Jump to content

Welkom Gast!

Sign In or Create my Account om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.
Olitank

OH Leuven naar de top (belgische 2de klasse)

Recommended Posts

missie promotie, seizoen 1 deel 1

bij de vorige poging is het misgelopen maar nu probeer ik het opnieuw: OHL naar de top.

deze update is een inleiding, in de volgende update komen de transfers en de oefenwedstrijden.

ik word dus de nieuwe manager van OH Leuven en heb een kern waar ik niet meteen een promotie mee verwacht, dat betekent transfers doen. Ik heb een budget van o.o euro dus alleen vrije transfers zijn mogelijk, ik zet meteen mijn scouts aan het werk.

de doelstellingen zijn:

- in de beker de zevende ronde halen 

- in de competitie de middenmoot 

mijn  persoonlijke doelstelling is boven de degradatiezone blijven, dus boven plaats 5.

waarschijnlijk komt vandaag nog een overzicht over transfers en oefenwedstrijden.

oefenwedstrijden + transfers

1999485533_oefenwedstrijdenseizoen1.PNG.e9bac73e5366b1dad6dfd7de273c6bdd.PNG

een perfecte voorbereiding, maar we moeten niet gaan zweven, alleen lokeren was een echte tegenstander.

de transfers dan, ik had geen transferbudget, stond in de schulden met het salarisbudget. een groot probleem dus, maar er was een oplossing: spelers huren van moederclub Leicester city. dat is dan ook gebeurd.

575332371_transfersseizoen1.PNG.3590247955fd606aad254eebcfd7de84.PNG

diabaté is een spits met waarde van 5M, ook wacht ik nog op de bevestiging van Choudhoury.

de 2 andere spelers zijn knapen van 16 en 15 jaar oud gevonden op de talentendag.

we zijn ook nog opzoek naar een moederclub voor meer leenspelers aangezien er geen budget is voor vrije of niet vrije spelers.

537221434_opzoeknaarmoederclub.PNG.df5a3a5d8bfbdca95a6173fa9affab34.PNG

tot snel

de eerste wedstrijden + beker

we zijn goed opweg om voor een spannende strijd te gaan met beerschot-Wilrijk. We domineren (bijna) elke wedstrijd maar soms luk het niet om te winnen. ook hebben we ondertussen choudhury ban Leicester en stefan simic van AC Milan binnengehaald als huurspelers.

dit zijn de eerste 7 speeldagen

317454734_eerste7wedstrijden2018-2018.PNG.6902f55bddb525841e06f242eba9001c.PNG

1. we opende het seizoen tuis tegen union, we domineren de hele match behalve tussen minuut 60 en 70 krijgt union opeens 3 grote kansen maar we herstellen het weer.

2. ook hier domineren we de hele match maar komen niet tot scoren door o.a. een bal tegen de paal.

3. ook in Roeselare zijn we overtuigend de betere ploeg, we staan in minuut 80 2-0 voor maar in de 83e en 90+6 scoort Roeselare.

4. hier is er alleen maar te melden dat we weer de dominerende ploeg zijn.

5. hier leek de motor even te sputteren in het begin van de wedstrijd, we zetten het wel recht maar het was niet goed

6. een ongelooflijk slechte verdediging, lommel scoort 3 keer binnen de minuut dat ze hebben afgetrapt en de 4de was een gigantische flater van schuermans, een match om snel te vergeten.

7. mechelen domineerde, kreeg dee kansen maar scoorde niet. schoten: 12 voor mechelen- 4 voor Leuven, maar we zijn uiterste efficient.

de beker: 

2 matchen tegen amateurploegen

483239710_beker12017-2018.PNG.39b8d1f7b91a7e8a37e17f940ac81dee.PNG

een moeilijke loting tegen gent in de 6de ronde.

doelstelling is 7de ronde bereiken.

tot snel

in de stand staan we eerste maar het bestand is te groot om te uploaden. de stand:

OHL 14

Beerschot 14

Mechelen 10

Lommel 9

Union 9

Roeselare 9

Westerlo 9

Tubize 3

Een tip om onze bandwith te sparen, neem je screenshots met een programma zoals gyazo, veel gemakkelijker.

Je start is alvast goed

• Thanks 1

Veel succes met je uitdaging. Voorlopig zit het wel goed. Hopen op een stunt tegen Gent :smile:

2de reeks wedstrijden + beker tegen gent

ik begin deze keer met de beker: de stunt is niet gebeurt, we verliezen verdiend van Gent, maar de score is overdreven. jammer.

