Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

FMZone Worldsongfestival #6


ivago

Aanbevolen berichten

Mijn Noorse inzending kan je zelfs niet echt onder metal klasseren. Er zijn wel invloeden van metal, maar ook van pop, punk en hardcore :))

En het is logisch dat metalfans andere metalnummers hogere scores geven. Omdat ze nu eenmaal naar metal luisteren. Of toch een 'go-to' genre is.

Ik heb nu nog niets gehoord van deze editie, ik probeer er vanavond tijd voor vrij te maken, maar als metalhead vind ik metalnummers nu gewoon eenmaal beter dan andere genres. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik geen andere genres kan smaken zoals Iker zegt.

De muziek in mijn auto varieert van metal (duh!), naar hip hop, naar eurodance, naar breakcore, naar IDM, naar breakbeat, etc etc etc... Maar metal is het meest vertegenwoordigd.

 

En ik weet gewoon al sowieso welk nummer ik 12 punten ga geven, zonder te luisteren :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 155
  • Created
  • Laatste reactie
18 uren geleden, ivago zei:

Helemaal mee eens, maar ge ziet toch elke keer opnieuw duidelijke patronen in het stemgedrag. Metals stemmen metal, hiphoplovers P & R geven standaard elkaar 12 punten, en de hitjes doen het ook altijd goed. Dat laatste vind ik mss nog het meest jammer van al. Iets als Angèle bvb, zeker niks mis mee en veel beter dan dat spastisch gebrul van menig ander inzendingen, maar ge wordt er wel op de radio op elke zender mee doodgegooid.

 

Ik snap je in het geval van die hitjes, maar anderzijds als een nummer goed is is het goed.
Afhankelijk ook van de radiozender en wat je zelf luistert (i-tunes, spotify, youtube) is het geen wat voor de ene een hit is niet voor de andere een hit omgekeerd.
Voor mezelf kan ik wel zeggen dat ik zelf wat meer buiten de lijntjes heb gekleurd kwa inzending dit is niet mijn "standaard muziek". Veel van deze inzendingen niet trouwens. Maar vindt het wel leuk om eens te zien waar andere naar luisteren enzo.
Dus mijn 12 punten gaan niet sowieso naar iets wat in het zelfde genre zit mocht er dat al bij zijn. 
maar ik heb echt voor de muziek gestemd los van wie het heeft ingezonden los van genre of bekendheid van de song.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, The Belgian Waffle Iron zei:

 

Ik snap je in het geval van die hitjes, maar anderzijds als een nummer goed is is het goed.
Afhankelijk ook van de radiozender en wat je zelf luistert (i-tunes, spotify, youtube) is het geen wat voor de ene een hit is niet voor de andere een hit omgekeerd.
Voor mezelf kan ik wel zeggen dat ik zelf wat meer buiten de lijntjes heb gekleurd kwa inzending dit is niet mijn "standaard muziek". Veel van deze inzendingen niet trouwens. Maar vindt het wel leuk om eens te zien waar andere naar luisteren enzo.
Dus mijn 12 punten gaan niet sowieso naar iets wat in het zelfde genre zit mocht er dat al bij zijn. 
maar ik heb echt voor de muziek gestemd los van wie het heeft ingezonden los van genre of bekendheid van de song.

Ik laat mijn stemming ook nooit afhangen van de inzender, maar ga puur af op het nummer. Wat je wel hebt is dat je na enkele edities begint door te hebben wie wat inzond, omdat velen (bijna) alle keren erg genre specifiek inzenden. Niks mis mee, maar ik word liever eens verrast.

Zo vond ik het nummer dat @Rhand vorige editie instuurde het beste van wat hier alle edities samen al ingestuurd werd, terwijl ik het achteraf nooit meer bekeken of beluisterd heb, maar het was origineel, apart en daarom verfrissend. In vroegere edities zond die dan dingen in die voor mij een dikke nul waren, maar dat maakt dat ik zijn inzendingen altijd veel interessanter vind, en er meer benieuwd naar ben dan van mensen waarvan je al op voorhand weet wat je kan verwachten.Bij hem niet alleen hoor, er zijn er nog die creatief durven zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook nooit naar inzender,maar soms weet je zonder te checken wie het ingezonden heeft.

Zal ook altijd persoonlijke voorkeur eerst plaatsen en als je met metal/rock plaat afkomt is de kans dus heel groot dat je veel punten scoort,maar het is helaas idd voorspelbaar.Ik maak me daar ook schuldig aan.

Heb vorige editie toch met softer rocknummer toch iets anders geprobeerd en tijdens DSA toch ook met iets wat men minder van mij verwacht.

Vond het nu terug tijd om er stevig in te vliegen >:D .

 

Danceplaten vind ik minder in het concept passen,ik heb daar helemaal niets op tegen hoor.

Was het Pica niet dat eens met Coone afkwam?

Vond dat geen slechte track,maar paste niet in het concept imo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ivago Ik vindt het ook als ik onbekende nummers tegen kom en me laat verrassen.

Maar zoals ik zei -en dan specifiek in mijn geval- je kan hier een topschijf van een metalnummer posten. ik ga het waarschijnlijk niet kennen en misschien 12 punten geven omdat het "origineel" is voor mij. terwijl 3/4de of meer het wel kent en het niet origineel vindt.

Ik moet eerlijk bekennen omdat ik nog weinig radio luister, en als ik het wel luister is het radio 2. Daardoor dacht ik dat mijn nummer onbekender was, maar blijkt niet het geval :tmi::shutup:. Dus ik beken schuld aan minder origineel te zijn. (al was het ook een last minute inzending). Zelf hou ik meer van nederlandstalige muziek, kleinkunst, ballads, singser-songwriter types. maar vooral nederlandstalig/kleinkunst/ballads doet het zelden goed. Dus vandaar dat ik zei dat ik wat meer uit mijn comfort zone zat. 

KWa muziek denk ik soms dat ik 30 jaar te laat ben geboren. Zou van de jaren 70-80 heel graag hebben mee gemaakt.[Abba, meat loaf, eart wind fire, kansas, the three degrees, ...]

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, ivago zei:

Bij hem niet alleen hoor, er zijn er nog die creatief durven zijn.

 

In het allereerste songfestivalspel op dit forum, had ik dit nummer ingestuurd:

 

 

 

Toch 1x een 12 punten gekregen, en in de 'linkerkolom' geëindigd 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Belgian Waffle Iron zei:

 

Ik moet eerlijk bekennen omdat ik nog weinig radio luister, en als ik het wel luister is het radio 2. Daardoor dacht ik dat mijn nummer onbekender was, maar blijkt niet het geval :tmi::shutup:.

Het heeft over de 870 miljoen views op youtube, dat is meestal ook een indicatie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de Ierse inzending bezien, die clip is opgenomen op nog geen 5 minuten van waar ik twee jaar lang gewoond heb. Ik heb twee jaar lang enkele keren per week gaan winkelen in die straat zelf.

Goh hoooh, tripke down memory lane zeggen we dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Iker unpinned this topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...