Jump to content

Welkom Gast!

Sign In or Create my Account om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Recommended Posts

Ne keer 4 dagen geen voetbal, wat een zee van tijd hebben we plots :happy:

Zowel gent als anderlecht gaan hun laatste strohalm voor europees voetbal via PO1 met beide handen vastpakken.

Genk gaat een statement maken, want na 30 matchen het mooie weer te maken is het niet eerlijk dat Club hun "thunder" steelt na 2,5 goeie matchen.

57 minuten geleden, Pica zei:

Zowel gent als anderlecht gaan hun laatste strohalm voor europees voetbal via PO1 met beide handen vastpakken.

Genk gaat een statement maken, want na 30 matchen het mooie weer te maken is het niet eerlijk dat Club hun "thunder" steelt na 2,5 goeie matchen.

Voor Gent is het niet echt een strohalm, gezien ze nog de bekerfinale tegoed hebben.

1 uur geleden, Dogfacedgremlin zei:

Voor Gent is het niet echt een strohalm, gezien ze nog de bekerfinale tegoed hebben.

"Voor europees voetbal via PO1" :D ! Ik wist al dat dit opmerking ging komen.

Gent zijnde is het zeer gevaarlijk om enkel daarop te rekenen.

22 uren geleden, Pica zei:

Tis niet dat Club geen statement wil maken :D 

Winnen op het veld van de constante nummer 1 van dit seizoen zou mentaal zeer belangrijk zijn.

Zelfs gelijkspelen zou al moeten aanvoelen als een overwinning. 

Op niveau moet Club in staat zijn om Genk te kloppen. De flanken die Club heeft is gewoon schitterend.

1 uur terug, Iker zei:

Tis niet dat Club geen statement wil maken :D 

Winnen op het veld van de constante nummer 1 van dit seizoen zou mentaal zeer belangrijk zijn.

Zelfs gelijkspelen zou al moeten aanvoelen als een overwinning. 

Op niveau moet Club in staat zijn om Genk te kloppen. De flanken die Club heeft is gewoon schitterend.

We zijn in vorm, dat is zeker, maar er zijn ook factoren die meespelen:

Rode kaart Vadis

Slechte pass Didillon

Owngoal Vanheusden

We kwamen telkens in een gunstige situatie terecht, die we telkens terecht omgezet hebben in 3 punten en goed voetbal.

We mogen dus ergens niet overdrijven als het over het 'goede' Club gaat en vooral Genk niet onderschatten, want waar er bij ons misschien gemakzucht in de ploeg kan komen, zitten die mannen al een week hun messen te slijpen.

5 minuten geleden, Pica zei:

We zijn in vorm, dat is zeker, maar er zijn ook factoren die meespelen:

Rode kaart Vadis

Slechte pass Didillon

Owngoal Vanheusden

We kwamen telkens in een gunstige situatie terecht, die we telkens terecht omgezet hebben in 3 punten en goed voetbal.

We mogen dus ergens niet overdrijven als het over het 'goede' Club gaat en vooral Genk niet onderschatten, want waar er bij ons misschien gemakzucht in de ploeg kan komen, zitten die mannen al een week hun messen te slijpen.

Tuurlijk maar zonder die rode kaart, zonder die pas van Didillon en zonder die own goal had ik Club ook zien winnen.

Omstandigheden zaten mee maar toch mogen we concluderen dat Club in zijn eerste matchen indruk maakt.

Dat het zondag anders kan zijn, dat realiseer ik me ook wel want de voeten blijven altijd op de grond. PO's zijn iets raar waar het in 1 week tijd helemaal anders is. 

Ik denk dat niemand Genk onderschat, zou ook dom zijn. Ze staan niet voor niks zolang op 1... of dat nu met of zonder Pozu of Malinovsky is, ze blijven een goede kern hebben en ze spelen bovendien thuis, daar heeft Club het ook altijd moeilijk.

Persoonlijk denk ik niet dat er bij Club gemakzucht heerst, als ik hun scherpte zag tegen Standard na een 3-0 voorsprong met nog drang naar voren.

+ de bank van Club is ook altijd een grote sterkte, daar zitten veel jongens met honger.

We zullen wel zien, we blijven allesinds  nog 2de staan :D 

Zojuist, Iker zei:

Tuurlijk maar zonder die rode kaart, zonder die pas van Didillon en zonder die own goal had ik Club ook zien winnen.

Omstandigheden zaten mee maar toch mogen we concluderen dat Club in zijn eerste matchen indruk maakt.

Dat het zondag anders kan zijn, dat realiseer ik me ook wel want de voeten blijven altijd op de grond. PO's zijn iets raar waar het in 1 week tijd helemaal anders is.  

Ik denk dat niemand Genk onderschat, zou ook dom zijn. Ze staan niet voor niks zolang op 1... of dat nu met of zonder Pozu of Malinovsky is, ze blijven een goede kern hebben en ze spelen bovendien thuis, daar heeft Club het ook altijd moeilijk.

Persoonlijk denk ik niet dat er bij Club gemakzucht heerst, als ik hun scherpte zag tegen Standard na een 3-0 voorsprong met nog drang naar voren. 

