Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Sporza Wielermanager (Tour)


Dogfacedgremlin

Aanbevolen berichten

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste reactie

Niet gemakkelijk. 

 

Van Avermaet, Sagan, Valverde en eigenlijk ook Matthews waren vroeger certitudes op top 10 in een derde van de koersen, maar dat lijkt voor verschillende redenen niet meer zo te zijn :D

 

ik mis ook de tijd van Kittel/Greipel/Cav , daar konde op bouwen :P

 

Zonder Dumoulin en Froome ligt de weg voor de subtop open. Veel volk die gelooft dat het nu of nooit is. 

 

Kvind ook dat de Dauphiné niet helpt, zit daar volk tussen die waarschijnlijk te vroeg gepiekt heeft, maar zeker zijde nooit é

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Pica zei:

Niet gemakkelijk. 

 

Van Avermaet, Sagan, Valverde en eigenlijk ook Matthews waren vroeger certitudes op top 10 in een derde van de koersen, maar dat lijkt voor verschillende redenen niet meer zo te zijn :D

 

ik mis ook de tijd van Kittel/Greipel/Cav , daar konde op bouwen :P

 

Zonder Dumoulin en Froome ligt de weg voor de subtop open. Veel volk die gelooft dat het nu of nooit is. 

 

Kvind ook dat de Dauphiné niet helpt, zit daar volk tussen die waarschijnlijk te vroeg gepiekt heeft, maar zeker zijde nooit é

 

 

Ik vrees voor Van Avermaet dat er weinig te rapen valt deze tour. Enkel in de 3e rit lijkt de finale te zwaar voor de echte sprinters; maar dan zit je nog altijd met Sagan, Matthews en Alaphilippe (en Ewan).. Dus het zal van een lange vlucht moeten komen.

Met Valverde weet je natuurlijk ook nooit; al is heel Movistar wat moeilijk in te schatten.. Komt Quintana nog eens boven water? Hoe fris is Landa nog met de Giro al in de benen? Of wordt Soler daar de kopman?

Qua sprinters lijken Viviani, Groenewegen en Ewan nu zowat de te kloppen mannen te zijn.

 

En voor de eindwinst / top 5 / top 10 vind ik het héél moeilijk in te schatten:

Ineos heeft imo nog steeds de sterkste ploeg; maar Thomas lijkt minder goed dan vorig jaar. Bernal heeft absoluut het talent; maar is hij al sterk en matuur genoeg om dit tot een goed eind te brengen?

 

Bardet krijgt een parcours op zijn maat en heeft een sterke ploeg en is in principe een altijd kandidaat top 3; maar ook hij lijkt nog wat achter zijn beste vorm aan te hollen.

 

Adam Yates werd al eens vierde en is ondertussen 3 jaar ouder (en sterker ?) en heeft ook een vrij sterk team; maar is na die 4 plek nooit meer in beeld geweest in een grote ronde.

 

Enric Mas reed een zeer sterke vuelta vorig jaar, maar bij DQS gaan ze toch eerder voor ritzeges met Viviane en Alaphilippe.. 

 

Fuglsang is ijzersterk, maar tot nu toe nooit goed genoeg om een gooi te doen naar de eindzege.

 

Pinot houdt niet van de stress van de Tour en lijkt me daarom eerder een kandidaat voor de ritzeges en de bollen. Tenzij hij nu zijn kans ruikt om voor het podium te gaan.

 

Porte was eerst de luitenant en daarna dé uitdager van Froome; maar hij lijkt zijn beste tijd achter zich te hebben en hij is uiteindelijk ook nooit verder dan een vijfde plek geraakt. Zijn team lijkt ook niet van de sterkste te zijn.

 

Uran was 2 jaar geleden de verrassing op het podium van de tour en stond ook al 2x op het podium van de Giro. Maar het is eerder een volger en niet de man die bergop het verschil maakt. Heeft behalve Woods ook weinig echte klimmers in steun.

