Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

[FM20] The journey is the important part !


stvvrules

Aanbevolen berichten

  • Reacties 248
  • Created
  • Laatste reactie

Bedankt voor alle reacties

 

Bouwen aan een team

 

Op 2 jaar tijd ging Aachen van de regionaliga naar de 2de bundesliga, grote stappen vooruit naar een hopelijk mooie toekomst. Toch knelt het schoentje daar, onze financiele status groeide nog niet fel genoeg mee, waardoor dat we dus niet echt gewapend waren om de broodnodige versterkingen te gaan zoeken.  Ook ons scoutingsbestand stond nog helemaal nergens, waardoor we ook daar niet echt snel rapporten konden verkrijgen. Proefspelers moesten de oplossing brengen, we hadden er op een bepaald moment zelfs 80 in de club.

 

We moesten dus eerst wat spelers verkopen om wat transfergeld te verkrijgen. Met Stefan Jahn vertrok er een basisspeler, maar we konden er helaas geen nee tegen zeggen. Het bod was namelijk te mooi om te weigeren. De andere 2 spelers waren backupspelers.

 

754e0811da81d1d970f0f289646dec61.png

 

Inkomend werd er heel wat aangekocht, we gingen op zoek naar de spelers die zonder contract zaten en de spelers die weg moesten bij hun clubs. We hopen dat ze ons in de 2de bundesliga kunnen houden. Er kwamen voornamelijk franse spelers naar ons, daar we uit de eerste klasse maar weinig spelers overtuigd kregen. Van de huurspelers kan Smeets van Racing Genk voor 150 000 euro de overstap maken moest hij het goed doen.

 

bf874e6451b35c26200155ccbc0d8fac.png

a6ed864b222948b752c7170950c68983.png

 

 

De Kern

 

Een jonge ploeg met doorgroeimogelijkheden. Toch moeten we ons niet blind staren op het feit dat de sterren misschien geen heel juiste weergave zijn. Het ziet er allesinds veelbelovend uit.

 

b3d8c926d8ad8fccb1276bf823cf93f7.png

 

 

De start

 

In 1 woord ? Het loopt heel moeizaam, het niveau in de 2de bundesliga is best stevig en we moeten elke wedstrijd bikkelen voor de punten. Tel daarbij het feit dat we nog veel jongens moesten inpassen en je weet dat het moeilijk is. Liggen we in veel wedstrijden onder ? Neen, allesbehalve, maar we hebben wel moeite om de wedstrijden af te maken. Toch is er nog geen man overboord, we hebben nog kansen genoeg om de scheve situatie recht te zetten en de ploegen boven ons staan niet ver weg. We missen misschien een echte killerspits, die ons in de moeilijke momenten vooruit kan helpen. De scouts zijn alvast op zoek naar witte raven om ons in de winterstop te helpen.

 

19f1c5c309479e1fbe9dd359daf6d660.png

 

Ook in de beker duurde het avontuur niet lang. De lagere klasse ploegen komen in ronde 1 namelijk uit tegen 1 van de betere bundesliga 2 of de Bundesliga ploegen. We kregen met Borussia Dortmund één van de moeilijkste ploegen over de vloer. Tel daarbij het feit dat we op dat moment nog volop transfers aan het doen waren en allesbehalve compleet waren en daarnaast was het ook pas onze 2de competitieve match van het seizoen, na de openingsspeeldag in de 2de bundesliga. We hadden dus helemaal niets in de pap te brokken en mochten blij zijn dat we tot de laatste 10 minuten de 0 op het bord konden houden. Voor een  0 2 nederlaag had ik altijd getekend op voorhand.

 

1da37c5313aeb6aa83df1cf1ae1afb18.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Superjef zei:

80 testspelers, say what? :ohh:

 

Aanpassingsperiode is zeker nodig, je zal nog wel springen in het klassement. En 0-2 tegen Borussia is zeker en vast geen schande!

Haha ja, mijn 2 scouts kregen het niet gebolwerkt en dus nam ik heel wat duitse vrij spelers op proef. Er werden er veel ook doorgestuurd na 1 dag :p

Je moet creatief omgaan om zo snel mogelijk scoutingsverslagen te krijgen :D

 

5 uren geleden, Pica zei:

Geen talentjes van de vorige club die ondertussen haalbaar zijn?

Neen, die hele ploeg die ik achterliet is binnen het seizoen verkocht voor minstens 1 miljoen allemaal (konden ze veel meer voor rapen, ma bon :D). De enige die haalbaar was heb ik vorig jaar gehaald en dat was de spits.

Kutlik blijft wel op mijn radar staan om ooit weg te kopen in Kroatie (is verkocht aan Rijeka) :D

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties

 

Pre-winterstop !

