Jump to content

Welkom Gast!

Sign In or Create my Account om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.
Blup008

Blup008@Tarup/Pårup

Recommended Posts

Knappe 2e plek! En jammer van de beker. Mooi dat je Europa in mag. En mooi dat er aan de faciliteiten wordt gewerkt.

Totale capaciteit van de accommodatie uitkomt op 1.750

En dan in de plannen spreken ze van 10.840 capaciteit... Rare jongens die Denen!

Mooie tweede plaats wel! Benieuwd wat je in Europa gaat klaarspelen!

Seizoensdoelstelling

Aangezien we vorig seizoen op de tweede plek eindigden, gaan we dit jaar voor een evenaring.

e27f429b1794b746df1112b599fafc19.png

Transfers:

Er gebeurt zeer veel op transfervlak. De kern moest versterkt worden. Misschien was mijn idee om Djemaili te laten gaan niet goed. We verkopen eentje van onze beste verdedigers, voor 'maar' €450.000. Maar ik wou niet dat hij ongelukkig werd. We halen wel een mooie 50% op de doorverkoop.

Verder slanken we de 'overbodige' spelers af. De zwakkere posities worden allemaal van de hand gedaan, in de hoop dat we ons kunnen versterken. De defensie was het grootste heikelpunt, daarin ondergaan we de meeste veranderingen.

Ook het middenveld wordt onder handen genomen.

e16b1d32b5df1c597386ef7175d8289c.png

Kasper Bach (Doelman):

De doelman dat vier jaar op uitleenbasis bij ons gespeeld heeft, komt definitief over. Maar deze transfer lag al vast.

db8f0a33d7c6be1ed80c0273f0c53c0e.png

Dante Rigo (MC):

Toch een beetje een risicotransfer. Vorig seizoen konden we hem niet aantrekken wegens te weinig financiële slagkracht, intussen is de potentie van het team al een stuk gestegen. Rigo is dan al 25 jaar oud, ik hoop dat hij toch nog wat progressie kan maken. Een laatbloeier. Hopelijk. Na omzwervingen bij Roeselare en Virton, nemen we hem van die laatste club over voor €220.000.

0b365078868ce4198947223e0f5208b9.png

Zoran Urosevic (VL):

Urosevic krijgt een loodzware opdracht. Op zijn achttiende in de voetsporen van Djemaili treden. Volgens de scouts zal dit een absolute topper in Denemarken worden, maar daarvoor zal hij veel speeltijd moeten krijgen. Gelukkig werk ik graag met jong talent, en zal deze jongeman zeker kansen krijgen! We tellen €185.000 neer aan Rode Ster Belgrado voor deze Serviër.

a493a023f417d4aa2f97820ec7c0bc68.png

Loric Kabasele (Spits):

Ken je dat fenomeen dat een scout absoluut een speler aanraadt, en dat je die man dan blindelings vertrouwt? Op die manier komt Kabasele over naar Tarup. Blijkbaar toch niet zo'n groot talent als er eerst gedacht werd. We nemen deze Congolese Duitser over voor €57.000. Hij mag dan wel nog maar 17 zijn, als hij een beetje kan groeien, zullen we er wel winst op maken. Daarnaast zal hij wel geregeld zijn kansjes meepikken.

8d66eb1e0152a32a84289461c17a89a3.png

Bruno Borralho (VC):

Een beetje hetzelfde verhaal zoals Kabasele, maar in plaats van een 17 jarige, is dit een 20 jarige Portugese verdediger. We scheuren er onze broek zeker niet aan, maar ik had gehoopt op wat meer potentieel. We leggen 'maar' €9.750 neer voor deze speler, en verhuren hem meteen door aan Fredrikstad, een Noorse tweedeklasser.

67f3b34fc554b31d0808dd0ea40ddfaa.png

Baggio (MC):

Natuurlijk vinden we in Brazilië ook nog enkele goede spelers. Baggio is zo'n aanwinst dat kan uitgroeien tot een superieure speler in de Deense eerste klasse. Als je die dan kan halen voor €6.750, dan mag je geen seconde twijfelen. Het nadeel is natuurlijk dat hij van nature een AMC is, en dat ik enkel met MC's speel. Dus zal hij zich nog moeten omscholen naar die positie. Hopelijk doet hij daar niet te lang over.