 

Nibali tot slot is de renner die het meeste adelbrieven kan voorleggen. Maar de haai stond al op het podium en komt naar eigen zeggen enkel naar de tour met het oog op ritwinst. Of is hij van gedachten veranderd na het uitvallen van Froome en Dumoulin?

 

Verdere kanshebbers op een top 10 mits wat geluk en een goeie vorm: Barguil, Zakarin, Kelderman, Poels, Bilbao, Izagirre, Fraille, Rui Costa, Dan Martin, Kreuziger, Guillaume Martin en waarschijnlijk nog een groot aantal die ik vergeet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dogfacedgremlin zei:

 

Ik vrees voor Van Avermaet dat er weinig te rapen valt deze tour. Enkel in de 3e rit lijkt de finale te zwaar voor de echte sprinters; maar dan zit je nog altijd met Sagan, Matthews en Alaphilippe (en Ewan).. Dus het zal van een lange vlucht moeten komen.

Met Valverde weet je natuurlijk ook nooit; al is heel Movistar wat moeilijk in te schatten.. Komt Quintana nog eens boven water? Hoe fris is Landa nog met de Giro al in de benen? Of wordt Soler daar de kopman?

Qua sprinters lijken Viviani, Groenewegen en Ewan nu zowat de te kloppen mannen te zijn.

 

En voor de eindwinst / top 5 / top 10 vind ik het héél moeilijk in te schatten:

Ineos heeft imo nog steeds de sterkste ploeg; maar Thomas lijkt minder goed dan vorig jaar. Bernal heeft absoluut het talent; maar is hij al sterk en matuur genoeg om dit tot een goed eind te brengen?

 

Bardet krijgt een parcours op zijn maat en heeft een sterke ploeg en is in principe een altijd kandidaat top 3; maar ook hij lijkt nog wat achter zijn beste vorm aan te hollen.

 

Adam Yates werd al eens vierde en is ondertussen 3 jaar ouder (en sterker ?) en heeft ook een vrij sterk team; maar is na die 4 plek nooit meer in beeld geweest in een grote ronde.

 

Enric Mas reed een zeer sterke vuelta vorig jaar, maar bij DQS gaan ze toch eerder voor ritzeges met Viviane en Alaphilippe.. 

 

Fuglsang is ijzersterk, maar tot nu toe nooit goed genoeg om een gooi te doen naar de eindzege.

 

Pinot houdt niet van de stress van de Tour en lijkt me daarom eerder een kandidaat voor de ritzeges en de bollen. Tenzij hij nu zijn kans ruikt om voor het podium te gaan.

 

Porte was eerst de luitenant en daarna dé uitdager van Froome; maar hij lijkt zijn beste tijd achter zich te hebben en hij is uiteindelijk ook nooit verder dan een vijfde plek geraakt. Zijn team lijkt ook niet van de sterkste te zijn.

 

Uran was 2 jaar geleden de verrassing op het podium van de tour en stond ook al 2x op het podium van de Giro. Maar het is eerder een volger en niet de man die bergop het verschil maakt. Heeft behalve Woods ook weinig echte klimmers in steun.

 

Nibali tot slot is de renner die het meeste adelbrieven kan voorleggen. Maar de haai stond al op het podium en komt naar eigen zeggen enkel naar de tour met het oog op ritwinst. Of is hij van gedachten veranderd na het uitvallen van Froome en Dumoulin?

 

Verdere kanshebbers op een top 10 mits wat geluk en een goeie vorm: Barguil, Zakarin, Kelderman, Poels, Bilbao, Izagirre, Fraille, Rui Costa, Dan Martin, Kreuziger, Guillaume Martin en waarschijnlijk nog een groot aantal die ik vergeet.

 

 

Bardet en Pinot zijn al jaren zogezegd kanshebbers :D . Ik geloof er niets meer van!

