Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Corona virus


hjs666

Aanbevolen berichten

Nu dat virus zich razend snel verspreidt wil ik jullie opinie hier eens over horen.

Denk je dat dit snel op te lossen is ?

Moeten we ons (persoonlijk) zorgen maken?

BVB,wat als iemand van uw vrienden,familie,collega's,..... besmet zou zijn of als we zelf besmet zouden geraken?

Heb je schrik om ergens naar massa evenement te gaan zoals festival,voetbalmatch,.......?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Ik ben er redelijk gerust in en ga me niet inhouden om naar een evenement te gaan.

 

Op het werk hebben we een infosessie georganiseerd met preventietips en worden de ploegen op het terrein voorzien van extra mondmaskers.

Speciale handschoenen en mondmaskers hebben we standaard mee op het terrein, maar we hebben de voorraad uitgebreid, zodat iedereen die er wenst gebruik van te maken er toegang tot heeft. Handreiniging en ontsmettingsmiddel zijn bij ons ook standaard beschikbaar in de sanitaire blokken, dus op zich zijn we wel goed voorbereid op gelijk wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Superjef zei:

Ik maak me er echt geen zorgen om. Hoeveel mensen sterven er elke week aan de gewone griep, een longontsteking, ...? Nu worden van één specifieke ziekte de doden per stuk geteld...

 

Klopt. Gewoon omdat het momenteel gaat om een nog niet gekende variant wordt er extra aandacht aan besteed.

SARS was ook een coronavirus dat nog niet gekend was en toen was er een gelijkaardige 'paniek'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Much ado about nothing. Gewoon een iets sterkere strain van de griep. Beetje besmettelijker en beetje dodelijker voor de risicogroepen. Zolang ge niet bejaard zijt, niet kampt met andere zware aandoeningen en ook niet op dagelijkse basis in aanraking komt met besmette gevallen, is er geen enkele reden om u druk over te maken.

Alleen het feit dat sommige mensen blijkbaar opnieuw besmet kunnen raken met dat virus vind ik wel interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://nl.motorsport.com/motogp/news/motogp-annuleert-gp-qatar-vanwege-coronavirus/4707366/

 

 

En ik vrees dat er nog afgelastingen gaan volgen in F1,voetbal en wielrennen bvb.

Misschien ook sommige zomerfestivals gaan mogelijk niet door gaan.

Enfin heb geen glazen bol,maar het zou me niet verbazen mocht het effectief zo gaan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff,als het toch maar een iets sterkere vorm van de "gewone" griep is waarom al die maatregelen.

Muziekfestivals,tours worden ook afgelast,sportevenementen achter "gesloten" deuren of afgelast ,....

It keep's going on....

 

Nu Italië in volledige lockdown gaat is dat ook financiële ramp voor hun.

Wat als België ook volgt,hoe wordt dat vergoed,allemaal (enfin besmette personen) op de ziekenkas of wat,economische werklooshied (dop),....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

SARS was in principe veel gevaarlijker en toen maakte men zich beduidend minder zorgen.

Ik begrijp het echt niet. Het is een sterkere vorm van griep, maar in verhouding zijn de zwakkere groepen minder in gevaar dan bij gewone griep of pakweg een longontsteking.

 

Ze zijn zodanig bezig met het aantal 'besmette' mensen, dat ze vergeten mee te geven hoeveel mensen ondertussen genezen zijn.

Dergelijke informatie zou veel mensen geruststellen, maar goed...zo werkt berichtgeving natuurlijk niet tegenwoordig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Brechtovic zei:

SARS was in principe veel gevaarlijker en toen maakte men zich beduidend minder zorgen.

Ik begrijp het echt niet. Het is een sterkere vorm van griep, maar in verhouding zijn de zwakkere groepen minder in gevaar dan bij gewone griep of pakweg een longontsteking.

 

Ze zijn zodanig bezig met het aantal 'besmette' mensen, dat ze vergeten mee te geven hoeveel mensen ondertussen genezen zijn.

Dergelijke informatie zou veel mensen geruststellen, maar goed...zo werkt berichtgeving natuurlijk niet tegenwoordig.

 

Vooral die tweede alinea. Ik word zo stilaan zot van die mediahype. Gisterenavond in de zetel, een pushmelding op mijn gsm: "Eerste dode van coronavirus in België". Ten eerste kan je al gaan discussiëren of daarvoor een pushmelding nodig is (want hoeveel mensen zijn er de afgelopen dagen gestorven van de gewone griep of een longontsteking)? Maar het ergste is dan dat je 1 minuut later opnieuw een pushmelding krijgt: "Correctie: toch geen dode." :shake:

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Brechtovic zei:

Ondertussen werd door verschillende voetbalbonden aan de UEFA gevraagd om het EK een jaar uit te stellen, zodat ze de competities met vertraging toch kunnen afwerken.

 

En dan het WK en zo ook een jaar uitstellen dan? :think:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de hysterie gaat verder: "Eerste dode aan corona in België" en als je dan verder leest/kijkt/luistert:

 

- Een hoogbejaarde 90-jarige vrouw

- Met longproblemen

- Die al ziek was

 

Jawadde seg. Alle respect voor dat vrouwtje, maar ook zonder corona was ze er vandaag misschien niet meer geweest. Als we voor al deze gevallen een persconferentie gaan moeten geven :think:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat ook denk ik niet om de dodelijkheid van het virus maar meer om de besmettingsgraad. Ebola etc zijn nooit zo ver gekomen in de hele wereld en is redelijk makkelijk geïsoleerd geraakt maar Corona zit werkelijk overal dus dat maakt het virus gevaarlijker, bedreigender dan de andere. (ook economisch natuurlijk)

 

Ik ben geen wetenschapper maar ik kan me voorstellen dat zo een virus zich kan aanpassen en zich kan muteren en dus nog gevaarlijker kan worden dan het nu al is. Uiteraard sterven nu de zwakkere personen eerst (ouderen, zieken,..) maar ik kan me inbeelden dat er ook binnenkort gezonde mensen gaan sterven door een variant van Corona.  De griep is ook niet altijd dezelfde griep maar ook telkens varianten van, anders hadden we de griep al lang kunnen uitroeien.  Ik denk dat ze dit willen voorkomen en in die tijd een oplossing, vaccin proberen te vinden. 

 

Misschien ook is stoppen met mensen massaal antibiotica te laten slikken en er voor te zorgen dat dit niet meer in de vleesproductie komt.

 

Zo een evenementen on hold zetten is allemaal goed en wel maar al die mensen die dagelijks de trein pakken naar de grootsteden zijn ook een 'gevaar'.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...