81654bf9a0a3178f0e7384119b834bd4.png

Sebastian Rauter (MC):

Een ezel stoot zicht geen twee keer aan dezelfde steen. Neen, den deze doet dat drie keer. Alweer hetzelfde verhaal zoals Kabasele en Borralho. Een absolute topaanwinst, dat blijkbaar toch niet zo'n topaanwinst blijkt te zijn. Verbreding voor het middenveld, dat wel. En gratis. Ook niet slecht. Zal wel geregeld zijn kansjes meepikken in het roulatiesysteem.

d3abb6babf952ab888b94895ee392fe8.png

Iulius Andrei Marginean (MC):

Bij gebrek aan alternatieven op de MC, trekken we deze Roemeen aan. We leggen hem vast op vrije transfer, maar net zoals Baggio zal hij zich moeten omscholen tot MC. Op zich een degelijke allrounder dat ongetwijfeld wel wedstrijden zal spelen. Heeft een groot deel van zijn opleiding bij Sassuolo genoten in de Serie A, maar is daar amper aan speelkansen gekomen. Daarnaast wel op uitleenbasis ervaring opgedaan in de Roemeense eerste klasse.

884c1eca291414b46404d23dd3d1d5a2.png

Dynel Simeu (VC):

De eerste echte versterking achterin. Symeu is een jeugdproduct van Chelsea, waar hij geen potten brak, maar heeft wel ervaring bij Charlton (Engelse derde klasse) en St. Johnstone (Schotse eerste klasse). Voor amper €2.800 komt hij het hart van onze defensie versterken.

d5a3ea1b4a7c5231e5a9e152f83745c1.png

Mirko Milic (VC):

Natuurlijk hebben we iemand nodig om naast Symeu te posteren. Enter Milic. Nog maar 20 lentes jong, maar nu al een degelijke aanwinst voor de Deense eerste klasse. Daarnaast heeft hij nog een gigantisch pak potentieel. We leggen wel €250.000 neer voor deze Serviër. Maar ik ben er los van overtuigd dat hij zijn geld waard zal zijn.

6918990343e39e26cefc6c668ce1c5cb.png

Mirza Rovcanin (VL):

We speelden met centrale verdedigers op linksback en rechtsback. Daar was ik geen voorstander van, dus halen we een 'echte' back in huis. Rovcanin zal met Urosevic roteren op de linksback. We betalen wel €175.000 voor deze Bosnische back.

ffff896c83f9cf1838281f881019d821.png

Giuliano Di Palma (VR):

De linksback was vastgelegd, de rechtsback ontbrak nog. Deze Italiaan komt die rol vervullen. Zal samen met Pires in een rotatiesysteem gebruikt worden. Als je er ook maar €2.500 voor moet neerleggen, dan weet je dat je een goede zaak doet. Nu maar hopen dat hij zich goed kan ontwikkelen.

94313e0ebb6cc35580bcb40fe0a7967d.png

Het kernoverzicht

De defensie moest versterkt worden, ik heb eerder de indruk dat ze wat afgezwakt is. Maar qua potentie zetten we wel gigantische stappen voorwaarts. En dat geldt voor alle posities. Onze twee oudste spelers zijn amper 25 jaar oud. Maar als alle spelers zich goed blijven ontwikkelen, denk ik wel dat we binnen enkele seizoenen hoge ogen gaan kunnen werpen. Indien alle spelers blijven, want er zitten al een resem clubs achter Giovanni, ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik hem nog minstens een seizoen of twee ga kunnen houden.

e2c5838738b89a9bff9f0faf81c58aed.png

Een ware invasie van buitenlanders op het Deense schiereiland!

Denen zijn te duur... :shutup:

Ofwel te slecht... :shutup:

Ofwel niet geïnteresseerd... :shutup:

Ja mannekes, het gaat snel nu toch precies :D . Succes ermee dit seizoen!

Ik had wel een heel sterke Deense rechtsback gevonden, maar die moest €700.000 kosten. Zijn contract liep wel af na dit seizoen, dus ik dacht hem in de winterstop te benaderen. Zonde dat hij een week voor de transferdeadline verkocht werd... :P

Christensen, de enige huurling dat nog overblijft bij mij, zijn contract loopt ook af na dit seizoen. Die ga ik absoluut wel proberen binnen te halen!

Rigo was bij het Lommelspel wel ne topper. Dan moet die daar ook potten breken (of poten?)

1 minuut geleden, Iker zei:

Rigo was bij het Lommelspel wel ne topper. Dan moet die daar ook potten breken (of poten?)

Ik denk dat hij het 'nadeel' van de twijfel heeft, omdat hij er al 25 is. Is volgens de scoutingsverslagen 'maar' een uitstekende speler voor de tweede klasse. Maar kan wel uitgroeien tot een 'goede' in eerste. We zien wel.

Europa League

We moeten drie voorrondes afhaspelen om in de poulefase te raken. Makkelijk is dat zeker niet, gezien wij zelf nog maar net op het hoogste niveau in Denemarken spelen. En het Deense voetbal is in het algemeen niet zo sterk in Europa, met enkel Kopenhagen dat hier en daar eens een pot breekt.