 

Ben benieuwd naar Kwiatkowski, die kan wel iets doen als Bernal inzakt en Thomas niet 100% zou zijn.

Porte is eentje dat ik ook moeilijk kan inschatten, was wel telkens goed, maar valt telkens ook :D

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Pica zei:

 

Bardet en Pinot zijn al jaren zogezegd kanshebbers :D . Ik geloof er niets meer van!

 

Ben benieuwd naar Kwiatkowski, die kan wel iets doen als Bernal inzakt en Thomas niet 100% zou zijn.

Porte is eentje dat ik ook moeilijk kan inschatten, was wel telkens goed, maar valt telkens ook :D

 

 

 

 

Pinot zegt al jaren dat hij liever Giro of Vuelta rijdt; omdat de druk en de stress om een goed klassement te rijden te groot is.

Bardet heeft natuurlijk al eens 2e en 3e geweest.. Er kan er maar eentje winnen natuurlijk.

 

Ik vrees dat Kwiatkowski iets te beperkt is in het hooggebergte. En het is ook nog maar de vraag of hij 3 weken zonder slechte dag kan.

Porte is ondertussen al 34 natuurlijk en die lelijke val draagt hij volgens mij verder voor de rest van zijn carrière. En als hij niet tegen de grond ging, dan zakte hij altijd wel een dag volledig door het ijs. Steengoeie renner, maar gaat volgens mij nooit een grote ronde op zijn palmares hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwiat gaat volgens mij ook nooit top 10 in een grote ronde rijden. Uran is weer einde contract, dus die zal wel top 5 rijden, dan is die precies altijd meer gemotiveerd. Het is een moeilijk te voorspellen tour, waarin de zwaarte toch in de absolute slotweek ligt, maar daardoor zullen de favorieten ook niet elke dag koers gaan maken. De eerste zware bergetappes zullen waarschijnlijk naar de vluchters gaan, waarbij de favorieten op 7' oorlog maken op de slotklim, maar tegen dan zijn de boni's al lang weg.

 

Bardet en Pinot ze mogen het mij bewijzen, ik verwacht ze wel eerlijk gezegd. Bij FDJ is het alle ballen op Pinot dit jaar, zelfs Demare moest er voor wijken.

 

Top 5 volgens mij(volgorde willekeurig): Thomas, Bernal, Bardet, Pinot, Uran.

Fuglsang gaat lang bovenaan mee draaien, maar gaat in 1 van de laatste bergritten zijn klop krijgen waarschijnlijk.

Adam Yates, moet het ook nog altijd laten zien.

Quintana, die lijkt precies geen aanvallende renner meer te zijn en kan precies ook niet meer mee reageren in de slotkilometers

Landa komt uit de giro, zal wel uitgerust zijn, maar om nu te winnen lijkt me ook moeilijk.

Nibali gaat eerder voor ritzeges gaan, ongeacht dat de ploeg zei dat hij voor het klassement moet gaan, unieke kans wel nu er geen roglic,froome, dumoulin zijn en thomas door zijn val ook vraagtekens op wekt.

Porte: rijdt met minder druk rond, is absoluut geen topfavoriet, maar meer dan een 5de plaats lijkt er voor mij niet in te zitten

Mas was allesbehalve goed in de ronde van zwitserland, waar de tegenstand toch niet super was (Benoot, Hirt, Spilak, Betancur eindigen oa voor hem.) Lijkt me eerder een renner voor plaats 10-20.

Kruiswijk: Zal zich waarschijnlijk wel rond plaats 5 nestelen, maar zie in hem niet echt een winnaar.

 

De belgen:

De Gendt: wil alle 3 de grote rondes rijden dit jaar, maar dat gaat ten koste van zijn rittenkaap kracht te gaan. In de giro geen enkele goeie dag gehad in de vlucht, integendeel werd er bijna altijd snel afgereden. Zal voornamelijk in de laatste week zijn kans moeten gaan.

