Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.
Rhand

Beerschot-Wilrijk @ World League

Aanbevolen berichten

auymkDa.png

Hallo allen,

Zij die mijn posts niet negeren, weten ondertussen dat ik enkele dagen geleden FM 2019 heb aangeschaft.

Zij die mij op Steam hebben staan, zullen gezien hebben dat ik de FM 2019 Editor een hele poos gebruikt heb de laatste dagen.

Ik ben begonnen met Beerschot-Wilrijk, maar niet in de Belgische 2e Klasse 1e Klasse B. Neen, ik zit in een World League. Op een of ander Frans forum heeft een kerel een database gedeeld die werkelijk hallucinant is. Maar liefst 1240 teams vanover heel de wereld verdeeld over 10 divisies!

Laat ons eerst deze database eens uitgebreider bespreken, zodat er een algemeen overzicht is.

- 1240 teams vanover heel de wereld, onderverdeeld in 10 divisies op basis van reputatie.

Divisie & Cup structuur:

Division 1 (20 Teams)

Division 2 (20 Teams)

Division 3 (2 groups with 20 Teams)

Division 4 (2 groups with 20 Teams)

Division 5 (4 groups with 20 Teams)

Division 6 (4 groups with 20 Teams)

Division 7 (8 groups with 20 Teams)

Division 8 (8 groups with 20 Teams)

Division 9 (16 groups with 20 Teams)

Division 10 (16 groups with 20 Teams)

CUPS

Copa do Mondialito (All Teams)

Copa dos Superstar (Cup D1 + D2)

Copa dos Melhores (Cup D3 + D4)

Copa dos Montes (Cup D5 + D6)

Copa dos Origens (Cup D7 + D8)

Copa dos Solos (Cup D9 + D10)

Nu, ondanks het titanenwerk van die kerel heeft hij wel een aantal dingen niet goed aangepakt, en in een eerste simulatiegame zat na reeds 1 seizoen 80% van alle ploegen in het rood. Dat ging dan van enkele honderduizenden euros in divisie 10 tot 200 miljoen in het rood voor Atletico Madrid in de top divisie!

Ook had hij enkel 1ste divisie teams genomen van over heel de wereld, dus geen Beerschot-Wilrijk (Merde, quel scandale!)

Dit zijn de wijzigingen die ik heb aangebracht:

- reputatie van de lagere divisies aangepast (die kerel had de reputaties van de divisies zo laten instellen dat uiteindelijk divisie 10 op hetzelfde niveau stond als de Nigeriaanse 3e divisie, wat leidde tot veel ontevredenheid bij spelers die naar betere competities wilden, en andere spelers die niet zo laag wensten te spelen). De laagste divisie heeft nu dezelfde reputatie als de topdivisies van de Europese middenmoot (Polen, Slovakije, Zweden, etc)

- TV geld. Zelfs in de topdivisie (20 beste ploegen van de wereld) kreeg men maar 10 miljoen TV-geld per ploeg per seizoen. In de laagste divisie kreeg men uiteindelijk zelfs maar 100.000 per ploeg. Niet moeilijk dat men dan zoveel moeite had om te overleven! Dit is nu gewijzigd van 100 miljoen per ploeg in Div 1 naar 10 miljoen per ploeg in Div 10. Ook krijg je per wedstrijd nog eens 1 miljoen extra bonus, ongeacht je divisie. In mijn testgame had je gemiddeld 10-15 wedstrijden die op TV kwamen in de lagere divisies, dus dat tikt aardig aan.

- Prijzengeld. Ook hier heb ik het geweldig opgetrokken, omdat er geen andere winstgevende competities zoals de champions league e.d. meer zijn.100 miljoen als je de top divisie wint, nog altijd een respectabele 3 miljoen als je de laagste divisie wint. Ook in de cups valt zeer veel geld te verdienen. Zo verdient de winnaar van de Copa dos Solos (cup voor div 9+10) maar liefst 24 miljoen euro! Als je als winnaar van de league maar respectievelijk 6 (div 9) of 3 (div 10) miljoen opstrijkt, zou je denken dat het wat overdreven is, maar uiteindelijk is er maar 1 ploeg uit 640 die dit opstrijkt. De cups voor de andere divisies krijgen nog meer geld, met als maximum de Copa do Mondialito waar alle clubs aan meedoen vanaf de 2e ronde en waarbij de winnaar uiteindelijk 220 miljoen euro opstrijkt (op basis van prijzengeld per gewonnen ronde).

