Jump to content

Welkom Gast!

Sign In or Create my Account om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.
Blup008

Blup008@Tarup/Pårup

Recommended Posts

9 uren geleden, Blup008 zei:

Correct! Het eerste seizoen werden we 6e, vorig seizoen 2e, en nu liggen we op koers naar de eerste titel ooit :))

Hmm, bummer, achter op schema vriend. Ik had je twee jaar gegeven om kampioen te worden. Zo gaan we in 2029 niet de CL kunnen winnen.

Maar goed, ik geef de moed niet op. #yesBlupcan #2029CL

2029 gaat niet lukken. Ik denk dat het met mijn Noorse en Bulgaarse ploeg wel lukte rond dat tijdstip, maar dat is al een FM of 3-4 geleden, waardoor ik dus wat extra seizoenen tijd had.

Ik ben nu pas sterk genoeg om de reservespelers van de titelconcurrenten over te kopen :))

Al hebben mijn scouts wel een centrale verdediger gevonden die ze aanbevelen voor 95%. Maar dieje flapdrol eist dan weer te veel loon...

Blijft zeer vlot gaan precies, tis toch nen straffen dienen Blup!

24 minuten geleden, Pica zei:

Blijft zeer vlot gaan precies, tis toch nen straffen dienen Blup! 

En toch ben ik bijlange niet content. Ik win te veel wedstrijden die ik eigenlijk niet verdien te winnen.

Sterke prestatie in europa en ook sterk bezig in eigen land. Op naar die titel !

Deense beker

Wedstrijden

Naast de Europese beker spelen we ook nog een beker in eigen land. Vorige seizoenen konden we telkens redelijk ver raken, maar dit seizoen halen we de hoofdprijs binnen. We werken in deze campagne geen enkele wedstrijd af voor eigen publiek.

AB is een ploeg dat in de lagere regionen uitkomt, en was dus geen enkel probleem.

In de volgende ronde hebben we een iets moeilijkere loting. We spelen op Esbjerg, één van de ploegen dat de promotie wist af te dwingen naar het hoogste niveau. De andere eersteklassers komen nog uit tegen andere lager geklasseerde ploegen. Gelukkig zijn we op papier en op het veld sterker dan hun.

Op Nordsjælland spelen we een archislechte wedstrijd. We mogen onze beide handjes kussen dat we niet uitgeschakeld werden in de kwartfinale. Een complete offday aan onze kant, en we hebben gewoon geluk dat we één goal meer konden maken dan de tegenstander.

Voor de halve finale spelen we op Lyngby. Een ploeg dat we niet mogen onderschatten. Gelukkig doen we dat niet, en maken we niet dezelfde fout als tegen Nordsjælland. We winnen met mooie 1-4 cijfers.

In de finale wachtte ons FC Midtjylland. Een ploeg dat elk jaar meedingt om de titel. De wedstrijd zelf kunnen we héél kort over zijn. Een echte veldslag, met amper kansen aan beide kanten. Gelukkig waren wij efficiënt genoeg om 1 van onze 9 kansen af te werken. Midtjylland slaagde daar ook in, maar zag hun goal afgekeurd voor buitenspel. De eindstand blijft 1-0, en we winnen voor de eerste keer de Deense beker!

4ef57c702736d701cc140cd7d18557a2.png

df361f24bb1534632b27c13f9dd7afb1.png

581c7021d4a7848cce70981c5015504d.png

9f2d88755a221f5d4ca2dfcc5c8b79bb.png

• Like 1

Mooi gedaan, proficiat met de cup! Het geld stroomt binnen nu :chuckle:

• Haha 1

Proficiat met de beker, schitterend! Mooi aan kop ook, benieuwd naar het einde...

12 minuten geleden, Politico zei:

Ja ja... Straks komt @Rhand zijn voorspelling toch nog uit! :D 

Omdat ik kan winnen van een paar Deense middenmoters? :))

Seizoenseinde

Met zeven punten voorsprong de eindronde intrekken. Dat is comfortabel. Maar gezien we nog twee keer tegen alle ploegen moeten spelen uit de top zes, kan alles zomaar snel omgedraaid worden.

