Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

[FM20] The journey is the important part !


stvvrules

Aanbevolen berichten

Bedankt voor alle reacties!

 

Het nadeel van de opleidingsclub

 

Terwijl de champions league kwalificatie op volle toeren draaide, waren we ook bezig met het helaas verkopen van onze spelers. Sebastian Williams groeide niet goed genoeg door en was na het seizoen einde contract, dus verkochten we hem nu het nog kon. Voor 750 000 euro vertrok hij naar Ipswich. Onze amr Amarildo Morina had een ontspanningsclausule van 2.9 miljoen euro in zijn contract, een bedrag dat Antwerp maar al te graag op tafel kwam leggen, helaas konden we zijn vertrek dus niet tegenhouden.  Hetzelfde geval hadden we voor met doelman Dino Pusic en centrale middenvelder Rodrigue M'Barga. Davor Veselic had dan wel geen ontsnappingsclausule, in zijn geval besloot de voorzitter om het bod te aanvaarden. Last but not least verloren we ook onze topschutter van de Champions League, Dino Barac werd het hoofd zot gemaakt en tegen het miljoenenbod van het Chinese Guo'an hadden we opnieuw niks te zeggen.

 

b6133506ed809647de23876e29092045.png

 

Dat geld moest gespendeerd worden, want de vertrokken spelers waren belangrijke spelers in de ploeg. 5 basispelers en 1 invaller lieten de club achter zich.

 

-Doelman: Darko van Rie van Club brugge kwam de gelederen versterken als de nieuwe doelman, hij moet de concurrentie aangaan met de 18 jarige Berntsen

-Linksback: Na het vertrek van Biaye vorig seizoen moesten we nog een concurrent voor Jones binnenhalen, Novotny kwam over van Varnsdrof.

Centraal verdediging: Michal Lukac moest weg bij Bratislava, de talentvolle Slowaak mag bij ons de concurrentie achteraan aanscherpen. Ook Oscar Motaung kwam na het vertrek van Veselic de gelederen nog versterken.

Centraal middenveld Ahmed Afkir en Katlego Gumede kwamen over uit Afrika, zij moesten de concurrentie op het middenveld verhogen na het vertrek van M'Barga

Aanvallende flanken De Slowaak Vladimir Sulek wordt gehuurd van Mainz met een aankoopoptie, hij moet op rechts de concurrentie met Vidovic aan gaan, op links halen we een ex-Anderlecht speler Anouar Ait El Hadj moest zorgen voor de nodige creativiteit maar viel na 5 dagen al uit voor 3 maanden. Connor McCann werd dan ook weggekocht bij Standard om de concurrentie scherp te houden.

AMC / Spits Berkan Taz groeide niet goed mee met de ploeg, maar deed het goed in de CL kwalificatie, toch werden er enkele concurrenten voor hem bijgehaald. Zo vonden we met Peter Cicman een bankzitter bij Slovan Bratislava die nog toekomst had en bovendien belangrijk was voor de homegrown players in de Champions League. Na de kwalificatie en het vertrek van Dino Barac haalden we ook nog Erik Slivsek binnen, de Sloveen stond hoog op ons verlanglijstje, maar het duurde even voor we hem konden betalen.

 

 

c2e1056b814820673e3050a6850b6769.png
https://gyazo.com/c2e1056b814820673e3050a6850b6769

 

De competitie

 

We blijven op toerental in de competitie en draaien alweer goed met 46 op 54 ondanks dat we vaak met een "b" elftal speelden op de dagen voor de volgende CL match. De grote kern doet zijn werk, de nederlagen kwamen er tegen zwarte beest Michalovce (2 3) en Dun. Streda (1 2). Het gelijkspel vond thuis plaats tegen Petrzalka. In de heenmatch tegen concurrent Trnava dat ook zeer sterk presteert wonnen we met maar liefst 0 6.  1 van ons zal de titel pakken. De rest doet al lang niet meer mee.