- discpline. Stond ingesteld op de zeer strenge regel dat je een schorsing kreeg na 2 gele kaarten, en daarna per extra gele kaart een extra schorsingsdag. Het 2-3-4-5 systeem dus. Dit is gewijzigd naar het 3-6-9 systeem, dus per 3 gele kaarten 1 schorsingsdag.

- Last but not least, heb ik ongeveer 150 kutploegen uit Afrika, Azie, Oceanie en het Midden Oosten verwijderd ten voordele van een hoop Europese tweede- en derdeklassers, waaronder de voltallige Engelse, Franse, Duitse, Spaanse, Italiaanse en Belgische tweede klasse. Om het leuk te maken heb ik ook enkele ploegen toegevoegd waarmee enkele van onze leden nu aan een (lange) carriere bezig zijn. We zien dus ook teams terug zoals Rewa (knipoog naar @ivago), AFC Telford (knipoog naar @stvvrules), Lommel (knipoog naar @Iker), York City (knipoog naar @Politico) en Tarup (knipoog naar @Blup008).

Deze wijzigingen zorgen (hopelijk) voor meer spelvreugde en volgplezier. In mijn simulatiegame (1 volle dag simuleren op een Ryzen 5 2600 heeft mij net voorbij het eerste seizoen gebracht :D), gingen de promoties allemaal door, gebeurden er geen vreemde dingen en waren er in plaats van 1.000 ploegen in het rood maar 10 ploegen in het rood. 80% heeft nu veel geld, maar dat boeit niet. Beter te veel dan te weinig! En ook heb ik geen zin weer enkele uren in de editor te zitten om het te finetunen...

Volgende update: screenshots. Veel screenshots. Van elke divisie!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alle 10 de divisies worden hieronder aan u voorgesteld!

De top 3 divisies zonder spoiler tag, altijd interessant om weten toch. De rest in spoiler tag om de casual reader niet te vervelen, ik vermoed dat de die-harders (zoals ikzelf) in de minderheid zijn.

De Belgische clubs zitten in volgende divisies/groepen onderverdeeld:

Divisie 3A: Anderlecht

Divisie 4B: Club Brugge

Divisie 5A: Genk  // Divisie 5D: AA Gent + Standard Luik

Divisie 6B: Antwerp // Divisie 6D: Charleroi + Oostende

Divisie 7A: Eupen + Lokeren + Mouscron + Waasland-Beveren // Divisie 7D: STVV + Zulte Waregem // Divisie 7E: KV Kortrijk // Divisie 7F: Cercle Brugge

Divisie 8E: KV Mechelen

Divisie 9B: OH Leuven // Divisie 9G: Roeselare

Divisie 10G: Union SG // Divisie 10M: Tubize // Divisie 10O: Lommel

(Ja, ik ben Westerlo vergeten, gelukkig hebben die paar ouwe zakken die de fanschare van Westerlo uitmaken, geen computers om mij hierover aan te spreken)

Onze Ledenclubs bevinden zich in:

Divisie 10D: Tarup + York City

Divisie 10E: Rewa

Divisie 10K: Telford

Divisie 1:

9y8M3zD.png

Divisie 2:

F6RQosf.png

Divisie 3:

gmkFAWQ.png

Divisie 4:

pkOt2jK.png

Divisie5:

0acjc7d.png

Divisie 6:

I4ZVuXb.png

Divisie 7:

743lyDP.jpg

JjFWeU3.png

Divisie 8:

DuaYfxL.png

Eroa5Wx.png

Divisie 9:

JpUN3S6.png

GahhdZ0.png

2qvvxVu.png

BFdn4Pk.png

Divisie 10:

VJb7okl.png

V0r95zb.png

7tpPqSS.png

k8rJ7Gl.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Divisie 10, groep C:

Nu, de belangrijkste groep van allemaal. De groep der groepen:

2QVt1UG.png

Hieruit moet ik dus zien te promoveren. De top-3 promoveren, dus kampioen spelen is geen must. De meesten onder jullie kennen mijn reeksgenoten wel, ekte kleppers dat het zijn, maar voor die paar onwetenden, hieronder een korte voorstelling:

Al-Quwa Al-Jawiya: Gelijk een mondvol om uit te spreken! Dit is de Iraakse landskampioen van 2 jaar geleden en de vice-kampioen van dit jaar. Zij spelen hun thuiswedstrijden in Bagdad, dat gaat vonken geven!

Alashkert: Armeense club, afkomstig uit Yerevan. Staat in het huidige seizoen 1ste. Maar wil dat iets zeggen?

