Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Editor hulp - Competitiehervorming


Gast Vinnie

Aanbevolen berichten

Hi all! 

 

Ik dacht, ik probeer eens aan de slag te gaan met de BE competitie, en verwijder die vreselijke playoffs. Ook op mijn verlanglijstje staat een terugkeer naar een echte Tweede Klasse met 16 ploegen (ook daar playoffs laten sneuvelen), en de mogelijkheid voor U21 ploegen om in 3e Klasse mee te spelen. Ze zouden evt. kunnen promoveren tot Tweede, maar kunnen niet promoveren naar Pro League. 

 

Een iets latere start (begin augustus ipv juli) en een betere spreiding doorheen het seizoen, zou moeten toelaten om Europees beter te presteren moest je dan toch eens ver geraken... (True story: Ik moest vorige week halve finale Euro League + finale beker + titelmatch spelen op dinsdag, donderdag en zaterdag... dodelijk :'()

 

Samenvatting:

Pro League: 16 ploegen, geen playoffs

Tweede Klasse: 16 ploegen, incl. U21 (geen promotie mogelijk voor hen)

Derde Klasse: U21 toevoegen

 

Iemand een suggestie waar te beginnen? Ik kan in de editor wel vinden hoe ik individuele ploegen toevoeg aan een competitie, maar niet hoe ik competities aanpas en bv. U21 ploegen in Derde Klasse zet. Of überhaupt een systeem opzet waarin de U21 van elke ploeg door kan groeien... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Editor op competities klikken aan linkerkant en dan de Belgische competities opzoeken. Daar kan je dan de competitiestructuur wijzigen, kiezen hoeveel ploegen er in de league komen, hoeveel ploegen er degraderen, of B/Youth teams mogen aantreden, etc.

 

Ben niet thuis dus kan geen screenshots tonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flink aan het prutsen... (ja ik neem een backup van de originele data, voor ik alles verknoei :D)

 

Uitbreiden tot 16 ploegen: check, gevonden.

Playoffs verwijderen: check, gevonden.

 

U21 toevoegen aan reguliere competitie: precies toch niet zo eenvoudig :lol: 

 

Het is maar... Ja, op korte termijn zou het wel moeten lukken om bv. U21 vd G5 in Pro League B te zetten en de rest in 1e Amateur. Maar na 1 seizoen zijn er dan 2 ploegen die promoveren naar Pro League A en die hun U21 zou dan nergens spelen eigenlijk... Want er is geen reserveliga meer (al die ploegen in Pro League B en 1e Amateur gezet). 

 

Iemand een idee om dat op te lossen?

Wat denken jullie vh idee om de winnaar vd U21 mee te laten doen in een playoff van 2e amateur naar 1e? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook effe gekeken nu ik thuis ben. Inderdaad toch iets ingewikkelder dan ik eerst zei.

 

Mijn gedacht: Eerst via "Rules - Add Nation Rules" de Eredivisie + Eerste Divisie + Tweede Divisie in nederland kiezen. Dan van elke relevante tab een screenshot nemen, en dat gewoon kopieren achteraf in de Belgische eerste + tweede + derde klasse.

En dan voor de zekerheid ook even bij Jong ajax en Jong PSV kijken of die speciale settings hebben die gekopieerd moeten worden naar de U-21 van de G5.

 

Nederland heeft eigenlijk bijna de setup die je wilt, vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...