 

ae9e63e1ed1e6b4cd2028324df426107.png

 

De Beker

 

Beginnen deden we onze bekercampagne op het veld van mijn ex ploeg Trebisov, de middenmoter uit de 2de klasse was geen partij voor onze ploeg, we wonnen met 3 0 al vielen de goalen pas in het laatste kwartier. Ook in de volgende 2 rondes troffen we met Poprad en Sered tweedeklassers, ook zij vormden geen probleem. In de kwartfinale treffen we met Kosice opnieuw een 2de klasser. Ondertussen liggen Trnava, Zilina, Bratislava en Dun. Streda al uit de beker. Michalovce of Senica worden ongetwijfeld 1 van onze tegenstanders naar de volgende ronde(s) toe.

 

6c398a3336973a13fc021695236d26f9.png

 

Champions League Groepsfase

 

We begonnen onze groepsfase met een thuiswedstrijd tegen Fenerbahce,we waren de betere ploeg, maar leerde duidelijk een lesje in efficientie. Tot 3 maal troffen wij de paal en de lat, terwijl de bezoekers wel konden scoren. Met het kleinste verschil gingen we onderuit. In de 2de wedstrijd mochten we op bezoek in Napels, waar we al snel tegen een doelpunt van Lozano opliepen. We hadden moeite met het tempo in het begin maar mochten ons gelukkig prijzen toen we op het half uur langszij kwamen. Lang duurde dat echter niet want Napels kwam snel terug op voorsprong.In de tweede helft bleven we mooie dingen op de mat leggen, maar tegen een Griezmann en Bernardeschi weet je dat je onverbiddellijk tegen een klasseflits zal oplopen. Die kwam er uiteindelijk en zorgde voor de 3 1 nederlaag. (24 - 22 in kansen, 5 4 in uitgelezen kansen.)

 

Het dubbele duel met PSG kon niet slechter beginnen want in eigen huis stonden we na 14 minuten al 0 3 in het krijt na een loepzuivere hattrick van Dybala. Klus geklaard en dus haalde PSG zijn voet van het gaspedaal, we milderden nog naar 1 3, maar dat was ook alles. Ook in Parijs hadden we weinig te zeggen. Bernardo Silva deed ons ook daar al snel dood met een vroege voorsprong, uiteindelijk liepen de Parijzenaars naar een 4 0 zege.

 

Met een 0 op 12 mochten we op bezoek in Turkije, waarin we de eer wouden redden en hoopten op een punt. We begonnen zeer goed aan de partij en na 9 minuten kwamen we al op voorsprong. De eerste kans van de thuisploeg was ook onmiddellijk goed voor de gelijkmaker en de ruststand. In de tweede helft bleven we de betere ploeg en kwamen we binnen de 30 seconde al 1 2 voor, voor het uur liepen we ook uit naar een 1 3. De thuisploeg knokte zich echter onterecht terug in de wedstrijd en het leek dan ook op een 3 3 af te stevenen, maar in de allerlaatste minuut (94 !) schoot Vidovic ons naar de overwinning en de 2.7 miljoen.

 

Van de hel naar de hemel naar de hel ... naar de extase

 

De slotwedstrijd thuis tegen Napoli bracht ons onverwacht terug in de strijd om een Europese overwintering. Zowel Napoli als Fenerbahce had 6 punten en PSG wou absoluut voor de 18/18 gaan, bij een overwinning en een gunstig resultaat op het andere veld konden we nog naar de Europa League gaan. Voor in de CL te overwinteren gingen we qua doelsaldo nooit goed genoeg zijn. We begonnen goed aan de partij maar na een klasseflits van Griezmann kwam Napoli op het half uur op voorsprong, 10 minuten later ging de bal echter op de stip en bracht Cicman ons langszij. In de tweede helft bracht topschutter Kutlik ons op voorsprong, ondertussen was de stand in PSG Fenerbahce naar 3 0 gegaan, waardoor dat we virtueel naar de EL gingen. In de 89ste minuut bracht Leal Napoli echter alsnog langszij, de overwintering leek in rook op te gaan... maar nauwelijks 30 seconde later schoot Kutlik ons naar de 3 2 overwinning en de europese overwintering.  De ontlading was groot !