AS Magenta: Onze eerste Oceanische club in de reeks! Je zou denken "waaaalk oooover", maar voor de een of andere reden hebben die een speler met een waarde van 15 miljoen euro! Oppassen dus!

- Buriram United: Afkomstig uit Thailand. Een aantal goede Brazilianen in het elftal.

CABB Arreridj: Kleinere club uit Algerije.

CD Honduras: Zoals het misschien wel te raden valt voor de pientere rakkers onder ons, speelt deze club haar thuiswedstrijden in Honduras!

FK Senica: Uit Slovakije. Met zowaar een Belg in de kern! Een zekere Chiro N'Toko. Nooit van gehoord!

Flamurtari Vlore: De Albanese maffia in Antwerpen wrijft zich reeds in de handen, landgenoten op bezoek!

HUS Agadir: In dit Marokkaanse vakantieoord speelt men ook voetbal. En vrij goed ook nog, vorig jaar 3e en dit jaar voorlopig 2e.

Jeunesse d'Esch: In normale omstandigheden zou een Luxemburgse club altijd het kleine duimpje zijn. Behalve hier en in Warschau.

KAC Marrakech: Nog een Marokkaanse club! Jeej! Kunnen we bij Den Beerschot eindelijk iets voor onze Marokkaanse gemeenschap doen!

Kano Pillars: Recordkampioen in de Nigeriaanse competitie die reeds de volle 10 jaar bestaat.

Karlsruher SC: Duitse derdeklasser. Grootste concurrent voor de titel, denk ik.

Neman Grodno: Middenmotor uit Wit Rusland. Mag geen probleem vormen.

Persib Bandung: De eerste van twee Indonesische clubs. Hun beste speler is een 27-jarige Argentijn die voornamelijk in de Argentijnse 2e klasse gespeeld heeft.

Persija Jakarta: Hebben een stadion dat plaats biedt aan bijna 85k toeschouwers. Garantie uitverkocht tegen den Beerschot!

Roda JC: Buren! Kortste verplaatsing van het seizoen. Volgens mij ook een grote concurrent voor de promotie!

Solomon Warriors: Krijgers uit Oceanie. Gelukkig geen koppensnellers. Verste verplaatsing van het seizoen, hopelijk gene combi aan ons broek.

Spartaks Jurmala: Was de afgelopen twee seizoenen landskampioen in Letland. Benieuwd of dat iets betekent tegenwoordig!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
55 minuten geleden, Rhand zei:

Chiro N'Toko

Heeft zelfs in de eerste klasse van Nederland gesjot! 15 wedstrijden bij ADO Den Haag. In België 3e en 4e klasse :))

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, Blup008 zei:

Heet zelfs in de eerste klasse van Nederland gesjot! 15 wedstrijden bij ADO Den Haag. In België 3e en 4e klasse :))

Kwaliteit dus, opletten maar!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben wel benieuwd naar die speler van 15 miljoen van AS Magenta :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden, Blup008 zei:

Ik ben wel benieuwd naar die speler van 15 miljoen van AS Magenta :P

ZQyWTgA.png

Gezien die nog geen enkele cap heeft voor zijn nationaal elftal, gaat het in dit geval over een speler door het spel aangemaakt zodat ze een volwaardige kern hebben.

Maar hij is wel 3 keer beter dan de rest van zijn ploeg en land :D

Edit: Hij is beter dan mijn verdedigers, maar ik kan hem niet betalen :')

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bon, alles bijgelezen in de berichten die je toegestuurd krijgt bij het overnemen van de club. Voorlopig niet al teveel geld, dus even wachten tot de TV-gelden gestort worden en dan kunnen we enkele leuke dingen proberen!

Het Bestuur verwacht alleszins dat we los kampioen spelen, en na de voorstelling van mijn reeksgenoten zou je ook gaan denken dat dit niet speciaal moeilijk moet zijn.

1lLa1V3.jpg

gPTFEaM.png

Dit is alleszins de originele kern van Beerschot.

haqn4IJ.png

Op zich een redelijk sterke kern, al heb ik wel een betere keeper nodig. Ook een back-up op links vanachter en centraal op het middenveld is welkom.

Vooraan zitten we goed gestoffeerd, dus dat gaat niet gelijk een probleem opleveren.