 

De 11de match werd er opnieuw verloren tegen Darmstadt, met het allerkleinste verschil. We mochten daarna een vrije week in gaan en daarin besloot ik er alles aan te doen om de dynamiek en de sfeer onder de spelers te verbeteren. Beginnen deden we met wat teambuilding en gemeenschappelijk werk om de hoofden vrij te maken en de neuzen in de juiste richting te laten wijzen. Tussendoor speelde ik ook 2 oefenmatchen tegen kleine clubjes, het moraal was ver zoek en de spelers hadden nood aan wat overwinningen. Dat pakte ook onmiddellijk goed uit want na de dubbele winstmatch werd iedereen terug tevreden, iets wat we zeker konden gebruiken met de belangrijke wedstrijden die op het programma stonden.

 

Holstein Kiel en Paderborn stonden allebei onder ons en dus waren we heel tevreden dat we met een 4 op 6 konden afsluiten tegen hun. Het gaf ons een boost want ook tegen 1860 Munchen en Bochum wisten we een 4 op 6 te halen. De winterstop gaan we uiteindelijk nog in met een zeer belangrijke 7 op 12.

 

84e2a681cb6e7be865d3240867963088.png

 

We halen belangrijke resultaten tegen de ploegen die rondom of onder ons staan en mogen zo de winterstop in gaan op een veilige plaats. We hebben tevens al 9 punten voorsprong op de rechtstreekse degradatieplaatsen. De strijd voor de eindronde te vermijden zal nog stevig worden, maar als we op het einde van de competitie alle rechtstreekse concurrenten opnieuw kunnen kloppen dan moet een verlengd verblijf geen enkel probleem vormen.

 

d3763468d8e09415342f67b99c8def11.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeizaam

 

We begonnen  goed met een mooi gelijkspel in eigen huis tegen Magdeburg, het verlies tegen concurrent Munster leek een accident de parcours aangezien we karslruhe thuis wisten opzij te zetten. Niets was minder waar, in de daarop 6 volgende wedstrijden verloren we 5 maal en speelde we thuis gelijk tegen Dresden. Spreekt in ons voordeel, bijna al deze ploegen doen mee voor de promotie en zijn op dit moment dus een niveau te groot.

 

2039117bfbeee1d6c8f38ada50f751ce.png

 

Het beloven nog 7 zeer spannende wedstrijden te worden na onze rampzalige reeks. De voorsprong op de rechtstreekse degradatie bedraagt nog 5 punten, maar de wedstrijd tegen Paderborn komt er bijna aan. Bij winst komen we een stap dichter bij de redding, bij verlies wordt het nog heel fel bibberen. De 16de plaats heeft nog altijd de reddingsboei om de degradatie af te wenden tegen de nummer 3 van de 3. Liga. Hopelijk kunnen we ons rechtstreeks redden.

 

e7fe930d7033ab717532ddfe2a69e5c5.png
https://gyazo.com/e7fe930d7033ab717532ddfe2a69e5c5

 

We huurden in de winter enkele extra spelers met Stenzel, Bortel en Maier. Vooral stenzel is een belangrijke aanwinst, hij wordt gehuurd van Bayern en was bij Bayern II de topschutter in 3.liga, ook bij ons doet hij het al zeer goed met  4 doelpunten, hopelijk is matic snel terug zodat Stengel zijn plaats in de spits terug kan innemen en ons in de 2de bundesliga kan houden.

 

ee527a1497833c07e41c193bf662fda5.png

 

Ons programma heeft met Holstein Kiel, Paderborn en Union Berlin 3 ploegen op het programma staan die in onze buurt staan. Holstein Kiel is echter aan een remonte bezig met hun nieuwe manager. Voor het seizoen werd deze ploeg gezien als 1 van de 2 grootste titelkandidaten. Voorts hebben we ook nog 4 uitmatchen op het programma staan en daarvan wisten we er nog maar 1 te winnen dit seizoen. 3 van de 7 matchen sluiten we best nog winnend af.

 

c5560d678a60cdd214ceed91fa5a1339.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind goed, al goed !

 

De levensbelangrijke periode werd aangepakt met een zeer pijnlijke nederlaag tegen Holstein Kiel. Pijnlijk in de zin dat we in minuut 87 op voorsprong kwamen, maar dat het doelpunt voor millimeters buitenspel werd afgekeurd, tot overmaat van ramp werd het nauwelijks 1' later 1 0 in het voordeel van de thuisploeg.