 

27bae3df2c96b5743794f1ef76c3c1fc.png

 

9cf7f500fa29b68c4cb8ce6e3f84d745.png

 

De kern

 

8957f56a5430a09f0f99dcf2a69dab74.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 248
  • Created
  • Laatste reactie

Bedankt voor de reacties !

 

Transfers

 

Ja het blijft een komen en gaan met al die clausules.  Zo verloren we al weer 3 belangrijke spelers in deze transferperiode. Anouar Ait El Hadj werd nog in december verkocht aan het midden oosten, de belg viel na zijn gebroken voet onmiddellijk weer uit na 3 weken. Voor de speler met het duurste loon mocht hij meer spelen en dus mocht hij beschikken. Pavlovic en Berkan Taz waren einde contract in juni en mochten ook vertrekken om er nog iets aan te verdienen. Holm Pedersen moest niet per se weg, maar het bod van net geen miljoen was te mooi om af te wijzen.

 

De 3 andere boden waren basisspelers, die de deur uitgingen. Club Brugge besloot Porto tot 2 maal sneller af te zijn, terwijl porto de release clausules niet wouden betalen, besloten de Bruggelingen om 2 maal de clausules te lichten, beide spelers trokken dan ook naar belgie. David Duris schoof zo naar de basis na het vertrek van Luis Eduardo, maar tegen het 5 miljoenbod van Napoli had ik weer niks te zeggen, de voorzitter aanvaardde en liet alweer iemand vertrekken.

 

6cb90a856e21aa7278e5457bf177f27b.png

 

Ik was echter 2 AML's 1 AMR en 2 VC's kwijt en dus moest ik ook met geld smijten om de ploeg terug te versterken. Dario Blanco werd gehaald voor de rechterflank, Guillermo Lazaro voor de linkerflank. Phillipp Foose en Stevan Causic kwamen de centrale verdediging versterken en  de Zuid-Afrikaan Thopola komt er aanvallend bij.

 

7badb0bfc69016324d6e0efcd5aac392.png

 

De competitie

 

Met 6 punten voorsprong begonnen we aan  de kampioenengroep en daarin lieten we ons niet meer verrassen. We wonnen 7 van onze 10 wedstrijden en speelden er 3 gelijk. 24 op 30 en dus waren we de overduidelijke kampioen met 15 punten voorsprong.

 

a030dab7eab59b147067a34d312d2a16.png

 

De Beker

 

Na de vorige 2de klassers hadden we in de kwart en halve finale ook geen moeite met Kosice (2 0) en Pohronie (11-1).

 

1702f52d8b0f2597a4acb4e31c036e20.png

 

In de finale pas je eerste reeksgenoot treffen, een verrassend parcours dit seizoen, maar met Michalovce troffen we wel ons zwarte beest. In 4 confrontaties in de competitie wonnen we maar 1 keer. De beker werd dan ook nog eens in hun stadion gespeeld (blijkbaar speelt altijd 1 ploeg thuis) voor 4000 supporters. We lieten het niet aan ons hart komen en overklasten de thuisploeg. Ondanks een gemiste penalty konden we de beker met een 0 4 zege in onze kast zetten.

 

b7ea03d9bd84f78fb77a88166280dbcb.png

 

Europa League

 

In ronde 1 troffen we opnieuw Zenit Sint Petersburg, we wisten hun uit de champions league te houden en dus waren er zeker revenge gevoelens. Ondanks het betere van het spel kwamen we verrassend 2 0 achter in de heenmatch, we overrompelden de russen in de tweede helft echter en wonnen met 2 3. In de terugmatch knalde Maros Kutlik ons naar de 2de ronde, maar liefst 5 maal scoorde hij, goed voor een 6 0 en dus 9 2 zege.