We doen het helemaal niet slecht. Maar één verlieswedstrijd thuis tegen Midtjylland, en voor de rest enkele gelijke spelen. We hebben het geluk dat Kopenhagen het dit seizoen wat laat afweten, en dat wij een beter seizoen draaiden. We pakken 70 punten in de competitie, vorig seizoen was Kopenhagen kampioen met 65 punten.

Dit jaar is de oppergaai dus voor ons! We kunnen onze voorsprong nog vergroten tot negen punten, aangezien we de allerlaatste wedstrijd, toen het kampioenschap al beslist was, van Kopenhagen konden winnen. Volgend seizoen trekken we de Champions League in!

Leuke noot is dat de wedstrijd na de bekerfinale de verliesmatch tegen Midtjylland was. Als we daar gelijkspeelden, waren we mathematisch zeker van de titel. We konden op een week tijd, twee prijzen pakken ten koste van Midtjylland. Maar we hebben de titelviering moeten uitstellen tot op Silkeborg.

e5ce44065e71cf06e651c9517af2e631.png

9bf582fdf8261d1cd04badd1227308f8.png

7038e138242bb61771102548cc2974ec.png

3d48496fdea763afbe4c59f2b09837fa.png

Seizoensaanvang

Transfers

Er gebeurt weer heel wat op vlak van transfers. Pijnpunten moten verstevigd worden, er moet wat gesnoeid in de te hoge loonuitgaven. Zeker sinds we op voorhand al enkele spelers hebben vastgelegd die niet voor een appel en een ei komen voetballen.

De enige zware uitgaande transfer, is die van Lucas Rodrigues. Om hem in de eerste plek te kunnen overtuigen, had hij een loonsverhoging van 40% per seizoen in zijn contract, waardoor zijn loon de spuigaten uitliep. We cashen jammer genoeg maar €1.300.000 voor hem, maar met zijn loon dat vrijkomt, kunnen we hier en daar wel iets forceren.

De andere spelers dat vertrekken zijn geen noemenswaardige sterkhouders. Eerder talenten die het net niet konden waarmaken, of spelers die aangetrokken waren ter verbreding van de kern. Of een combinatie van die twee.

ebe809447725466805a3f797523654c7.png

Thomas Christensen (MC):

Deze speler hoeft geen introductie. Deze jongen heeft al 92 wedstrijden in de benen voor Tarup, maar dat was telkens op uitleenbasis van FC Midtjylland. Ons plan was om hem transfervrij over te nemen na zijn vierde huurseizoen, maar Midtjylland had toen zijn contract al verlengd. Toen ik navraag deed bij hen, moest Christensen maar liefst €66.000.000 kosten. Daar zijn ze nu van afgestapt, waardoor we hem voor €5.000.000 kunnen overnemen. Nog altijd veel geld, maar na vier seizoenen weten waar we dat geld in investeren. Welkom Thomas!

59b89185241751e724ae86d406295cc6.png

Joshua Veeckman (VC):

Een Belg wiens contract bij AA Gent verlengd werd. Hij heeft er amper kansen gekregen: Twee wedstrijden in zeven seizoenen, nu mag hij gratis zijn carrière proberen te (her)lanceren in Denemarken. Wordt meteen een sterkhouder achterin, enkel Symeu, die intussen Kameroens international is, is nog iets sterker dan Joshua.

572458b4a3761020569f5eceb8e3ca90.png

Sheikh Charles-Smith (Spits):

Nu Symeu even aan het licht kwam bij de voorstelling van Veeckman, Charles-Smith en Symeu hebben iets gemeenschappelijks: Ze hebben allebei geen kansen gekregen bij Chelsea, en proberen hun carrière nieuw leven in te blazen bij ons. Charles-Smith is een zeer goede speler voor de Deense superliga, en als ik mijn scouts mag geloven, heeft hij nog veel ontwikkeling voor de boeg. Lucas Rodrigues doen vergeten is geen eenvoudige opdracht, maar ik ben ervan overtuigd dat Charles-Smith daar op termijn wel in kan slagen. Hij komt gratis naar Denemarken.