 

24ac540b3945389e290811dc669dcbee.jpg

Geen zege, maar een nederlaag na dit buitenspel

 

Nauwelijks 4 dagen later moesten we dit pijnlijke verlies van ons afschudden in een superbelangrijk duel. Tegen het nummer voorlaatst Paderborn was er maar 1 optie en dat was winnen.  We kwamen op het half uur op voorsprong, maar zagen dat al snel terug gekeerd worden. Net voor rust maakte we er 2 1 van en in de tweede helft werd alles op alles gezet om de 3 punten thuis te houden, geen mooi voetbal maar wel resultaat.Tegen 1860 Munchen leken we op weg naar een punt, maar in de laatste 10 minuten pakte de thuisploeg ons alsnog in. Ook tegen Bochum verdiende we meer, het ene schot op doel van de bezoekers na 9 minuten was het enige wapenfeit, we verloren 0 1.

 

0 op 6 en dus opnieuw een levensbelangrijk duel. 2 punten was het verschil met Union Berlin dat op plaats 15 stond, ook het nummer 16 munster stond met hetzelfde puntenaantal, bij een nederlaag konden we dus ook niet 1 maar 2 plaatsen zakken en zouden we zo terug in acuut degradatiegevaar komen. We waren de betere ploeg en brachten het beste voetbal op de mat, maar toch moesten we kort na rust de 1 0 achterstand incasseren. We probeerden maar geraakten moeilijk door de Berlijnse muur, ik besloot alles op alles te zetten en heel veel aanvallende kracht erbij te zetten. Met succes, want invaller Philip Smeets bracht ons 4 minuten voor tijd langszij en Julian Zeidler nam alle twijfels en degradatiezorgen weg. Met zijn doelpunt zorgde hij ervoor dat de redding een feit was.

 

7fcdc4fdd5f137ab8eece404221265f3.png1f24197320ee2a747534e333e0d9ab56.png

 

Door de zege in Berlijn (pas onze 2de uitzege van het seizoen) pakten we 5 punten voorsprong op zowel Berlijn als Munster, daar beide ploegen nog een rechtstreeks duel moesten uitvechten in de slotwedstrijd was het dus onmogelijk dat beide ploegen nog over ons naar de veiligheid zouden springen. De ploeg leek wel bevrijd na deze wedstrijd want tegen Ingolstadt speelden we misschien wel het beste voetbal van het seizoen. Lag het aan de tactische wijzigingen die ik probeerde in te voeren na de match tegen Holstein Kiel of was de stress gewoon weg. Ondanks de 1 0 overwinning overklasten we de bezoekers, 25 3 in kansen.

 

De slotspeeldag werd een maat voor niets, na nauwelijks 5 minuten moesten we al met 10 spelers verder na een rode kaart. Desondanks kwamen we verrassend op voorsprong na 8 minuten, maar bij de thuisploeg zat werkelijk alles tegen. Een gemiste penalty na 10 minuten, 2 afgekeurde doelpunten, 3 ballen op paal en lat, ... kortom een gestolen punt van ons. (25 5 in kansen)

 

09f874c5b915a0ef513e76cf0ed5b4d6.png

 

We sluiten na de 7 op 9 af op een 14de plaats en dus de redding, onderaan wist Union Berlin zich in de eindronde makkelijk te redden, bovenaan kon Darmstadt in de eindronde geen promotie afdwingen. Ondertussen bereiden we ons voor op ons 2de seizoen in de 2de bundesliga, de pijnpunten werden opgemerkt en heel wat spelers werden als onvoldoende geklasseerd. We gaan op zoek naar een volledig nieuwe centrale as (nieuwe doelman, centrale verdediger, mc en amc). Vooraan zijn we al verzekerd dat Stenzel een jaar langer blijft, hij werd voor anderhalf seizoen van Bayern gehuurd. Ook rechtsback Bortel werd voor anderhalf jaar gehuurd van Hertha

 

a59ac291340cab00199d525a5224e7ac.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties

 

De uitbouw

 

Het verschil tussen de 3. Liga en Bundesliga 2 had ik toch best wel onderschat, de aanwinsten leken maar goed, maar achteraf gezien vielen er heel veel door de mand op basis van niveau. Dat we niet voor de promotie gingen meedoen had ik wel verwacht, maar dat we het zolang zo moeilijk gingen hebben had ik misschien wel niet verwacht. Een grote opkuis gingen we dus doen in de kern. Beginnen doen we aan de uitgaande kant.