 

f87c6d4dddae76b92954fe04d7f872f1.pngf5fe89ab0d26a41178b0a2adace1ed72.png

 

In de 2de ronde troffen we AS Roma, de Italianen zijn toch nog een maatje te groot voor ons. Maros Kutlik pikte nog 3 doelpunten mee, maar de uitschakeling was toch een feit. We kijken tevreden terug op ons Europese parcours

 

dbc44952167a9dc1cdaa3a3343242b36.png87fd122989bdc88e373088fe9f4c379d.png

 

Speler van het seizoen: Maros Kutlik

 

Maros Kutlik werd vorig seizoen weggekocht bij Podbrezova, hij had in de competitie 1 doelpunt gemaakt, maar wij konden een Slowaakse backup spits gebruiken voor Dino Barac, na het vertrek van Barac werd Kutlik onze nummer 1 spits en hij vervulde dat met ontzettende glans. 38 basisplaatsen en 18 invalbeurten waren goed voor een indrukwekkend aantal van 49 doelpunten.

 

c60b078bb6f52786d3d9d732a84fede7.png

 

 

Ook de financien maakten een zware boost met maar liefst 45 miljoen winst



9fe3e9e8e7cc2d1aae872a3f944a584b.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Brechtovic zei:

Te sterk voor Slovakije en ook in Europa begin je naam te maken.

Wat zijn de ambities nog bij Trencin vooraleer je vertrekt?

 

49 doelpunt, wat een geweldenaar!

Ik zit in dubio, heb alles gewonnen wat er te winnen valt binnen het land dus is er geen uitdaging meer buiten het Europese.

Aan de andere kant kan ik misschien nog 1 jaar iets proberen in Europa, maar de grote ploegen kloppen is toch zeer moeilijk tot onmogelijk momenteel. Voorts zijn de interesses in mijn spelers weer aan het oplopen, dus verwacht ik weer bijna de hele ploeg kwijt te spelen. Waardoor ik weer moet heropbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het einde in Slowakije !

 

1 seizoen extra wou ik er nog bij doen in Slowakije, vooral om te kijken of ik Europees opnieuw mijn mannetje kon staan en nog een mooi afscheid te pakken. Beginnen doe ik met de transfers. Het blijft duidelijk dat de reputatie van Slowakije niet al te bijster groot is, elk bod dat ik weigerde maakte spelers ongelukkig, toch bleef de grote rush in de zomer uit.  Filip Turek trok naar Napoli, Manrubia was ons grootste verlies, de spanjaard trok naar Valencia. Met Radosavljevic en Varga verloor ik op 1 dag zowaar mijn basisrechtsback en de backup.

 

De echte leegloop ? Die kwam er in de winterstop, ik had het verwacht voor het seizoen, maar het duurde 6 maanden voor de leegloop begon, de club is rijk en dus moesten de boden niet aanvaard worden, maar elk geweigerd bod ging door de hele kern uit. Ik kon niet anders dan de hele ploeg bijna te laten gaan. Spits Thopola had Kutlik naar de achtergrond verdrongen en vertrok voor 8 miljoen naar Southampton, Peter Cicman nummer 10 vertrok dan weer naar Leganes voor 7 miljoen. Linksbuiten Mccan wou meer spelen en werd uitgeleend aan Charleroi, zijn concurrent .. vertrok 2 dagen later voor 8.5 miljoen naar Mainz. Centrale middenvelders Afkir en Gumede vertrokken op 24 uur allebei, Afkir trok naar Gent dat ineens 10 miljoen op tafel wist te leggen, de andere boden die liepen van 7 en 8 miljoen werden onmiddellijk geannuleerd door ons. Gumede trok voor 8.25 miljoen naar Shakthar en nog was het niet gedaan. Novotny de backup linksback up vertrok omdat hij niet goed ontwikkelde en de interesse in Jones ging niet gepaard met boden... tot de laatste transferdag. Bristol City haalde hem voor 5 miljoen terug naar Engeland. Backup Lukac trok de deur ook nog achter zich toe voor 1.3 miljoen.

