Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Trust the process


Brechtovic

Aanbevolen berichten

  • Reacties 227
  • Created
  • Laatste reactie

Seizoen 22/23 - juli en augustus

Op naar seizoen 4 bij Anderlecht en ook deze zomermercato moesten we creatief blijven. Ik verwachtte een grote leegloop na de tweede titel op rij, maar niemand van onze grote talenten stond echt te springen om een transfer te maken. Enkel Michel Vlap wou zich elders gaan bewijzen. Salzburg zag wel iets in de Nederlander en betaalde ons 9,5M. Die mochten we zowaar bijna volledig spenderen aan inkomende transfers. We maakten dan ook gretig gebruik van de fondsen en halen Mory Bamba op bij AS Roma. De andere transfers zijn voor in de breedte. Op deadlinedag besloot ik nog een extra centrale verdediger te zoeken, gezien Kompany nu full time assistent was geworden. Ik vond een Braziliaan in Duitsland, nl. Lucas Ribeiro. We huren hem van Hoffenheim met een optie tot aankoop van 775K. 

 

5XHGcxB.png?1

 

Q2eXgbu.png?1

 

Na een korte voorbereiding mochten we op 17 juli al aan de bak voor de Super Cup. Tegenstander was AA Gent, dat tweede was geworden vorig seizoen. We kwamen al snel achter, maar we konden de match toch nog naar ons toe trekken. Een weekje later begon de competitie met een thuiswedstrijd tegen Cercle. De groenzwarten werden met forfaitcijfers naar huis gestuurd. De volgende 5 wedstrijden bevatten 3 moeilijke verplaatsingen naar Standard, Gent en Antwerp. Het liep niet allemaal van een leien dakje, maar we wonnen wel alle wedstrijden. De thuiswedstrijden tegen Leuven en Eupen waren veel logischer. We starten dus met 18/18 en gaan uiteraard aan de leiding.

 

uo4xm7Q.png?1

 

In de Champions League krijgen we dit seizoen Paris Saint-Germain, Atlético Madrid en Shakthar Donetsk voorgeschoteld. Benieuwd wat we kunnen betekenen, want ik acht ons kwalitatief sterker dan vorig seizoen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seizoen 22/23: september - oktober

Ah, we zijn aanbeland bij de periode waarin alles in het teken staat van het WK in Qatar. Dat betekent dat we in twee maanden een hoop matchen moesten spelen, want naast de Jupiler Pro League stonden ook matchen in de Croky Cup en Champions League op het programma. In de praktijk wilde dat zeggen dat heel wat competitiewedstrijden werden gespeeld met een halve B-ploeg, zodat we onze sterspelers konden sparen voor de Champions League. We waren met 18/18 gestart aan de competitie, dus de ploeg zat wel vol vertrouwen.

 

Uc9Ea4J.png?1

 

Uitgezonderd de brilscores op Club Brugge en Charleroi haalden we opnieuw een perfect rapport. We krijgen nauwelijks doelpunten tegen en dwingen zelf genoeg kansen af om te scoren, wat kan je meer vragen als manager? Misschien wat meer efficiëntie, want door het gebrek eraan maken we het onszelf soms te moeilijk. 

Het spreekt voor zich dat we momenteel comfortabel aan de leiding staan in de Jupiler Pro League. Eerste achtervolgers Genk en Zulte volgen al op 12 punten. Club Brugge zag de achterstand al oplopen tot 20 punten. De laatste seizoenen beginnen ze telkens zwak aan de competitie, benieuwd of ze ook dit seizoen er toch nog doorkomen.

 

In de beker speelden we tot nog toe maar één wedstrijd. We wonnen op bezoek in de Kempen vlotjes met 1-3. In de volgende ronde wacht een klassieker tegen Standard. Het vreemde aan deze match is dat het de enige wedstrijd is die we nog spelen in 2022, nl. op 28/12. We spelen dus bijna twee maanden geen competitieve matchen meer.

 

c1By5Ss.png?1

 

