Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.

Music Maestro


hjs666

Aanbevolen berichten

Zal ook eens mijn eerste ervaring met Graspop overlopen.

  • Donderdag: 's Avonds rond 22:30 uur aangekomen, waardoor we quasi volledig achteraan de camping stond. Voordeel is wel dat je dan genoeg plaats hebt om het kamperen aangenaam te maken. Onze buren kwamen uit Zuid-Afrika, Noorwegen en Frankrijk. De sfeer zat direct goed.
    Dan toch nog beslist om naar de weide te trekken, kwestie van daar de sfeer al eens op te snuiven. Uiteindelijk in het Classic Rock Café belandt, waardoor DJ Carl (en zijn bitches) wat show gaven. Leuke sfeer, ideaal om volledig in form te geraken.
     
  • Vrijdag:
    • Hatebreed: Eerste keer dat ik ze aan het werk zag. Ze hadden er gelukkig veel zin in. Strakke set! Eerste moshpit van het weekend.
    • Bleed From Within: Kende ik niet, maar op aanraden van ne maat toch gaan kijken. Kon me wel bekoren!
    • Architects: Was ik enorm benieuwd naar en ze ontgoochelden niet. Enige minpunt is de speech die hij per se wou afsteken.
    • Anthrax: De enige van de big 4 die ik nog niet had gezien. Niets speciaals eigenlijk.
    • Lynyrd Skynyrd: Wou ik per se zien en stelden imo niet teleur. Free Bird was één van mijn hoogtepunten van het weekend.
    • Amon Amarth: Vanop een afstand gevolgd, want ik had honger. Ga ik eens wat meer over opzoeken.
    • Within Temptation: Ik ben na pakweg twintig minuten vertrokken. Had er veel meer van verwacht maar waren eigenlijk gewoon saai.
    • Stone Temple Pilots: Topoptreden. De nieuwe zanger deed het goed en past perfect bij de groep.
    • Slayer: Iconisch, een afscheid om u tegen te zeggen. Het beeld dat Tom nadien gewoon in stilte op het podium alles inneemt, kippenvel!
  • Zaterdag:
    • Hammerfall: Vanop een afstand gevolgd en konden me wel bekoren.
    • Three Days Grace: Viel beter mee dan verwacht, vooral door hun hitjes.
    • Agnostic Front: Wat een feest! Eerste moshpit van de dag.
    • Trivium: Ideaal om tot rust te komen. Strakke set en niet teveel zever tussendoor.
    • No Fun At All: Kende ik niet echt, maar ik ben fan geworden. Plots was er een circle pit rond mij, dan maar meegedaan.
    • Godsmack: Gevolgd van de andere main stage en was best wel in orde. 
    • Disturbed: Ronduit zwakke set imo. Melige boel geworden. 
    • Lamb Of God: Wat een bom! Speelden de weide moeiteloos plat.
    • Slipknot: Het absolute hoogtepunt van mijn weekend! Leuk dat ze enkele minder bekende nummers brachten.
  • Zondag:
    • Power Trip: Meegesleurd door ne maat en viel best wel mee. 
    • Nashville Pussy: Even uit de zon. Weinig speciaals.
    • Gojira: Niet mijn ding.
    • In Flames: Grote fan, maar als je ze op de main zet, dan niet in de namiddag. Lichteffecten zijn heel belangrijk bij hun optreden.
    • Whitesnake: Zwak.
    • Rob Zombie: Was enorm benieuwd en stelde zeker niet teleur!
    • Def Leppard: Leuk tussendoortje en qua oldies beter dan Whitesnake.
    • Sabaton: Kende ik eigenlijk maar één nummer van, maar ik had gehoord dat ze goed zijn. Amai nog niet! Wat een sfeer hing er daar! Bombastich tot en met, maar het paste allemaal in het plaatje.
    • Kiss: Begon veelbelovend, maar werd al snel heel erg saai. Toch nog een drie kwartier blijven zitten, maar uiteindelijk aangezet.

Volgend jaar opnieuw! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 888
  • Created
  • Laatste reactie

Allez, ik kan dan niet echt achterblijven zeker? :P

Ik volg meestal mijn kameraad dat meer into de hardcore/metalcore bands is.