Benoot: Sterk in zwitserland, zou een rit willen winnen in de tour, gaat niet voor klassement. An sich zeker mogelijkheden toe, kan aardig bergop rijden en kan die klassieke etappes ook wel aan. Zal het ook uit de vlucht moeten doen

Wellens: Geen idee of die iets gaat kunnen tonen, is geen mooi weer renner. Dus vrees weer een beetje voor Tim:

Greg: Lijkt terug naar betere vorm te groeien, maar heeft inderdaad weinig ritten waarbij je zegt, daar zal greg wel top 3 rijden. (Aangezien in die ritten inderdaad een Sagan, Matthews, Trentin oa ook op vinkenslag gaan liggen)

Van Aert: Benieuwd of hij in de tijdrit voluit gaat mogen gaan, andere jaren mochten tijdrijders van emden en campenaerts bijvoorbeeld niet voluit gaan om zich te sparen voor volop voor kruiswijk te rijden. In het vlakke gaat hij zich uit de naad mogen rijden voor Groenewegen

Stuyven: Gaat zich moeien in de sprinten waarschijnlijk, maar in dit veld is een top 10 notering al top lijkt me.

Debusschere: An sich de nummer 1 sprinter van team Katusha (hoger dan zabel en haller), maar rijdt ook geen platte prijs dit jaar.

Teuns: Wil ook een rit binnenhalen, moet misschien wel mogelijk zijn. Zal zich wel in aanvallen gaan moeien.

Philipsen: De snelle man zal de lead out van Kristoff moeten gaan zijn, tenzij kristoff uit valt zal hij dus niet vaak top 20 noteringen gaan rijden.

Naesen: weg piloot van Bardet, denk niet dat hij hier een rit op maat gaat vinden om in te vluchten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nibali zou bolletjestrui op het oog hebben,enfin quote vlak na giro.

Nu met uitvallen Froome,Dumoulin kan hij misschien zijn ambities toch bijgesteld hebben.

Movistar:vind ze vaak vreemd tactisch koersen

ze hebben wel 3 speerpunten:Valverde,Landa en Quintana.

Valverde wil schitteren in regenboogtrui en is onlangs Spaans kampioen geworden.

Landa komt ook uit zware giro,benieuwd hoe zwaar dat door gaat wegen

Quintana,tja één van de moeilijkst in te schatten renners.alles of niets.

Ik schat Bernal al hoger in dan Nairo.

Thomas,geloof niet in tweede zege van hem maar kan me verrassen.

Heeft wel sterke ploeg,Castrovejo,Poels en Kwiat en Bernal kunnen hem toch lang bijstaan.

Bardet en Pinot zouden zich echt toegewijd hebben aan deze editie,rittenschema lijkt op hun lijf geschreven te staan.

Niemand die iets zegt over Bennett van Jumbo,kan toch ook aardig klassement rijden top 5-10.

Zelfde geld voor Kruiswijk.

Uran heeft Woods en Clarke mee als hulp in de bergen.

Porte heeft altijd wel iets aan de hand,ofwel duikt hij het decor in ofwel zakt hij door het ijs.

De Yates broers:gevaarlijke outsiders maar kunnen toch ook slechte dag hebben.

Mas,tja heeft te weinig steun denk ik,Alaphilippe voluit voor bollen en ritzeges,Viviani dan hetzelfde maar voor groen.

Al gaat dat enorm moeilijk zijn voor Elia.

Fuglsang,sterke coureur maar komt voor dit werk toch tekort.

Aru,geen zicht op,onder radar gebleven,klaar gestoomd om de verrassing te zijn?

Sagan,weet niet wat ik er van moet verwachten,strijden voor groen met Matthews en als Valverde er zich eens op wilt toeleggen ook serieuse kandidaat.

Van Avermaet zou hetzelfde kunnen doen denk ik,al komt die in sprints tekort tov die mannen.