39a5900929be92e3291a9bc0f61b1930.png

Leandro (MC):

Goede middenvelders zijn moeilijk te vinden. Soms moet je je tevreden stellen met de mindere goden. Leandro is er zo eentje. De Albanees komt transfervrij over van Valladolid, maar kwam daar niet veel aan spelen toe. In de Spaanse tweede klasse heeft hij enkele wedstrijden kunnen afwerken, in de Primera Divison staat de teller op twee. Deze speler is goed genoeg voor de Deense eerste klasse, maar een Champions League ga je er niet mee winnen.

1b25a644938a3902b05f624f450abd88.png

Martin Holden (Doelman):

Wat Kopenhagen zicht bezielde om deze doelman zijn contract niet te verlengen is voor iedereen een raadsel. We nemen hem dus gratis over van de nummer twee van Denemarken (dit voelt goed om te zeggen...). Hij zal tegen de mindere goden zijn kansen wel krijgen, maar zo lang we Bach hebben, zal Holden niet de nummer één worden.

39ead6995f0176f73b920716ea6ba5e1.png

Koba Koindredi (MC):

Gevestigde waarden op het middenveld zijn dus nog steeds moeilijk te vinden. Samen met Leandro, nemen we Koba over. Niet van Valladolid, maar wel van Clermont. Een Franse tweedeklasser. Als we nog steeds moeten zoeken tussen de afgedankte talenten of tweedeklassers van de toplanden, za de CL winst in 2029 zeer utopisch zijn. Maar kom, we bouwen verder aan de ploeg, en Koindredi zal daar zeker deel van uitmaken. Ondanks zijn 23 is hij een zeer ervaren speler. In mijn kleuterklas althans wel.

b2230539ae2248a202ed8862ff8bf6b2.png

Kenny McGinty (Spits):

Volgens de scouts een absolute must-have. En deze keer maak ik niet de fout om meteen toe te happen op een speler, na er maar 10% van gescout te hebben. Deze keer blijven we scouten tot we absoluut zeker zijn van ons stuk. En de scoutingsverslagen werden er niet slechter op. We halen een potentiële topspeler naar Denemarken voor €575.000. De verkopende club is de Schotse eersteklasser St. Mirren, waar McGinty toch al een 50-tal wedstrijden in de benen heeft.

f3fd499d5bee577cd0d405df9ac9d041.png

Karel Cieslar (VC):

Een Tsjech hebben we nog niet gehad in Tarup. En die eerste is er meteen eentje dat waarschijnlijk een onvergeetbare indruk zal nalaten. Cieslar is amper 17 jaar oud, maar is nu al een speler dat mee kan in de Deense eerste klasse. Daar komt nog eens bij dat het een centrale verdediger is, een positie waar we absoluut versterking kunnen gebruiken. Aan deze jongen gaan we hopelijk nog heel wat plezier beleven! We betalen €700.000 aan Banik Ostrava.

27ead3a01f7206ee753b9684fc2dae80.png

Mladen Terzic (MC):

Gevestigde waardes op het middenveld zijn onvindbaar. Dan maar de talentenmarkt afspeuren. En dan komt je op potentiële toppers als Terzic uit. Nog maar 18 jaar oud, en in feite nu al een betere speler dan Leandro en Koindredi. Voor talent betaal je natuurlijk een prijs, maar €1.300.000 voor een talent als deze jongen, is natuurlijk geen geld. De verkopende club heet Cukaracki, een Servische eersteklasser.

0092c47121225b53c1f22c325590e6b3.png

Charlie McStravick (VR):

We halen in de defensie nog een extra verbreding binnen. Nu ja, een potentiële topper! McStravick heeft een mooie toekomst voor zich, en die zal hij hier wel kunnen waarmaken. Dat we hem kunnen vastleggen voor maar €125.000 nemen we er maar al te graag bij.

fe1ed547e24912b6f3d07452f8690af2.png

De kern

Elke positie is dubbel bezet, met hier en daar nog wat extra backup. Het verleden leert mij dat wanneer je met blessures en schorsingen zit, dat die altijd samenvallen. Elke positie is dubbel bezet, met nog enkele kleine toevoegingen zoals Topic en Kabasele als backupspelers.