Molde FK (3e in Noorwegen)

In de eerste ronde worden we geloot tegen Molde FK. Een ploeg die ik ongeveer op hetzelfde niveau als ons inschat. Een korte verplaatsing, in principe moeten we deze ronde overleven. De eerste wedstrijd spelen we voor eigen publiek. Die kunnen we vlotjes winnen met terechte 2-0 cijfers. De voorsprong had nog wat uitgediept kunnen worden, maar Molde pakt geen uitgoals, dus dat is goed.

dfc2764f9d6371774019ccf484620575.png

Het doel in de uitwedstrijd is simpel. Uitgoals pakken. We beginnen aan een verschroeiend tempo, en staan al na 17 minuten zowaar 0-3 voor. Dit is binnen! Maar de spelers denken er ook zo over, en zo laten we Molde terug in de wedstrijd komen, waardoor het toch nog te spannend wordt. Molde komt terug tot 4-3, maar dankzij onze 2-0 thuiswinst, bekeren we een ronde verder!

bcc3453da4eeda303d1b7a9d10616e55.png

Beroe (4e in Bulgarije)

Van een korte verplaatsing naar Noorwegen, doen we een zeer verre naar Bulgarije. Voor onze jonge gasten, en mezelf incluis, is dit een hele nieuwe wereld dat opengaat. We zijn een beetje onder de indruk, en verliezen terecht de heenwedstrijd met 2-1. Maar dankzij Kabasele pakken we wel een o zo belangrijke uitgoal mee.

515e6df82cf06ad0d8655b346c6f1304.png

We weten dus wat ons te doen staat in de terugwedstrijd. Zorgen dat Beroe niet scoort, en wij minstens één goal maken. De wedstrijd zelf is een pak moeilijker dan onze thuismatch tegen Molde, maar we hebben al het geluk dat we iets efficiënter zijn voor doel, waardoor onze missie slaagt. We winnen met 3-1 van de Bulgaren, en mogen ons opmaken voor de laatste voorronde!

7aec0d8afb460044f971a193a4a9a6cc.png

Slavia Praag (Tsjechisch Kampioen)

Pech in de loting... We treffen de landskampioen van Tsjechië, die ik absoluut een klasse hoger inschat dan ons. We zullen onze tenen mogen uitkuisen om hier nog door te stoten. We spelen zelfs eerst op verplaatsing. Uitgoals meenemen is een ideaal scenario! En we beginnen meteen furieus aan de wedstrijd. Na twee minuten zet Weverton ons al op 0-1 voorsprong! Een voorsprong die we jammer genoeg niet lang volhouden, want na nog geen 20 minuten spelen, kijken we tegen een 2-1 achterstand aan. Gelukkig kan Lauritsen er tegen de gang van het spel in, 2-2 van maken.

De wedstrijd loopt verder, maar Praag domineert ons. Ze komen gelukkig niet tot scoren, tot bij ons de vermoeidheid toeslaat, en Praag nog twee keer scoort in twee minuten. In de 89e en 91e minuut... 4-2 achter. Dit wordt moeilijk...

24c9532535c5727934b0c5364a7eef1f.png

Onze opdracht in de terugwedstrijd is simpel. Met twee goals verschil winnen van Praag, zonder dat zij meer dan twee keer scoren. Maar op het veld toch moeilijk hoor... Praag is minstens een klasse beter dan ons, dus we moeten hopen dat we ze in een slechte dag treffen. We komen tegen de gang van het spel in op voorsprong. Milic wordt niet gedekt aan de tweede paal bij een vrije trap, en kan zo de 1-0 op het bord zetten.

In de 51e minuut wordt een aanval van ons in de kiem gesmoord, maar Giovanni onderschept een pass in de tegenaanval van Praag. Hij ziet een opening, en knalt de 2-0 op het bord. Nu is het pompen of verzuipen...

We overleven het spervuur van Praag, en mogen ons opmaken voor de groepsfase van de Europa League! Onterecht weliswaar, maar mij hoor je zeker niet klagen!

8d348fbc791b6a661020bc4eb5fc6469.png

Loting

In die poules komen we uit tegen:

Schalke 04: 4e in Duistland

AZ Alkmaar: 3e in Nederland

En Avant de Guingamp: 6e in Frankrijk

Meteen een loting tegen ploegen uit sterke voetballanden. Overleven zal zeker niet lukken, maar we gaan wel zoveel mogelijk punten proberen pakken, al is het maar voor het prijzengeld!

• Like 1

Mooi zo, nog altijd op schema :)

Straffe prestatie! Zal ook goed zijn voor de financiën!

Europa League

We hebben dus de poules van de Europa League gehaald. Qua tegenstanders zijn we verwend geweest, want we mogen ons meten tegen enkele subtoppers van de grote voetballanden. Het is zeker niet mijn intentie om ons in te graven. Uitgaan van eigen sterkte, en hopen dat we hier en daar een stunt kunnen neerzetten.