5952db3f1111aee42d7bb7b8511055ab.png

in de competitie stonden we gelijk met beerschot na 7 speeldagen, na speeldag 14 is de 1ste periode gedaan. spannend dus en voor iedereen alles nog mogelijk.

een overzicht van de wedstrijden:

1 na de prachtige 0-3 overwinning op mechelen moesten we het thuis opnemen tegen onze grootste concurrent: beerschot. een wedstrijd die op en neer ging in de eerste helft. de 2de helft overheersde we beerschot maar de goal kwam maar niet, tot casagolda de score opende in ons voordeel in de 83ste minuut. Na 93 minuten maakt we er nog 2-0 van en winnen we dus van beerschot.

2. Naar union dan, de 3de in de stand. de match leek af te stevenen op een gelijkspel maar in minuut 86 scoort Tabékou (ex-OHL) de 1-0 voor Union. union maakt ook nog een 2-0 in 90+1'. onverdiend naar huis met 0 punten want we verdienden echt minstens 1 punt.

3. een simpele match thuis tegen Roeselare. we winnen 4-1 en domineren.

4. uit in Westerlo, we speelden op een traag tempo omdat we al scoorden na 1 minuut. saaie match, op naar de volgende met 3 punten op zak

5. thuis tegen tubeke. simpele match dachten we tegen de laatste. 3 spelers van 19 jaar in de basis -> we verliezen 1-2. een zware uitschuiver dus tegen de laatste.

6. De laatste thuismatch van de periode is thuis tegen mechelen. een simpele 2-0 overwinning. Mechelen kwam niet in het spel voor.

7. Deze match heeft geen belang want door het verlies van union zijn we voor de wedstrijd periodekampioen. niemand van de A-ploeg speelt, het wordt 1-1 in Lommel.

e3aac2ae50883a9ae1f8aa2785a02a02.png

Het is dus meteen gebeurt, we zijn periodekampioen, nu een periode meer rust voor belangrijke basisspelers. meer rouleren en op naar de promotiefinale.

ed033a2b523f98ebf780cb1f3011f90b.png

Ik ga nu ineens 14 wedstrijden doen omdat de 2de periode niet veel uitmaakt aangezien we kampioen zijn. als we 1ste staan na 7 speeldagen doe ik het wel per 7 want 2 keer periodekampioen is geen promotiefinale maar rechtstreekse promotie.

tot snel

de transferperiode van januari:

de transferperiode is gedaan en ik ben niet ontevreden erover, overbodige spelers verkocht en verhuurd, sterke aankoop en een beetje transferbudget door kaputska terug te laten keren naar Leicester. hij nam 146.000 euro p/m van het salarisbudget.

de inkomende transfers:

9d44e468822436e2af38e9acf3d7e258.png

oulare, oude bekende van Brugge gehuurd van Watford, toptransfer naar mijn weten

H'Maidat met het oog op de toekomst vastgelegd, had een amatuercontract

Rougalas heel ik terug naar Leuven, hij speelde bij Leuven 2 jaar geleden. Ik haal hem als 2de reserve in de verdediging

uitgaande transfers:

8d88025afa52db2447b37b133e635623.png

Njengo wou niet verkocht worden dus dan maar op huur, jonge speler maar weinig potentie

Casagolda was onze 2de spits maar scoorde niet, bod kwam en werd aanvaardt

Myny wisselde goede matchen teveel af met slechte matchen, er komt een beetje geld in de kas door hem te verhuren

Hendriks was onze laatste spits en ik ben dan ook verbaasd dat ik er 160K voor heb gekregen

Fabre speelde te weinig en werd dus verhuurd

ik ben dus tevreden over deze transferperiode

tot snel

periode 2:

periode 2 is best goed gegaan, het resultaat laat ik op het einde zien. we hebben ook nog met rasic een vrije transfer gedaan.

de matchen:

1. periode 2 begon geweldig met een 4-0 overwinning thuis tegen Beerschot, het was misschien wel de makkelijkste match van het seizoen met een hattrick van de ondertussen teruggestuurde kaputska

2. thuis tegen Roeselare zorgden we met een 3-1 overwinning voor de 6 op 6. we kwamen achter in minuut 40 maar door een OG van Roeselare in minuut 57 en goals van kehli en hubert wonnen we 3-1

3, 4, 5, 6. allemaal teleurstellende nederlagen. In deze wedstrijden kwamen we nooit tot scoren en verloren we 3X 1-0 en 1X met 2-0, al wast een nederlaag soms wel onverdiend.

7. slechte oefenmatch tegen dender 0-0.

