Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.
Iker

OSL: Herstart (uitleg)

Aanbevolen berichten

Is dat verplicht?

Neenee, ik doe zeker nog één seizoen mee. Enfin, tot ik dat spel eens win :D

• Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste heren

Welkom in de wereld van de OSL! Na 14 seizoenen gaan we eindelijk nog eens helemaal opnieuw beginnen.

We verwelkomen nieuwkomers Brechtovic en EchtEenVoetballer en we zien Vince123 terugkomen sinds lang.

De transferperiodes zijn de meest beruchtste topics op ons forum, dus wees gewaarschuwd! 

Diegenen die het kennen, die weten wel wat ze moeten doen, de andere krijgen hieronder de uitleg.

Voor de bestaande teams blijft alles behouden (naam, kleuren,...), als jullie willen wijzigen, veranderen of een nieuwe club willen aanmaken, het is de moment! Voor de nieuwkomers kijk ik even naar @ivago, als hij nog eens een screen wil maken of aanpassen? Dan kan hij de informatie bezorgen?

Tijd voor wat meer uitleg:

Hier kunnen jullie een lijst vinden van de spelers waaruit jullie kunnen kiezen: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1hHAmZCMk99bJkhpr9zO_AvtxILjogHAQTOSp6_iMS_o/edit#gid=0

Bekijk deze al even, maak een shortlist,.... want hoogstwaarschijnlijk gaan we in het weekend beginnen met de draft.

Aangezien we met 9 deelnemers zijn, zullen de organisatoren een pikorde voorzien. Dit wordt met random.org gedaan. 
Wie vanboven staat in ronde 1,  mag beginnen te kiezen in ronde 1. Ronde 2 wordt gewoon omgedraaid etc etc. We zullen proberen om dit zo eerlijk mogelijk te doen, dat iedereen eens als eerste aan de beurt komt. 

- Tijdsduur: Omdat iedereen met een minimum van 15 spelers gaat zitten, moeten we dus minstens 15 rondes voltooien. Dit kan wel eens lang duren.

Niet iedereen heeft door de dag toegang tot zijn PC. Geef daarom een lijstje door aan mij of stvvrules. Als het jouw beurt is, kiezen wij de eerstvolgende op je lijstje. Ik zou zeggen dat tussen een keuze maximum 4u mag zitten, kies je niet of geef je geen lijstje door, verschuif je naar de laatste plaats in die ronde. Als we telkens 8u moeten wachten op een keuze, zijn we bij Kerstmis nog bezig.

- Iedereen krijgt 1 miljard tot zijn beschikking. Dit lijkt veel maar je zal zien dat dit wel voldoende zal zijn + er moet ook wat overschot zijn voor de transfers na het seizoen en je loon te betalen, ook na het seizoen.

Loonschalen zie spoiler

Spoiler

> = 190 : 20 miljoen €
180 - 189 : 15 miljoen €

170 - 179 : 8 miljoen €

160 - 169 : 6 miljoen €

150 - 159 : 4 miljoen €

140 - 149 : 2 miljoen €

< = 139 : 1 miljoen €

- Iedereen moet zijn budget zelf bijhouden, idem het loon dat verrekend moet worden na een seizoen.

Ga je in het rood, zal je gevolgen moeten dragen.

- Extra verrassing:

Omdat het een SL is, moet een ploeg gebouwd worden rond 1 ultieme sterspeler. Om iedereen de kans te geven om zeker zo'n topper te krijgen, zal deze op voorhand gekozen kunnen worden aan de hand van een deurtje te openen. Deze topper is gratis en zal in het eerste seizoen geen loon krijgen.  Elke deur heeft een nummer, maar wie staat er achter de deuren?  Dat zijn de 8 beste veldspelers volgens hun CA! Let op, er zitten ook 2 jokers bij. Staat er een joker achter de deur, dan mag je eender welke speler kiezen (buiten die 8 uiteraard).

- Messi

- Ronaldo

- Neymar

- De Bruyne

- Bale

- Salah

- Hazard

- Suarez

- Joker

- joker

Jullie mogen hieronder een nummer kiezen van 1 tem 10, wij zullen dan om de beurt jullie speler bekend maken. 

Zo, dat was het dan, als je nog vragen hebt stel ze gerust!

PS : iedereen heeft toch FM19 e? 

@Brechtovic @Iker @stvvrules @Superjef @Vince123 @Politico @ivago @EchtEenVoetballer @Rosse

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, stvvrules zei:

We zijn met 9 @Iker moeten we dan geen 9 sterren hebben :D

1 joker e, die mag zijn eigen ster kiezen? Ik kan ook neuer of De Gea in de plaats zetten maar een keeper is mss niet zo tof om te krijgen?  De volgende veldspeler is David Silva :D 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uren geleden, Iker zei:

Ik kan ook neuer of De Gea in de plaats zetten maar een keeper is mss niet zo tof om te krijgen?

Pak dan ten minste Courtois eh ;)

Voor mij deurtje 9 graag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
28 minuten geleden, Superjef zei:

Pak dan ten minste Courtois eh ;)

Voor mij deurtje 9 graag!

Dan had hem maar ene hoger CA moeten hebben :p 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, EchtEenVoetballer zei:

Deurtje 8. Maar ik heb geen fm 19 :P

Dan moet ge FM 19 kopen of ge kunt niet meespelen e :wasntme:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 minuten geleden, EchtEenVoetballer zei:

Ik vrees dat ik nog geen fm19 zal aanschaffen. Weet ook niet hoelang dat zal duren :P

Dan kan je helaas niet meespelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alleen al voor de draft en transferperiodes zou ik willen meedoen. Maar ik heb niet de tijd om regelmatig online te zijn om te spelen. En heb ook geen FM19. Zal dus niet kunnen meedoen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
54 minuten geleden, ivago zei:

@Brechtovic Maak eens wat ruimte in je mailbox jong :)

44 minuten geleden, Brechtovic zei:

Is gebeurd :)

Word eens MVP Platinum jong :mm:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
29 minuten geleden, Superjef zei:

Word eens MVP Platinum jong :mm:

Amen

• Like 2
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.
  • Nieuwe aanmaken...