44fa5203e91728a0fc658a0038fd8f83.png

f125191b3ca10048ca3a9eee5b852c73.png

Niet veel Denen meer, geen probleem voor je kern samen te stellen europees (en of de competitie)?

Zojuist, Pica zei:

Niet veel Denen meer, geen probleem voor je kern samen te stellen europees (en of de competitie)?

Voorlopig valt het nog goed mee. Mijn Noorse spits is intussen een eigen jeugdproduct geworden, en Christensen ook. Daarnaast probeer ik altijd spelers van maximaal 18 jaar te kopen, zodat ze toch nog opgeleid worden bij de club. Binnen twee seizoenen komen daar een stuk of zes spelers bij. Dan zit ik safe.

Ik heb ook het geluk dat ik in Denemarken spelers van onder de 21 niet hoef in te schrijven, en voor de CL heb ik mijn hele kern toch niet nodig. Als ik daar de beste spelers kan inschrijven, zit ik ook safe.

En toch ook weer een Belg weten te overhalen om naar Denemarken te komen! ;)

Champions League

Als kampioen van Denemarken, mogen we ons gaan bewijzen op het allerhoogste niveau. Gezien wij nog maar net op het hoogste niveau spelen, en Denemarken het zeer slecht doet op de Europese ranglijst, betekent dat dat we drie kwalificatierondes moeten spelen, om dan in de play offs te raken.

Maccabi Tel-Aviv (Israëlisch kampioen)

Beginnen doen we tegen Maccabi Tel-Aviv. Ik heb letterlijk geen idee hoe we de kampioen van Israël moeten inschatten. Volgens mij loopt er wel wat talent rond in dat land, maar die talenten worden snel opgepikt door andere Europese ploegen.

We beginnen eerst uit. Als we daar enkele goals kunnen scoren, moeten we het in de thuiswedstrijd kunnen afwerken. Maar met een halve nieuwe ploeg, in het midden van de seizoensstop, kan dit wat verraderlijk worden. En dat gebeurde ook. In de eerste helft komen de Israëliërs 2-0 voor, ondanks dat wij niet echt onder liggen. We waren gewoon wat minder efficiënt. Gelukkig maken we dat ruimschoots goed in de tweede helft. Onze voorlinie uit Groot Brittannië, zorgt ervoor dat we 2-3 winnen. Charles-Smith in de 88e minuut, de Schot McGinty maakt het feest volledig compleet door in de 91e en 95e te scoren!

4fb3c419607570e4fab6ee482881c053.png

Met drie goals op verplaatsing, zitten we in een zetel. Tel-Aviv zal uit een goed vaatje moeten tappen, om ons nog uit deze ronde te kegelen. Ons doel is natuurlijk een goaltje maken, zodat het voor hen ook moeilijker wordt.

In een gelijk opgaande wedstrijd, is het Weverton dat de Israëliërs doodmaakt. Wij komen tweemaal tot scoren, Tel-Aviv slaat daar niet in. 5-2 over twee matchen, de volgende tegenstander is APOEL.

310788dd24b849226da3501b1b89223b.png

Apoel Nicosia (Cypriotisch kampioen)

Apoel schat ik een niveautje hoger in dan Tel-Aviv. Dus dit gaat geen gemakkelijke wedstrijd worden, want tegen de Israëliërs was het al redelijk 50/50.

We hebben de pech dat we meteen thuis moeten beginnen. We hebben dus één hoofdopdracht: Zorgen dat de Cyprioten niet komen scoren bij ons. Zelf een goal maken, is handig meegenomen. En of we daarin slagen! Mijn spelers hadden een topdag, terwijl de bezoekers geen zoden aan de dijk krijgen. We winnen met maar liefst 4-0, dankzij twee goals van Lauritsen!

63df92adb5682e09270dbb8476aa125c.png

Terug op Nicosia, gaan we toch nog voor een goaltje gaan. Kwestie van echt zeker te zijn dat we in de volgende ronde uitkomen.

