de vijand.

Dit was een spijtige nederlaag die tevens nog maar onze 1ste officiële match is dit seizoen dat we verloren.

Er komen nu 2 belangrijke wedstrijden terug aan , eerst uit bij de laatste in de stand Waasland Beveren en dan thuis tegen Club Brugge.

Tegen Club Brugge zullen onze spelers zeker niet gemotiveerd moeten worden na de beker uitschakeling in de 1/4 Finale van de beker.

Dus hopelijk gaan we de volgende 2 wedstrijden 6 op 6 halen of minstens 4 op 6.

Met een 4 op 6 zou ik zeker niet ontevreden zijn en blijven we op schema voor onze top 3 plaats.

Hopelijk tilt het bestuur niet te zwaar aan onze nederlaag en niet behaalde plaats in de finale van de Beker.

Dit zal nog afwachten worden en hopen dat we sterk blijven presteren in de competitie.

 

58ce3d65826eb3dbe15c43b3368ec839.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen zijn we al 20 speeldagen verder en leek alles super te verlopen.

Maar het Club Brugge van Clement is al een tijdje de ploeg in vorm en schakelde ons ook uit in de beker.

Ze zijn ook het eerste team dat 2 goals kon maken tot op heden en ons nu dus ook onze eerste nederlaag in de competitie toe dienden.

Het is dus momenteel ons zwarte beest, al hadden we een gelijkspel wel verdiend in de competitie wedstrijd.

Nu moeten we gewoon proberen zoveel mogelijk punten te nemen in de race naar de play-offs.

Maar ondanks deze 2 nederlagen zou er zeker geen paniek moeten zijn.

Voorlopig zijn we nog steeds de verdiende leider en zouden we dit graag zo behouden.

De 4 op 6 die ik wou halen in de laatste matchen is mij niet gelukt en werd het 3 op 6 en dit met een nederlaag tegen een rechtstreekse tegenstander.

Ook verder is het opmerkelijk de prestatie van Eupen op een 6de plaats en Oostende en Kortrijk op plaats 7 en 8.

Voor de plaats 6 zijn er dus nog wel veel kandidaten waaronder KV Mechelen en Standard die na het ontslag van Michel Preud'Homme terug wat regelmatiger is beginnen presteren.

Dus het beloofd zeker nog spannend te worden.

In verband met de degradatie zou het wel gaan tussen Moeskroen , Cercle Brugge , St - truiden en volgens mij de grootste kanshebber om te zakken Waasland Beveren.

 

 

 

3812860f66bdfb0ccf1b1a37cbb151c2.png

 

Stand na 20 speeldagen.

 

987aa417592e7cd4262d85cf9918eb60.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste persoonlijke succes is binnen en kan ik trots in mijn bureau zetten.

Deze trofee draag ik vooral op aan mijn spelers die de opdrachten uitvoerde zoals ik het zou willen.

Nu is het hopen dat wij als club een trofee kunnen binnen slepen op het einde van het seizoen.

En misschien nog een paar andere trofeeën voor spelers ook.

Dus nu eventjes de korte winterstop de batterijen opladen en na nieuwjaar er terug invliegen.

 

bc2155efbe324ae4ae7e3aca90bd8e02.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijzenkast zal moeten uitgebreid worden door de vele winnaars in onze competitie.

 

Gouden Schoen

9a5812082b2b75fea48cf17d7fccd2ce.png

 

Talent van het jaar.

 

2c386dba688348bb24700c3aab68e814.png

 

Doelman van het jaar

 

fe648d5438e4cd064b36a93d1db3c9ba.png

 

Transfer nieuws

 

Dit is onze enige aanwinst voorlopig met oog naar de toekomst toe.

We hebben deze speler gehaald en zullen hem dit seizoen waarschijnlijk direct proberen te verhuren.

Er is interesse ook voor Zulj vanuit Italië maar dit zal waarschijnlijk niet direct doorgaan.

Omdat hij momenteel back up is op het middenveld en moeten we anders eerst een vervanger zoeken.

Want voor de rest zit ik niet met spelers die ik graag wil gebruiken.

Maar als ze echt goed bieden voor Zulj dan kunnen we het misschien wel nog overwegen.

 

9e864967de13166cb9f4f0e6c31ba7a0.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...