+ de bank van Club is ook altijd een grote sterkte, daar zitten veel jongens met honger. 

We zullen wel zien, we blijven allesinds  nog 2de staan :D 

Ik denk dat er velen Genk onderschatten :D . Gij gelukkig al niet dan :P

Het zijn nu 2 uitmatchen, waarvan die op genk, dat zou toch het één en ander moeten duidelijk maken.

50 minuten geleden, Pica zei:

Rode kaart Vadis

Slechte pass Didillon

Owngoal Vanheusden

Titel op hoerensjans dus. Ge moet er maar fier op zijn... :))

• Confused 1

8 minuten geleden, Blup008 zei:

Titel op hoerensjans dus. Ge moet er maar fier op zijn... :))

Zoals die titel van Standard van 2009? Kan ik me niet meer herinneren eigenlijk..... :D 

• Haha 1

Ale dat hebben we dan ook weer gehad :D 

Toch nog een comedy topper op vrijdag. 

Halilovic nog altijd geen 90 minuten volgemaakt... :(

Wel een knalprestatie!

Het instituut is bij deze ontbonden. Man man man, wij hebben 11 jaar miserie gekend en deden dat toch niet zu :D

5 uren geleden, Pica zei:

Het instituut is bij deze ontbonden. Man man man, wij hebben 11 jaar miserie gekend en deden dat toch niet zu :D

De verwachtingen zijn bij jullie dan ook minder hoog :ph34r:

• Like 1

45 minuten geleden, Superjef zei:

Niet erg jongen. Anderlecht zit bijna in fase 5. Komt nog goed!

Ontkenning: “Dit gebeurt niet bij mij.”

Ontkenning is een bewuste of onbewuste weigering om de realiteit onder ogen te zien. Het is een natuurlijke vorm van zelfbescherming. Het helpt om zelf te bepalen in welk tempo het verdriet wordt toegelaten. We laten niet meer binnen dan we aankunnen. Sommige mensen blijven echter opgesloten in deze fase.

Woede: “Waarom met mij?”

Als de waarheid tot iemand is doorgedrongen ontstaat er vaak boosheid. In deze periode is de rouwende meestal moeilijk te benaderen. Onder de woede ligt de pijn.

Marchanderen: ”Ik beloof een betere persoon te worden als...”

In deze fase probeert men te onderhandelen. Men belooft het één te doen als er iets anders tegenover staat. Men denkt bijvoorbeeld "Als ik vanaf nu heel aardig ben voor iedereen, dan kan ik vast mijn kinderen nog wel zien opgroeien". Veelal is de hoop (op herstel) een grote drijfveer.

Verdriet en depressie: ”Ik geef het op.”

Wanneer men de realiteit begint te accepteren komen gevoelens van verdriet, spijt, angst en onzekerheid naar boven. Vaak dienen ook verliezen uit het verleden zich weer aan. De rouwende is bijna niet meer te bereiken. Men kan behoefte hebben aan het steeds weer uiten van het verdriet. Op de bodem van het verdriet ligt vaak woede. Onderdrukte woede is vaak de oorzaak van een depressie.

Aanvaarding: “Ik ga verder met mijn leven.”

Als iemand voldoende tijd en vaak ook enige hulp heeft gehad om door de genoemde fasen te gaan begint men de realiteit te accepteren. Er komt berusting en men kan onthechten, loslaten. Loslaten is niet hetzelfde als vergeten. Het is het verlies een plaats geven in het leven en verder gaan.

• Like 1
  • Haha 1

17 uren geleden, Superjef zei:

Bij jullie ook toch ondertussen zou ik zeggen :D

• Sad 1

12 minuten geleden, Brechtovic zei:

Indrukwekkend Genk in de eerste helft.

Inderdaad. Net als tegen Standard speelde Genk met enorm veel overgave om druk te zetten. Dat is een enorm zwak punt in de tactiek bij Club, zoiets kan je wel niet lang volhouden maar het was voor Genk toch genoeg.

Jammer van die onnozele penalty. Dat ze die regel maar snel terug afvoeren want het voetbal heeft op dat vlak toch weeral verloren en moeten inboeten. 

Jammer ook van de zwakke Denswil, beste voetballende verdediger kon gisteren niks meer. Kan gebeuren zeker.....

Uiteraard is dit niet de reden van het Brugs verlies want ze waren gewoon te zwak en te onmondig om iets te forceren. Op alle vlakken kwamen ze tekort.

Volgende speeldag is in mijn ogen cruciaal. Als Genk wint in Standard en Club verliest in Antwerp dan is het gespeeld. Moest Club winnen en Genk verliezen staan ze terug op 1 punt.... maar ik zie dit Antwerp niet verliezen van Club. 

39 minuten geleden, Iker zei:

Jammer van die onnozele penalty. Dat ze die regel maar snel terug afvoeren want het voetbal heeft op dat vlak toch weeral verloren en moeten inboeten. 

Welke regel?

47 minuten geleden, Iker zei:

Inderdaad. Net als tegen Standard speelde Genk met enorm veel overgave om druk te zetten. Dat is een enorm zwak punt in de tactiek bij Club, zoiets kan je wel niet lang volhouden maar het was voor Genk toch genoeg.