We beginnen ginder ook furieus aan de wedstrijd. Ik denk dat onze eerste twee kansen, meteen beide raak waren. 0-2 na 23 minuten, door alweer Lauritsen. In de tweede helft komen we zelfs nog op 0-3, en dan laten we het wat afweten. Nicosia komt nog terug tot 2-3, maar het kalf is al lang verzopen. Next up: Dinamo.

234e54565d557ee3c70073eed70a34ea.png

Dinamo (Kroatisch kampioen)

Vorig jaar hadden we de pech om tegen Slavia Praag uit te komen, dit jaar krijgen we met de Kroatisch kampioen het nog zwaarder te verduren. We beginnen weer thuis, dus de opdracht is simpel: De nul houden. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. De Kroaten kunnen op voorsprong komen, maar dankzij onze Engelse spits komen we weer langszij. Tot onze Belgische verdediger een penaltyfout begaat. Een dure fout. De strafschop wordt feilloos omgezet, waardoor we op 1-2 staan. Twee uitgoals voor de Kroaten... Een nachtmerrie. Özdemir kan in de slotfase gelukkig wel nog de score gelijk trekken.

Al bij al was het een gelijkopgaande wedstrijd, en 2-2 lijkt mij logisch. Nu moeten we het in Kroatië kunnen afmaken.

93c011112c0f27cdbdd69e2ee01b8c1e.png

De wedstrijd in Kroatië is een rasechte thriller. We slaan erin om 0-1 voor te komen, maar zien deze voorsprong al vrij snel omgebuigd worden in een achterstand. Gelukkig kan, tegen de gang van het spel in, Bundgaard toch nog milderen tot 2-2. Alles staat gelijk nu, en zo blijft het ook tot in de verlengingen.

We moeten absoluut dus voor die goal gaan! Als ons dat lukt, moet Dinamo al twee keer scoren, en dat in een verlenging is redelijk moeilijk. Enter Weverton, de Braziliaan knalt ons in de 106e minuut op 2-3! Maar amper één minuut later, knalt Dinamo alweer de bordjes in evenwicht. Pompen of verzuipen... We zijn niet verzopen!

387f0b02f96117d9b56cccf43ac6c5db.png

Aan de andere kant van de wereld zien we dit gebeuren:

d0c5992c886bfacf96241df0cb448078.png72010bf7b7788582605eae08e0b32139.png

Next up: Dundalk zowaar!

Dundalk (Iers kampioen)

Een mooiere cadeau konden we niet krijgen. In plaats van tegen de miljoenenploeg van Oekraïne, spelen we tegen de Iers kampioen. Een ploeg die ik zowaar lager inschat dan ons!

We beginnen eerst thuis, en komen vrij makkelijk 2-0 voor. Alleen laten we het afweten in de defensie, en de efficiëntie van Dundalk kennende (zie maar naar de wedstrijd in Shakhtar) slagen de Ieren erin om toch nog 2-2 gelijk te komen.

a515e0fe115f8702bd6ccd3e8aef42f9.png

We moeten het dus beslissen in de terugwedstrijd. Geen thrillers zoals Sparta Praag of Dinamo, een wedstrijd die we op papier eigenlijk super makkelijk moeten winnen. En dat doen we ook. 0-3! Al had het wel ook anders kunnen uitdraaien, maar mij hoor je niet klagen!

ececc65f532b5a6e0e044306bc6cece2.png

Poules!

19817f6c4f44face632c227ff6871836.png

d31ace53fbf48011eefaad3e7fee1cac.png

Het geld wordt meteen goed geïnvesteerd:

b1e40627e4112dfb041ef6f886a5c40f.png

ebc4c3c25ccc2d59eb41a22b9c9b8ef9.png

89a987e91f2259a41235df67eb3585d4.png

• Like 1

Amai... Bijna je ook nog verslikt in die pint Guinness zoals die Oekraïners!  Leuke CL poule, of je iets kan rapen tegen die ploegen is natuurlijk andere koek! 

2 minuten geleden, Politico zei:

Amai... Bijna je ook nog verslikt in die pint Guinness zoals die Oekraïners!  Leuke CL poule, of je iets kan rapen tegen die ploegen is natuurlijk andere koek! 

Iemand die Dundalk eruit kan wippen, hoeft een Spurs niet te vrezen.

• Like 1
  • Haha 1