8. een 2-0 overwinning thuis tegen de Mechelaars. OG van Mera in 46' en een goal van Simic in 88'. Ook het debuut van Obbi oulare 

9. Uit in Beerschot kwamen we onverdiend niet tot scoren door 2 schoten tegen de paal en een gemiste penalty, maar we hielden wel verdiend de 0.

10. een verdiende 2-1 overwinning thuis tegen zwarte beest Union

11. uit in Roeselare speel yakou Meïte met onze verdediging maar we houden het op 2-2 door een enorme blunder van de keeper van Roeselare in minuut 77.

12 en 13. verdiende overwinningen thuis tegen Westerlo en zwarte beest lommel . Tegen Westerlo 1 keer gescoord, maar dat had 5-0 kunnen zijn, tegen lommel komen we 2-0 voor, wordt het 2-2 maar in de laatste 10 minuten maken we nog 2-2

14. uit in tubeke staan we van minuut 4 tot minuut 90-3 1-0 voor maar onze verdediging laat ze gewoon lopen en zo wordt het 1-1

15. de slechtste match van het seizoen, als we wonnen waren we opnieuw periodekampioen maar na domme rode kaart van duplus blijven we na een 3-0 nederlaag met lege handen achter in periode 2. 

ed46f222a75105ca7c28776d5d5deef9.png

op naar de promotiefinale dus tegen KV Mechelen

b563673e7928cce8c221cbd09cc5563f.png

4e57af0df85688889ec8128c6a29f429.png

Jammer van het dipje in december, anders had het er een heel stuk beter uitgezien.

Succes tegen Mechelen!

• Thanks 1

promotiefinale seizoen 1

ik ga meteen met de deur in huis vallen, het heeft niet mogen zijn. ik ben niet gepromoveerd tegen KV.

De uitmatch begon rampzalig met een rode kaart voor tshimanga en meteen daarna een doelpunt van de Mechelaars. Een 1-0 was geen slechte uitslag tot in de allerlaatste seconden de 2-0 viel. zware opdracht in de terugwedstrijd. want als Mechelen 1 keer scoort moet ik er 4 maken

De thuismatch begon net als de uitmatch rampzalig, meteen een doelpunt van de Mechelaars, we komen nog terug tot 1-1 rond de 70ste minuut maar dat is niet genoeg en moeten we dus vrede nemen met een plaats in PO2. 

5ecbc0a582f539ca07ad735daf60a43d.png

In PO2 neem ik het op tegen deze ploegen, er is dus kans op groepswinst maar het wordt wel moeilijk

ee7fcebfdc7f5623e644e065a61b47b7.png

tot snel

PO2: vol voor Europa

in PO2 streden we vol voor een plek in de halve finale en in de finale. de finale bereiken betekent Europa in.

1. Thuis tegen Zulte Waregem was meteen succes met een oververdiende 2-0 overwinning.

2. uit in Charleroi keerden we met lege handen terug naar huis na in penalty doelpunt in 78ste minuut. Charleroi won wel verdiend.

3 & 4. thuis tegen eupen en uit in beerschot werd het 2-2. in de match in Beerschot verdiende we meer, tegen Eupen was het voor beide ploegen een verdiend gelijkspel.

5. uit in STVV werd dan weer 1-0 verloren, hier was een gelijkspel een betere afspiegeling geweest van het spelbeeld

6. uit in Zulte pakte we onze 2de overwinning, wederom 2-0

7. thuis tegen Charleroi was het weer prijs, 2-1 in minuut 93. Charleroi maakt in minuut 94 gelijk. match gedaan denk je tot wij in minuut 96 3-2 maken door onoplettenheid van de verdediging van Charleroi

8. in Eupen pakken we een puntje mee naar huis na een 1-1 gelijkspel 

9. Thuis tegen Beerschot winnen we verdiend 3-0

10. de wedstrijd die beslist wie PO2 groep A wint. Als we winnen thuis tegen STVV zijn we waarschijnlijk  winnaar PO2 A, we staan lang 1-0 voor maar in minuut 85 is daar de gelijkmaker, zuur. ook eupen won onverwacht uit in beerschot dus als we wonnen was het sowieso niets, weer net niet zoals zo vaak dit seizoen.

af340fe6f69463869492d706490b93b0.png

65fd826d1f49c62446d568f635b6cf59.png

de conclusie van het seizoen is dat het zowel in de matchen als in de competitie vaak net niet is. we krijgen veel doelpunten tegen in de laatste minuten en we doen tot de laatste wedstrijd mee voor de prijzen maar ook dat lukt net niet.

tot volgend seizoen

Hopelijk volgend seizoen wat meer regelmaat, dan zullen de prijzen wel volgen...