 

63 miljoen aan uitgaande transfers

 

Uitgaande transfers zomer

94e5f0cd83952d58a6645df568850ec0.png

 

Uitgaande transfers Winter

cd99f205bd0bd78e29998a745060af88.png

 

We hadden een hele kern om te vervangen dus, in de winter verloren we 6 basisspelers, in de zomer verloren we er 3.  De eerste aanwinsten waren een nieuwe doelman, Ibrahim Doumouya kwam gratis over vanuit zijn thuisland, de slowaak Sulek werd aangekocht na zijn uitleenbeurt van vorig seizoen. De Belgische ploegen winkelde graag in Slowakije en meer bepaald bij mij en dus ging ik een Slowaak weghalen in Mechelen, daar stond hij op de transferlijst. Takac is een centrale middenvelder.

 

De 2 rechtsbacken vertrokken in de zomer en dus werd er in Chili en Servie geshopt voor vervanging. Perrone (21 jaar) ging titularis worden, Perez (17) zijn doublure voor de toekomst.  Op naar de winter dan, waarin we veel sneller moesten handelen. We moesten onze aankopen doen in contracten die afliepen en spelers die op de transferlijst stonden, want we verloren heel veel spelers. Trivino (Spits), Guyot en Baxter (MC), Letellier (AML), Jimenez (AMC), VIllares (VL), Nadj (VL) en Baljic (VC) waren de nieuwkomers. Voor 12 miljoen werden al deze spelers aangekocht.

 

208c865e87185d294e1f341a441d942a.png

 

Europa - Champions League

 

We hadden ontzettende weinig moeite met Riga en PAOK in de eerste 2 rondes, met 12 1 en 12 2 werden beide ploegen zeer makkelijk uitgeschakeld. Zorgde dat voor een vals gevoel van zekerheid want in de volgende ronde gingen we verrassend onderuit tegen Rode Ster. In mijn hoofd was ik de laatste ronde tegen Salzburg al aan het voorbereiden, maar de ploeg was aanvallend ineens onmondig geworden. In de heenmatch verdiende we altijd een doelpuntje, in de thuiswedstrijd moesten we altijd winnen, geen van beide lukte.

 

12c0bc5ae60d2216d0f0c3ca9ccee72b.png

68591f2e12e2045387c8a69e0686f572.pnge74af0e2af8e303c9cf99cd91b6f971c.png

 

Europa League

 

Toch wel een smet op het blazoen, Europa League groepsronde moesten we dus halen, maar met FC Basel was de opdracht niet simpel. We haalden het uiteindelijk wel met 4 2 op 2 wedstrijden. In de groepsronde hadden we de zwaarst mogelijk ploegen uit pot 2 en 3 geloot, enkel de ploeg uit pot 1 kon nog sterker.Het werd uiteindelijk een zware teleurstelling. Pas in de allerlaatste wedstrijd pakten we onze eerste 3 punter. Benfica werd thuis met 4 1 geklopt, we verdienden dan wel meer in bepaalde matchen, maar we hadden duidelijk een probleem met efficientie.

 

e4a28dbf00e918efd4d51299c4ceb82d.png

 

Tsjecho Slowakije Supercup

 

De 2 bekerwinnaars van Tsjechie en Slowakije spelen in een voorseizoensmatch tegen elkaar in een Supercup, wij zorgden voor een primeur door als eerste Slowaakse ploeg de cup te pakken.

 

9c9d543047df9b9ab869a4d7df38c085.png

 

De beker

 

We hadden weinig moeite in de eerste hordes. Amateurploegen Mikulas en Zamky werden gemakkelijk geklopt en ook reeksgenoot Nitra moest eraan geloven. In de kwartfinale schakelden we zwarte beest Michalovce uit, in de halve finale hadden we uiteindelijk veel meer moeite met de bus van Moravce. We verloren thuis verrassend met 0 1, maar konden het op uitgoals nog recht zetten in de return. In de finale hadden we dan weer weinig moeite met Bratislava

 

4606f389f327c1b758454167b04ee330.png

 

De competitie

 

Het liep ook iets moeizamer dit jaar, zeker in de drukke november en december maand waarin we amper 5 op 15 haalden in de competitie. Zilina bleef lang in de buurt van ons, maar uiteindelijk wisten we in de kampioenengroep weer alle onze concurrenten opzij te zetten en een 3de titel op rij te pakken.  Tegen de 2 kleinere ploegen Dubnica en Podbrezova haalden we dan maar 5 op 12, maar het verschil was groot genoeg.