 

  • Donderdag, we zijn rond 14u aangekomen, maar dat is dus veruit de slechtste moment, want dan staat er een gigantische file aan de check in. Omdat wij lui zijn, en geld hebben, huren wij festitents. Spaart elke dag toch die 20km weide - camping per dag uit. Aan de festitents ook nog even moeten aanschuiven voor we konden inchecken.
    • Beartooth: Eerder dit jaar live gezien, kon mij wel bekoren toen. Dit jaar ook.
    • The Amity Affliction: Ook al enkele keren op GMM gezien. Eerste crowdsurf: check!
  • Vrijdag
    • Like a Storm: Kameraad kende deze band ban vroeger, dus maar meegepikt. Was wel aangenaam om te luisteren, didgeridoos zijn leuk. Nadien even Wiegedood gaan beluisteren, omdat het Belgen zijn, totaal ons ding niet
    • The Hu: De planning was Eisbrecher (Rammstein light), maar we kregen een melding van onze GMM app dat er in de Metaldome een Mongoolse band stond dat metal combineerde met traditionele Mongoolse instrumenten. Impulsieve beslissing genomen om toch maar naar die mannen te gaan, beste impulsieve beslissing van het weekend. Dome stond tot buiten gevuld, vloer ging op en neer, en tussen elk nummer werd er HU - HU - HU gescandeerd!
    • Nadien pauze (moeten) nemen doordat we andere vrienden moesten oppikken. Hatebreed gemist daardoor, gelukkig krijg ik op Jera een herkansing. Ik ken enkel Destroy Everything van die mannen, maar dat nummer wil ik gewoon live zien.
    • Architects: Tegen 17u terug op het terrein geraakt, Architects is de favo band van mijn kameraad. Ik heb ze intussen ook al een stuk of 4x live gezien. Goede band, niet echt mijn stijl, maar altijd wel de moeite om live mee te pikken. En de zanger praat inderdaad net iets te veel.
    • Fever 333: Na Architects deze band dus op aanraden van die kameraad. En of dat het goed was! Tweede crowdsurf was een feit.
    • Starset, Amon Amarth, Within Temptation & Slayer: Deze bands nog gaan 'zien', maar eigenlijk meer met mijn kameraden bezig geweest dan feitelijk de bands te checken. Ongeveer rond de helft van Slayer vertrokken, omdat het overmatig gerbuik van alcohol bij sommigen de spuigaten uitliep.
  • Zaterdag
    • Gloryhammer: De eerste band dat ik echt wou zien. Ondanks dat het nog maar 12u was, respect voor die mannen. Meteen een hele grote hoop van het publiek mee, en de main stond best al wel goed gevuld. De muziek leent er zich wek heel makkelijk tot toe. Powermetal, maar dan doorgetrokken tot in het absurde. Vliegende duikboten, invasies van eenhoorns,... Alles passeerde de revue.
    • Bad Wolves: Ik kende de band niet, maar hun stijl staat me wel aan. Goeie zware muziek, met daar wat rap over. Kan mij wel bekoren. Emotioneel momentje toen Zombie gecoverd werd, en de zanger (die waarschijnlijk 120kg aan spieren weegt) in tranen uitbarstte. Mooi.
    • Beast in Black: Op youtube leren kennen, en is zo'n typische guilty pleasure band. Heel leuk en catchy om live mee te pikken.
    • Daarna gewoon pauze genomen. Op de weide aan main 1 gebleven, en daar al zittend Three Days Grace, Halestorm en Behemoth meegenomen. Toch nog even verplaatst voor Trivium op main 2. Dan terug naar main 1 gegaan, en alles vanop beide mains meegepikt tot Slipknot.
    • Slipknot: Geen woorden moet ik hieraan vuil maken. Gewoon top.
  • Zondag aka marquee dag
    • FM: Op zondag kwam er een andere kameraad, en die had gewoon zin om op de wei te gaan staan, ongeacht wat er speelde. FM dan maar meegepikt (wegens de enige band dat speelde), maar het was wel goed. Gaf zo'n beetje het 'rondcruisen in GTA 3, op die jaren 80-radio'-gevoel.
    • Skalmold: Groep waarvoor je een smaak moet kweken. IJslands geblaf op melodie. Ik had ze al gezien als voorprogramma van Alestorm, en toen vond ik het een band 'als je kan, meepikken, want het is de moeite waard'. Dat was vandaag dus het geval. Ik heb zes spontane(!) circle pits geteld.
    • Equilibrium: Eén van mijn favoriete bands. Ondanks dat ze vrij recent van stijl aan het veranderen zijn, is het absoluut de moeite waard. Muziek waarop je letterlijk niet kan blijven stilstaan. Ik heb drie wall of death gezien van aan het podium tot ongeveer 3/4e tot de PA. En de marquee is een vrij grote tent. Indrukwekkend.
    • Fleshgod Apocalypse: Zoals ik hier al eens aanhaalde, zeer 'interessante' muziekstijl. Technisch indrukwekkend, en live ook enorm verzorgd. Niet echt muziek om eens goed los op te gaan, maar muziek dat je eerder moet 'beleven'.
    • Insomnium: Tussen Fleshgod en While She Sleeps hadden we heel veel pauze. Intussen nog wat collega's en kameraden ontmoet, en ook Insomnium meegepikt. Ik kende de band niet, maar nieuwe dingen ontdekken kan geen kwaad. Insomnium was nog wel ok.
    • While She Sleeps: Een topper waar ik niet veel van ken, maar live best wel de moeite waard is. Lekker hard, en een paar catchy schijven. Guilty Party is een aanrader! Derde en laatste crowdsurf van het weekend was een feit.
    • Eluveitie: De band dat ik absoluut wou zien. Is één van mijn favorieten. Melodeath (death metal + folk) is een enorm gewaagde combinatie, zeker omdat je akoestische instrumenten brengt tussen de zware gitaren, maar Eluveitie brengt dit nagenoeg perfect! Met Inis Mona werd het optreden perfect afgesloten!
    • Sabaton: Tijdens While She Sleeps was iemand zijn sleutels van zijn auto en huis verloren tijdens het crowdsurfen, dus zijn we die eerst gaan zoeken. Gevonden bij lost & found, maar wel de beginminuten van Sabaton gemist. Sabaton heeft een publiek van twee uitersten. Ofwel haat je ze, ofwel vind je ze supergoed. Ik zit in het tweede kamp.
    • Kiss: Dan toch maar meegenomen omdat het hun laatste show is. Door (alweer) een overmatig gebruik van alcohol waren de meeste kameraden al vertrokken, waardoor ik met mijn chauffeur achterbleef. Hij wou gelukkig ook nog heel de show zien, maar we waren allebei zo kapot dat we er ons hebben moeten doorslepen.