 

Uitgaand

De verkopen van Frank Epperlein, Moses Bassey en Bohumil Pribyl waren ideaal om de kas al wat te spekken, ze waren basisspelers, maar kwamen toch tekort voor het niveau. De transfer van Leonard Mapumulo was een bod dat we niet konden weigeren, onze Zuid-Afrikaanse spits was zeker goed genoeg voor het niveau, maar ik was niet tevreden over zijn aantal doelpunten. Bij Trencin had hij het ook al moeilijk om te scoren en ik hoopte tevergeefs dat het hier beter ging zijn. Ik besloot het miljoenenbod aan te nemen en hem naar onze reeksgenoot te laten vertrekken. De opkuis ging vlot verder en na de transfer van doelman Gerrits werd het duidelijk dat Hlal 2de keeper ging worden, daar hij niet tevreden was met dat statuut besloot ik eieren voor mijn geld te kiezen. Ook Theo Barbet werd verkocht nadat hij kwam klagen bij de aankoop van een nieuwe concurrent in de naam van Eddie Spence. Op de slotdag van de mercato verkochten we nog 2 backspelers. Benjamin Cuvelier moest niet per se weg, daar we ook nog niet echt een vervanger op het oog hadden, maar het bod van 1.1 miljoen was voor een speler van zijn kaliber te mooi om te weigeren. Francisco Mendes was een backup op de rechtsback, maar leek me ook te stagneren, ook hij werd verkocht.

 

Inkomend

Veel transfers inkomend, Philip Smeets werd na zijn huurperiode al gratis binnengehaald en ook Clement Meunier was een gratis speler die overkomt van Lyon. We hadden geen tot weinig budget en dus zochten we weer de transfervrije / transfergeplaatste markt af.  We vonden al snel onze nieuwe centrale as met Gerrits (Doelman), Zinke (VC), Spence (MC) en Meunier (MC). Lamptey en Mensah zijn spelers voor de toekomst.

 

We gingen daarna de afrikaanse markt op, de scouts hadden deze erbij genomen dit seizoen en dus konden we eindelijk enkele clubs afscouten voor talent. Kasiama (Doelman), Mukendi (VC), Wamba (MC, AMR) zijn de nieuwe afrikaanse talenten. Op de 10 zochten we ook nog versterking en deze vonden we bij Bordeaux onder de naam van Nkoume. Smets mocht vertrekken bij Sint-Truiden en moet de backup spits worden. De namen van Manic en Sarno zijn flankspelers met toekomst, we besloten om voor hun de transferpot open te trekken.

 

Op de laatste transferdag moesten we nog onze backs vervangen, aan de linkerkant vonden we niet dadelijk transfer beschikbare spelers, dus besloten we met Edoa en Ancona 2 spelers te huren. Op rechts kwam Atkinson vanuit Australie over, hij was op zijn 20ste al een vaste speler in de nationale ploeg van de Socceroos en dus besloten we blind (zonder scoutingsverslag) de aankoop te maken.

 

6189bcf008bba1dea699beadcb01b6d1.png

2d14e281edbb75ef403e98192f9f5b99.png

 

Heenronde + match 18 (pre winterstop)

 

Ik tweakte mijn tactiek opnieuw wat in de voorbereiding en probeerde enkele dingen uit binnen de 4 2 3 1 formatie die ik altijd gebruik, ondanks de 6 op 18 start was het voetbal zeer bemoedigend en dat was daarna ook volledig te zien. We begonnen steeds meer en meer dominant te voetballen en namen in zeer veel wedstrijden de partij helemaal in handen. De resultaat zijn dan ook super en we staan na 18 speeldagen op een verrassende 2de plaats, wat ons momenteel dus recht geeft op een rechtstreekse promotie naar de bundesliga. Het seizoen is nu al geslaagd, maar wie weet pakken we de verrassende promotie.

 

80f936b495e16e6fd0c18b0ee076e9b0.png

 

Beker

 

In de eerste ronden wonnen we van 3de klasser Sandhausen met 2 0, de wedstrijd erop mochten we op bezoek bij Bundesliga ploeg Frankfurt. Een mooie affiche en een zeer moeilijke uitwedstrijd. De thuisploeg domineerde het spel en had het betere van het spel, wij probeerden op de counter toe te slaan en kwamen op het uur ongeveer op voorsprong. Na een goedkope strafschop mocht de thuisploeg de bordjes terug in evenwicht brengen en toen we 2 minuten later met 10 verder mochten leek het helemaal over en uit te zijn. We moesten massaal terug plooien en konden verlengingen uit de brand slepen. Daarin kwamen we snel terug op een 1 2 voorsprong,  waarna we met 10 spelers voor doel gingen liggen in de 2de verlenging, ons pantser kreeg barsten, maar kraakte niet. We gaan verrassend door naar ronde 3, waarin we op bezoek mogen in Wolfsburg, normaal gezien 3 maten te groot voor ons.

 

d933161154f5cdaa9f60f6921c505406.png

 

De kern

 

6fc3e2ce9213c98e22ba954124d955c5.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...