Ga naar inhoud

Welkom Gast!

Inloggen or Mijn account aanmaken om volledige toegang te krijgen tot ons forum en de downloads.
Rosse

The Saints ( Forza Napoli)

Aanbevolen berichten

gbBUigt.jpg

Spoiler

Eerst en vooral verwacht geen echt verhaal van mij, het zal eerder een presentatie zijn zoals ik gewoonlijk doe met enkele screens en wat uitleg. Ik heb momenteel echt het spelplezier terug in FM en wou graag met jullie mijn prestaties delen. 

Waarom Napoli? Dit is mijn tweede game in FM19 en had al een tactiek gemaakt die toch vrij succesvol was in het eerste game dus zocht ik een ploeg die al de spelers had om die te kunnen toepassen. Dat is dan Napoli geworden omdat ik nog is graag in Italië aan de slag ging.

De tactiek ik gebruik is eentje die ik heel vaak gebruik, ook in de vorige edities. Namelijk een 4-2-3-1 met twee centrale middenvelders, een vooruitgeschoven spelmaker op de AMC en twee hangende vleugelspelers.  Ook zet ik graag veel druk en speel vooral aanvallend, dat kost me wel wat kaarten maar zolang ik win en prijzen pak vind ik dat niet zo erg ;) 

Begin seizoen 1: 2018-2020

Qua transfers is het vrij kalm gebleven, enkel wou ik nog graag een centrale verdediger erbij. Ik zag dat Mangala op de transferlijst stond en wou graag ingaan op dat koopje vooral omdat ik dan centraal achterin een zeer stevig duo heb samen met Koulibaly. 

Simone Verdi is gehaald voor ik er was maar ben zeker niet ontevreden met deze transfer, is de ideale stand-in voor Callejon op de rechterflank. Ook is hij een groot talent en ben benieuwd of hij zijn potentieel zal halen.

UgKF9nP.jpg

Zo ziet mijn selectie eruit voor het eerste seizoen.

fNLP7zQ.jpg

We zijn super gestart, we speelden slechts 1 keer gelijk op 10 wedstrijden. Enkel Lazio kon onze aanval lam leggen, al lag het meer aan de afwerking dat we die wedstrijd niet wonnen. We haalden ook zeer belangrijke overwinngen tegen Roma, Inter en AC Milan. 

uuQoJZW.jpg

Dit resulteert in een terechte eerste plaats, het is nu al duidelijk dat we Juventus het niet simpel gaan maken dit seizoen!

CW1vWLF.jpg

In de CL zaten we in zeer haalbare groep, we wonnen dan ook de eerste drie wedstrijd maar wel steeds nipt. Ook hier was de afwerking niet echt schitterend maar we haalden wel steeds de drie punten en dat is het belangrijkste. 

glAINB4.jpg

OqwlvV1.jpg

Volgende update: oktober-januari 2018/2019

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Amai, je maakt ze echt kapot daar in Italië 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Spoiler

Bedankt voor de reacties! 

November - januari 2018-2019

Nog steeds ongeslagen, we blijven goed spelen. Enkel tegen Sassuolo, Juventis en Roma moesten we de punten delen, al de rest werd gewonnen. 

EtBq3pj.jpg

Ondanks dat we nog steeds ongeslagen zijn, zijn we onze eerste plaats kwijt aan dat ploegske uit Turijn. Het scheelt 1 punt, het belooft dus een zeer spannend te worden tussen ons en Juventus.

l8cN2lF.jpg

In de CL eindigen we zoals verwacht op de eerste plaats, enkel de laatste wedstrijd werd verloren. Dit komt vooral omdat we al geplaatst waren en ik enkele basisspelers rust wou geven. In de volgende ronde nemen we het op tegen Bayern Munchen, dit wordt andere koek.

QgUbHns.jpg

gfwq8Id.jpg

Ook in de beker gaat het goed, we staan in de halve finale. We gaan tegen Juventus mogen uitmaken wie van ons de finale mag spelen. 

fmbojax.jpg

In januari namen we trouwens afscheid van Albiol, na zes seizoenen sluit hij de deur bij Napoli en gaat hij in Frankrijk aan de slag bij Monaco. Ik wou hem graag houden maar door een afkoopclausule (8M) zijn we hem toch kwijt geraakt. We haalden Diakhaby (5,5M) als vervanger die als back-up zal worden gebruikt voor Mangala/Koulibaly.

(5itBdXj.jpg

STY8Lj3.jpg

Volgende update: februari-maart 2019

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Amai, zo goed spelen en dan nog niet eerste staan :tmi:

Veel succes in de komende belangrijke wedstrijden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Spoiler

Bedankt voor de reacties! 

Februari-maart 2019

In totaal 8 wedstrijden en alle 8 verdiend gewonnen, zalig gewoon! 