De Champions League dan. Vorig seizoen slaagden we er in om Europees te overwinteren door met 7 punten als 3e te eindigen in een groep met Ajax, Barcelona en Monaco. Dit seizoen kregen we Atlético Madrid, PSG en Shakthar Donetsk voorgeschoteld. Vooraf was duidelijk dat we om de derde plaats gingen strijden met de mannen uit Oekraïne. We begonnen eraan in Parijs en daar kwamen we als bij wonder zelfs op voorsprong via Doku. Paris s'éveille en we werden met 4-1 naar huis gestuurd. Een logische nederlaag, maar we konden ons ondanks de zware nederlaag wel optrekken aan de prestatie. Vervolgens kregen we Shakthar en Atlético over de vloer. Ik mikte op minstens 3/6, zodat we onze kansen voor kwalificatie reëel konden houden. Tegen Donetsk kwamen we heel snel op voorsprong, maar we lieten na om de kloof groter te maken. Zoals wel vaker krijg je dan het deksel op de neus en dat gebeurde ook. Götze stuurde Aubameyang alleen op de keeper en die liet de kans niet liggen. Een teleurstellend gelijkspel! De week erna kwamen de jongens van Simeone op bezoek. We kregen een evenwichtige match te zien, maar kort na rust kwamen de Spanjaarden toch op voorsprong via Lemar. Onze reactie bleef niet lang uit, want enkele minuten later stonden de bordjes opnieuw gelijk. Een gelijkspel was een logische uitslag geweest, maar Daniel Maldini (de zoon van) besliste er anders over en zorgde voor een enorme ontlading! In de terugmatch was het duidelijk dat de Madrilenen nog een eitje te pellen hadden met ons. Uitblinker Lemar trok z'n elftal op sleeptouw met een hattrick. Een zware nederlaag, zonder hoopgevende prestatie deze keer. PSG stoomde ondertussen door de groep en had na 4 wedstrijden slechts één doelpunt geslikt. Ze startten furieus en stonden na pakweg 10 minuten al 0-2 voor via Mbappé. We konden nog milderen tot 1-2, maar meer zat er echt niet in. 

 

89rGF0L.png?1

 

Met nog één match te gaan stonden we laatste, weliswaar op gelijke punten met Shakthar. Atlético stond 2e met 6 punten, dus mits winst in Oekraïne konden we ons zelfs nog plaatsen voor de knockoutronde van de Champions League. Ik peperde de jongens in dat het een unieke kans was in hun voor sommigen nog prille carrière en dat had blijkbaar een goed effect, want...

 

ydr9u8o.png

 

Wat.Een.Prestatie! Er zijn bijna geen woorden voor. Na nog geen 10 minuten al 0-2 voor en in de tweede helft maakten we de match helemaal dood. Forfaitcijfers op verplaatsing en kwalificatie voor de volgende ronde van de Champions League!

 

akU3Mqx.png?1

 

Op naar bijna twee maanden met wekelijks een oefenwedstrijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Seizoen 22/23 - reguliere competitie

Na twee maanden vol oefenwedstrijden tijdens het WK in Qatar - dat overigens werd gewonnen door Frankrijk - kregen we tussen 1 januari en 11 maart de resterende 16 wedstrijden van de reguliere competitie voor de kiezen. Tussendoor hadden we ook nog bekerwedstrijden en een dubbele confrontatie met Barcelona op het programma. Ik was benieuwd of we de goede vorm van de eerste maanden konden voortzetten.

 

Over de competitie kan ik niet anders dan tevreden zijn. Ondanks enkele overbodige draws, bleven we voor de rest van het reguliere deel ongeslagen!

BRL8aUy.png?1

 

We beginnen dan ook met een mooie voorsprong van 9 punten aan de playoffs, waar verrassend genoeg geen plaats was voor Club Brugge. Na het vertrek van Clement naar het Franse Nice zakten de Bruggelingen weg in het klassement. Ook Standard speelde een zwak seizoen, maar dankzij een uitermate zwak Oostende kwam niemand anders in de problemen. 

nYoRKgu.png?1

 

Ook in de beker loopt het relatief vlot. De spelers met minder wedstrijdritme en talentvolle jongeren die op de deur van de A-kern kloppen krijgen volop hun kans en dat levert hen een tweede finale op rij op! In die finale nemen we het op tegen Racing Genk of Cercle Brugge.

IY32zfH.png?1

 

De Champions League dan. Enigzins verrassend kwalificeerden we ons voor de knockoutfase na een 7/18 tegen PSG, Atlético Madrid en Shakthar Donetsk. Op die manier kregen we een dubbele confrontatie met Barcelona voorgeschoteld. Een mooie beloning voor het harde werk! 

We mochten eerst thuis aan de bak en ik drukte de jongens op het hart dat ze niets te verliezen hadden. Dat loonde, want na nog geen kwartier stonden we zowaar 2-0 voor na snel opeenvolgende goals van Bamba en Doku! Het werd zelfs nog beter, want een tiental minuten voor rust scoorde Pellegri de 3-0, wat gebeurde hier?! Ik was een Catalaanse stormloop verwachtende in de tweede helft, maar we hielden gewoon vlot stand en gingen dus met een uitstekende uitgangspositie naar ginder.  

Spoiler

image.thumb.png.28682622991d4a18eeb3fad6dc2bd690.png

 

De Catalanen hadden ons duidelijk onderschat, dus ik verwachtte een ware storm in Camp Nou. Het plan om de eerste paar golven te doorstaan konden we al snel door het raam kieperen, want na 10 minuten was onze voorsprong al gereduceerd tot 1 enkel doelpunt. De grootmeester had er zin in en dat was duidelijk te zien. We haalden ternauwernood de rust, waarin ik probeerde de voorzichtige aanpak uit de hoofden van de spelers te praten. We kwamen beter uit de kleedkamers, maar lagen nog altijd serieus onder. Het was pompen of verzuipen....

 

Spoiler

en wonder boven wonder...we hielden stand!

aZXk9kZ.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...