 

Enfin misschien kan het wel eens leuke/interessante tour worden met onverwachte plotwendingen.

er kan zomaar eens iemand die men totaal niet verwacht opstaan.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aru zie ik eerder voor de bolletjestrui gaan (als hem goed is tenminste).

Valverde kan echt niet strijden tegen sagan voor de groene trui, een vlakke etappe top 3 kan sagan wel halen, valverde niet.

Matthews betwijfel ik ook, die heeft niet op zijn sprint getraind omdat de tour helemaal in het teken van dumoulin stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Matthews twijfel ik ook.. In principe zou hij de lastigste tegenstander voor Sagan moeten zijn.

 

Maar hij geeft idd aan dat hij maar een week getraind heeft op zijn sprint.
En ik had ook ergens gelezen dat in de vlakkere sprints meer eerder de kaart van Cees Bol zou trekken :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

Bij Matthews twijfel ik ook.. In principe zou hij de lastigste tegenstander voor Sagan moeten zijn.

 

Maar hij geeft idd aan dat hij maar een week getraind heeft op zijn sprint.
En ik had ook ergens gelezen dat in de vlakkere sprints meer eerder de kaart van Cees Bol zou trekken :blink:

Dat zou toch straf zijn :D

Bol weet dat hij nog niet op het eerste plan staat in de Tourploeg. “Ik ga proberen om Michael Matthews zo goed mogelijk te helpen in de lead-outs en in lastigere ritten wil ik andere ploeggenoten op de goede momenten afzetten. Maar ook veel leren, ervaring opdoen en sterker worden”, aldus Bol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, stvvrules zei:

Dat zou toch straf zijn :D

Bol weet dat hij nog niet op het eerste plan staat in de Tourploeg. “Ik ga proberen om Michael Matthews zo goed mogelijk te helpen in de lead-outs en in lastigere ritten wil ik andere ploeggenoten op de goede momenten afzetten. Maar ook veel leren, ervaring opdoen en sterker worden”, aldus Bol.

 

Njah ik vond het ook zeer bizar en het zou mij zeer sterk verbazen mochten ze het ook effectief doen :D
Matthews zal nu wel niet meteen een vlakke sprint winnen; maar Bol is toch nog een paar niveautjes minder normaal..
 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Dogfacedgremlin zei:

 

Njah ik vond het ook zeer bizar en het zou mij zeer sterk verbazen mochten ze het ook effectief doen :D
Matthews zal nu wel niet meteen een vlakke sprint winnen; maar Bol is toch nog een paar niveautjes minder normaal..
 

 

 

Nee klopt, Viviani en Groenewegen gaan waarschijnlijk de meeste vlakke sprints verdelen.

Daaronder een Sagan en Ewan.

En dan heb je matthews, trentin, kristoff, colbrelli, laporte lijkt me :D

En dan dat hele resem D sprinters Nizzolo, Greipel, Stuyven, Debusschere, Bol, Pasqualon, Hagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Pica zei:

Vinden jullie Ewan echt zo goed? Is toch stukken trager dan een Groenewegen?

 

Ewan komt iets beter tot zijn recht op een iets lastigere finish, maar zoveel trager dan Groenewegen is hij niet denk ik.

Groenewegen is in principe wel de snelste van het hele pak..

 

 

1 uur geleden, Superjef zei:

Amai, als ik al die analyses hier lees, lijkt het meer een fietsforum dan een voetbalforum :eyebrow:

 

Om straks vast te stellen dat we er compleet naast zitten en er niks van kennen... Zoals bij het voetbal dus :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Pica zei:

Vinden jullie Ewan echt zo goed? Is toch stukken trager dan een Groenewegen?

Groenewegen is op de vlakke stukken gewoon de beste.

Maar als het wat oplopend gaat moet Ewan zeker niet onder doen, daarentegen is Ewan in principe een zekerheid om altijd top 5 te rijden plus kan hij al wat heuvels overleven en daar ook nog meesprinten. Heeft dus iets meer kansen dan een type groenewegen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...