Wat de tactiek betreft, dat is me tegenwoordig allemaal te ingewikkeld geworden, dus ik heb gewoon een tactiek gedownload. We zullen wel zien hoe het loopt.

qvDKaeE.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Speciale competitie.. Heel veel succes.. Het zal waarschijnlijk enkele jaren duren om in divisie 1 te geraken :D 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Stef zei:

Speciale competitie.. Heel veel succes.. Het zal waarschijnlijk enkele jaren duren om in divisie 1 te geraken :D 

Letterlijk en figuurlijk denk ik. Het gaat heel traag, daar het 600-1000 matchen per week moet simuleren :D 

Sowieso duurt het 10 seizoenen eer ik in divisie 1 zit, als ik elk jaar kampioen speel.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, Rhand zei:

Letterlijk en figuurlijk denk ik. Het gaat heel traag, daar het 600-1000 matchen per week moet simuleren :D 

Sowieso duurt het 10 seizoenen eer ik in divisie 1 zit, als ik elk jaar kampioen speel.

Ik bedoelde inderdaad in real life :D 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Knap dat ge den tijd genomen hebt die db wat te herwerken.

Persoonlijk vind ik het jammer dat je al die niet-Europese clubs eruit gegooid hebt, maar bon gij moet er mee spelen ikke nie

Benieuwd wat den Beerschot kan in deze comp

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden, ivago zei:

Knap dat ge den tijd genomen hebt die db wat te herwerken.

Persoonlijk vind ik het jammer dat je al die niet-Europese clubs eruit gegooid hebt, maar bon gij moet er mee spelen ikke nie

Benieuwd wat den Beerschot kan in deze comp

Er zitten nog altijd honderden niet-Europese clubs erin hoor, maar in de initiele database had je misschien 10-15 Irakese, Syrische, Libische, Thaise, Omaanse, Nieuw-Zeelandse, etc clubs. Nu nog maar 3-5 beste per land.

Zoals te zien in 

deel ik de groep met een Iraakse, Nieuw-Caledonische, Thaise, Algerijnse, Hondurese, Marokkaanse, Nigeriaanse, Indonesische en Solomonese (?) club :)

Elk land heeft een afgevaardigde, zelfs Fiji met Ba en Rewa ;)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jawaddedadde… Leuke uitdaging wel! Succes er mee! Ik zou alvast een frequent flyer card aanvragen! ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De voorbereiding:

De voorbereiding zit er ook op, enkele goeie prestaties tegen hoger gerangschikte ploegen geven ons moed om de doelstellingen te behalen!

YTXMN72.png

Meerderheid van de transfers waren reeds hardcoded in het spel, enkel de uitgaande en de onderste 4 inkomende transfers zijn door mezelf gedaan.

Een nieuwe, betere keeper zoals aangekondigd. En drie spelers op huurbasis om ons probleem op de backs en centraal op het middenveld op een goedkope manier op te lossen. Voor geen van de drie hoefde ik een salarisbijdrage te leveren, dus zeer goedkoop allemaal. Okotie was op overschot, ik moet nu al 2 spitsen buiten de selectie laten omdat ik gewoon geen plaats heb.

MmqFQcC.png

Klaar om de strijd aan te gaan! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Succes met de Ratten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Augustus - September 2018

Goed begonnen, is half gewonnen zeker?!

Onze eerste officiele match was tegen B36 uit de Faroer voor de Copa Mondialito (alle 1200 clubs doen hieraan mee). Leek wel een eitje, maar dat sloeg toch even vies tegen. Wij kregen weinig kansen geconverteerd in doelpunten en zij scoorden wanneer ze wilden. Ah FM, how I missed you!

gJ5p0Gt.png

In de competitie loopt het zeer goed met een 15/15, en vooral met goed, dominant voetbal. Ook in de verdere rondes van de Copa Mondialito gaat het zeer goed en schakelden we achtereenvolgens Rubin Kazan (6e Divisie) en Guarani (7e Divisie) uit. Ook in de Copa dos Solos (alle 9e en 10e divisie clubs) bekeren we verder nadat we Hull, een van de sterkste clubs uit de 9e divisie, wisten uit te schakelen.

MZHkdQA.png

Dit is het competitieoverzicht:

KkWDCH4.jpg

Zoals verwacht staan Roda en Karlsruher mee op de promotieplaatsen en zullen zij mijn grootste concurrenten zijn. Wel even vermelden dat al mijn wedstrijden tegen ploegen uit de bovenste helft van de klassementstabel waren en die van Roda en Karlsruhe voornamelijk uit de onderste helft.

In de 4e ronde van de Copa Mondialito krijgen we met Padova (10e divisie) ditmaal een relatief haalfbare kaart. In de Copa dos Solos daarentegen moeten we op bezoek bij de Colorado Rapids (9e divisie), waar Tim Howard onder de lat staat. Gene kattepis!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
  • Nieuwe aanmaken...