Toch alweer een enorm geslaagd weekend erop zitten. Donderdag 23.164 stappen gezet, vrijdag 28.545, zaterdag 27.811 en zondag maar liefst 41.938 (rondspringen tijdens Equilibrium, Eluveitie en Sabaton doet iets).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Brechtovic :

Persoonlijk vond ik Disturbed wel degelijk goed spelen (perfecte mix van recentste release en hun sterkste songs),maar misschien zijn 3 rustige nummers te veel.

Dat kan ik begrijpen dat daar wat kritiek op is,maar 2 had ik sowieso verwacht:The Sound Of Silence en A Reason To Fight.

Vond de boodschap voor A Reason To Fight toch wel passend.

Over In Flames,normaliter staan ze later op de schedule,maar zijn er vrij laat bijgekomen waardoor ze tevreden moesten zijn met plaats in de namiddag.

Vond het tevens spijtig dat Gojira hetzelfde lot was ondergaan,mochten gerust op het tijdstip van Def Leppard gespeeld hebben.

 

Nog paar opvallende details:

*Enorm veel Metallica stuff gezien (ik deed mee op zaterdag had toen ook t-shirt van hun aan).

Als de organisatie erin slaagt om ze ooit naar  het festival te halen zijn de tickets voor die dag meteen uitverkocht.

Ik blijf erover zagen ja,het is gewoonweg een must voor beide partijen om dit ooit te realiseren.

*Trivium,zanger sprak de menigte regelmatig toe in de 3 landstalen,leuk charmeoffensiefje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
2 uren geleden, Brechtovic zei:

@hjs666 hoe was Rammstein?

 

 

Dik in orde,geweldige show

Beter dan op GMM 2 jaar geleden,daar vond ik het meer robotmatisch.

Nu was er wel meer interactie met het publiek.

Playlist was wel ok.

Miste toch wel een klassieker zoals Seeman bvb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, hjs666 zei:

 

Dik in orde,geweldige show

Beter dan op GMM 2 jaar geleden,daar vond ik het meer robotmatisch.

Nu was er wel meer interactie met het publiek.

Playlist was wel ok.

Miste toch wel een klassieker zoals Seeman bvb.

 

Aftellen naar 10 juni 2020 in Oostende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...