We pakken zowaar 6 op 18, waarin onze twee overwinningen telkens op verplaatsing zijn. Na een knotsgekke wedstrijd winnen we 3-4 op AZ, maar in de return gebeuren er nog meer knotsgekke dingen, AZ komt op ons veld winnen met 4-5!

Onze tweede uitzege raapten we op het veld van EA Guingamp. Nadat de thuiswedstrijd gelijkopgaand verliep, maar EA Guingamp dat tikkteltje efficiënter was, wisten we dat het mogelijk moest zijn. Maar op verplaatsing is het een pak anders. We worden weggeveegd door EA Guingamp, maar we kunnen wel scoren uit onze weinige kansen. Praag all over again, maar wel drie punten in de pocket!

Schalke was een ander paar mouwen. Thuis konden we bijna mee (10-16 in kansen), maar uiteraard dreef hun klasse boven. 1-3 verlies thuis. In Duitsland waren we zelfs op een stunt aan het afstevenen, daar we tot in de 85e minuut, volledig tegen de gang van het spel in, 0-1 voorstonden. Maar in de 85e en 89e minuut, gaat Schalke erop en erover.

13 goals gescoord in de Europa League, ik denk dat we ons als volledige nieuwkomer op het Europese toneel toch wel hebben kunnen tonen!

a3654b4dbb74e31004c52c2c3bfeb828.png

87947d3b9c6b1de92db5dd3a153d4816.png

Spijtig dat je thus geen punten wist te rapen, wie weet had er dan wel de volgende ronde in gezeten!

Ge doet da toch vree goed ee

Transfers

Intussen zitten we al een half seizoen verder. De winterstop is voorbij, en er gebeurden wat verschuivingen binnen de kern. Mijn ergste vrees is uitgekomen, we verliezen Giovanni. Hij had een opstapclausule van €3.800.000 in zijn contract, gelukkig hebben we Eintracht Frankfurt nog zo ver gekregen om via clausules er wat meer uit te halen. De 50% op de doorverkoop is ook zeer mooi meegenomen!

Zonde dat we hem verliezen, maar we krijgen er een zeer mooi bedrag voor, alsook een grote loonkost dat we kunnen recupereren.

bcc028b0deef9468b11aa7f68476b8ba.png

Ferhat Özdemir (Spits)

In de aanval nemen we een jonge Deen over van reeksgenoot Lyngby, voor €275.000. Özdemir heeft naast een Deens paspoort ook een Turks paspoort. Volgens mijn technische staf heeft hij een grote toekomst voor de boeg. Hij zal ongetwijfeld zijn speelminuten krijgen!

f341d39cef399a9dbf73bacf248e447a.png

Michael Bundgaard (MC)

Bundgaard krijgt de loodzware opdracht om Giovanni te doen vergeten. Dat we mooi gecashed hebben voor onze Braziliaan, zorgt er mede voor dat we nu ook zelf wat meer kunnen uitgeven. Deze jongeman wordt voor €2.000.000 overgenomen van titelconcurrent Midtjylland. Veel kansen heeft hij daar niet gekregen. Dat toont aan dat Midtjylland toch nog een stapje voorstaat op ons, want voor Tarup is Bundgaard een sterkhouder.

cb48f3a83a45e7b8defd8cccbae344f5.png

Ales Topic (MC)

We halen nog een extra jonge middenvelder binnen om de kern wat te verbreden. Voor €3.600 nemen we Topic over van Brezice.

f1addf8c5cbd034aceec647fdb7e5cab.png

Wedstrijden

Als een echte titelkandidaat razen we door de competitie. Hier en daar morsen we wel wat met de punten, maar we hebben het geluk dat de andere concurrenten dat ook doen! Redelijk veel wedstrijden gaan nog gelijk op, maar meestal zijn we net iets efficiënter, waardoor we toch meestal de driepunter binnenhalen.

Als ik deze ploeg kan samenhouden, een ploeg in opbouw, denk ik wel dat we binnen enkele seizoenen de Deense competitie naar onze handen kunnen zetten. De defensie moet zich nog verder ontwikkelen tot ze allen uitgroeien tot toppers in de Superliga.

Het is ook vrij zuur dat we op de allerlaatste speeldag de wedstrijd op Randers verliezen. Anders gingen we met 7 punten voorsprong de eindfase in!

dfadbe8a4315f76a023be3907333dc45.png

60e1e87c01fdef6d45e100036af647b8.png

De stand

64317170fca743e4427fea7b0c937e32.png

De kern

a593ca077bbade6a9949eac659f6a932.png

3e seizoen in eerste, toch?

21 minuten geleden, Rhand zei:

3e seizoen in eerste, toch?

Correct! Het eerste seizoen werden we 6e, vorig seizoen 2e, en nu liggen we op koers naar de eerste titel ooit :))