Jammer ook van de zwakke Denswil, beste voetballende verdediger kon gisteren niks meer. Kan gebeuren zeker.....

Uiteraard is dit niet de reden van het Brugs verlies want ze waren gewoon te zwak en te onmondig om iets te forceren. Op alle vlakken kwamen ze tekort. 

Volgende speeldag is in mijn ogen cruciaal. Als Genk wint in Standard en Club verliest in Antwerp dan is het gespeeld. Moest Club winnen en Genk verliezen staan ze terug op 1 punt.... maar ik zie dit Antwerp niet verliezen van Club.  

Zwak en onherkenbaar Club, versus een sterk Genk. Zoals verwacht een beetje é.

Je zal maar als ploeg 30 matchen voorop staan en dan uiteindelijk na 3 goeie matchen van Club afgeschreven worden in de media.

Neem daar nog eens de malinovski affaire bij en je krijgt een soort van overmotivatie waarbij ze plots toch ook een beetje boven hun niveau speelden precies :D .

Je kan zagen over die penalty (en ja tis weer boucaut), maar je kan toch niet serieus verwachten om iedere match te winnen ook niet. Dat is allemaal leuk theoretisch gezien, maar je komt jezelf uiteindelijk wel eens tegen.

Het is voor mij heel simpel: komende drie matchen moet Club 1 punt meer halen dan Genk.

Erna thuis winnen en dan 2 matchen nog hetzelfde resultaat behalen als Genk.

Dat is altijd al de bedoeling geweest: zorgen dat we in de thuismatch spelen voor de leidersplek en als we het daar laten liggen, dan verdienen we het ook niet gewoon. Punt.

20 minuten geleden, Superjef zei:

Welke regel?

Zijn toch nieuwe regels ingevoerd? Zijt ge wel scheids :p  

1) Een bal die tegen een hand komt die dicht bij het lichaam staat, wordt niet bestraft met hands als er geen beweging naar de bal is.

2) Een arm die weg van het lichaam staat, die bij een sliding opengaat of gewoon boven de schouder wordt gehouden wordt wel bestraft met handspel. Ook als de bal van dichtbij wordt aangeschoten of als de speler met de rug naar de bal staat en niet ziet wat op hem afkomt.

3) Een speler die tegen zijn eigen arm kopt, wordt niet bestraft

23 minuten geleden, Pica zei:

Zwak en onherkenbaar Club, versus een sterk Genk. Zoals verwacht een beetje é.

Je zal maar als ploeg 30 matchen voorop staan en dan uiteindelijk na 3 goeie matchen van Club afgeschreven worden in de media.

Neem daar nog eens de malinovski affaire bij en je krijgt een soort van overmotivatie waarbij ze plots toch ook een beetje boven hun niveau speelden precies :D .

Je kan zagen over die penalty (en ja tis weer boucaut), maar je kan toch niet serieus verwachten om iedere match te winnen ook niet. Dat is allemaal leuk theoretisch gezien, maar je komt jezelf uiteindelijk wel eens tegen.

Het is voor mij heel simpel: komende drie matchen moet Club 1 punt meer halen dan Genk.

Erna thuis winnen en dan 2 matchen nog hetzelfde resultaat behalen als Genk.

Dat is altijd al de bedoeling geweest: zorgen dat we in de thuismatch spelen voor de leidersplek en als we het daar laten liggen, dan verdienen we het ook niet gewoon. Punt.

Je kan uiteraard geen 30/30 halen en winnen op Genk was zo al moeilijk. Met een punt was ik heel tevreden geweest.

Ik zaag niet over die penalty of Boucaut want die heeft gehandeld volgens het reglement. Ik zeg dat die regel op niks trekt :D 

Dan probeer je op armen te mikken ipv op goal. 

We zien wel, Genk zou in ieder geval geen onterecht kampioen zijn e. 

18 minuten geleden, Iker zei:

Zijn toch nieuwe regels ingevoerd? Zijt ge wel scheids :p  

1) Een bal die tegen een hand komt die dicht bij het lichaam staat, wordt niet bestraft met hands als er geen beweging naar de bal is.

2) Een arm die weg van het lichaam staat, die bij een sliding opengaat of gewoon boven de schouder wordt gehouden wordt wel bestraft met handspel. Ook als de bal van dichtbij wordt aangeschoten of als de speler met de rug naar de bal staat en niet ziet wat op hem afkomt.

3) Een speler die tegen zijn eigen arm kopt, wordt niet bestraft

Nieuw? Dat is dan toch al een heel seizoen zo... Regels worden altijd na afloop van het seizoen ingevoerd. En nieuw is deze regel niet, het is gewoon een verduidelijking van de regel die al bestond: armen moeten in een natuurlijke houding zijn en zo kort mogelijk bij het lichaam. Het grote verschil zit hem dus in 1) en 2) waarbij 1) staat "dicht tegen het lichaam" en bij 2) "weg van het lichaam".

De eeuwige discussie blijft dan natuurlijk hoe dicht die arm bij het lichaam moet zijn.