 

113958ebcd860a84fd35ff56315d682e.png

 

Mijn opvolger mag zich alvast aan een mooi spaarboekje verwachten, trencin is klaar om nog jaren de titel te pakken in Slowakije

 

6b1dde490d848e53083eacb2bdf4e462.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Pica zei:

Budget om efficientië te kopen!

Probleem is dat de oudere spelers niet willen komen door hun reputatie of die vragen dan 200k loon op een budget van 1.2 miljoen

En de jongere spelers die kan ik max anderhalf seizoen houden, dan zijn die weer ongelukkig. Ik ga het laten schieten :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

 

Traditie kan je niet kopen !

 

Het einde in Slowakije bij AS Trencin was een feit, in eigen land viel er buiten de eer niets meer te halen. De 3 grote prijzen pronkten minstens 1 maal op mijn kast en dus was er enkel nog het Europese luik, maar wat moet je met een ploeg die bekend is om een doorverkoopploeg te zijn. Spelers willen onmiddellijk vertrekken en kwamen vragen voor een transfer bij geweigerde boden, weigerde je dat ook nog dan kwamen de andere spelers de ontevreden tegemoet en ging de ongelukkigheid als een rode draad door de ploeg uit. Dat spelers een club ontgroeien is de logica zelve, maar dat spelers na 1 seizoen de club al willen verlaten was moeilijk.  Het einde dus, 3 titels, 2 bekers en 1 supercup stonden op de rekening. Voorts slaagde ik er in om de champions league groepsronde te bereiken.

 

Het zorgde dat mijn reputatie heel fel gestegen was, een groot verschil met de trainersmarkt af te schuimen voor Trencin, toen waren ze letterlijk de enige ploeg die interesse toonde. Ditmaal was het anders, ik wachtte rustig af en zocht naar de juiste ploeg, de juiste uitdaging.Atletico Madrid kwam me een gesprek aanbieden, uit liefde voor de club ging ik praten, maar 2 dagen later vond ik een ander team.

 

Een team waarbij ik zelf moest solliciteren, want de ploeg had nooit verwacht dat ik op gesprek wou gaan. Allemenia Aachen was na een jaar in de regionale divisie terug gepromoveerd naar de 3de klasse in Duitsland, een ploeg met traditie die door financiële problemen was afgezakt in het duitse voetbal. Het was ondertussen een speelbal tussen de 3de en 4de klasse. Onder mijn vleugels ga ik proberen om de ploeg terug naar boven te stuwen, terug naar daar waar de supporters thuis horen, in de Bundesliga.

 

6eed669de6e9e0a1577a524917f40aa3.png

 

Exact 1 week voor de start van de nieuwe competitie tekende ik mijn contract bij Aken. Ik had het bestuur beloofd om dit seizoen al voor de middenmoot te gaan, maar op de eerste trainingsdag onder mij tekenden 18 spelers present, onder hun ... geen enkele doelman.  Ik wou de scouts onmiddellijk erop uit sturen om op zoek te gaan naar versterking, ... maar er waren ook geen enkele scoutende staffleden te bespeuren.  Een assistent en keeperstrainer had ik wel, waarvoor die keeperstrainer nodig was op dit moment ? Joost mag het weten.  Heel wat stages werden onmiddellijk aangeboden dan maar, hopelijk zit er een witte raaf tussen die het voetbal omhoog kan krikken in Aachen.

 

5aa30c9a42fe9e376b3c3b4281286d10.png

 

w500_h333_x250_y166_021942c28076658f.jpg

Het "Neue" Tivoli werd pas in 2009 gebouwd, hopelijk kan ik het stadion terug tot de nok gevuld krijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...