FAYh03i.jpg

Daarmee staan we terug op kop, dit mogen we niet meer uit handen geven. Hopelijk wordt de titeldruk ons niet te veel! 

IGesxk6.jpg

In de Champions League moesten we spelen tegen de Duitse hoofdmacht Bayern, eerst moesten we naar Munchen. Verrassend genoeg waren we de baas op het veld en speelde we op gegeven momenten de Duitsers volledig zoek. Het resulteerde ook op 1-2 overwinning, zeker terecht.

4ReKWxM.jpg

Ook de terugwedstrijd domineerde we maar deze keer gaven we iets meer kansen weg en waren we iets minder efficiënt. We konden jammer genoeg niet scoren en dat konden die Duitsers wel. Zelfs tot twee keer toe en daarmee waren we helaas uitgeschakeld, zeer jammer omdat het min of meer onverdiend was.

Volledig focus op de competitie en beker nu!

bvgYxIA.jpg

In de beker mochten we tegen Juventus uitmaken wie van ons de finale ging spelen, wij wouden het iets meer dan hun. Daardoor wonnen we twee keer en staan we nu in de finale tegen die andere ploeg uit Turijn namelijk Torino 

BLgG4yD.jpg

Volgende update: april-mei 2018

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zure uitschakeling in de CL maar zo kan je de kern wel fitter houden voor de eindsprint in de competitie. Zo een reeks neerzetten en dan nog maar 3 puntjes voor op Juve, enorm spannend! Met de dubbele overwinning tegen hen in de beker heb je alvast wel het mentale voordeel.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heerlijke resultaten, alleen stom dat je nog niet zeker bent van de titel, terwijl je nog niet verloor :D

Spijtig van het bayern resultaat, volgend jaar beter daar dan. Die beker zal nu wel van u zijn

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan het iets kindvriendelijker? Er komen jonge fans naar het voetbal.. En je verkracht al je tegenstanders..... 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

April-mei 2018

De vermoeidheid sloeg toe! We haalden nog een 17 op 27 in de laatste maanden, is dat genoeg om voor het eerst kampioen te spelen na 28 jaar? 

z7lkGeG.jpg

Helaas voor ons is Juventus weeral is kampioen, jammer want we slaagde er toch mooi in om ongeslagen te blijven dit seizoen. Als we in die laatste wedstrijd tegen Bologna onze kansen afmaakten waren we kampioen. 

SJ0HScJ.jpg

Eind april hadden we natuurlijk ook nog de finale van de beker te spelen, dit was tegen Torino. Wedstrijd was nog geen kwartier ver en we mochten al tegen 10 man spelen nadat Zaza al rood kreeg. Het duurde wel lang eens we door dat blok konden spelen, pas in de 64ste minuut kwamen we op voorsprong na een afstandsschot van Rog. Het moeilijkste deel was achter de rug, alee dat dachten we toch. Plots scoorden Torino terug via een vrije trap die Soriano mooi in de hoek schoot. 

Toen ook Hamsik rood kreeg in de blessuretijd hadden we al reeds verlengingen in ons hoofd, maar dat was buiten Callejon gerekend. Hij scoorde met een bal die afweek in de 94ste! minuut. Heel de ploeg van Torino stond er bij en keer erna, ze waren zo van slag dat het zelfs nog 3-1 en 4-1 werd. Goals van Milik en Koulibaly maakte de overwinning nog mooier, ze was meer dan verdiend! 

HirZb1X.jpg

We sloten het seizoen toch nog af met een mooie prijs, de eerste van vele hopelijk.

Hieronder vinden jullie trouwens de selectie van voorbije seizoen met hun stats. Mertens, Koulibaly, Verdi en Hamsik zijn toch wel de sterkhouders van dit seizoen gebleken.

605I4bz.jpg

Volgend seizoen gaan we (terug) vol voor de titel, dit keer gaan we nog meer ons best doen om die ploeg uit Turijn achter ons te laten. Of gaan er nog andere ploegen meedingen voor eindwinst? 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zonde dat je zo de titel verliest! Ongeslagen is een hele prestatie opzich!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ai zo jammer, net  die titel mislopen. En dat zonder een keer te verliezen.

Beker is een pleistertje op de wonde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Over Ons

Wij zijn de grootste Belgische Football Manager site. Vroeger gekend als fmbel.be This site is not endorsed by or affiliated with Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at http://www.footballmanager.com and the official Sports Interactive Community forums can be found at http://www.sigames.com . Sports Interactive, the Sports Interactive logo, Football Manager, in-game generated images and any other Football Manager related items are registered trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive Limited, or their respective trade mark and copyright holders. SEGA and the SEGA logo are registered trademarks of SEGA Holdings Co Limited or its affiliates. All rights reserved.